Gå til innhold

Hundebånd på 4,5 åring.


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Her var det mange som må gjøre litt googling.. ett hundebånd er ikke synonymt med halsbånd rundt halsen.. og det må da være ett fett hva slags vesen båndet er laget for så lenge det funket og var festet på en forsvarlig måte.. et hundebånd er bare ett tau med en krok i den ene enden. Et halsbånd derimot er det hunden har rundt halsen man fester nevnt tau i 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke nølt et sekund med å sette bånd på ungen om den til stadighet rømmer og setter seg selv i fare. 

Har selv en rolig 2 åring som er en håndfull å holde under kontroll på farlige steder. Må ha henne godt i hånda, og jeg har hørt historier om barn med diagnoser, de er krevende og "over alle hauger" før du får sukker for deg. Så jeg hadde gjort det selv.

Men å binde fast ungen i løpeline i hagen mens man selv er inne å slapper av, hadde jeg ikke gjort. Har hørt noen hatt en sånn barndom også. 

Jeg tenker det er bedre 4 åringen får gå selv en å bli stroppa fast i ei vogn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet.. 

Om barnet har en vane for å stikke av, forstår jeg mor godt. Hadde båndet vært rundt halsen så mener jeg du kunne reagert... 

Anonymkode: 399c5...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange ganger lyst til å bruke det på vår gutt som er 8 år. Men det er fordi han har autisme, psykisk utviklingshemming og snakker ikke. Har noen ganger på senter sluppet han litt for å se om han følger etter oss, men hver gang må jeg løpe etter han, for han bare piler avgårde og vil gjøre akkurat som han vil. Han er en fare for seg selv. Hadde vi latt han gå som han ville,hadde vi ikke funnet han igjen på ett senter. Eier ikke selvkontroll og gjør nett som han vil. Men han er såpass sterk nå at hadde vi hatt han i bånd så hadde vi blitt dratt etter båndet som om det var en hund som plutselig pilte avgårde 😅. Det vi gjør er å leie han hele tiden, men ofte setter han seg til motverge og blir ekstremt vanskelig å løfte opp og med seg. Ender ofte med at vi sitter han oppi en handlevogn,der sitter han rolig. Ser rart ut, men det bryr vi oss ikke om. Er for hans egen sikkerhet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...