Gå til innhold

Drikke etter dehydrering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt høy feber (41), samtidig som jeg har kastet opp og det har føltes som jeg har hatt kniver i halsen.  Ergo, jeg er blitt ganske dehydrert, utetemperaturen har blitt høy og jeg har fått i meg minimalt med drikke.  Nå har det heldigvis snudd.

Hva er best å drikke for å fylle på igjen?  Føler jeg kunne tatt en halvannenliter [sett inn nesten hva som helst] på styrten nå, men jeg må starte forsiktig, bittelitt kokt vann av gangen.  Men fra i morgen er det fritt fram.

Jeg vil ha noe annet enn vann/farris.  Er fremdeles sår i halsen, så sterke juiceprodukter holder jeg meg unna. Jeg drikker ikke melk og har ingen erfaring med sportsdrikker.  Det må kunne kjøpes på vanlig matbutikk, jeg er ikke i stand til å dra ut på egen hånd, og må sende min søster, som ikke har førerkort, og det er langt til apotek/spesialforretninger.a

Anonymkode: d9cf8...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farris blandet med eplejuice er jo en klassiker. Ellers kokosvann om du får tak i. Det har en del elektrolytter som er greit å få inn etter en sånn runde. Håper du kommer deg raskt 💚

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokolademelk?

Anonymkode: b5280...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatorade.

Anonymkode: 1d6ce...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann med natron

Anonymkode: 173d5...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett vanlig solbærsaft, sånn man blander ut med vann. Det er godt å drikke den varm også, særlig når man har vondt i halsen.

Anonymkode: a58f4...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Rett og slett vanlig solbærsaft, sånn man blander ut med vann. Det er godt å drikke den varm også, særlig når man har vondt i halsen.

Anonymkode: a58f4...5a0

Er solbærsaft rik på elektrolytter? 🤔

Anonymkode: 173d5...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaklig rent vann, pluss litt sportsdrikk ville jeg gått for 

Anonymkode: 50539...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...