AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #61 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her? Hvor er det? Og hvor mange foreldre gjelder det? Anonymkode: ca1d2...6f5 baenehagen vår, er vel 78 foreldrepar Anonymkode: fa720...e6b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #62 Skrevet 26. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: ja du må inn å lese vedtektende til din barnehage Anonymkode: fa720...e6b Javel jeg finner ikke dem. De ligger ikke på nettsidene til barnehagen på Oslo kommunes nettside og de ligger ikke i appen MyKid. Jeg har ikke fått noe på mail fra barnehagen ved oppstart. Før ferier sender de bare melding "husk å meld inn når barnet har fri og når de kommer i appen". På Oslo kommunes nettsider som jeg linket (lovdata) står det ikke noe om pålagt fri men at barnehagene skal være åpne alltid untatt på røde dager og 3 uker om sommer og da skal det tilbys alternativ åpen barnehage... Altså det er ikke så viktig. Bare syntes det var rart at mange er så bastante på det at det er en lov når det ikke virker å være en lov eller er umulig å finne noe konkret informasjon om. Anonymkode: f8e16...35e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #63 Skrevet 27. juli 2024 Det er 4 uker som er pålagt: Minst 3 uker sammenhengende på sommeren + planleggingsdagene. Anonymkode: b969a...2d9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #64 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Javel jeg finner ikke dem. De ligger ikke på nettsidene til barnehagen på Oslo kommunes nettside og de ligger ikke i appen MyKid. Jeg har ikke fått noe på mail fra barnehagen ved oppstart. Før ferier sender de bare melding "husk å meld inn når barnet har fri og når de kommer i appen". På Oslo kommunes nettsider som jeg linket (lovdata) står det ikke noe om pålagt fri men at barnehagene skal være åpne alltid untatt på røde dager og 3 uker om sommer og da skal det tilbys alternativ åpen barnehage... Altså det er ikke så viktig. Bare syntes det var rart at mange er så bastante på det at det er en lov når det ikke virker å være en lov eller er umulig å finne noe konkret informasjon om. Anonymkode: f8e16...35e Har de ikke planleggingsdager der bhg er stengt? Anonymkode: b969a...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #65 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 22.24): Ok jeg bor i Oslo og virker ikke som at det er en lov her. Ref https://lovdata.no/dokument/LTII/forskrift/2022-12-14-2589/§1#§1 Vi går i kommunal barnehage, så de har ikke noen egen nettside og på deres side på Oslo kommunes ligger kun årsplanen ingen egne vedtekter. Anonymkode: f8e16...35e Det er ikke en lov om 3 uker sammenhengende og 4 uker totalt men de aller fleste barnehager har dette i vedtektene. Hvis din bhg ikke har vedtektene liggende på nett, så får du spørre barnehagen etter vedtektene. Anonymkode: b969a...2d9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #66 Skrevet 27. juli 2024 Her står det at de aller fleste barnehager pålegger foreldre å la barnet ha 4 uker fri. Så da kan du nok gå ut fra at det gjelder deres bhg også hvis du ikke vil spørre de etter vedtektene. https://foreldreutvalgene.no/fub/sporsmal/skal-det-betales-for-palagt-ferieavvikling/ Anonymkode: b969a...2d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå