AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #41 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 15.16): Hver gang vi samles som familie, går samtalene alltid over i en vanvittig retning. Han kan ikke la være å dra inn disse teoriene, og det ender opp med å dominere hele sammenkomsten. Vi prøver å skifte tema, men han vender alltid tilbake til sine ideer. Det er slitsomt og stressende for oss alle, og særlig for de yngre familiemedlemmene som kanskje ikke helt skjønner hva som foregår. Hva med å si noe ala: Vi vet alle hva du mener om dette. Vi bryr oss ikke om det. Vi vil ikke snakke om det. Og hvis han fortsetter, må man jo bare sette hardere tiltak til verks. Be han om å holde stilt (hvis han vil være med på sammenkomstene). Enkelte må ha det inn med tskje. Anonymkode: 0476e...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 25. juli 2024 #42 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg oppfatter ikke Tjomlid som kontrær. Tvert i mot. Noen synes nok han er kontrær fordi han har uttalt seg veldig faktaorientert i enkelte saker hvor mange typisk nok lar seg styre av følelser. Bl.a. om pedofile. Hvor rådende stemning i kommentarfelt tradisjonelt har vært "Kastrer! Drep! Bur dem inne for livstid!", selv om det dreier seg om pedofile som ALDRI har levd ut sine lyster, som vet at de er skrudd sammen feil og kjemper mot egne lyster og ønsker hjelp til å håndtere denne ekstremt uheldige legningen. Poenget hans har vært at det er ingen automatikk i det å være pedofil og det å være en overgriper. Du kan ha en pedofil legning, uten å bedrive overgrep. Det har det vært veldig lite fokus på, og folk går i auto-lynsjestemning så fort ordet "pedofil" dukker opp. Anonymkode: 7b8b6...801 Der kunne jeg ikke vært mer enig du. Jeg syns virkelig synd i de som har fått legningen der. Og ja mange lever nok og kjemper mot sin egne lyster når det gjelder dette der og jeg syns og håper at ett behandlingsopplegg må komme uten at disse menneskene må kjenne på skyld. De kan jo ikke noe råd for det. Men når det er sagt. De fleste av oss klarer å styre våre lyster veldig greit og ikke noe vi må ha. Vi klarer oss fint uten sex. feks. det er jo tull at det er ett nødvendig behov som alle har krav på. Er bare menn som aldri får seg noe som statuerer. Folk har veldig lett for å dømme andre bare de hører ett ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 25. juli 2024 #43 Del Skrevet 25. juli 2024 Dere har prøvd å skifte emne og diskutere.. Har dere sagt ifra at det blir for mye? Har dere sagt at noen emner lar vi være å snakke om når vi er samlet? Og at det går utover stemningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #44 Del Skrevet 25. juli 2024 Dessverre for dere så har konspirasjonsteoretikere ofte rett. Men dere vet ikke det, for ja faktisk, man må gjøre litt mer research enn å lese vg og nrk, og man må bruke tid på å tenke/filosofere. Det er mange jævlige realiteter som dukker opp når man studerer ting litt mer i dybden, og jeg tror denne redselene for konspirasjoner rett og slett grunner i at dere VIL IKKE vite. Livet blir jo mer ubehagelig, flere bekymringer, man mister litt troen på samfunnet og menneskeheten etc. Det er ikke gøy, men det er uansett veldig viktig. Det var ingen som visste hva en konspirasjonsteoretiker var før pandemien, men det tok jo media seg fort av, så kan jo dere lure på hvorfor. Dere kan nekte til dere blir blå, men det er sinnsykt naivt å tro at vi har all informasjon tilgjengelig for oss til enhver tid. Det skal ikke mye til å gjøre research heller, noen gamle konspirasjoner som har blitt avslørt i ettertid ligger til og med tilgjengelig på wikipedia som FAKTA den dag i dag, og det er snakk om alvorlige ting. Dere vet faktisk ikke hva dere snakker om, dere har bare hengt dere på trenden med å hate konspirasjoner fordi nyhetene ba dere om å gjøre det. Og btw, det er da omtrent ingen som tror på noe flat earth teori, det blir bare brukt som et instrument for latterliggjøring. Og klart det er irriterende med folk som preiker, men det gjelder jo alt. Anonymkode: 2dbb2...cdb 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #45 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dessverre for dere så har konspirasjonsteoretikere ofte rett. Men dere vet ikke det, for ja faktisk, man må gjøre litt mer research enn å lese vg og nrk, og man må bruke tid på å tenke/filosofere. Det er mange jævlige realiteter som dukker opp når man studerer ting litt mer i dybden, og jeg tror denne redselene for konspirasjoner rett og slett grunner i at dere VIL IKKE vite. Livet blir jo mer ubehagelig, flere bekymringer, man mister litt troen på samfunnet og menneskeheten etc. Det er ikke gøy, men det er uansett veldig viktig. Det var ingen som visste hva en konspirasjonsteoretiker var før pandemien, men det tok jo media seg fort av, så kan jo dere lure på hvorfor. Dere kan nekte til dere blir blå, men det er sinnsykt naivt å tro at vi har all informasjon tilgjengelig for oss til enhver tid. Det skal ikke mye til å gjøre research heller, noen gamle konspirasjoner som har blitt avslørt i ettertid ligger til og med tilgjengelig på wikipedia som FAKTA den dag i dag, og det er snakk om alvorlige ting. Dere vet faktisk ikke hva dere snakker om, dere har bare hengt dere på trenden med å hate konspirasjoner fordi nyhetene ba dere om å gjøre det. Og btw, det er da omtrent ingen som tror på noe flat earth teori, det blir bare brukt som et instrument for latterliggjøring. Og klart det er irriterende med folk som preiker, men det gjelder jo alt. Anonymkode: 2dbb2...cdb Amen!!! Jeg kjenner veldig mange «konspirasjonsteoretikere», og de er mer informerte, høytutdannede og oppegående enn de aller fleste andre jeg kjenner i samfunnet. ingen driver med rus, ingen tror på flat earth og ingen går rundt og snakker med «alle og enhver» om disse tingene. Ut fra min erfaring har de aller fleste en eller flere konspirasjonsteoretikere i sin omgangskrets uten å vite det. - fordi de fleste vet hvor det er trygt å åpne seg og hvor det ikke er det. Jeg har selv 5 års høyere utdannelse og millionlønn. Aldri vært psykisk belastet eller drevet med rus heller for de som spekulerer i det 😊 Anonymkode: f61ac...bb5 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #46 Del Skrevet 25. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Trodde at alle visste at 9/11 var noe muffens ved. Vet ikke om det var en inside job, men byggingeniører klør seg fortsatt i hodet over hvodan bygningene kunne rase på den måte av å bli truffet av fly. Flybensin som brant. Dette svekket stålet, som gav etter, så fikk man en dominoeffekt så etasjene under gav etter. De alle fleste byggingeniører er enig i dette. 1 hour ago, AnonymBruker said: Alt tyder på at de ble detonerte. Anonymkode: c6248...57e Hvordan fikk man utplassert alt spengstoffet uten at noen oppdaget noe? Anonymkode: 4603d...ef3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #47 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flybensin som brant. Dette svekket stålet, som gav etter, så fikk man en dominoeffekt så etasjene under gav etter. De alle fleste byggingeniører er enig i dette. Hvordan fikk man utplassert alt spengstoffet uten at noen oppdaget noe? Anonymkode: 4603d...ef3 Noe sier meg at du hverken er arkitekt eller byggingeniør. Du kan fint gjøre research selv, eller helt enkelt bare tro på det du vil. Anonymkode: 0c879...122 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #48 Del Skrevet 25. juli 2024 Onkelen din forsøker å overbevise deg om at sitt verdenssyn stemmer, og du forsøker å gjøre det samme tilbake på han? Enig i at det finnes objektive sannheter som at jorden er rund, men dersom noen ønsker å gå rundt og tro at den er flat så bryr det meg fint lite. Det beste er å bare si "Oja", for å bli kvitt temaet og slippe kverulasjon. Ellers er jeg enig i at det er mye vi burde stille mer spørsmål ved, og at ting ikke alltid er så svart/hvitt som det blir fremstilt av media. Mange sannheter har blitt knust i vår og våre foreldres levetid, og flere skal det bli... Anonymkode: c6248...57e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #49 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dessverre for dere så har konspirasjonsteoretikere ofte rett. Men dere vet ikke det, for ja faktisk, man må gjøre litt mer research enn å lese vg og nrk, og man må bruke tid på å tenke/filosofere. Det er mange jævlige realiteter som dukker opp når man studerer ting litt mer i dybden, og jeg tror denne redselene for konspirasjoner rett og slett grunner i at dere VIL IKKE vite. Livet blir jo mer ubehagelig, flere bekymringer, man mister litt troen på samfunnet og menneskeheten etc. Det er ikke gøy, men det er uansett veldig viktig. Det var ingen som visste hva en konspirasjonsteoretiker var før pandemien, men det tok jo media seg fort av, så kan jo dere lure på hvorfor. Dere kan nekte til dere blir blå, men det er sinnsykt naivt å tro at vi har all informasjon tilgjengelig for oss til enhver tid. Det skal ikke mye til å gjøre research heller, noen gamle konspirasjoner som har blitt avslørt i ettertid ligger til og med tilgjengelig på wikipedia som FAKTA den dag i dag, og det er snakk om alvorlige ting. Dere vet faktisk ikke hva dere snakker om, dere har bare hengt dere på trenden med å hate konspirasjoner fordi nyhetene ba dere om å gjøre det. Og btw, det er da omtrent ingen som tror på noe flat earth teori, det blir bare brukt som et instrument for latterliggjøring. Og klart det er irriterende med folk som preiker, men det gjelder jo alt. Anonymkode: 2dbb2...cdb Nei Anonymkode: 9364a...50a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #50 Del Skrevet 25. juli 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Noe sier meg at du hverken er arkitekt eller byggingeniør. Du kan fint gjøre research selv, eller helt enkelt bare tro på det du vil. Anonymkode: 0c879...122 Jeg har gjort research. Anonymkode: 4603d...ef3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 25. juli 2024 #51 Del Skrevet 25. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde at alle visste at 9/11 var noe muffens ved. Ingenting som tyder på det, selv om det er noen elementer der ekspertisen ikke finner konsensus. -Hvorfor skulle de forresten risikere det republikanske partiets eksistens, til fordel for mindre avanserte operasjoner som ikke involverer at de tar livet av et 4sifret antall av egne innbyggere? Det er stort sett folk som ikke var fordypet i Amerikansk utenrikspolitikk pre 911 som hopper på dette toget. Med tanke på hvor mange mindre avanserte operasjoner som har lekket de siste 60 år så ville det vært helt hinsides å fullføre denne. Når det i tillegg ikke kommer noen lekkasje å de ligger skylden på et annet sted som de ikke ønsket å invadere så gjør det noe usannsynlig enda mindre sannsynlig. Endret 25. juli 2024 av Chomsky89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #52 Del Skrevet 25. juli 2024 Min ex var en slik. Jo lengre vi var sammen jo villere ble hans 'teorier'. I begynnelsen bare jattet jeg med, selv om jeg visste at han tok helt feil. Etter hvert begynte jeg å spørre ett kilder på at han hadde rett i det . Kildekritikk var absolutt ikke hans sterkeste side for å si det slik... Kildene kom fra oftest 'noe han hadde hørt på det 'Oh' så store Internet', gjerne fra en tvilsom TV-Kanal, ett nyhets'studio' ( jeg er snill som kaller det det), eller fra noen på Youtube som uttalte seg om saken. Disse personene på Youtube hadde for det meste ingen utdannelse i faget eller erfaring fra det de snakket om. Og selvsagt - de viste heller ikke til noen kilder. Det beste var vel da han skulle virkelig forsøke å overbevise meg om ett av hans favoritt tema ( The Freemasons og The Illuminati, surprised?) han gav meg en bok og der skrev forfatteren at:' This is there clear evidennce for, just look up on Youtube'... Han visste selvsagt alltid best! Jeg ser at konspirasjonsteoretikere er ofte høyt utdannet. Det var ikke denne, han fullførte ikke engang ungdomsskolen. Jeg har lengre utdanning ( ikke for å skryte) og en ting vi lærte var kildekritikk, kildekritikk og ja, kildekritikk! På slutten ble det rent flaut fordi han kom ut med disse 'teoriene' sine blant familie og venner av meg. Det var pinlig rett og slett da han foreleste for min familie om dette ( og selvsagt på temaer mine familiemedlemmer er godt utdannet i, og har bred erfaring i). Jeg håper bare at de ikke tror at jeg mente det samme som han. Det ble slutt for mange Herrens år siden. Han raver fremdeles rundt med dette tullet sitt og forsøker å overbevise alle andree. Anonymkode: 43e83...515 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. juli 2024 #53 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hæ? Anonymkode: 4603d...ef3 Biden bestemmer om han vil delta eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. juli 2024 #54 Del Skrevet 26. juli 2024 GrønnNellik68 skrev (14 timer siden): nei. Enig der sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #55 Del Skrevet 26. juli 2024 Maskinfører skrev (1 time siden): Biden bestemmer om han vil delta eller ikke "Mye mulig det det er det bare han selv som vet bare han som bestemmer det 😀" Dette skriver du, og en annen bruker skriver Hæ! Så svarer du på hæ like ubegripelig. Se sitat. Skjønner ingenting av sånn debatt.. Anonymkode: 460fa...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #56 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 14.18): Hva er det som gjør at du må lage konspirasjonsteorier da? Hører du ikke selv hvor tullete det er å rable om deep state, chemtrails, covidvaksine med chip osv..? Anonymkode: d69a3...1b9 Du sier det, men så lever vi i en tid hvor mange ikke syntes det er tullete å si at det finnes mer enn to kjønn og ingen vet hva en kvinne er🥴 så hvis det går så tenker jeg resten kan å. Anonymkode: c29a5...854 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #57 Del Skrevet 26. juli 2024 Maskinfører skrev (På 24.7.2024 den 2.07): Når det kommer til Obama kan det vel kanskje stemme eller en annen person om det nå er sånn at Biden er dement så lar man ikke en dement mann styre ett land og evt site med Atomknappen så noen må jo ha stått bak han ? er ikke konspirasjonsteoretiker stiller med bare ett sptørsmål de ønsker jo Biden igjen men er han kompetent til å styre landet ? Jeg skjønner ikke en dritt. Hva har dette å gjøre med konspirasjomsteoretikere og en sprø onkel? Det virker som om du har din egen debatt på en avvikende måte. Helt perifert iht TS og trådens tema. Troll? Anonymkode: 460fa...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #58 Del Skrevet 26. juli 2024 Maskinfører skrev (1 time siden): Enig der sånn Men hva mener du egentlig om konspirasjonsteoretikere som tråden handler om? Selv ser jeg flere tegn, mht utdannelse og sosial status, som kjennetegner folk med sterke meninger som ikke støttes av anerkjent vitenskap. Og litt psykiatri. Folk som i sosiale sammenhenger er de mest påståelige mht politikk og klodens miljøutfordringer er ofte ganske "light" etter mine erfaringer. Og samtidig de som er mest høyrøstet - både verbalt og skriftlig når de uttaler seg. Som her, også skyter langt utenfor mål. Anonymkode: 460fa...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #59 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 15.16): Jeg trenger virkelig å lufte ut litt frustrasjon her. Jeg har en onkel som er en ekte konspirasjonsteoretiker, og det tar fullstendig av hver gang vi har familiesammenkomster. Det begynte kanskje litt smått med at han snakket om 9/11 som en "false flag" operasjon, men nå har det eskalert til nye høyder. Han er overbevist om at 22. juli-angrepene i Norge også var en falsk operasjon. Han tror at Obama egentlig har vært president i USA de siste fire årene, at Trump ble snytt for valgseieren, og som kronen på verket mener han at jorda er flat. Hver gang vi samles som familie, går samtalene alltid over i en vanvittig retning. Han kan ikke la være å dra inn disse teoriene, og det ender opp med å dominere hele sammenkomsten. Vi prøver å skifte tema, men han vender alltid tilbake til sine ideer. Det er slitsomt og stressende for oss alle, og særlig for de yngre familiemedlemmene som kanskje ikke helt skjønner hva som foregår. Jeg elsker min onkel, men dette er virkelig i ferd med å ødelegge familietiden vår. Vi har forsøkt å diskutere med ham og presentere motargumenter, men det hjelper ikke. Han er urokkelig i sine oppfatninger og nekter å lytte til fornuft. Har noen av dere opplevd noe lignende? Hvordan håndterer dere slike situasjoner? Jeg vil jo gjerne beholde et godt forhold til ham, men dette begynner å bli uutholdelig. Anonymkode: 4603d...ef3 De aller fleste konspirasjonsteorier viser seg å være sanne etter noen år. Jeg ville tatt det helt med ro … Anonymkode: 9791b...5cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #60 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dessverre for dere så har konspirasjonsteoretikere ofte rett. Men dere vet ikke det, for ja faktisk, . Det er mange jævlige realiteter som dukker opp når man studerer ting litt mer i dybden, og jeg tror denne redselene for konspirasjoner rett og slett grunner i at dere VIL IKKE vite. Livet blir jo mer ubehagelig, flere bekymringer, man mister litt troen på samfunnet og menneskeheten etc. Det er ikke gøy, men det er uansett veldig viktig. Det var ingen som visste hva en konspirasjonsteoretiker var før pandemien, men det tok jo media seg fort av, så kan jo dere lure på hvorfor. Dere kan nekte til dere blir blå, men det er sinnsykt naivt å tro at vi har all informasjon tilgjengelig for oss til enhver tid. Det skal ikke mye til å gjøre research heller, noen gamle konspirasjoner som har blitt avslørt i ettertid ligger til og med tilgjengelig på wikipedia som FAKTA den dag i dag, og det er snakk om alvorlige ting. Dere vet faktisk ikke hva dere snakker om, dere har bare hengt dere på trenden med å hate konspirasjoner fordi nyhetene ba dere om å gjøre det. Og btw, det er da omtrent ingen som tror på noe flat earth teori, det blir bare brukt som et instrument for latterliggjøring. Og klart det er irriterende med folk som preiker, men det gjelder jo alt. Anonymkode: 2dbb2...cdb Vet du egentlig hva ordet konspirasjon betyr? Denne setningen er veldig merkelig: «jeg tror denne redselene for konspirasjoner rett og slett grunner i at dere VIL IKKE vite». Det er jo konspirasjonsteoretikerene som går rundt og er redd for konspirasjoner…. Og dette: «man må gjøre litt mer research enn å lese vg og nrk, og man må bruke tid på å tenke/filosofere«. Ja, som for eksempel ta et masterstudie, jobbe med fagfeltene, forske gjennom en årrekke? Slik at man opparbeider seg fagkunnskap over lang tid? Men det er ofte den type fagfolk konspirasjonsteoretikerene avfeier! Det er nemlig ikke utdanning og forskning dere mener med research, bare at man skal lese på «sanne» og litt obskure nyhetssider og blogger på nett, gjerne amerikanske. Anonymkode: a5fb5...e76 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå