Gå til innhold

Hunden min ble parret i natt. Drektig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Så på overvåkningsvideo at hunden min ble parret to ganger i natt :(

har ringt veterinær og han sa at man har to valg, gi abort sprøyta om 5 dager, eller vente i 20 dager for å se om det er valper først. Skal snakke mer med han før vi bestemmer oss. Har dere erfaringer å dele?

er det veldig sannsynlig at hun er drektig? er det mulig at hun er i tidlig løpetidfase ettersom vi ikke har merket blod og at hun har latt seg parre selvom hun ikke har eggløsning? Vi skal selfølgelig ikke ta noen sjanser, er bare interessert å høre deres erfaringer. 

La ikke merke til at ho hadde løpetid, hun står på streng ute og har ikke vist noen tegn. Hun har ikke blødd når hun har vært inne, eventuelt vært flink å vaske seg så vi ikke har lagt merke til det..

Hun skal selvfølgelig være innehund i par uker nå. 

Anonymkode: 5a729...b3a

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hund på streng ute på natta? Høres veldig merkelig ut. 

Hadde kjørt på med abortsprøyte og passa bedre på hunden min. 

Anonymkode: 0f689...15b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hund på streng ute på natta? Høres veldig merkelig ut. 

Hadde kjørt på med abortsprøyte og passa bedre på hunden min. 

Anonymkode: 0f689...15b

Polarhund med hundehus selvfølgelig. Trives ikke inne, men må selvfølgelig være det nå. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Polarhund med hundehus selvfølgelig. Trives ikke inne, men må selvfølgelig være det nå. 

Greit nok at hunden ikke liker inne. Men det går an å ha hundegård da. Og er det virkelig løse hunder ute om natten? 

Anonymkode: 43453...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Greit nok at hunden ikke liker inne. Men det går an å ha hundegård da. Og er det virkelig løse hunder ute om natten? 

Hundegård er heller ikke sikkert. Hunden til ei venninne av meg ble drektig etter å ha blitt parret selv da hun sto i hundegård. Hunder som vil ha seg blir kreative.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så koselig med valper da! ❤️

Anonymkode: d1e9d...cca

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tabris skrev (3 minutter siden):

Hundegård er heller ikke sikkert. Hunden til ei venninne av meg ble drektig etter å ha blitt parret selv da hun sto i hundegård. Hunder som vil ha seg blir kreative.

Hvordan går det an når man murer det oppslik at det ikke går an å grave seg under og gjerdet er over 2 m høyt? Jeg har inne hund så jeg tenker ikke over det. Men de jeg kjenner som har ute hunder gjør det jo ordentlig. Men er det virkelig hunder som går løs om natten? Aldri møtt på noen og aldri hørt om. Vi har jo ikke løshunder om kring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan går det an når man murer det oppslik at det ikke går an å grave seg under og gjerdet er over 2 m høyt? Jeg har inne hund så jeg tenker ikke over det. Men de jeg kjenner som har ute hunder gjør det jo ordentlig. Men er det virkelig hunder som går løs om natten? Aldri møtt på noen og aldri hørt om. Vi har jo ikke løshunder om kring. 

Det finnes tydeligvis. Hvem vet, kanskje denne hunden hadde rømt eller kanskje det var en løshund uten eier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. 

Mi blei tjuvparra etter at ein hund klarte å få seg inn i innhenging i hagen. Den hadde stukke av og gått 9 km, vi har ikkje naboer med hund - men likevel har vi gjerder rundt heile området dei er ute i på dagtid slik at dei kan gå laus om vi helde på med andre ting ute. Den blei avbrutt etter maks 5-7 min. Tok ultralyd på dag 20 som bekrefta drektighet. Fekk første sprøyte då, andre dagen etterpå - det gjekk heilt fint, og har gått heilt fint i ettertid ☺️ Ho får no aldri være ute aleine under løpetid til stor frustrasjon for ho, ho vil jo berre være ute og leike med den andre hunden vår ☺️ Ho var forresten ikkje med på opplegget og var veldig stressa, klengete og redd etter hendinga. 

Anonymkode: f084c...281

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. 

Mi blei tjuvparra etter at ein hund klarte å få seg inn i innhenging i hagen. Den hadde stukke av og gått 9 km, vi har ikkje naboer med hund - men likevel har vi gjerder rundt heile området dei er ute i på dagtid slik at dei kan gå laus om vi helde på med andre ting ute. Den blei avbrutt etter maks 5-7 min. Tok ultralyd på dag 20 som bekrefta drektighet. Fekk første sprøyte då, andre dagen etterpå - det gjekk heilt fint, og har gått heilt fint i ettertid ☺️ Ho får no aldri være ute aleine under løpetid til stor frustrasjon for ho, ho vil jo berre være ute og leike med den andre hunden vår ☺️ Ho var forresten ikkje med på opplegget og var veldig stressa, klengete og redd etter hendinga. 

Takk for svar! Shit da vår hund mest sannsynligvis drektig ja, når det skal stå lite til 🤔 

Sjekket dere om det fremdeles var valper etter sprøytene? Leser på nett at det fremdeles kan bli født valper etter sprøyte.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Shit da vår hund mest sannsynligvis drektig ja, når det skal stå lite til 🤔 

Sjekket dere om det fremdeles var valper etter sprøytene? Leser på nett at det fremdeles kan bli født valper etter sprøyte.. 

Hei. Nei det gjorde vi ikkje for ho var så tydelig drektig når ho var det, var heilt desperat med 2 bamser ho styrte med om natta, så 1 vekes tid etter blei ho meir seg sjølv igjen. Vetrinær sa og til oss at når sprøyte blir gitt på enten var det dag 20 el dag 30 so er det oftes vellykka, det er dei som er over dato/usikre på dato at det er mislykka. Så eg valgte å stole på vetrinær, hennar oppførsel og magefølelse☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Nei det gjorde vi ikkje for ho var så tydelig drektig når ho var det, var heilt desperat med 2 bamser ho styrte med om natta, så 1 vekes tid etter blei ho meir seg sjølv igjen. Vetrinær sa og til oss at når sprøyte blir gitt på enten var det dag 20 el dag 30 so er det oftes vellykka, det er dei som er over dato/usikre på dato at det er mislykka. Så eg valgte å stole på vetrinær, hennar oppførsel og magefølelse☺️

Takk for svar!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så koselig med valper da! ❤️

Anonymkode: d1e9d...cca

Nå er det faktisk ikkje alle raser som bør bli parret 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for svar!❤️

Berre hyggelig ! Håpar det ordner seg ❣️ Det er så vond følelse og stå i ein slik situasjon. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...