AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #21 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han kan få konsekvenser på sikt. Det kan fort bli dårlig tilknytning mellom far og barnet. Det viser seg på sikt. Nå vet vi ikke så mye om historien mellom dere, men du skriver du er blitt anbefalt å la far komme opp med løsningene. Noe sier meg at det er litt vann under elven mellom dere. Hvor gammelt er barnet? Når barnet begynner på skolen, skal barnet mening vektlegges mer og mer med årene. Så den dagen barnet selv sier at h*n ikke vil til far, da blir det sånn. Dokumenter alt (ha all kommunikasjon skriftlig) og send inn til nav en ny bidragsberegning. Da uten samværsfradrag pga det faktiske samværet ikke kvalifiserer til det. Anonymkode: c03d7...182 Det er allerede dårlig tilknytning mellom far og barnet pga lite oppfølging fra far sin side. Fra far sin side er ting håpløst og han prøver å lage konflikt for hver minste lille ting, jeg gjør alt for å behage han mest mulig, da jeg ikke orker å krangle om alt. Barnet er 7 år, barnets meninger har hittil ikke blitt vektlagt, kun fars meninger. Har også blitt anbefalt å aldri ta telefonen når far ringer, men gi beskjed om at han må sende melding. Dette fordi de tingene jeg kan ta han på som regel blir sagt på telefon, ikke melding. Fått disse anbefalingene fordi far får alt servert i hånda hele tiden og når han ringer så har jeg ingen bevis på hvor lite samarbeidsvillig han er. Jeg sier ja og ok til alt, andre veien er det nei, passer dårlig osv. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #22 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er allerede dårlig tilknytning mellom far og barnet pga lite oppfølging fra far sin side. Fra far sin side er ting håpløst og han prøver å lage konflikt for hver minste lille ting, jeg gjør alt for å behage han mest mulig, da jeg ikke orker å krangle om alt. Barnet er 7 år, barnets meninger har hittil ikke blitt vektlagt, kun fars meninger. Har også blitt anbefalt å aldri ta telefonen når far ringer, men gi beskjed om at han må sende melding. Dette fordi de tingene jeg kan ta han på som regel blir sagt på telefon, ikke melding. Fått disse anbefalingene fordi far får alt servert i hånda hele tiden og når han ringer så har jeg ingen bevis på hvor lite samarbeidsvillig han er. Jeg sier ja og ok til alt, andre veien er det nei, passer dårlig osv. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 Ok, men da bestiller du tid på FVK og ber om full omsorg der far må be om samvær HVIS barnet selv vil. Søk om nytt bidrag som er uten samvær + straffepålegg Anonymkode: aca9a...c36 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #23 Skrevet 22. juli 2024 Dorma skrev (3 minutter siden): Du har blitt rådet av hvem ? Om far gjør seg vanskelig så er det din oppgave som mor og gjøre det som er best for barnet. Om du mener det beste for barnet er å ha sommerferie med far så bidrar du og strekker deg for barnets del. Er så lei av å høre foreldre som er så fastlåst i sine egne prinsipper Barnet ønsker ikke å reise til far, så nei JEG mener ikke at det er det beste for barnet. At far ikke evner å finne en løsning for å se barnet sitt er det kun far som taper på sånn ting er nå, barnet vil jo ikke dit og er fornøyd med å slippe. Hvorfor skal jeg da kjøre barnet til far når far selv ikke gidder å finne en løsning for å se barnet som han ønsker mer samvær med? Jeg er ikke fastlåst i mine egne prinsipper, jeg er lei av å bli herset med av far. Det er måte på hvor mye man får strukket seg, å kjøre barnet selv til far er ikke et alternativ da jeg må på jobb og heller tar barnet med på jobb enn å presse far til å ha barnet han tydeligvis ikke ønsker å ha denne uken. Jeg syns det er synd far ikke tar litt mer ansvar for barnet sitt og sin tid med barnet. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #24 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, men da bestiller du tid på FVK og ber om full omsorg der far må be om samvær HVIS barnet selv vil. Søk om nytt bidrag som er uten samvær + straffepålegg Anonymkode: aca9a...c36 Hva er straffepålegg? Eller hvordan fungerer det i denne sammenhengen? Og fvk mekler jo bare? De kan ikke utdele full omsorg til en forelder? spør fordi jeg er uvitende om at dette er mulig. Trodde man måtte i retten for å kreve full omsorg? Vil jo helst ikke ta ifra far fast samvær, da jeg ønsker at barnet skal ha far i livet sitt. Sånn ting er nå så er det dessverre kun på fars premisser, ikke barnets. ts Anonymkode: 6b55f...4b6 1 1
Gammelsmurfen Skrevet 22. juli 2024 #25 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tar du deg av opplæringen? ts Anonymkode: 6b55f...4b6 Send him my way 😁. Er han over middels furten fordi det er slutt mellom dere? Virker som hevn, det her. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #26 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Barnet var selvfølgelig ikke alene i dag, jeg skaffet barnevakt. Men personen kan ikke ha barnet hele uken, så jeg må derfor ha barnet med meg på jobb. Først en time kjøring til jobb, 8 timer på jobb, så en time hjem igjen, ikke veldig ålreit for barnet å være så lenge på jobb. Barnet har vært med på jobb før og maser før kl 12 om vi snart skal hjem. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 så ungen er daglig 10 timer i bhg skole/sfo eller hvertfall uten deg minimum 10 timer hver dag??? Hva med å bytte jobb????? Anonymkode: df779...c93
kjærring Skrevet 22. juli 2024 #27 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Far skulle hatt barnet denne uken, skulle hentet barnet i dagtidlig. I gårkveld fikk jeg melding om at han ikke kom til å hente barnet pga utfordringer med å få hentet. Kan far bare avlyse samværet? Så nær tidspunkt for samværet også. Far visste at min ferie var ferdig og at jeg skulle på jobb i dag. Problemet til far er nå lagt over på meg som nå står ansvarlig for å finne noen til å passe barnet mens jeg er på jobb. Far kom ikke med noen løsninger for å få hentet barnet til samvær, enda det finnes flere løsninger. Dette er bare en av mange ganger far avlyser samvær med barnet sitt. Forskjellen er at det som regel er helger og da går det som regel greit for meg, selvom jeg syns det er dårlig gjort ovenfor barnet. Nå er det en hel uke, hvor jeg jobber. Anonymkode: 6b55f...4b6 Ja det kan han, kjipt er det men man kan ikke tvinge noen til å ta en ansvar de ikke vil ha desverre
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #28 Skrevet 22. juli 2024 Gammelsmurfen skrev (6 minutter siden): Send him my way 😁. Er han over middels furten fordi det er slutt mellom dere? Virker som hevn, det her. Får da håpe han er ferdig med å være furten, han har ny dame så burde ikke være furten for at det er slutt mellom oss 😂 ts Anonymkode: 6b55f...4b6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #29 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): så ungen er daglig 10 timer i bhg skole/sfo eller hvertfall uten deg minimum 10 timer hver dag??? Hva med å bytte jobb????? Anonymkode: df779...c93 Tror ikke det er veldig uvanlig å ha nesten en time reisevei til jobb, med det sagt så har jeg litt kortere arbeidsdager når det er skole for å få kabalen til å gå opp med fritidsaktiviteter etter skolen og ikke stresse så mye på morgenen. Men det er penger tapt, men tid med barnet. Men har ikke råd til å ta nok en ferieuke, har hatt mine uker i sommer. Ved å bytte jobb så hadde jeg mest sannsynlig ikke fått en 8-16 jobb, kanskje hadde det vært lenger reisevei også. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #30 Skrevet 22. juli 2024 kjærring skrev (7 minutter siden): Ja det kan han, kjipt er det men man kan ikke tvinge noen til å ta en ansvar de ikke vil ha desverre Syns det er så dårlig gjort når han prøver å kreve mer samvær, men ikke tar det han har. Han har flere uker på sommeren, ender alltid opp med en uke pga et eller annet, han har enten høstferie eller vinterferie hvert år som han ikke tar, han har juleferie med barnet som blir avlyst, påskeferie blir avlyst. Skjønner ikke helt hvor han skal hente inn mer samvær fra når han ikke tar noen av feriene eller fridager. Hadde han bodd nærmere så kunne han jo hatt annenhver uke, men med så stor avstand så nytter ikke det heller. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #31 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva er straffepålegg? Eller hvordan fungerer det i denne sammenhengen? Og fvk mekler jo bare? De kan ikke utdele full omsorg til en forelder? spør fordi jeg er uvitende om at dette er mulig. Trodde man måtte i retten for å kreve full omsorg? Vil jo helst ikke ta ifra far fast samvær, da jeg ønsker at barnet skal ha far i livet sitt. Sånn ting er nå så er det dessverre kun på fars premisser, ikke barnets. ts Anonymkode: 6b55f...4b6 Jeg vet ikke om alt er akkurat likedan pr dags dato, men her forsvant far ut av bildet , flyttet vekk og var borte i nærmere 20 år. Vi hadde avtale om annenhver helg og en dag i uka som samvær . Når far ikke hadde barna sine etter avtalen så måtte han betale et straffetillegg oppå det fastsatte bidraget . Det ble dyrt for far, men han ville ha det sånn. Men jeg vennet etterhvert til å ha ansvaret for barna alene og slapp å bruke energi på å bekymre meg for at barna ikke hadde det bra på samvær. Du sier at du ønsker at barnet skal ha en far i livet sitt , men har du tenkt over hvordan det er for et barn å bli skuffet gang på gang ? Et barn skjønner fort at det er uønsket Anonymkode: aca9a...c36
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #32 Skrevet 22. juli 2024 Hva er det med menn? Hvorfor ingen ære? Det er så pinlig å se på Anonymkode: 67a4c...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #33 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke om alt er akkurat likedan pr dags dato, men her forsvant far ut av bildet , flyttet vekk og var borte i nærmere 20 år. Vi hadde avtale om annenhver helg og en dag i uka som samvær . Når far ikke hadde barna sine etter avtalen så måtte han betale et straffetillegg oppå det fastsatte bidraget . Det ble dyrt for far, men han ville ha det sånn. Men jeg vennet etterhvert til å ha ansvaret for barna alene og slapp å bruke energi på å bekymre meg for at barna ikke hadde det bra på samvær. Du sier at du ønsker at barnet skal ha en far i livet sitt , men har du tenkt over hvordan det er for et barn å bli skuffet gang på gang ? Et barn skjønner fort at det er uønsket Anonymkode: aca9a...c36 Hadde vært fint om det gikk an med straffetillegg. Ser den, men man får kritikk om man sier man ønsker far ut av bildet også. Sånn ting er nå så hadde det vært det enkleste. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #34 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det med menn? Hvorfor ingen ære? Det er så pinlig å se på Anonymkode: 67a4c...d2e Det finnes nok mange bra menn, bare ikke på kg forum😂 jeg mener ikke at alle menn er som far til mitt barn, men det er et problem når far bare kan droppe samvær når han måtte ønske, mens hvis mor hadde droppet å hente barnet etter samvær så hadde nok ikke det vært like greit. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6
Gammelsmurfen Skrevet 22. juli 2024 #35 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får da håpe han er ferdig med å være furten, han har ny dame så burde ikke være furten for at det er slutt mellom oss 😂 ts Anonymkode: 6b55f...4b6 Ikke alle har ansvar-og foreldregenet, dessverre. Lykke til videre med dette. Bruk BUP for det det er verdt.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #36 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hadde vært fint om det gikk an med straffetillegg. Ser den, men man får kritikk om man sier man ønsker far ut av bildet også. Sånn ting er nå så hadde det vært det enkleste. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 Du kan gå inn på NAV og legge inn tallene på nytt inkl 0 i samvær , og også det antall dere har avtalt og se differansen. Så må du vurdere hele situasjonen om det er verdt å kjempe for mere samvær eller om far skal få ta ansvaret sjøl og vise interesse på skikkelig vis. Han må få overlagt skissen for hva som kan bli resultatet etter den dårlige omsorgen han har vist . Det kan fungere å legge frem et krav om x antall tusen ekstra i barnebidrag Barnet må få bli hørt , og en må vurdere om en evt motstand kommer fordi barnet ikke er vant til å være hos far , og han ikke kjenner fars samboer eller om forholdet mellom far og sønn er generelt dårlig . Noen fedre vil ha mere samvær enn fysisk mulig pga økonomi . Det kan en forstå, men da må de velge . Bo nær barnet eller flytte lenger unna og ta den økonomiske smellen og samtidig risikere å miste kontakten med sine barn . Noen av dem starter opp en ny produksjon av barn på nytt sted. Anonymkode: aca9a...c36
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #37 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde vært fint om det gikk an med straffetillegg. Ser den, men man får kritikk om man sier man ønsker far ut av bildet også. Sånn ting er nå så hadde det vært det enkleste. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 Det eksisterer ikke lenger, straffepålegget som det snakkes om. Men altså, nå har du barnet hele denne sommeren. Gå gjennom alle sms’ene. Før samværslogg så langt tilbake som du klarer utfra dokumentasjonen du har. Ta med detaljer som når du har fått beskjed om at samværet utgår fra far, samt når det har og ikke vært samvær. Ta en opptelling og Finn ut hva som er det faktiske forholdet mellom avtalt og gjennomført samvær. Send inn ny beregning til nav så snart du har skaffet deg oversikten. Om far blir sint, javel. Ikke din feil at han er så emosjonell av seg. Kontakt fvk og be om ny mekling, og endre samværet til hvordan det har blitt gjennomført. En gang i måneden? Om far sier nei, ber du han om å ta det til retten. Det vil ta tid. Om han vil ha samvær, får han komme til barnet. Da nekter du ikke samvær, men ber om tilrettelegging ut fra barnets behov. Om han ikke vil komme, da er det han som sier nei til samværet. Og barnet, om barnet sier nei, så følger du dette. Du bør kanskje legge opp ditt liv til lite eller ikke noe samvær for en stund framover. Anonymkode: c03d7...182 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #38 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes nok mange bra menn, bare ikke på kg forum😂 jeg mener ikke at alle menn er som far til mitt barn, men det er et problem når far bare kan droppe samvær når han måtte ønske, mens hvis mor hadde droppet å hente barnet etter samvær så hadde nok ikke det vært like greit. Ts Anonymkode: 6b55f...4b6 Sånn er det å være hovedomsorgenspersonen. Den andre kan gjøre utrolig mye rart uten at man selv får reagerer på det. De kan komme og gå som de vil. Helt til den dagen barnet avviser de. Har selv en av de bf’ene. Men nå har barnet sagt nei. Det har ikke vært samvær på flere år nå. Og han sier akkurat som din, alt er min feil. Jeg er kontrollerende og manipulerende, jeg driver også med samværssabotasje og PAS. Det er ikke måte på hvor mye han liksom vet om hva som foregår her i huset og hva jeg sier og har sagt til barnet. Anonymkode: c03d7...182
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #39 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det vil si at mor kan avlyse at far leverer tilbake barnet etter en helg? Si at frem til onsdag avlyser jeg mitt samvær? Anonymkode: 5ef3b...370 I utgangspunktet så kan man jo det ja. Men for mor som da også er hovedomsorgsperson så vil det på sikt få konsekvenser hvis og når noen melder ifra om at mor nekter å ha barnet sitt - mens for far får det svært skjelden konsekvenser. Ingen sa det var rettferdig eller likestilt og være forelder. For det er det 100% ikke i det hele. Anonymkode: ccc5c...ded
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #40 Skrevet 22. juli 2024 Anbefaler at du allierer deg med en nabo ellet foreldrene til en klassekamerat av sønnen. Så har du en barnevakt denne uken. Anonymkode: 50c70...007 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå