Gå til innhold

Treffe venninne med barn. Så jævla vanskelig...

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner jo bare ikke hvorfor vi ikke kan treffes på dagtid. Barna kan jo være der også. Samme for meg. 

Anonymkode: 03aba...972

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du si at dere gjerne kan møtes med barn da. Verre er Det ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror de setter pris på en annen måte å vise din hyllest, enn at du kjører bil med noen få timer søvn innabords. Mindre jobb for dem og sånn. 

Anonymkode: 00a4c...d02

Det vet du ingenting om ! 

Anonymkode: 66051...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små barn og treffer venner av og til, og da er det som oftest en onsdag, torsdag eller fredag, og rett etter jobb. Mannen min henter og legger barna, og jeg kommer hjem kl 22. Da har jeg skravlet ca 6 timer. 

Anonymkode: 1fa47...a62

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner jo bare ikke hvorfor vi ikke kan treffes på dagtid. Barna kan jo være der også. Samme for meg. 

Blir mer stress enn hyggelig å henge med venninner på dagtid når man på samme tid skal passe barna tipper jeg. Hadde ikke tatt i mot «veninnebesøk» kl. 09 på morgenen jeg heller, og forsøkt å holde samtalen med en venninne i gang på samme tid som barna skal har frokost, stell, settes i gang med aktiviteter, maser på mamma osv. Skjønner at dette passer best for deg, men det passer ikke henne. Dere får la være å møtes, eller finne noe som passer for begge. 

Anonymkode: cb4a8...1fa

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glatt ofret litt søvn for å treffe venninner når barna sover eller ikke er hjemme. Å treffes på dagtid, med barna på slep, er dørgende kjedelig og ofte rett irriterende. 

Anonymkode: 6fd99...5b4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har små barn og treffer venner av og til, og da er det som oftest en onsdag, torsdag eller fredag, og rett etter jobb. Mannen min henter og legger barna, og jeg kommer hjem kl 22. Da har jeg skravlet ca 6 timer. 

Anonymkode: 1fa47...a62

Det vil ikke hun, for da får hun ikke snakke så mye som hun vil fordi barna forstyrrer. Jeg teker det går greit for da får vi jo vertfall treffes. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Blir mer stress enn hyggelig å henge med venninner på dagtid når man på samme tid skal passe barna tipper jeg. Hadde ikke tatt i mot «veninnebesøk» kl. 09 på morgenen jeg heller, og forsøkt å holde samtalen med en venninne i gang på samme tid som barna skal har frokost, stell, settes i gang med aktiviteter, maser på mamma osv. Skjønner at dette passer best for deg, men det passer ikke henne. Dere får la være å møtes, eller finne noe som passer for begge. 

Hvorfor kan ikke faren til barnet ta seg av dette den ene kvelden?

Anonymkode: cb86a...c0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vil ikke hun, for da får hun ikke snakke så mye som hun vil fordi barna forstyrrer. Jeg teker det går greit for da får vi jo vertfall treffes. 

Men det er jo ikke greit for henne? Der er ikke du som på samme tid har ansvar for barna og blir dratt mellom besøk og barn. Du klager på at hun ikke vil imøtekomme deg, men du ser jo bare deg selv i dette her.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan ikke faren til barnet ta seg av dette den ene kvelden?

Anonymkode: cb86a...c0a

Det må du ikke spør meg om.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men altså .. du har en venninne fra barndommen som gjerne vil treffe deg, og du reagerer med å bli sur fordi du må strekke deg litt for å få det til å klaffe?  

Hun har barn å ta hensyn til , og da er det naturlig å legge til kveldstid sånn at dere går prate uforstyrret. 
Problemstillingen din er jo latterlig ! 
Du er alene og har alle andre dager i året til å ta igjen noe søvn. 
Har du alltid vært så selvopptatt ? 

Syns ikke det er selvopptatt å måtte sove mer enn 4 timer før jobb, heller ansvarsfullt..

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dere begge. 

Jeg er selv småbarnsmor til barn som veldig ofte trenger meg ved legging, som er 19.00. Det var først da minste bikket 2 år at jeg klarte å komme meg litt ut på kveldene. Familier og barn er ulike, og har ulike behov. Ser noen skriver at det er null stress for dem å legge mens de har besøk - men det gjelder ikke alle. Har vi besøk ved legging så får jeg aldri lagt dem, de blir hypre og dagen etter blir ødelagt. 

Jeg prøver alt jeg kan å treffe barnløse venninner uten mine egne barn tilstede. Dette er for at vi faktisk skal få prata og fullført samtaler. Venninner er velkomne mens barna er tilstede, men da må de godta at jeg kun er 40-70% tilstede i samtaler osv. 

Samtidig så har du ditt eget liv og egne behov/ønsker for når dere skal treffes. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt til henne at du gjerne vil treffe henne på dagtid mens hun har barnevakt, eller at du kan komme på kvelden men må dra 21.30/22.00. “Det er opp til deg”…

Anonymkode: 16cb7...84e

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan vet du at det er samboeren ikke kan passe barna alene? Som småbarnsmor prioriterer man barna først og velger selvsagt å stille opp for barna og treffe venner etter at de sover. Jeg er tobarnsmor og selv om mannen kan «passe» sine egne barn, velger jeg likevel å være hjemme med barna og opprettholde daglige rutiner. Så treffer man venner etter det. Barna kommer før venner. Det finner du ut selv etter du får barn. 

Anonymkode: a785d...487

Barna mine er det aller viktigste for meg. Selvfølgelig. Og barna kommer foran venner om jeg må velge. Men det må jeg ikke, for det å dra bort noen timer en gang i ny og ne, mens far er sammen med barna, går helt fint. 

I de fleste familier kan nemlig far  "opprettholde daglige rutiner", og barna lider på ingen måte noen nød selv om mor finner på noe annet enn dag. Jeg vil til og med strekke meg så langt som å si at barna har godt av å se at foreldrene også kan prioritere egen venner eller interesser for seg selv innimellom. Jeg skjønner altså ikke at det skal være selvsagt å bare treffe venner når barna sover. 

Det kan jo være at samboeren til venninnen til TS er uegnet, slik at barna ikke blir trygt ivaretatt uten at hun er hjemme. Da skjønner jeg at hun ikke vil dra fra dem. Og at TS må komme til henne slik at hun er tilgjengelig dersom barna skulle våkne på kvelden. Og TS, akkurat dette kan være sårt og vanskelig å fortelle. Vet ikke hvor nære dere er. Men ha i bakhodet at det kan være grunner du ikke kjenner til som gjør at hun ikke vil dra fra barna. 

Anonymkode: cbc02...fda

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men det er jo ikke greit for henne? Der er ikke du som på samme tid har ansvar for barna og blir dratt mellom besøk og barn. Du klager på at hun ikke vil imøtekomme deg, men du ser jo bare deg selv i dette her.. 

Ja, men det er jo sol og fint vær ute. Barna kan jo leke og det går jo fint an at vi får "catcha up" på mange timer selv om barna er der + at samboeren hennes er hjemme. Hvor vanskelig kan det være? Hun har jo besøk av andre venninner med barn på dagtid. Og har til og med sett bilder av henne på fjelltur midt på dagen. Så hun klarer jo tydeligvis å få det til ellers.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres så sur og negativ ut så det er bra for henne at hun slipper å treffe deg.

Anonymkode: 539ee...990

Neida, jeg har barn og 

a) far til barna kan åpenbart ta dem sin frikveld

eller

b) man tar det etter ferien

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne fra barndommen som har lyst å treffes. Hun har barn og ferie. Jeg har ingen barn og jobber hele sommeren. Hun skrev til meg at hun har tid på kveldene og at da er samboeren på jobb. Som svar til dette skrev jeg at jeg starter på jobb kl 06 om morgenen og at da kan jeg ikke bli så veldig sen. Hun skrev da igjen "Jeg har som sagt tid på kvelden og det kommer litt an på legging av ungene."

Jeg syns liksom det er så frekt at jeg liksom bare skal rette meg etter at hun bare har tid på kvelden for da er ungene i seng. Jeg skal jo på jobb og gidder liksom ikke 4 timer søvn bare fordi hun skal treffes etter kl 20 (Hun er den typen som gjerne vil ha besøk i 5-6 timer. Derfor jeg skrev til henne at jeg ikke kan bli sen). Deretter prøvde jeg å foreslå at vi kunne treffes på dagtid den ene dagen jeg har fri, men neida. Det kunne hun ikke for da var ungene våkne og samboeren hennes kan tydeligvis ikke passe felles barn... Er alle småbarnsforeldre så jævla sære?

Er jo så jævla vanskelig også fordi hun kan tydeligvis ikke bare ha et kort besøk.. Det skal vare og vare...

Nå er jeg barnløs selv men ærlig talt, jeg syns du er snerpete. Selvsagt må det tilrettelegges rundt når hun har mulighet siden det er veldig begrenset da hun har barn og hus å ta seg av.

Du trenger ikke treffe henne. Høres ut som det bare er hun som har lyst her. Du er et voksent menneske og klarer å ta valg. 

Anonymkode: 90899...fa8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste kriteriet mitt for å treffes er at det ikke blir for sent, så jeg føler virkelig ikke at jeg er den vanskelige her.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Eneste kriteriet mitt for å treffes er at det ikke blir for sent, så jeg føler virkelig ikke at jeg er den vanskelige her.

Men hvorfor tar du det ikke opp med henne istedenfor å bli sur ? 
Du avslutter kvelden når du må . Enkelt og  greit !  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffes en helg istedet, når hennes samboer tar vare på barna?

Men klarer du ikke 2 timer, fra 20-22 en kveld?

Anonymkode: 63c5f...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...