AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #21 Del Skrevet 24. juli 2024 Chomsky89 skrev (12 minutter siden): får de som er/var kristenfanatikere var nok ikke det å være kontrær et mål i seg selv som regel. I dag blir du adskillig mer "interresant" om du er kontrær i historiske og vitenkapelige tema, spesielt om du har en plattform på nett. Men ellers også. Om Gunnar Tjomlid plutselig begynte å poste udokumenterte påstander om 5G og chemtrails ville han nok fått langt flere klikk å en langt mere lidenskapelig heiagjeng i Kommentarfeltet. Nå sitter han oftte i eget kommentarfelt å krangler med heiagjengen til andre andre kontrære folk som har delt hannes skriverier Jeg oppfatter ikke Tjomlid som kontrær. Tvert i mot. Noen synes nok han er kontrær fordi han har uttalt seg veldig faktaorientert i enkelte saker hvor mange typisk nok lar seg styre av følelser. Bl.a. om pedofile. Hvor rådende stemning i kommentarfelt tradisjonelt har vært "Kastrer! Drep! Bur dem inne for livstid!", selv om det dreier seg om pedofile som ALDRI har levd ut sine lyster, som vet at de er skrudd sammen feil og kjemper mot egne lyster og ønsker hjelp til å håndtere denne ekstremt uheldige legningen. Poenget hans har vært at det er ingen automatikk i det å være pedofil og det å være en overgriper. Du kan ha en pedofil legning, uten å bedrive overgrep. Det har det vært veldig lite fokus på, og folk går i auto-lynsjestemning så fort ordet "pedofil" dukker opp. Anonymkode: 7b8b6...801 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 24. juli 2024 #22 Del Skrevet 24. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg oppfatter ikke Tjomlid som kontrær. Tvert i mot. Det er jo det jeg sier. Han er ikke kontrær. Er jo derfor han havner i krangel med heiagjengen til kontrære personligheter som deler hannes skriverier på sin plattform. Endret 24. juli 2024 av Chomsky89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 24. juli 2024 #23 Del Skrevet 24. juli 2024 Jeg kaller det misjoneringssyken. Enkelte får et sykelig behov for å "misjonere" om sin egen verdensforståelse. Gjerne i sammenhenger som ikke har noe med tema å gjøre. Denne tilstanden gjelder ikke bare kategorien antivaxere, religiøse, flat earthers osv, men også mer akseptable temaer, som klima osv. De verste tilfellene blir incels, terrorister og islamister. Etter min erfaring har de noen triggere, så det er kanskje verdt å merke seg hva disse er, slik at man unngå det. Det er lov å si at vi kan snakke om noe annet hvis man ved et uhell har klart å skru på krana. Man klarer ikke poppe bobla deres uansett. (Eller jo, en anti vaxer jeg vet om mistet den uvaksinerte faren sin til covid for noen år tilbake. Da ble det tyst etterpå.) Det aller merkeligste er hvor utrolig forutsigbare de er. Man kan nesten stille klokken etter dem. Tror de på det ene, faller de gjerne for det andre også. Det er tydelig at de er lett mottagelige fra de kildene de anser som pålitelige. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #24 Del Skrevet 24. juli 2024 Min tidligere stefar var en slik. Ordentlig slitsomt, og selv nå, 8 år etter bruddet mellom ham og min mor, sender han meldinger med siste nytt innen antivax, jødenes verdensherredømme og politikernes pedoringer. Nytter ikke å si at man ikke vil snakke om det, det kommer bare masse tull om hvordan jeg er med på å ødelegge verden, siden jeg jobber på et legekontor... Når han bodde med moren min (som brøt forholdet på grunn av all konspireringen), så sa jeg som oftest bare "dette er ikke noe jeg interesserer meg for, jeg blir å gå om vi ikke bytter tema". Hjalp noen ganger. Han var visst en gang en ganske ok fyr, så det er trist at noen vikles så til de grader inn i hjernevaskland. Anonymkode: 61d55...a18 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #25 Del Skrevet 24. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er det som gjør at du må lage konspirasjonsteorier da? Hører du ikke selv hvor tullete det er å rable om deep state, chemtrails, covidvaksine med chip osv..? Anonymkode: d69a3...1b9 Det skrives da om det daglig på document.no. I dag står det om "den såkalte covid-pandemien" og at "eliten" og "deep state" har bestemt seg for at Kamala Harris skal bli den nye presidenten, og alle verdens media danser etter deres pipe. Anonymkode: 4603d...ef3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 24. juli 2024 #26 Del Skrevet 24. juli 2024 Hadde en bekjent, han sluttet å ta kontakt etter at jeg sa noe sånt som: "Det at du tror du er spesiell bare fordi du tror på alt annet enn det vanlige folk vet, gjør deg ikke interessant som person." "Å være kontrær bare for å være kontrær gjør deg hverken spesiell eller interessant. " Det er vel mye av kjernen for konspirasjonsteoretikere, at de føler at de er spesielle med kunnskaper ingen andre har, funnet på plasser uten forskning. Når de i tillegg ikke evner å ha litt kildekritikk havner de fort langt nede i kaninhullet. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #27 Del Skrevet 24. juli 2024 Vil egentlig anbeafle å lytte på konspirasjonspodden. Der tar de for seg mange av de mest kjente konspirasjoner tar de på alvor og diskuterer hva som kan være riktig og hvorfor ting ikke er riktig. Mulig det var også der jeg hørte et par episoder ang hvorfor folk blir konspirasjons teoretikere. Og det går stort sett i rus. Det er svært få mener det var under 10% som led av dette fenomenet som ikke har hatt en form for rusproblem. Det er iallefall gjort en forskning på det i USA. Og bla et sted der det er mange av dem. Er det også veldig høy andel av befolkningen som misbruke opiater. Det startet også ofte ned en form for paranoia. Min far slet med dette og konspirasjoner etter mange år i alkohol problemer. Min gamle nabo har dekket hele leiligheten med tinnfolie og vært lagt inn. Ham er tidligere hardt narkoman . Nå kommer jeg ikke på kjente konspirasjonsteoretikere. Men charter svein. Han har vel rusa seg godt over mange år. Iallefall de jeg kjenner som er på konspirasjoner har enten en rus problematikk evnt med sterke medisiner over tid. Iallefall konspirsjons podden vil nok gi deg en litt lettere insikt på selve konspirasjonene på en litt spennende måte og gode argumenter som hjelper å opplyse de litt. Men vær varsom. Stopp om du merker at de blir rare. Det kan bikke over. Har prøvd. Og kræsjen mellom at de finner logikk i informasjonen din samtidig som de ikke slipper sin. Dette kan få folk til å bikke over. Så du bør ikke gå hardt på, og stoppe i tide. Satte meg litt inn i det iht at min far levde litt i den verdenen. Anonymkode: 7f90e...5f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #28 Del Skrevet 24. juli 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nå kommer jeg ikke på kjente konspirasjonsteoretikere. Men charter svein. Han har vel rusa seg godt over mange år. Anonymkode: 7f90e...5f9 Kari Jaqusen er kjent, men hun har aldri drevet med rus. En annen var Hans Kristian Gaarder (RIP), han hadde heller ikke noe rusproblem. Anonymkode: 4603d...ef3 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #29 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er så utruleg vanskeleg! Føler med deg. Eg budde i kollektiv med somme som var konspirasjonsteoretikarar i eitt år, og det var heilt forferdeleg, no skal det seiast at ho eine var alkoholisert og ville festa kvar dag. Eg har faktisk blitt avhalds etter det kollektivet. Min erfaring er at ein del konspirasjonsteoretikarar har ein veldig oss og dei haldning, det betyr at om du ikkje er ein av dei, så er du fienden. Spesielt om du trur på vaksinar, då kan somme bli veldig valdsame, og eg for å vera ærleg veldig typen til å jatta med. Men det er grenser for kor lenge det er mogleg å gjera det for dei pusher grensa. Dei eg kjende sleit alle med eit eller anna og hadde lite nettverk, så spørs om du kan sjå om det er noko som ikkje funker i livet til onkelen din og dokker får avradikalisert han? Anonymkode: 50c8b...675 Og mange som ikke tok vaksinen holdt kjeft eller løy da utrolig mange vaksinerte ble fly forbanna. Anonymkode: a311e...cee 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. juli 2024 #30 Del Skrevet 24. juli 2024 Ikke dra dere selv med i samtalen. Si til han at "vi hører du sier det" og så fortsetter med å snakke om noe annet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #31 Del Skrevet 24. juli 2024 De fungerer 100% som en cult. Anonymkode: 43f85...f34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 24. juli 2024 #32 Del Skrevet 24. juli 2024 Alle vet jo at jorden er flat, og at Midgardsormen ligger rundt kanten av havet og biter seg i halen, det er barnelærdom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #33 Del Skrevet 24. juli 2024 Har et familiemedlem som er akkurat sånn. Har slutta å invitere han i sammenkomster rett og slett. Orker ikke. Møter vi han, jatter vi bare med og ler. Helt bak mål. Når ikke inn til sånne folk. Anonymkode: a93a5...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #34 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kari Jaqusen er kjent, men hun har aldri drevet med rus. En annen var Hans Kristian Gaarder (RIP), han hadde heller ikke noe rusproblem. Anonymkode: 4603d...ef3 Kari Jaquesson har vel ruset seg på trening Anonymkode: 9c6f0...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. juli 2024 #35 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En president har jo en administrasjon og et parti som politikken «kommer fra». Dement eller ei styrer han ikke alene. Forøvrig ingen bevis på at han er dement. Anonymkode: fe729...a20 At han er dement er vel ganske tydelig ? Selv omgås jeg folk som sier de ikke er demente (87 år gammel) og man kan observere og det begynner og bli noen tabber av Biden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. juli 2024 #36 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Biden har trukket seg? Anonymkode: 4603d...ef3 Mye mulig det det er det bare han selv som vet bare han som bestemmer det 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #37 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kari Jaqusen er kjent, men hun har aldri drevet med rus. En annen var Hans Kristian Gaarder (RIP), han hadde heller ikke noe rusproblem. Anonymkode: 4603d...ef3 Tja. Nå vet vi jo lite om det evnt. Og om de har gått på legemidler. Dog er det en liten prosent som ikke har hatt ru problemer men psykiske problemer. M3 snur vi det litt på hodet , så ender mange med psykiske prolemer med rus. Så det er jo også høna og et egg her. Som ikke var vurdert. Uansett så er det mange høyfunksjonelle som har rus problemer. Langvarig alkoholikere bla er ikke vanskelig å se. Det syntes på nesa. Jeg sa det lenge at nortug slet med rus før det ble kjent. Veldig tydelig på fjeset hans for min del. Kari tenker jeg at jeg holder for meg selv hva jec tenker. Fortsatt usikker på evnt rus på andre ting. Men heller vel litt mot at det uansett er mye annet. Jeg reagerte ganske tidlig på oppførsel hennes på tv , før hun ble konspirasjons teoretiker Anonymkode: 7f90e...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #38 Del Skrevet 25. juli 2024 11 hours ago, Maskinfører said: Mye mulig det det er det bare han selv som vet bare han som bestemmer det 😀 Hæ? Anonymkode: 4603d...ef3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #39 Del Skrevet 25. juli 2024 Trodde at alle visste at 9/11 var noe muffens ved. Vet ikke om det var en inside job, men byggingeniører klør seg fortsatt i hodet over hvodan bygningene kunne rase på den måte av å bli truffet av fly. Alt tyder på at de ble detonerte. Og det å starte en krig hvor millioner av uskyldige ble drept over et terrorangrep med 3000+ liv tapt er fortsatt rart å tenke på. Anonymkode: c6248...57e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 25. juli 2024 #40 Del Skrevet 25. juli 2024 Maskinfører skrev (På 24.7.2024 den 2.07): Når det kommer til Obama kan det vel kanskje stemme eller en annen person om det nå er sånn at Biden er dement så lar man ikke en dement mann styre ett land og evt site med Atomknappen så noen må jo ha stått bak han ? er ikke konspirasjonsteoretiker stiller med bare ett spørsmål de ønsker jo Biden igjen men er han kompetent til å styre landet ? nei. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå