Gå til innhold

Jeg har fått "gammel dame" hals

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette var fælt. 

Var hos frisøren i dag. Jeg har sett lite på meg selv det siste året da jeg sliter mye med selvtilliten og unngår speilbildet så langt det lar seg gjøre. Fikset håret og fikk farget det og klippet litt, og det første jeg la merke til i speilet var halsen min. :( Har to kjempe tydelige streker og huden der er slapp og grusom. Jeg har dobbelhake. Jeg er overvektig, men har gått ned noen kg, mangler fortsatt 15 kg for å være normalvektig.

Er dette noe som kan fikses på? Jeg er bare 30 år gammel, men halsen min ser ut som en 60 åring sin. :( Jeg er opptatt av hudpleie men har nok dessverre neglisjert halsen min, bruker alltid solkrem om sommeren osv. 

Patient #142 Neck Filler Before and After Photos Buena Park - Plastic  Surgery Gallery Cupertino - 17 MedSpa

Fant dette bildet på google og mine streker er mye tydligere og huden slappere. Hva gjør jeg!?!? :( Bør jeg vente med å gjøre noe til jeg eventuelt har gått ned i vekt, hva kan gjøres? 

Anonymkode: 5de9a...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

På Instagram er det en del influensere som trener hiit-face workouts, som går på kjeve og hals, der du presser/suger tunga opp i ganen og holder den der mens du åpner munnen. Dette har strammet opp litt for meg😊

Og så vil jeg si at du er fin med både linjer og slapp hals, og med noen kg for mye. De aller fleste har skavanker, men vi ser oss helt blinde på polerte mennesker på SoMe og føler oss feil. Det er ikke ekte! 

Anonymkode: 6d73e...8d9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også hørt at folk kan ha effekt av disse led panelene/maskene. Har ikke prøvd selv, så vet ikke hvilken maske/panel som fungerer, men dersom du er interessert finner du flere videoer (også fra leger, skjønnhetspleiere osv) på youtube. Alt på engelsk da så klart.

Anonymkode: 01d79...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånne linjer får man ofte i dag fordi man bøyer hodet for å scrolle/se på mobilen/nettbrettet og dataen. Har sett maaange unge som har tydelige linjer på halsen som følge av dette fenomenet. 

Anonymkode: 8d8bd...a66

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For øvrig, den øverste her har rett: IMG_7541.thumb.jpeg.6943291860a22ac3ef06c25c0c664d00.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånne linjer får man ofte i dag fordi man bøyer hodet for å scrolle/se på mobilen/nettbrettet og dataen. Har sett maaange unge som har tydelige linjer på halsen som følge av dette fenomenet. 

Helt sant! Jeg får disse pga dette, men det gir seg når jeg slutter med  det over tid. 

Anonymkode: bf981...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting du kan gjøre selv er å bruke spf 50 og retinol. Utenom det kan du gå å få behandlinger som dermapen og laser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Linjer er vanlig, til og med mange barn har det😊 Løs hud har nok med slankingen/overvekten å gjøre, men vil nok trekke seg litt sammen med tid. Begynn med solfaktor 50 på fjes OG hals hver dag, samt en god fet fuktighetskrem. Når du har litt overskudd kan du sjekke ut Tretinoin. Så fint at du har fikset deg litt hos frisøren, prøv å fokusere på det fine med håret ditt❤️ Jeg er sikker på at du ser helt fin ut, og håper du kan få litt hjelp til å jobbe med selvbildet ditt. 

Anonymkode: 8a583...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette var fælt. 

Var hos frisøren i dag. Jeg har sett lite på meg selv det siste året da jeg sliter mye med selvtilliten og unngår speilbildet så langt det lar seg gjøre. Fikset håret og fikk farget det og klippet litt, og det første jeg la merke til i speilet var halsen min. :( Har to kjempe tydelige streker og huden der er slapp og grusom. Jeg har dobbelhake. Jeg er overvektig, men har gått ned noen kg, mangler fortsatt 15 kg for å være normalvektig.

Er dette noe som kan fikses på? Jeg er bare 30 år gammel, men halsen min ser ut som en 60 åring sin. :( Jeg er opptatt av hudpleie men har nok dessverre neglisjert halsen min, bruker alltid solkrem om sommeren osv. 

Patient #142 Neck Filler Before and After Photos Buena Park - Plastic  Surgery Gallery Cupertino - 17 MedSpa

Fant dette bildet på google og mine streker er mye tydligere og huden slappere. Hva gjør jeg!?!? :( Bør jeg vente med å gjøre noe til jeg eventuelt har gått ned i vekt, hva kan gjøres? 

Anonymkode: 5de9a...f41

Fælt å se ut som et menneske ???

Herregud for et navlebeskuende nek…….

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slike streker. stammer nok både fra overvekt og at jeg hadde mye eksem på halsen for noen år siden.. 
Ta gjerne kontakt på PM :) Hvis du vil snakke litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...