AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Del Skrevet 23. juli Dere som sier at dere kjenner på kroppen når dere har eggløsning (f. eks økt kroppstemp., murringer), hvilke symptomer har dere ellers? og varer det bare en dag eller over flere dager, isåfall hvordan vet dere helt nøyaktig når dere skal hoppe i høyet? Vi har akkurat startet å prøve på nummer tre. Nummer en og to satt på hhv. første og andre forsøk, så jeg har aldri drevet å testet eggløsning med sticks og sånne ting. Men tenkte jeg skulle prøve å kjenne etter om jeg merker noe forandring på kroppen «de grønne dagene»😅 jeg kjenner forsåvidt lite til mensen også så jeg tviler litt på at jeg kommer til å føle at eggløsningen er på gang, men det skader jo ikke å vite hva man kan være oppmerksom på Anonymkode: ab9d8...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Del Skrevet 24. juli Nå har jeg forsøkt å bli gravid i ett år, og jeg noterer ned symptomer hver eneste dag i en kalender. Jeg merker som oftest litt murring i en av eggstokkene, men noen ganger kjenner jeg ingenting. Nå fikk jeg påvist eggløsning denne måned, men merket så vidt noe murring på selve dagen. Jeg kjente det godt i eggstokkene i en hel uke etterpå. Om du venter til du kjenner murring, så er det nok for sent å ha samleie uansett. Jeg ville heller fulgt med på utfloden, den vil bli blank og typisk egghvite i konsistens. Normalt vil man få det i noen dager før eggløsning. Har du normal syklus anbefales det å ha samleie annen hver dag mellom syklusdag 11-19, det er de instruksene jeg fikk fra min gynekolog. Måling av temperatur og EL-test er også et alternativ, men de er ikke helt til å stole på i følge gynekologen min. Jeg kjørte på med EL-test likevel som ble negativ hele veien, men fikk eggløsning likevel. Så ja, kan ikke stole på dem. Anonymkode: ea737...313 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 24. juli #3 Del Skrevet 24. juli Smerter og ømhet i siden og korsryggen. Litt subfebril også. Kan også føle litt tyngde/nedpress i underlivet. Men dette er kun på selve eggløsningsdagen. Har eggløsningsslim et par dager før. Så da er det jo bare å gønne på. Eller la vær å gønne på, om man forsøker å unngå graviditet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Del Skrevet 24. juli Jeg kan ikke føle det på kroppen, men utfloden min endrer seg til å bli mer blank og våt i dagene rundt eggløsning. Anonymkode: 70aeb...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Del Skrevet 24. juli Ikke alltid jeg har kjent det, men jeg kan få ømme eggstokker som f. eks gjør vondt hvis jeg nyser. Kan også ha svake murringer i korsrygg. Anonymkode: c716b...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Del Skrevet 24. juli Noen ganger ha har jeg fått ganske kraftige smerter når jeg har trent under eggløsning. Da har det gjerne kommet litt blod i eggløsningsslimet i tillegg. Men oftest så har jeg ikke noen smerter og får bare litt eggløsningsslim. Anonymkode: e3e3c...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Del Skrevet 24. juli Eggløsningsslim (blankt og mye) begynner ca 4 dag er før eggløsning hos meg. Dagen før eggløsning og på selve dagen får jeg vondt i eggstokkene bak mot korsryggen (kjenner ikke hvilken av sidene som lager egget) og det er vondt og merkelig når jeg bæsjer . Kanskje pga eggstokkene er hovne/følsomme og er nærme tarmene. Anonymkode: ae04c...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Del Skrevet 24. juli Har "menssmerter" i et par dager, og hoven følelse i underliv og nederst i magen, vanskeligere å tisse pga det. Har el slim i noen dager før. Anonymkode: 68fa2...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #9 Del Skrevet 24. juli Stikking, litt vondt. jeg tror jeg og har kjent befrielse, det var at jeg ble helt svimmel og akkurat som at kroppen skrudde på en knapp Anonymkode: af5ce...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #10 Del Skrevet 24. juli Litt forskjell fra måned til måned. Men for det meste så starter jeg med å kjenne et ubehag på en side av magen noen dager før. Dette blir sterkere etter hvert. Blir mer konsentrert på et området og skarpere på en måte. Har også tyngdefølelse. I de verste månedene så har jeg så sterke smerter når jeg beveger meg at jeg sliter med å gå. Andre ganger igjen så er det kun ubehagelig. Får også økt utflod, først vannete, så mer slimete. Men ikke alltid jeg har det klassiske eggehviteslimet. Merker det også på humøret, får faktisk mer energi. Anonymkode: 7a365...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #11 Del Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har "menssmerter" i et par dager, og hoven følelse i underliv og nederst i magen, vanskeligere å tisse pga det. Har el slim i noen dager før. Anonymkode: 68fa2...e93 Og blodtrykksfall. Sliter med det både under el og mensen. Anonymkode: 68fa2...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 24. juli #12 Del Skrevet 24. juli Vondt. Er som en kronisk krampe i ene eggstokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #13 Del Skrevet 24. juli Ømme nippler som begynner et par dager før EL, topper seg på EL-dagen der de er svært ømme. Murring fra underliv og økt lyst EL-dag. Har pleid å få ørlite EL-slim i noen dager før EL, men ikke på Selve EL. Anonymkode: fb6bf...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #14 Del Skrevet 24. juli Takk for svar, dere! ts Anonymkode: ab9d8...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #15 Del Skrevet 24. juli Ts igjen! Noen skriver at dere kjenner murringer og smerter på eggløsningsdagen, men at det da er for sent med samleie, hva mener dere med det? Er det ikke da man bør kjøre på, egget lever jo i 24 timer? Anonymkode: ab9d8...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Del Skrevet 25. juli 8 hours ago, AnonymBruker said: Ts igjen! Noen skriver at dere kjenner murringer og smerter på eggløsningsdagen, men at det da er for sent med samleie, hva mener dere med det? Er det ikke da man bør kjøre på, egget lever jo i 24 timer? Anonymkode: ab9d8...e72 Det tar tid for sperm å reise til egget. Dessuten kan du ikke være sikker på at du kjenner murringer på selve dagen. Murring varer som oftest i flere dager etter eggløsningen også. Jeg kjente ikke murring på selve dagen, kun dagene etterpå. Beste er å ha samleie dagene før, slik at sperm er klar og du har et større "vindu". Anonymkode: ea737...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 25. juli #17 Del Skrevet 25. juli Jeg pleier å kjenne en skarp, murrende smerte på den ene siden av magen – det er som en liten stikking, som jeg kan føle godt når jeg prøver å sitte eller bøye meg. Det kan være ubehagelig, men det varer ikke lenge, kanskje et par timer eller så. Slimet er det som virkelig gir meg beskjed. Når jeg har eggløsning, blir slimet mitt helt klart og strekkbart, nesten som rå eggehvite. Jeg kan dra det mellom fingrene og få en slags lang, klissete streng. Det kan være litt ekkelt, men det er også en tydelig indikator på at kroppen min er klar til å bli befruktet. I tillegg til dette føler jeg meg ofte litt ekstra kåt, og jeg har en større lyst på sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #18 Del Skrevet 25. juli Det føles som at jeg får influensa. Blir frossen, sår hals, hodepine. Anonymkode: f039f...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #19 Del Skrevet 25. juli Jeg får eggløsningssmerter, det føles ut som luftsmerter inni livmor. Kan også kjenne smerter fra høyre eller venstre side, avhengig av hvor eggløsning skjer. Dette kjenner jeg på i 1-2 dager. Noen ganger etter eggløsning blir jeg utrolig øm i livmoren så samleie foreksempel gjør vondt de første 2-3 dagene, men dette skjer kanskje et par ganger i året. Jeg får også økt sexlyst! Men akkurat den tror jeg nok gjelder de fleste kanskje? Anonymkode: 9b6c4...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 26. juli #20 Del Skrevet 26. juli Eggløsningsslim og veldig kåt. Hvis jeg ikke måler med eggløsningstester kan jeg pinpointe når eggløsningen er basert på sexlysten. Men har snakket med venninner som ikke opplever det med kåtheten i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå