Gå til innhold

Hundebånd på 4,5 åring.


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ta med et ekstra hundebånd og sett på moren nestegang dere møtes og hør hva hun synes om å gå i bånd.

 

Anonymkode: c87da...dd2

Sleng på henne en bleie i samme slengen, for alt dette kan jo sammenliknes 

Anonymkode: 13c83...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres jo hèlt misbruker-aktig ut og tjore fast ungen.

Men intensjonen er forhåpentligvis god 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller det enn unger som plutselig kommer styrtende foran biler eller andre skumle ting

Anonymkode: 4f0f9...ba1

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tradegy said:

Det høres jo hèlt misbruker-aktig ut og tjore fast ungen.

Men intensjonen er forhåpentligvis god 🙈 

Virkelig? Jeg tok på 4 åringen bånd 2 ganger på vei hjem fra barnehagen fordi hun ikke hørte etter, svirrer ut i gata, vrir seg ut av hånda mi, løpt hele veien hjem en gang. Hadde mye å bære og et mindre barn til, ca 15 min å gå. Tok båndet på sekken hennes og slapp å bekymre meg for at hun skulle bli påkjørt. Etter 2 ganger fant hun ut at hun greide å gå som broren, aldri stukket av etter det. 

Anonymkode: fad20...862

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så hysteriske folk blir med en gang noe ikke er helt 100% A4.

Om båndet får ungen til å bli flau og høre etter så er det ganske mye mindre dødelig enn at den samme ungen løper foran en lastebil. 
Det traumet den flauheten evt fører til er også mer behandlebart 10-20 år frem i tid enn at ungen forsvinner, sitter fast og blir vettskremt slik.

Anonymkode: 9f8f4...29d

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heller det enn unger som plutselig kommer styrtende foran biler eller andre skumle ting

Anonymkode: 4f0f9...ba1

"Etter at far og sønn hadde kasta fiskesprett, ventet den korte turen hjem. Da de skulle krysse E6, holdt Jevne den fire år gamle gutten i hånda, men ikke hardt nok. Erich Iver løper ut i veien, og blir truffet av en bil."

https://www.dagbladet.no/kjendis/sonnen-lop-ut-i-veien-og-dode/71118571

 

Anonymkode: 5706d...9ea

  • Liker 1
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg burde hatt det da jeg var liten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med det jeg. Om det er en flexiline eller hundebånd eller sele til barn spiller vel ingen rolle..

Hun sikret barnet sitt. 

Min mor brukte det på begge mine brødre når de var små. Svært vanlig i andre land. 

Anonymkode: 10344...267

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Virkelig? Jeg tok på 4 åringen bånd 2 ganger på vei hjem fra barnehagen fordi hun ikke hørte etter, svirrer ut i gata, vrir seg ut av hånda mi, løpt hele veien hjem en gang. Hadde mye å bære og et mindre barn til, ca 15 min å gå. Tok båndet på sekken hennes og slapp å bekymre meg for at hun skulle bli påkjørt. Etter 2 ganger fant hun ut at hun greide å gå som broren, aldri stukket av etter det. 

Anonymkode: fad20...862

Her tegner du et hèlt annet bilde enn ts. Dette du beskriver, er et synlig behov. Og du ydmyket heller ikke barnet med å fortelle andre hvor umulig hun er,  som ts opplevde. 

Bånd festet i en sekk er noe annet enn å feste det rundt håndleddet. 

Her hadde du en funksjon. Dèt er ikke slik jeg leser ts sitt tilfelle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kjøpt gåsele til barn i butikker som selger barnesikringsutstyr. Både den typen som kan festes rundt kroppen, og den typen til å feste rundt håndleddet. Hvis man har en vimsete unge med dårlig impulskontroll, så er sele et bedre alternativ enn å skrape opp ungen fra veien etter den har blitt påkjørt.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for at jeg har hjernevaska mine fra de var små at hvis de stikker av kan de bli tatt av fremmede. At ikke alle folk er snille osv. De holder seg inntil meg på utfordrende steder kan du si 😀

Anonymkode: d083f...281

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller i bånd, enn under en bil eller borte!

Anonymkode: 383d4...e13

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine søstre (tvillinger) stod alltid i langt tau/bånd når vi var på besøk hos besteforeldrene våre i Oslo 😁Veldig mye trafikk og min mor hadde ikke tjangs til å følge med oss alle 3 hele tida. Dette var inne i gården i eneboligen da, søstrene mine gikk IKKE i bånd rundt i nabolaget 😆🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Da vi gikk tur med ungen vår på 4,5 år i dag møtte vi en jevngammel jente fra barnehagen. Moren hadde tatt hundebånd rundt hånden hennes og sa "hun stikker bare av, hun hører aldri etter. Men nå trengte hun litt luft". Så at datteren var forlegen. 

Dette kan da vel ikke være greit? En ting hadde vært om det var på en flyplass og meget farlig om ungen stakk av, men på en luftetur i nabolaget? 

Anonymkode: d550d...7b5

Hvorfor ikke? Hva er det egentlig som er så farlig med at man vil at ungen sin skal være trygg?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere søsken, tre brødre, og bare en av oss fire måtte mamma binde for å forhindre at han stakk av fra hagen i et ubevoktet øyeblikk. Det var en inngjerdet hage, men han greide å klemme seg under porten en gang og stakk ned i veikrysset. To år gammel. Sto der og blomstret midt i veikrysset da mamma kom løpende og fikk båret han inn igjen.

Etter det ble det sele og bånd på han når han var ute i hagen, gitt. Husker ikke om han måtte ha sele på når vi var ute på familieutflukter etc, men han var en villbass uten styring hele barndommen i alle fall, så jeg skjønner egentlig godt at det for hans egen sikkerhets skyld måtte settes bånd og sele på han. 

I tillegg til selen (i tilfelle han kom seg ut av den) la pappa store steiner under porten, så han ikke skulle klare å klemme seg under den igjen.

Dette var på 70-tallet. I dag er jo folk litt mer lettkrenket og kan få varige mèn av en sele og bånd på ville og gale unger. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min husker jeg en periode gikk med sele fordi man ikke kunne blunke en gang før han var vekk. Lynrask og null konsekvenstenkning. Det er et under at han ikke havnet under en bil eller forsvant. Ingen diagnoser (det ble sjekket), bare en villbass. Dette var rundt 1990.

Flere barn burde vært tjoret fast i perioder 😬

Anonymkode: 9fc40...7d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes barneseler så ser ikke helt problemet.. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i bånd i København da jeg var 5, etter det ble en storstilt leteaksjon med politi og hele pakka fordi jeg fulgte etter en and inn i en park og ble borte. 
Kan hende jeg syns det var litt flaut der og da, men har ikke tatt noe skade av det. 

Anonymkode: 15b92...f09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.  Jeg har et barn med flere diagnoser. Parkeringsplasser er det verste,  ble nesten påkjørt i  dag. Han liker å løpe foran biler og spesielt lastebiler.  Hjelper ikke hvor mye jeg sier fra. Jeg vurderer sterkt å kjøpe barnesele til mitt barn. 

Anonymkode: ef3c9...caa

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 0.02):

"Etter at far og sønn hadde kasta fiskesprett, ventet den korte turen hjem. Da de skulle krysse E6, holdt Jevne den fire år gamle gutten i hånda, men ikke hardt nok. Erich Iver løper ut i veien, og blir truffet av en bil."

https://www.dagbladet.no/kjendis/sonnen-lop-ut-i-veien-og-dode/71118571

 

Anonymkode: 5706d...9ea

Om alle de som ojer seg over at barn er sikret med bånd hadde opplevd det samme, hadde de nok ønsket at de selv hadde hatt barnet i bånd. Foreldre kjenner barna sine. Tenker på denne ulykken hver gang jeg kjører forbi der. Et øyeblikks distraksjon kan få et barn til å løpe ut. Hadde en elev som oppdaget en kamerat på andre siden av gata, løp over og ble truffet av en bil. Her var det liten fart så det gikk bra, men han havnet på sykehus.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...