Gå til innhold

Treffe venninne med barn. Så jævla vanskelig...

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Er det samme venninna du har skrevet om tidligere hvor mannen er helt udugelig og bare gamer? Synes å kjenne igjen skrivestilen din + «passe egne barn». Du fikk vel nok av tips sist gang? 

Anonymkode: 45c2c...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvelden før fridagen har jeg seinvakt, så det går heller ikke. Og dagen før det skulle hun i selskap.. 

Helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor JEG er den vanskelige. Eneste grunnen til at hun ikke vil treffes på dagtid er fordi barna er våkne. Problemet der hadde vært løst om samboeren hennes og far til barna kunne passe litt. På fridagen kan jeg til og med komme til henne så tidlig som 09 om morgenen. Og da kan jeg være der i timesvis som er det hun ønsker. Barna er såpass store at de til og med klarer å styre seg litt selv..

Anonymkode: 03aba...972

Kanskje hun vil være med barna sine den korte ferien hun har? 

Anonymkode: 5502a...6f7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Eneste kriteriet mitt for å treffes er at det ikke blir for sent, så jeg føler virkelig ikke at jeg er den vanskelige her.

Du kan jo treffe henne MED barn. Gode venninner gjør sånt

Anonymkode: 5502a...6f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en venninne fra barndommen som har lyst å treffes. Hun har barn og ferie. Jeg har ingen barn og jobber hele sommeren. Hun skrev til meg at hun har tid på kveldene og at da er samboeren på jobb. Som svar til dette skrev jeg at jeg starter på jobb kl 06 om morgenen og at da kan jeg ikke bli så veldig sen. Hun skrev da igjen "Jeg har som sagt tid på kvelden og det kommer litt an på legging av ungene."

Jeg syns liksom det er så frekt at jeg liksom bare skal rette meg etter at hun bare har tid på kvelden for da er ungene i seng. Jeg skal jo på jobb og gidder liksom ikke 4 timer søvn bare fordi hun skal treffes etter kl 20 (Hun er den typen som gjerne vil ha besøk i 5-6 timer. Derfor jeg skrev til henne at jeg ikke kan bli sen). Deretter prøvde jeg å foreslå at vi kunne treffes på dagtid den ene dagen jeg har fri, men neida. Det kunne hun ikke for da var ungene våkne og samboeren hennes kan tydeligvis ikke passe felles barn... Er alle småbarnsforeldre så jævla sære?

Er jo så jævla vanskelig også fordi hun kan tydeligvis ikke bare ha et kort besøk.. Det skal vare og vare...

Hvor gammel er du egentlig??

Anonymkode: e0949...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir jo sur når hun bare forventer at jeg skal stille opp akkurat når det passer henne. Uten at hun skal ta hensyn til mitt liv.

Men du er ikke særlig interessert i å ta hensyn til hennes liv heller? Hva er problemet? Kan dere ikke bare møtes klokka 20? Jeg kan garantere at det er mye enklere for deg å finne tid til å møtes enn det er for henne.

Anonymkode: 18a3e...f15

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne fra barndommen som har lyst å treffes. Hun har barn og ferie. Jeg har ingen barn og jobber hele sommeren. Hun skrev til meg at hun har tid på kveldene og at da er samboeren på jobb. Som svar til dette skrev jeg at jeg starter på jobb kl 06 om morgenen og at da kan jeg ikke bli så veldig sen. Hun skrev da igjen "Jeg har som sagt tid på kvelden og det kommer litt an på legging av ungene."

Jeg syns liksom det er så frekt at jeg liksom bare skal rette meg etter at hun bare har tid på kvelden for da er ungene i seng. Jeg skal jo på jobb og gidder liksom ikke 4 timer søvn bare fordi hun skal treffes etter kl 20 (Hun er den typen som gjerne vil ha besøk i 5-6 timer. Derfor jeg skrev til henne at jeg ikke kan bli sen). Deretter prøvde jeg å foreslå at vi kunne treffes på dagtid den ene dagen jeg har fri, men neida. Det kunne hun ikke for da var ungene våkne og samboeren hennes kan tydeligvis ikke passe felles barn... Er alle småbarnsforeldre så jævla sære?

Er jo så jævla vanskelig også fordi hun kan tydeligvis ikke bare ha et kort besøk.. Det skal vare og vare...

Typisk folk uten barn som ikke forstår! Å ha barn er krevende, spesielt i småbarnsperioden. Din venninne er sliten og ønsker besøk etter at barna sover.

Jeg mener du er urimelig her 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møt henne med barna da vel. Eller foreslå at mannen/ en barnevakt tar leggingen. 

Anonymkode: eb642...547

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå besøk kvelden før fridagen. Problem løst!

Anonymkode: 97a37...549

💯

Anonymkode: 72b30...569

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, TS. 
Foreslå å treffes kl18.00 (så kan du være hjemme til 20.30). Kan hun ikke det, så dra hjem til henne når det passer henne. Så stikker du når du må hjem og sove. Kanskje blir det bare 1 time

Anonymkode: 91e2a...6e6

Å få besøk før leggetid ødelegger hele leggingen! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle svarene her, men her kommer mine tanker hvert fall. Hun kan ikke møte deg på dagen pga barna, du kan ikke bli "sen" èn kveld for å møte henne. Du bestemmer for det første helt selv når du må dra, og hun burde jo kunne møte deg selv om hun har barna. Idag møtte jeg en venninne som har to små barn. Vi møttes mens ungene hadde dupp, men så våknet de, og jaggu gikk det også bra. Dere virker ikke interessert i å tilpasse dere hverandre for et par timer. Eller så kan dere jo møtes på kvelden dagen før du har fri, for eksempel.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har relativt store barn (5 og 8), men de blir veldig oppmerksomhetskrevende når vi har besøk. I hvert fall på kvelden. 

Så hvis mannen min ikke er tilgjengelig så vil jeg foretrekke besøk etter leggetid. Så at jeg kan ha fokus på det sosiale, ikke hvor tennisrakkert er, eller å lage en brødskive i ny og ne.

Mulig det ikke passer med livsstilen til en barnløs som starter tidlig på jobb. Da må besøk vente i noen år. 

Anonymkode: 9aa92...bd9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan møtes på dagtid? Kan hun ikke ha besøk eller gå ut av huset med barna? Er mannen helt fraværende? 

Her er jeg sosial både dagtid, kveldstid , ukedag og helg. Noen ganger med barn, noen ganger uten barn.. Ønsker helst ikke besøk rett før barna skal i seng for da blir alt bare kluss, men å ha besøk på formiddag , ettermiddag eller etter barna er lagt er da ikke noe problem. Om mannen er hjemme stikker jeg gjerne bort en tur , man MÅ ikke være 2 foreldre hjemme hele tiden. 

Forstår heller ikke helt problemet om du besøker henne kl 20, du kan jo reise igjen kl 21 eller 22? Trenger ikke sitte der til 03… 

Anonymkode: 958b9...b0a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen har sagt hun har tid på kveldene. Venninnen har ikke sagt noe om at et besøk må vare i minst 4-5 timer. Det er det TS som legger til grunn at venninnen krever.

Jeg har til dags dato aldri noensinne hørt om småbarnsmødre som har som minstekrav for å underholde gjester at besøket varer til midnatt eller senere. Enda mindre når man har ferie og omgås og har ansvar for barna sine 24/7.

Jeg tipper venninnen din helst ser at du går tidlig, så hun kommer seg i seng og er opplagt til en mye mer krevende dag enn den budrunden du har foran deg. 

Hva med at du bare svarer at du gjerne kommer kl 20, at du gleder deg til å se henne, men at du må gå tidlig? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en annen tanke:

Siden du sier venninnen er typen til å ha besøk i 4-5 timer, så er det gjerne fordi du selv har erfart det?

Kan det tenkes at hun egentlig ikke er typen til det, men at hun er typen som synes det er vanskelig å kaste gjester på dør? Kanskje hun tenker at du er typen som bare blir altfor lenge når du først er på besøk? Kanskje kan dere løse dette greit ved å sette et sluttpunkt allerede når dere avtaler å møtes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (47 minutter siden):

Typisk folk uten barn som ikke forstår! Å ha barn er krevende, spesielt i småbarnsperioden. Din venninne er sliten og ønsker besøk etter at barna sover.

Jeg mener du er urimelig her 

Det mener ikke jeg

Anonymkode: f3a23...ae8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må opp 6, tror du småbarnsmammaen har så mye mer tid å sove på enn deg? At hun i det hele tatt har energi og ønsker å møte deg etter barnets leggetid er imponerende for meg som er småbarnsmamma selv. Orker aldri dra ut på kvelden, da er jeg utslitt😅  Enten må dere møtes i helgen eller bare droppe det. Tror en småbarnsmamma ville ledd seg ihjel (innvendig) om du sutret over at du ikke kan dra ut etter 20 fordi du jobber dagen etter..

Anonymkode: fa4c8...689

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SnartMammaLykke skrev (45 minutter siden):

Å få besøk før leggetid ødelegger hele leggingen! 

Gjør det vel ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste kriteriet mitt for å treffes er at det ikke blir for sent, så jeg føler virkelig ikke at jeg er den vanskelige her.

Du er ikke det heller, men enkelte foreldre mener verden kun skal  kretse rundt de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke hun, for da får hun ikke snakke så mye som hun vil fordi barna forstyrrer. Jeg teker det går greit for da får vi jo vertfall treffes. 

Men hvorfor kan ikke mannen ta barna den kvelden? Dette skjønner jeg ikke.

Anonymkode: 1fa47...a62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (7 minutter siden):

Og en annen tanke:

Siden du sier venninnen er typen til å ha besøk i 4-5 timer, så er det gjerne fordi du selv har erfart det?

Kan det tenkes at hun egentlig ikke er typen til det, men at hun er typen som synes det er vanskelig å kaste gjester på dør? Kanskje hun tenker at du er typen som bare blir altfor lenge når du først er på besøk? Kanskje kan dere løse dette greit ved å sette et sluttpunkt allerede når dere avtaler å møtes. 

Dette vet jeg av erfaring. Blir altfor langt å skrive her om jeg skal utdype alt. Men jeg har kjent henne siden vi var 12 år. Så jeg vet akkurat hvordan hun er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...