Gå til innhold

Menn med langt hår, Yes or No?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 12.26):

https://www.sott.net/article/481347-Untangling-the-Legacy-The-untold-story-of-long-hair-in-mens-history

Long hair has held significant culturalsymbolism, ancient Greece revered their long locks as a symbol of masculinity and freedom. T raditionally, long hair has always been a symbol of masculinity. When a warrior was captured, his mane was cut to humiliate him and to take away his beauty. Short hair on men emerges as a relatively recent phenomenon. Judging by the history books, long hair symbolises freedom.

Anonymkode: 1bcf2...e02

Ekspander  

...som i praksis viser at alle disse ideene om "maskulinitet" og "femininitet" har mest med preferanser å gjøre, og lite til ingenting om biologi eller rasjonelle grunner. Med andre ord kan vi fint være maskuline og feminine etter våre premisser, og stå støtt i det.

Rosa var vel også en maskulin farge en gang i tiden, før noen plutselig "fant ut" at sånn kan man ikke ha det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 9.38):

https://no.pinterest.com/heidihaugland4/herre-frisyrer/

Disse er flotte syns jeg da. 

Anonymkode: 3259c...634

Ekspander  

Jeg derimot kommer aldri til å date noen med kort hår på sidene og lengre på toppen. Det ser ufattelig teit ut. Myyye heller langt hår. 

Anonymkode: e00d4...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 12.18):

OK 

a74e1b2a63561bb97537d778e9ec14c4-4148314107.jpg

Ekspander  

Det er fortsatt ikke sexy. Og det er ikke slik du ser ut heller så skjønner ikke hvorfor du legger ved dette bildet. 

Anonymkode: 7d473...a7b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 17.42):

Det er fortsatt ikke sexy. Og det er ikke slik du ser ut heller så skjønner ikke hvorfor du legger ved dette bildet. 

Ekspander  

Du er sikkert artig på fest. Du høres ut som en bitter singel  kattedame i overgangsalderen.

Ha en fortreffelig kveld videre 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 18.34):

Du er sikkert artig på fest. Du høres ut som en bitter singel  kattedame i overgangsalderen.

Ekspander  

Uffda, der kom det frem noe som er mye mindre attraktivt enn ditt lange hår. Og jeg liker ikke langt hår på menn på 40+. 

Anonymkode: 64693...9ba

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier nei takk...

Langt hår på mannfolk er heldigvis noe man sjeldent ser. Og han jålebukken som det er bilde av like over her, vel...

Anonymkode: 65e6e...d51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 19.19):

Uffda, der kom det frem noe som er mye mindre attraktivt enn ditt lange hår. Og jeg liker ikke langt hår på menn på 40+. 

Anonymkode: 64693...9ba

Ekspander  

Hva med menn på 20+ da?

Anonymkode: d0592...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 11.25):

Jeg er mann i 50-åra, 0ver 190 høy. Har hår lengre enn de fleste damer på min alder. Er mannemann men kan snakke og kjenne på følelser. Hva synes damene her inne om menn med langt hår? Ville du datet en, eller er det rødt flagg? 

Ekspander  

Langt hår på Jason Momoa, Brad Pitt og Johnny Depp: JA! På de fleste andre; nei.

Anonymkode: 1101e...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Tradegy skrev (På 25.7.2024 den 15.43):

Liker i utgangspunktet hverken langt hår eller skjegg. Men så klart, om noen hadde gått seg vill og manglet hus og hundehus, så hadde jeg jo ikke sagt: "Du må nok gå videre, asså" :fnise:

For noen er hår interesse og lidenskap. Og de pleier og stusser deretter. Da blir det noe annet enn slitt, gufsete tjafs som er langt kun for å være langt.. 

Screenshot_20240725_173902_Google.jpg

Ekspander  

Lasse er så usexy. Ikke pga håret men pga personligheten. 

Anonymkode: 1101e...a1d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker
  Stor pike skrev (På 24.7.2024 den 12.56):

Langt er flott, så lenge det ikke er tynt på toppen. Manbun, ja takk ♥️

Ekspander  

Grått da ? Langt og i manbun ?

Anonymkode: 6d994...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt skulderlangt og lengre i en god evighet nå, og erfaringsmessig er damene veldig delt: Enten er det det fineste de vet, iblant på kanten til obligatorisk, eller så er det fullstendig frastøtende. :P Er ikke så ofte jeg opplever at det er et skuldertrekk, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår på menn er utrolig fint. Har alltid ment det og kommer alltid til å mene det 😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her, har trimmet av en ca 15 cm på lengden siden sist 

20240912_230936.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Stort nei! Både til deg TS, og menn generelt! Men det blir i alle fall ikke bedre når man blir eldre, bare verre. De fleste får etter hvert tynt hår også. Grusomt!

Unngår både langt og halvlangt hår på menn. Man bun og hestehaler i alle former er også grusomt.

Men det er nå også sånn at om alt annet klaffer så kan man kanskje tåle noe mer da... Men det forutsetter at man blir godt kjent utenom en datingsetting, for jeg ville aldri datet en mann med langt hår i utgangspunktet.

(kunne også sagt mer om det bildet ditt TS, det er feil på mange måter!)

Anonymkode: c8fe0...932

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal en mann ha langt hår så bør mannen ha en profil og en kropp til å bære håret. 

En overvektig, eldre mann har ikke profilen og kroppen. 

Men til syvende og sist handler ikke håret om oss, men om deg. Hva du synes om det, og hvordan du føler deg. 

Siden du skriver tråd på KG om det så virker du usikker og har behov for bekreftelse. Ergo blir langt hår egentlig feil på deg.

Anonymkode: d75d3...41b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har til gode å kjenne tiltrekning til menn med langt hår. Ikke engang Jason Momoa tiltrekker. Han er derimot veldig kjekk med kort hår. Jeg er ikke så glad i skjegg heller, men Momoa uten skjegg er latterlig! Noen ha skjegg, selv om det ikke er tiltrekkende.

Hadde mannen min valgt å vokse håret sitt langt, så ville det vært i orden. Ikke min preferanse, ikke tiltrekkende, men det er ikke av særlig betydning likevel. En overfladisk greie. Jeg tror derimot ikke jeg ville funnet ham så interessant om han hadde langt hår da jeg så ham aller først. Interessant som i at jeg i det hele tatt hadde gidda å snakke med ham, så jeg ville aldri blitt kjent med ham heller.

Anonymkode: 45b6f...239

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

NEI, NEI, NEI! Langt hår på menn er skikkelig turn-off! Men skjegg, derimot - det er et must i min verden :)

Anonymkode: e54b1...635

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 21.25):

TS her, har trimmet av en ca 15 cm på lengden siden sist 

20240912_230936.jpg

Ekspander  

Det er for tynt til at du kan ha langt hår lenger(?) dessverre. Klipp deg kort

Men jeg er i 30 årene, så kanskje min mening ikke betyr så mye

Anonymkode: 719e9...b85

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var 20 og blodfan av puddelrock så var min største drøm en langhåret rocker som spilte gitar.... 
Nå er jeg 50, digger fortsatt rock, men ser at de kjekkeste rockerne også har fulgt med i timen og har klipt seg... (Jon Bon Jovi... smelt!!)
For min del er langt hår på menn på min alder noe av det mest usexy jeg ser, uansett om det er løst, i hestehale eller i manbun, men jeg kan også se at enkelte unge gutter (maks 25) kan være fine med litt lengde på håret.
Bildet ditt ligner helt sykt mye å en jeg kjenner som er det totalt motsatte av sexy, dessverre....

Anonymkode: c8d01...adc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 18.34):

Ekspander  

Du spør hva vi mener men blir frekk og ufordragelig når du får svar som du ikke liker?  Sjarmerende. 

Jeg er verken bitter eller singel. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...