AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Del Skrevet 24. juli 2024 Jeg leter etter bruktbil, og akkurat nå er det disse to bilene jeg vurderer. Toyota Auris hybrid fra 2017 med «fin km» (står ikke hvor mye den har gått i annonsen) og Audi A3 hybrid fra 2015 som har gått nesten 89.000km. Begge automatgir, begge ca samme pris. Syns selv at Toyota Auris virker som det beste valget fordi den er selvladende, jeg bor i blokk og lading er litt styrete her. Men hva sier dere som har peiling? Hvor lenge holder batteriene i disse hybridene? Anonymkode: bbc2b...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leter etter bruktbil, og akkurat nå er det disse to bilene jeg vurderer. Toyota Auris hybrid fra 2017 med «fin km» (står ikke hvor mye den har gått i annonsen) og Audi A3 hybrid fra 2015 som har gått nesten 89.000km. Begge automatgir, begge ca samme pris. Syns selv at Toyota Auris virker som det beste valget fordi den er selvladende, jeg bor i blokk og lading er litt styrete her. Men hva sier dere som har peiling? Hvor lenge holder batteriene i disse hybridene? Anonymkode: bbc2b...eee Jeg har en 2007 Toyota Prius som fortsatt har originalbatteriet, ingen tegn på at det har planer om å ryke heller. Utover det vet jeg ingenting om hybridbatterier. Anonymkode: 360f1...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 24. juli 2024 #3 Del Skrevet 24. juli 2024 Jeg hadde garantert gått for Toyota'n 😊 En eldre Audi hadde jeg ikke tatt sjansen på 🤔 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alkasil Skrevet 24. juli 2024 #4 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leter etter bruktbil, og akkurat nå er det disse to bilene jeg vurderer. Toyota Auris hybrid fra 2017 med «fin km» (står ikke hvor mye den har gått i annonsen) og Audi A3 hybrid fra 2015 som har gått nesten 89.000km. Begge automatgir, begge ca samme pris. Syns selv at Toyota Auris virker som det beste valget fordi den er selvladende, jeg bor i blokk og lading er litt styrete her. Men hva sier dere som har peiling? Hvor lenge holder batteriene i disse hybridene? Anonymkode: bbc2b...eee Du kjører ikke veldig mye elektrisk med en toyota auris, men det er jo et bedre valg enn en ren fossilbil. God bil å kjøre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en 2007 Toyota Prius som fortsatt har originalbatteriet, ingen tegn på at det har planer om å ryke heller. Utover det vet jeg ingenting om hybridbatterier. Anonymkode: 360f1...2f9 Hvor langt har bilen din gått? Jeg har skjønt at km er viktigere enn årsmodell i den sammenheng😊 Anonymkode: bbc2b...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Del Skrevet 24. juli 2024 Mardina skrev (1 time siden): Jeg hadde garantert gått for Toyota'n 😊 En eldre Audi hadde jeg ikke tatt sjansen på 🤔 Holder en knapp på Toyota’en jeg også. Takk for svar😊 Anonymkode: bbc2b...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Del Skrevet 24. juli 2024 alkasil skrev (40 minutter siden): Du kjører ikke veldig mye elektrisk med en toyota auris, men det er jo et bedre valg enn en ren fossilbil. God bil å kjøre da. Takk for svar😊 Så bra den er god å kjøre, kjørekomfort er viktig. Skal få prøvekjørt den. Anonymkode: bbc2b...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor langt har bilen din gått? Jeg har skjønt at km er viktigere enn årsmodell i den sammenheng😊 Anonymkode: bbc2b...eee 185.000 Anonymkode: 8dc42...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): 185.000 Anonymkode: 8dc42...194 Aha, såpass ja! Godt å høre! Jeg ble fortalt at det er risiko for at man må bytte batteri på hybrider når de begynner å passere 100.000km, men da stemmer tydeligvis ikke alltid det😊 Anonymkode: bbc2b...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 24. juli 2024 #10 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Aha, såpass ja! Godt å høre! Jeg ble fortalt at det er risiko for at man må bytte batteri på hybrider når de begynner å passere 100.000km, men da stemmer tydeligvis ikke alltid det😊 Anonymkode: bbc2b...eee Nei, Toyota sine batterier i de ikke-ladbare hybridene virker å være svært holdbare. Det går fortsatt Prius fra 90-tallet med originalbatteri... Har du ikke grei lademulighet hjemme er det ingen grunn til å velge ladbar hybrid. Det blir bare høyere forbruk til ingen nytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Del Skrevet 24. juli 2024 -jk- skrev (25 minutter siden): Nei, Toyota sine batterier i de ikke-ladbare hybridene virker å være svært holdbare. Det går fortsatt Prius fra 90-tallet med originalbatteri... Har du ikke grei lademulighet hjemme er det ingen grunn til å velge ladbar hybrid. Det blir bare høyere forbruk til ingen nytte. Tusen takk for god info! 😊 Anonymkode: bbc2b...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Del Skrevet 24. juli 2024 Bekymringsfullt med Toyota hybridene er at katalysatorene stjeles. Anonymkode: e72f7...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bekymringsfullt med Toyota hybridene er at katalysatorene stjeles. Anonymkode: e72f7...695 Hva? Har selv en 2018 toyota auris hybrid selv ladene. God bil å kjøre. Anonymkode: 09290...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #14 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva? Har selv en 2018 toyota auris hybrid selv ladene. God bil å kjøre. Anonymkode: 09290...af5 Har vært mange mediasaker om Toyota Prius som blir loppet for katalysator, både i garasjer på hjemmeadresser, og på parkeringsplasser utenfor Toyotaforhandlere. Derfor har ikke vi kjøpt eller leid en eneste hybrid Toyota. Men selvfølgelig, det spørs jo hvor man bor… Anonymkode: e72f7...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #15 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har vært mange mediasaker om Toyota Prius som blir loppet for katalysator, både i garasjer på hjemmeadresser, og på parkeringsplasser utenfor Toyotaforhandlere. Derfor har ikke vi kjøpt eller leid en eneste hybrid Toyota. Men selvfølgelig, det spørs jo hvor man bor… Anonymkode: e72f7...695 Dette gjelder kun gen 2 (2004-2009) Prius, pga. de metallene som ble brukt i katalysatorene da. Det var mangel på disse metallene for noen år siden, men ikke nå lenger. Anonymkode: 8dc42...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 24. juli 2024 #16 Del Skrevet 24. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Aha, såpass ja! Godt å høre! Jeg ble fortalt at det er risiko for at man må bytte batteri på hybrider når de begynner å passere 100.000km, men da stemmer tydeligvis ikke alltid det😊 Anonymkode: bbc2b...eee Jeg kjørte min Prius i 350 000km helt uten feil og reparasjoner på motor, drivverk eller hybridsystem. Den bare gikk og gikk og gikk og gikk.... Gikk fremdeles som ei klokke da jeg leverte den på hoggern, men da var den så slitt i hjuloppheng, dørhengsler og flere ting samt ugreit med rust, at det ble for dyrt å sette den i stand til EU-kontroll. Kjenner en som har hatt en A3 noen år, men i lang tid har det vært noe med girkassa. Han fikk beskjed for en tid siden at han bare måtte kjøre med det, for det var for dyrt å fikse. Her om dagen smalt det på motorveien og girkassa havarerte. Før A3'en hadde han en Mercedes A-klasse. Girkassa havarerte på den også. Jeg har kjørt Toyota-biler siden 90-tallet, og jeg har aldri opplevd å få stopp og trenge veihjelp, bortstt fra en gang. Men da kjørte jeg Chrysler.... Om det er noen tvil, jeg anbefaler Toyota. Endret 24. juli 2024 av aksase 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Del Skrevet 24. juli 2024 aksase skrev (25 minutter siden): Jeg kjørte min Prius i 350 000km helt uten feil og reparasjoner på motor, drivverk eller hybridsystem. Den bare gikk og gikk og gikk og gikk.... Gikk fremdeles som ei klokke da jeg leverte den på hoggern, men da var den så slitt i hjuloppheng, dørhengsler og flere ting samt ugreit med rust, at det ble for dyrt å sette den i stand til EU-kontroll. Kjenner en som har hatt en A3 noen år, men i lang tid har det vært noe med girkassa. Han fikk beskjed for en tid siden at han bare måtte kjøre med det, for det var for dyrt å fikse. Her om dagen smalt det på motorveien og girkassa havarerte. Før A3'en hadde han en Mercedes A-klasse. Girkassa havarerte på den også. Jeg har kjørt Toyota-biler siden 90-tallet, og jeg har aldri opplevd å få stopp og trenge veihjelp, bortstt fra en gang. Men da kjørte jeg Chrysler.... Om det er noen tvil, jeg anbefaler Toyota. Tusen takk! Veldig god hjelp! Anonymkode: bbc2b...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette gjelder kun gen 2 (2004-2009) Prius, pga. de metallene som ble brukt i katalysatorene da. Det var mangel på disse metallene for noen år siden, men ikke nå lenger. Anonymkode: 8dc42...194 Dette stemmer ikke, vi var tilfeldigvis hos forhandler få timer etter at en rekke biler var blitt frastjelte både katalysator og andre deler. Vi så og hvilke biler som var blitt plukket deler fra, da disse stod lett synlig utenfor. Anonymkode: e72f7...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #19 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette stemmer ikke, vi var tilfeldigvis hos forhandler få timer etter at en rekke biler var blitt frastjelte både katalysator og andre deler. Vi så og hvilke biler som var blitt plukket deler fra, da disse stod lett synlig utenfor. Anonymkode: e72f7...695 Det kan så være, men katalysatorer fra andre modeller var jo ikke verdt noe særlig, så det var neppe et veldig utbedt problem. Anonymkode: 360f1...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #20 Del Skrevet 25. juli 2024 Toyota > Audi Men en annonse der km.stand ikke er oppgitt er meget suspekt. Anonymkode: 89c27...947 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå