Gå til innhold

Treffe venninne med barn. Så jævla vanskelig...

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor kan ikke mannen ta barna den kvelden? Dette skjønner jeg ikke.

Anonymkode: 1fa47...a62

Han kan ikke ta barna den kvelden fordi han er på jobb. Men han har fri på dagen. 

Anonymkode: 03aba...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun tenker hun får mer tid med deg alene og fokus på dere sammen når ungene er i seng? Kanskje tenker hun at det er stress å møtes med barna hvis de er krevende? At dere ikke får så god tid til å sitte å snakke? 
du kan bo si at det passer best på dagtid da du er sliten på kveldene og må legge deg tidlig da du skal opp på jobb 

Anonymkode: 53867...167

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det samme venninna du har skrevet om tidligere hvor mannen er helt udugelig og bare gamer? Synes å kjenne igjen skrivestilen din + «passe egne barn». Du fikk vel nok av tips sist gang? 

Anonymkode: 45c2c...72a

Nei, det er ikke jeg som var skrevet om det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo treffe henne MED barn. Gode venninner gjør sånt

Anonymkode: 5502a...6f7

Hun som har barna vil ikke!

Anonymkode: 450d8...d9c

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun tenker hun får mer tid med deg alene og fokus på dere sammen når ungene er i seng? Kanskje tenker hun at det er stress å møtes med barna hvis de er krevende? At dere ikke får så god tid til å sitte å snakke? 
du kan bo si at det passer best på dagtid da du er sliten på kveldene og må legge deg tidlig da du skal opp på jobb 

Anonymkode: 53867...167

Ja, det skjønner jeg jo, men når jeg sier at jeg ikke kan være så sen tenker jeg det burde vær greit å møtes på dagtid når samboeren hennes også er hjemme. Vi kunne jo tatt en tur på kafé uten barna mens samboeren passet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette vet jeg av erfaring. Blir altfor langt å skrive her om jeg skal utdype alt. Men jeg har kjent henne siden vi var 12 år. Så jeg vet akkurat hvordan hun er.

Men hvorfor kan ikke du sette grenser for deg selv? Si at du gjerne vil treffes, og hvis kveldstid er det eneste som fungerer for begge, så må du gå tidlig (f.eks. seinest 21.30). Og når klokka nærmer seg 21.30, så minner du om at du må gjøre deg klar til å dra. Og så drar du 21.30. Verre er det ikke. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det skjønner jeg jo, men når jeg sier at jeg ikke kan være så sen tenker jeg det burde vær greit å møtes på dagtid når samboeren hennes også er hjemme. Vi kunne jo tatt en tur på kafé uten barna mens samboeren passet. 

Tror du virkelig en småbarnsmor vil ha besøk til kl 02?

Du kan si du må hjem kl 22 fordi du må legge deg tidlig. Helt ok det

Anonymkode: 9aa92...bd9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne problemstillinger er så rare. Jeg er 92 barn og mamma tok med stadig vekk med til venninner rundt om kring på kaffe og venninner gjorde det samme, skjer ikke dette lenger ?? Jeg var dagmamma for mitt tantebarn og t.o.m jeg tok henne og barnevogna med på kafé og til byen for å ta en kaffe, null stress. Synes vel folk er sære og selvsentrerte generelt om dagen.. om man vil møtes må man faktisk inngå et kompromiss. Om du vil treffes tidligere så må barna mest sannsynlig være involvert på en måte.. vet ikke alder på de, men ta en tur til byen og ta med dere kaffe en plass på en lekeplass eller no, win win på en måte. Hvis man vil så får man det til. 

Anonymkode: 7357e...da7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du virkelig en småbarnsmor vil ha besøk til kl 02?

Du kan si du må hjem kl 22 fordi du må legge deg tidlig. Helt ok det

Jeg tror ikke det. Jeg vet det fordi hun har tryglet meg om å bli lengre hver eneste gang.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

🤣🤣 Moses for noen sære folk ! 
Det er ingen som ber henne ofre søvnen sin! 
Hun fikk en forspørsel til kl 20 . 
Da er det plass til 3 t venninnetreff , og klokken er fremdeles elleve på kvelden . 
Pelle seg hjem og legge seg da og stå opp før kl 6. Det går helt fint!! 
Er dere barnløse alltid så himmla sure? 

Anonymkode: 66051...1de

Det er jo ikke ts som vil skravle i 5-6 timer, det er venninnen. Ts må ha lov å dra hjem når hun har behov for søvn, på samme måte som venninnen har lov å si at det ikke passer med besøk før 20.00.

Anonymkode: bb2b4...474

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det. Jeg vet det fordi hun har tryglet meg om å bli lengre hver eneste gang.

Men da sier du at du dessverre må hjem. Hvor tafatt kan du være...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen forventer besøk som varer til 02.00. midt i uken? Her er det jo hun som er helt uten sosiale antenner. Ingen som er i vanlig åtte-fire jobb kan være på besøk hos noen så lenge midt i uken. Dette er jo mildt sagt mangel på bakkekontakt. 

Anonymkode: bb2b4...474

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men unnskyld meg, ts. Du foreslår at dere treffes på dagtid den dagen du har fri, når hun eksplisitt har sagt at kvelden passer for henne. Foreslå besøk kvelden før fridagen. Problem løst!

Anonymkode: 97a37...549

Tenkte akkurat det samme. Ts du virker enda mer vanskelig enn det du anklager din vennine for å være.

Anonymkode: cf449...222

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg starter 06 og står opp 04:30. Ikke alle som har kjøretøyet med seg hjem.

De som jobber ørten timer har mulighet til å sove på jobb. 

Men, om du vil møte en sjåfør på i vogntog som sovner på jobb, så værsågod.

Anonymkode: 450d8...d9c

Man klarer 1 natt med lite søvn. Kjøre vene. Hva gjør du hvis du har sovet litt dårlig en natt? Ringer inn syk ?

Anonymkode: 9d9df...200

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere vil tilpasse dere. Vil dere i det hele tatt treffes ? Voksne folk, også kan man ikke bli enige om et møte ? Bare la være da. Vent til ungene hennes er store, men da har du sikkert småbarn ts. Så må dere vente til dere er pensjonister med å ses. Hvis dere har tid da. Det passer alltid like dårlig. 

Anonymkode: 9d9df...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frivillig å treffe folk. Du er ikke tvungen til å bli lenge. Bare del dine ønsker, så finner dere et kompromiss. Og gjør dere ikke det er det så enkelt som at du sier "det var dumt vi ikke fikk det til å klaffe, ha en god sommer så lenge!". 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ofte er det vanskeligere enn du tror å tilpasse seg når man har barn å ta hensyn til. Når jeg ikke hadde barn var det oftest null problem å innimellom endre på planer - jeg hadde jo oftest mulighet til det, så hvorfor ikke? Ellers sier jeg til slle mine venninner at det er aldri noe tvang angående hvor lenge de blir. De kan gjerne stikke innom i en halvtime, hvis de har mulighet, for dét er jo mye bedre enn å aldri ses. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha, høres ut som ei venninne av meg. Alt må skje med barna, for far ihuset er tydeligvis uteav stand til å se til ungene noen timer. At de gidder, tenker jeg. Har heldigvis en oppegående samboer og medforelder selv. Han kan selvfølgelig passe vårt barn

Anonymkode: 564e5...961

Du er en sånn typisk ett-barns-forelder? Som tror at alt er like lett for andre, for det er det for dere? Som tror at det å ha kun ett barn er sammenlignbart med de som har flere? 

Anonymkode: bb6c6...4db

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår egentlig venninnen din litt, da jeg selv er småbarnsmor. Har en på 3 år, og den andre er 3 mnd.

Jeg har møtt venner en sjelden gang mens barna er våkne, og dessverre blir sannheten da at jeg kanskje får med meg 20% av det du snakker om. Ikke fordi jeg ikke ønsker å ha fokus på hva som blir snakket om, men fordi jeg blir distrahert  og avbrutt veldig ofte av et av barna eller begge samtidig.

3 åringen: mamma ditt, mamma datt, skal trasse fordi han ikke får viljen sin, skal ha ditt og datt ++. Yngste skriker av alt mulig plutselig, i tillegg til mat til ca faste tider, dags lurer, vil ikke være alene ++). Og tar jeg med barna ut på feks kafé for å møte ei venninne, så må jeg gjerne passe på at han ikke løper ut i veien etter lignende, for å sitte stille lenge ved et bord gjør ikke 3 åringen.

Så jeg foretrekker helst å møte mine venner etter at barna sover/evt når mannen er hjemme å kan ta dem, fordi da kan jeg ha omtrent hele mitt fokus på deg. Kanskje jeg får med meg hva du forteller meg,.og kan være en bedre venninne.

Og det er aldri snakk om at jeg ønsker å være sammen med venner til kl 02 på natta for det. Kl 23 ca er min egen personlige grense for at besøket går med mindre det er noe ekstra ordinært. 

...

Legger til forresten dette: du har foreslått at dere kunne treffes den dagen du har fri på dagtid fordi da jobbet ikke samboeren hennes, men hun kunne ikke all like vel. Du konkluderer derfor med at han ikke kan passe barna alene. Det vet du ingenting om. Det kan godt hende at samboeren allerede har planer som gjør at han ikke er hjemme hele dagen.

Endret av tussi84
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts sier hun kan treffes 9 om morgenen, på dagtid med eller uten barn, kan treffes etter legging men ikke sitte lenge, syns hun er mer enn nok rimelig. Og mange småbarnaforeldre nå til dags er helt virkelighetsfjerne og tror at kloden snurrer rundt dem. Har for øvrig lite til overs for å bli operert av en kirurg med 4 timers søvn og er det ikke regler for dette så burde de lages. Jeg hadde driti i denne venninna Ts. Litt for selvsentrert for min del

Anonymkode: 537fb...128

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...