Gå til innhold

Barn som viser frem rumpa

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja her er det best å kontakte barnevernet, kanskje barnet har vært utsatt for noe. Her hadde jeg blitt skeptisk hadde jeg vært på besøk hos denne familien og ungen viser seg frem sånn...

Anonymkode: d5a28...956

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
slush01 skrev (1 time siden):

Tenker det er en grei vei videre i samtalen fra "...så ugreit for den som utsettes for det..." og gjøre det klart at dette faktisk er så ubehagelig for mottaker at det ville vært ulovlig for voksne (blotting/hensynsløs oppførsel). Viktig å understreke at dere skjønner at hans intensjon er å være morsom, men at det ikke hjelper når det oppleves sånn for mottaker. Du kan trekke frem likheter til andre ting som ikke er vold/slag/spark, men som heller ikke er lov å gjøre feks si stygge ord, erte andre. Selv om det gjøres for å få andre til å le, er det ikke greit hvis den som blir ertet blir opprørt.

Har vært igjennom akkurat det samme med min gutt og det funket å forklare han det på den måten. Fortsatt mye rumpe og fis i dette huset, men ikke noe rumpehull i ansikt lenger 😄

Takk for gode og konkrete tips, de skal jeg ta med meg videre. Tenker vi skal ta en prat i morgen.

Godt å høre at det har funket. Jeg krysser fingrene! 

Anonymkode: 07c3a...5c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ene barnet vårt gjorde det samme, og det var i samme alder også. Han hadde til og med et vers for det, lurer på om det var noe med tørkerull og rumpehull 😁 Han gjorde det stort sett når han kom løpende inn på stua etter dusjing eller bading. Vi bare lo av det, og det var en kort periode han holdt på. 

Hvis dere spiser, ville jeg bare sagt:"Vi har ikke lyst til å se rumpehullet ditt når vi spiser, så nå må du kle på deg". 

Anonymkode: 78ef7...60a

Det er det vi har gjort til nå, men det har ikke hatt noen effekt. Men har fått veldig gode tips til samtale over her, som jeg håper vil fungere :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja her er det best å kontakte barnevernet, kanskje barnet har vært utsatt for noe. Her hadde jeg blitt skeptisk hadde jeg vært på besøk hos denne familien og ungen viser seg frem sånn...

Anonymkode: d5a28...956

Det er helt åpenbart at barnets intensjon er å være morsom, og det fremstår overhodet ikke som «ungen viser seg frem».

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min yngste gjorde det til massiv latter av storebror. Han var da 4 år. Vi måtte snakke om at dette ikke var greit i barnehage eller skole. Det gikk over. 

Det er bare en fase. Litt som å si fuck, eller vise finger i småskolealder

Anonymkode: 7da92...60f

AnonymBruker
Skrevet

Bare en fase, en fase som må veiledes. Barnet må respektere at folk ikke vil ha et rumpehull i fleisen.

Anonymkode: fc7e2...904

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare ekkelt og noe jeg helt fint har sakt til mine barn hvis de har prøvd. Snakke om rompe og tiss og tulle med det er greit. Men at barn skal vise frem rompe og andre ting foran mange folk blir for meg helt utelukket.

Da får de gå et annet sted hvis de ikke kan oppføre seg. Noen ganger setter man foten ned og setter klare grenser.

Anonymkode: ebac7...ef2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp på 80/90-tallet og her var det ingen kvaler for gutta (opp til 3.-4. klasse faktisk) rundt det å vise seg naken til alle og hvermansen, og briefe med det man hadde av utstyr. Det var helikoptere, lommetennis uten klær, rumpehull og turning og trampoline i kommando. De hadde det mye moro med det i området jeg vokste opp, og ble skjelt ut av foreldre, ropt til, straffet osv., uten å bry seg. De dro til skogholtet og fortsatte. Kom hjem med myggstikk på snurrebassen og sånt. De hadde også tissekonkurranse om hvem som kunne tisse lengst. Kjempekult...

Jeg har fire brødre, og har sett litt av hvert - og selv uten brødre ville jeg sett litt av hvert av gutta i nabolaget og på skolen. Det var først da oss jentene begynte å få litt former og syntes mer seriøst og alvorlig at gutta var ekle og kvalme, og vi kommenterte hvor små de var og ligna småunger, at de innså at det de drev med faktisk ikke var så kult.

Kan ikke huske at jentene gjorde sånt, men det spiller jo egentlig ingen rolle hvilket kjønn - det er like ugreit.

Nå er det langt flere kvaler rundt det å vise seg naken, alt er så mye mer bevisstgjort (og skambelagt) den dag i dag. Barn er også ulike typer. Begge mine har hatt en fase hvor sånt var kult, men etter veiledning og grensesetting, så begynte de å respektere grensene rundt det.

Anonymkode: fc7e2...904

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi ler masse av rumper, tiss og bæsj, men det er ikke så hyggelig å få rumpehullet til ungen opp i ansiktet når vi f.eks. ser på tv og spiser pizza sammen som sist gang. Det er jo ikke flaut, det er ekkelt og uhygenisk og lite hyggelig for andre.

Ellers får ikke barna kjeft, men vi snakker om ting med vanlige og vennlige stemmer. Jeg opplever bare at jeg ikke har noen god løsning på dette problemet. Det har skjedd flere ganger, og det er så ugreit for den som utsettes for det. 

Altså, når dere gjentatte ganger har tatt opp temaet om at rævhullet holdes for seg selv uten at adferden endrer seg, så kan faktisk litt kjeft være på sin plass! 

Om en 5-åring hadde flekket ræva si for meg, så hadde jeg tatt på meg oppdragerrollen siden tydeligvis svikter hjemme. 

Anonymkode: 1032d...2d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Takk for gode og konkrete tips, de skal jeg ta med meg videre. Tenker vi skal ta en prat i morgen.

Godt å høre at det har funket. Jeg krysser fingrene! 

Det er faktisk ulovlig å blotte seg. 

Anonymkode: 1032d...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...