Gå til innhold

Hva er poenget med å lære å svømme som barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har vært nyttig i alle mine sommerferier, siden vi har hytte ved sjøen. Både for moro skyld, men også som et sikkerhetsnett både for meg selv og andre rundt meg.

Det har gjort at jeg aldri har vært spesielt redd for å falle i vannet når vi har vært i båt. Og jeg har vært MYE i båt.

Det var nyttig å kunne da jeg skulle søke politihøgskolen, siden det er et opptakskrav der.

Det har vært nyttig å bruke som treningsform, det har jeg gjort i mange år nå.

Det vil være nyttig den dagen jeg eventuelt er i nærheten når noen faller i vannet. På lik linje som man lærer HLR i mange yrker. Man lærer det for andres skyld, og de rundt deg lærer det for din skyld.

Dessuten var ikke livet mitt over da jeg var 18, det hadde knapt nok begynt.

Anonymkode: 4a2f8...03d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt er så mye mere morsomt for barn. Savner den tiden veldig. Ingenting som er morsomt som voksen.

Anonymkode: 47da3...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når vi er barn lærer vi å svømme , men hva er poenget med å lære å svømme som barn? Livet slutter når du blir 18 år. Da skal du jobbe og være til tjeneste. Da bader eller svømmer du ikke mer i sjøen eller basseng. Uansett om svømmer i basseng, er det da mulig å ha armringer og andre hjelpemidler for å ikke drukne. Hvorfor er det vits å lære å svømme som barn ? Er det kun for at det skal være fint å kunne til voksenlivet?

Ikke alle er ment å jobbe som dykker eller noe med sjø i deres liv så da trenger de absolutt ikke å lære seg å svømme. For meg som har som sitt eneste livsskall å jobbe som vaskehjelp en eller annen plass på kvelds-ettermiddags tid, trengte jeg ikke å lære å svømme som barn.

Anonymkode: f4699...77d

Nr 1. Selvberging. 

Nr 2. Redde andre ved behov. 
Nr 3. Svømme og bade er gøy, og mange liker det. Jeg svømmer og bader ofte. Enten i lærerjobben min, med barna mine eller alene. Både ute på stranda og inne i basseng, på jobb og fritid. 

Og for å svare på spørsmålet ditt om at du ikke trengte det. Nei kanskje ikke? Men det kunne du ikke vite når du var barn og lærte å svømme, da svømte du og koste deg med det fordi du ville sannsynligvis. At du har bestemt deg for å være negativ til livet og ikke nyte det, får være opp til deg! Du har masse fritid utenom jobb, hva du velger å bruke den til er jo opp til deg. Hater du å bade, la være da vel? Jeg liker ikke ski, og gjør det bare når jeg må. Men hadde jeg aldri prøvd og lært det, ville jeg hvertfall ikke visst om jeg likte det eller ikke 👍🏻

Anonymkode: 9e23c...4d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var på badeland i sommer hvor våre barn på 5 og 7 hoppet fra 5 og 10 meteren til stor beundring fra voksne menn med armringer som ikke kunne svømme😅

Det så helt latterlig ut. Ikke minst er det turn off for damene. 

Anonymkode: 0aa84...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alt er så mye mere morsomt for barn. Savner den tiden veldig. Ingenting som er morsomt som voksen.

Anonymkode: 47da3...6c8

I alle dager? Du må gå til legen og sjekke om du er deprimert. Til og med når jeg var deprimert, kunne jeg syns enkelte ting var gøy. 🤣 Du kan jo gjøre mye som du vil når du er voksen? Du kan bo i bobil, og ha god råd til å reise, «leke» hele dagen lang om du vil. 

Mye er kjipt når man er voksen, men det blir hva man gjør det til👍🏻

Anonymkode: 9e23c...4d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter å bade og svømme når man er 18? Bader og svømmer hver sommer jeg når det er fint vær, enten alene eller med barnet mitt. Har jeg mulighet så er stranda/badebrygge første valget mitt på en varm sommer dag. Jeg elsker å avkjøle meg i vannet. Er slik jeg overlever varmen.

Noen ganger i året ellers, så svømmehall. 

Er glad jeg kan svømme. Det gjør at hvis jeg har sunt badevett så er sannsynligheten veldig liten for at jeg drukner. Det gjør meg også i stand til å hindre andre fra å drukne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan like gjerne spørje kva som er poenget med å leve, for nokon er svømming viktig og gøy, for andre ikkje, om du ikkje likar å svømme, la vær, gjer noko anna som du likar, men vil anbefale å i alle fall lære å svømme som barn i tilfelle man ramlar uti ein gong:)

Anonymkode: 364de...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg vel om å bevege seg i vann. En kan gå, løpe, svømme, sykle, ake,gå på ski, sparke, som naturlige bevegelsesformer. Sikkert flere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så sant ingen trenger å kunne svømme. Min grandonkel var fisker og kunne ikke svømme f.eks. Han datt ut i sjøen noen ganger og brukte selvsagt ikke redningsvest, men klarte alltids å dra seg langs nøtene opp til båten igjen, og overlevde helt til alderdommen tok han.

Anonymkode: a9cd4...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når vi er barn lærer vi å svømme , men hva er poenget med å lære å svømme som barn? Livet slutter når du blir 18 år. Da skal du jobbe og være til tjeneste. Da bader eller svømmer du ikke mer i sjøen eller basseng. Uansett om svømmer i basseng, er det da mulig å ha armringer og andre hjelpemidler for å ikke drukne. Hvorfor er det vits å lære å svømme som barn ? Er det kun for at det skal være fint å kunne til voksenlivet?

Ikke alle er ment å jobbe som dykker eller noe med sjø i deres liv så da trenger de absolutt ikke å lære seg å svømme. For meg som har som sitt eneste livsskall å jobbe som vaskehjelp en eller annen plass på kvelds-ettermiddags tid, trengte jeg ikke å lære å svømme som barn.

Er 56 og badet i havet for to dager siden. 
Er forøvrig i full jobb.

😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det andre har sagt om drukning osv.: 

For å lære noe GØY, for å kose seg i vann, for å bevege kroppen på en deilig måte! Og dette kan en gjøre som voksen også! Det er så deilig 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 19.21):

Vi var på badeland i sommer hvor våre barn på 5 og 7 hoppet fra 5 og 10 meteren til stor beundring fra voksne menn med armringer som ikke kunne svømme😅

Det så helt latterlig ut. Ikke minst er det turn off for damene. 

Anonymkode: 0aa84...5a8

Hvorfor tror dere at folk går ut for å sjekke opp det motsatte kjønn? Er det ikke viktigere at folk som ikke kan svømme, forsøker å lære dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

At du ikke skal synke som voksen?

Anonymkode: a6017...c33

Synker ikke om ikke bader som voksen eller er nært et vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Angry Man

Vi har badet 3 ganger denne uken på et vann rett i nærheten. Det var deilig. jeg er glad for å kunne svømme. 🐬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på badeland flere ganger i uka, og jobber. Har trenings abbonement der. Man har tid til å svømme, barn har jeg også 😄 Årets dummeste tråd. Hva leste jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...