Gå til innhold

I forhold med en psykopat/narcissist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år levd med en person som blir en skumlere person for hver dag som går. Jeg frykter overhodet ikke for livet mitt, dette dreier seg kun om psykisk mishandling. Selv om det er alvorlig nok i seg selv.

Partneren min har både narcissistiske og psykopatiske trekk etter mine egne vurderinger. H*n er altså ikke diagnostisert med noe. Jeg tenkte ikke jeg skulle gå inn på detaljer for det jeg lurer på er triks for å overleve hverdagen med en slik personlighet. Det er dessverre ikke aktuelt på nåværende tidspunkt å skilles fra min partner, mye pga. økonomi og jeg klarer enn så lenge å stå i det, og det er grunnen til at jeg ønsker råd.

Jeg spiller alle triks i boka føler jeg ved å leve et selvstendig liv, uttrykke lykke og glede over mine oppnåelser i livet, være sosial, overse hersketeknikker. Det verste min partner vet er å ta feil om noe, så jeg prøver alltid å ta h*n på det dersom jeg vet h*n har feil men dette skjer altfor sjelden. H*n er kontrollfreak og har dermed kontroll på de fakta h*n legger fram. Jeg føler ikke jeg kommer gjennom med noen av mine triks. Jeg er nok faktisk noe bitter over at jeg ikke klarer å bringe frem noe svakhet i denne personen fordi h*n styrer min hverdag og mitt humør så til de grader selv om jeg forsøker å portrettere noe annet ovenfor h*n. Jeg later som jeg er likegyldig når jeg ser herskemetodene selv om jeg i realiteten dør innvendig.

Jeg trenger mer tid før jeg gjør slutt på dette, og trenger sårt tips til hva annet jeg kan gjøre for å enten lage brister hos en narcissist eller klare meg selv gjennom dette for en tid.

Anonymkode: e86c0...290

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du ønsker heller å utnytte han økonomisk i stedet for å bli en selvstendig kvinne? 

Anonymkode: 1687c...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg later som jeg er likegyldig når jeg ser herskemetodene selv om jeg i realiteten dør innvendig

Du ber om flere tips for å kunne dø enda mer innvendig? Er du en masochist? 

Anonymkode: 0b4e0...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du ønsker heller å utnytte han økonomisk i stedet for å bli en selvstendig kvinne? 

Anonymkode: 1687c...af1

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ber om flere tips for å kunne dø enda mer innvendig? Er du en masochist? 

Anonymkode: 0b4e0...e2a

Litt interessant at de to første svarene her inneholder hersketeknikker..?

Anonymkode: 1461c...bd7

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du ønsker heller å utnytte han økonomisk i stedet for å bli en selvstendig kvinne? 

Anonymkode: 1687c...af1

Ok, for å gjøre det HELT tydelig, så er jeg mer økonomisk bevilget enn min partner, men i dagens marked klarer jeg meg ikke som enslig her jeg er bosatt per nå.

Anonymkode: e86c0...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Litt interessant at de to første svarene her inneholder hersketeknikker..?

Anonymkode: 1461c...bd7

Ja, veldig interessant og familiært.

Anonymkode: e86c0...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har i mange år levd med en person som blir en skumlere person for hver dag som går. Jeg frykter overhodet ikke for livet mitt, dette dreier seg kun om psykisk mishandling. Selv om det er alvorlig nok i seg selv.

Partneren min har både narcissistiske og psykopatiske trekk etter mine egne vurderinger. H*n er altså ikke diagnostisert med noe. Jeg tenkte ikke jeg skulle gå inn på detaljer for det jeg lurer på er triks for å overleve hverdagen med en slik personlighet. Det er dessverre ikke aktuelt på nåværende tidspunkt å skilles fra min partner, mye pga. økonomi og jeg klarer enn så lenge å stå i det, og det er grunnen til at jeg ønsker råd.

Jeg spiller alle triks i boka føler jeg ved å leve et selvstendig liv, uttrykke lykke og glede over mine oppnåelser i livet, være sosial, overse hersketeknikker. Det verste min partner vet er å ta feil om noe, så jeg prøver alltid å ta h*n på det dersom jeg vet h*n har feil men dette skjer altfor sjelden. H*n er kontrollfreak og har dermed kontroll på de fakta h*n legger fram. Jeg føler ikke jeg kommer gjennom med noen av mine triks. Jeg er nok faktisk noe bitter over at jeg ikke klarer å bringe frem noe svakhet i denne personen fordi h*n styrer min hverdag og mitt humør så til de grader selv om jeg forsøker å portrettere noe annet ovenfor h*n. Jeg later som jeg er likegyldig når jeg ser herskemetodene selv om jeg i realiteten dør innvendig.

Jeg trenger mer tid før jeg gjør slutt på dette, og trenger sårt tips til hva annet jeg kan gjøre for å enten lage brister hos en narcissist eller klare meg selv gjennom dette for en tid.

Anonymkode: e86c0...290

Ts, det høres ut som du er sammen med min eks. Han var iallefall helt lik. Du må begynne å forberede deg på å gå så fort som mulig. Du kan ikke vinne over han, og for hver dag som går tilintetgjør han deg mer og mer. 
Hadde jeg vært deg nå så hadde jeg bare gått, sagt hvordan han holder på og så bare kutter kontakt. Han overlever kun på å ødelegge andre og herse rundt seg på en innpakket måte som ingen andre ser før de vet. Du er ikke som han og kan ikke gjengjelde det han gjør mot deg, heldigvis for deg! 
Klem til deg ❤️

Anonymkode: 1461c...bd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste med personlighetsforstyrrelsene du nevner, er ofte opptatt av at andre kan ha disse forstyrrelsene. På seg selv kjenner en andre?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg trenger mer tid før jeg gjør slutt på dette, og trenger sårt tips til hva annet jeg kan gjøre for å enten lage brister hos en narcissist eller klare meg selv gjennom dette for en tid.

Mistanken om din tilstand, blir ikke mindre når du forteller at du spiller triks og spør om tips på hvordan du skal begå psykisk vold. Å lage brister hos noen, er vanligvis noe folk i den mørke triaden holder på med...

Anonymkode: d06cd...744

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Litt interessant at de to første svarene her inneholder hersketeknikker..?

Anonymkode: 1461c...bd7

Hersketeknikk? TS ber om råd om hvordan leve videre i et voldelig forhold. Jeg hadde ikke kommet med tips om knivblad til en selvskader heller. 

Anonymkode: 0b4e0...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste med personlighetsforstyrrelsene du nevner, er ofte opptatt av at andre kan ha disse forstyrrelsene. På seg selv kjenner en andre?

Mistanken om din tilstand, blir ikke mindre når du forteller at du spiller triks og spør om tips på hvordan du skal begå psykisk vold. Å lage brister hos noen, er vanligvis noe folk i den mørke triaden holder på med...

Anonymkode: d06cd...744

Ts, ignorer dette.

Anonymkode: 1461c...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, for å gjøre det HELT tydelig, så er jeg mer økonomisk bevilget enn min partner, men i dagens marked klarer jeg meg ikke som enslig her jeg er bosatt per nå.

 

Du bor i et område med mange som tenker på seg selv antakelig. Du tenker også på deg selv, og har antakelig noe arv i bakhånd, som han ikke har, og du ser ikke ut til å bry deg så veldig om han som menneske, men du trengte ham for å ha råd til å bo der du bor. Men, selvsagt, det må jo være ham det er noe galt med. Særlig når du er kunnskapsløs, tar feil om ting, og da blir han en patologisk kontrollfreak i ditt hode, fordi han har rett og lar seg ikke plukke på nesen av det du innrømmer er forsøk på triks for å vippe ham av pinnen? 

Du høres virkelig ut som en hyggelig, sunn og frisk person. 

Anonymkode: d06cd...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hersketeknikk? TS ber om råd om hvordan leve videre i et voldelig forhold. Jeg hadde ikke kommet med tips om knivblad til en selvskader heller. 

Anonymkode: 0b4e0...e2a

Var bare måten du skrev det på. Masochist handler jo om seksuell nytelse av egen pine. Jeg vil si det er å latterliggjøre ts i en sårbar situasjon. 

Anonymkode: 1461c...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts, ignorer dette.

Anonymkode: 1461c...bd7

Det jeg skriver er det ganske opplagt forståelse for i psykiatrien, og hun skriver jo om psykiatriske diagnoser her; så da blir det litt meningsløst å holde psykiatrien utenfor?

Anonymkode: d06cd...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du bor i et område med mange som tenker på seg selv antakelig. Du tenker også på deg selv, og har antakelig noe arv i bakhånd, som han ikke har, og du ser ikke ut til å bry deg så veldig om han som menneske, men du trengte ham for å ha råd til å bo der du bor. Men, selvsagt, det må jo være ham det er noe galt med. Særlig når du er kunnskapsløs, tar feil om ting, og da blir han en patologisk kontrollfreak i ditt hode, fordi han har rett og lar seg ikke plukke på nesen av det du innrømmer er forsøk på triks for å vippe ham av pinnen? 

Du høres virkelig ut som en hyggelig, sunn og frisk person. 

Anonymkode: d06cd...744

Hmm. Jeg innrømmer at jeg er bitter over hva partneren min har gjort meg over mange år så akkurat nå kan jeg ikke si jeg bryr meg mer om min partner enn meg selv. Jeg har valgt etter 7 år i et voldelig forhold å bry meg mer om meg selv.

Jeg har ingen arv, kun opparbeidet meg egne midler. Men i en dyr by er det rett på leiemarkedet som singel og en kommer aldri inn på boligmarkedet som enslig her. Min partner har vært dårlig stilt økonomisk fra start, men er man to kommer man alltids inn på boligmarkedet. Motivasjonen fra start var et kjærlig forhold, men det viste seg dessverre raskt at det kun var fantasi.

Jeg er nok ingen sunn og frisk person etter så lang tid i dette forholdet nei, men jeg prøver alt jeg kan å holde hodet over vann.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts, det høres ut som du er sammen med min eks. Han var iallefall helt lik. Du må begynne å forberede deg på å gå så fort som mulig. Du kan ikke vinne over han, og for hver dag som går tilintetgjør han deg mer og mer. 
Hadde jeg vært deg nå så hadde jeg bare gått, sagt hvordan han holder på og så bare kutter kontakt. Han overlever kun på å ødelegge andre og herse rundt seg på en innpakket måte som ingen andre ser før de vet. Du er ikke som han og kan ikke gjengjelde det han gjør mot deg, heldigvis for deg! 
Klem til deg ❤️

Anonymkode: 1461c...bd7

Jeg vet hva det riktige er å gjøre, jeg bare har det ikke i meg å gjøre det riktige nå. Takk ❤️

Anonymkode: e86c0...290

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for at du gav litt mer på bordet her.

voldelig forhold høres ikke bra ut. 

vil du dele noe her, om hvordan type vold? kan kanskje være greit å være litt konkret, om du orker. 

Anonymkode: d06cd...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts, si fra om du trenger å snakke med noen med lignende erfaring. Har selv vært i et slikt forhold. Bare send meg en pm 🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ok, takk for at du gav litt mer på bordet her.

voldelig forhold høres ikke bra ut. 

vil du dele noe her, om hvordan type vold? kan kanskje være greit å være litt konkret, om du orker. 

Anonymkode: d06cd...744

Hun har skrevet det i HI

Anonymkode: 1461c...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres forøvrig lurt ut - å forlate forholdet, om det _kun_ er bosituasjonen det handler om. du kommer til å finne en løsning på det.

Anonymkode: d06cd...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De fleste med personlighetsforstyrrelsene du nevner, er ofte opptatt av at andre kan ha disse forstyrrelsene. På seg selv kjenner en andre?

Mistanken om din tilstand, blir ikke mindre når du forteller at du spiller triks og spør om tips på hvordan du skal begå psykisk vold. Å lage brister hos noen, er vanligvis noe folk i den mørke triaden holder på med...

Anonymkode: d06cd...744

Denne personen bragte selv temaet opp da h*n mener at en av sine foreldre er psykopat. Etter noen år begynte jeg å merke trekk som h*n selv hadde beskrevet om sin egen forelder. Eplet faller ikke langt fra stammen.

Anonymkode: e86c0...290

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

høres forøvrig lurt ut - å forlate forholdet, om det _kun_ er bosituasjonen det handler om. du kommer til å finne en løsning på det.

Anonymkode: d06cd...744

Det økonomiske er dessverre kun én del av det hele. Det er andre faktorer som gjør dette vanskeligere, blant annet en svigerfamilie jeg er blitt veldig glad i og som vil bli servert løgner dersom jeg gjør slutt. Jeg selv har familie som h*n har kontroll over og vil klare å servere troverdige løgner.

Anonymkode: e86c0...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...