Gå til innhold

Treffe venninne med barn. Så jævla vanskelig...

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Probmemet er jo at det er hun som SKAL bable så lenge. Jeg kunne nøyd meg med 1-2 timer jeg. Men hun syns ikke det er vits å treffes om det blir så "kort".

Anonymkode: 03aba...972

Smil og åpne munnen din og si fra at du må dra kl 23.  

Tør du ikke å si meningen din og stå for det ? 

Anonymkode: 66051...1de

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men altså .. du har en venninne fra barndommen som gjerne vil treffe deg, og du reagerer med å bli sur fordi du må strekke deg litt for å få det til å klaffe?  

Hun har barn å ta hensyn til , og da er det naturlig å legge til kveldstid sånn at dere går prate uforstyrret. 
Problemstillingen din er jo latterlig ! 
Du er alene og har alle andre dager i året til å ta igjen noe søvn. 
Har du alltid vært så selvopptatt ? 

Signerer denne 🤪 

Anonymkode: 3c176...0dc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er sært er at du forventer at hun ikke skal ta hensyn til sine barn og deres rutiner for å tilpasse seg deg og dine ønsker. 

Anonymkode: 12432...e5c

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kjører varebil på jobb, så det er faktisk litt viktig at jeg får den søvnen jeg trenger. Så jeg syns jo det er enklere for henne å tilpasse seg. Hun har jo faktisk en mann som kan passe sine egne barn også.

Du klager på at andre krever tilrettelegging,  men ser ikke graden av tilrettelegging du selv krever og kommer med argumenter for 😂

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke få besøk når barna er våkne? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om du kan komme på middag. Spis med henne og familien. Kan du ikke treffes etter barnas leggetid, så må dere treffes når barna er våkne. 

Hyggelig med middagsbesøk. 

Anonymkode: 2e1f1...433

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er jo da at hun må legge barna rundt kl åtte og da forsvinner jo all tiden til det. 

Jeg jobber også helg og deretter skal hun reise på ferie..

Skjønner. Kanskje passer det bare ikke at dere treffes nå. Ta en god telefonsamtale i stedet. Etter hun har lagt barna og før du må i seng. 

Anonymkode: 91e2a...6e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært småbarnsmor på mange år, men jeg er enig med de som sier at det virker som TS er sur fordi hun ikke blir tatt hensyn til.

Det virker egentlig ikke som at du har så veldig lyst til å møte venninnen din, og det virker som ingen av dere har lyst til å "ofre" noe for og møtes. Så kanskje like greit å bare vente til ungene hennes er voksne så får dere se om dere fortsatt er venninner da. 

Det er lettere for deg å ofre et par-tre timer med søvn enn det er for henne å gå fra barna sine. Jeg mener at dersom du ønsker å møte henne så er det du som må strekke deg litt mer enn du egentlig har lyst til. Hvis ikke du får til det så virker det ikke som du syns det er så viktig å møte henne. 

Anonymkode: 69b62...2b3

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som du er like lite tilpasningsdyktig som du opplever henne. Kanskje like greit å droppe det. Ev. går du når du føler at det passer for deg selv. Spesielt å synes det er så vanskelig å finne ut av denne situasjonen, men start med litt raushet og litt mindre antagelser om hvordan hun og mannen løser småbarnslivet. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

🤣🤣 Moses for noen sære folk ! 
Det er ingen som ber henne ofre søvnen sin! 
Hun fikk en forspørsel til kl 20 . 
Da er det plass til 3 t venninnetreff , og klokken er fremdeles elleve på kvelden . 
Pelle seg hjem og legge seg da og stå opp før kl 6. Det går helt fint!! 
Er dere barnløse alltid så himmla sure? 

Problemet er at jo at hun mener det må bli etter at barna har lagt seg og jeg vet jo ikke sikkert at det skjer kl 20 eller kl 21. Og når hun da vil ha besøk LENGE, så blir det plutselig ikke så god tid for meg når jeg må kjøre hjem etterpå og kanskje bruker en time på å sovne.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har en venninne fra barndommen som har lyst å treffes. Hun har barn og ferie. Jeg har ingen barn og jobber hele sommeren. Hun skrev til meg at hun har tid på kveldene og at da er samboeren på jobb. Som svar til dette skrev jeg at jeg starter på jobb kl 06 om morgenen og at da kan jeg ikke bli så veldig sen. Hun skrev da igjen "Jeg har som sagt tid på kvelden og det kommer litt an på legging av ungene."

Jeg syns liksom det er så frekt at jeg liksom bare skal rette meg etter at hun bare har tid på kvelden for da er ungene i seng. Jeg skal jo på jobb og gidder liksom ikke 4 timer søvn bare fordi hun skal treffes etter kl 20 (Hun er den typen som gjerne vil ha besøk i 5-6 timer. Derfor jeg skrev til henne at jeg ikke kan bli sen). Deretter prøvde jeg å foreslå at vi kunne treffes på dagtid den ene dagen jeg har fri, men neida. Det kunne hun ikke for da var ungene våkne og samboeren hennes kan tydeligvis ikke passe felles barn... Er alle småbarnsforeldre så jævla sære?

Er jo så jævla vanskelig også fordi hun kan tydeligvis ikke bare ha et kort besøk.. Det skal vare og vare...

Du er jo like rigid som henne. Hvorfor skal hun absolutt tilpasse seg din dag?

Anonymkode: 5502a...6f7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg kjører varebil på jobb, så det er faktisk litt viktig at jeg får den søvnen jeg trenger. Så jeg syns jo det er enklere for henne å tilpasse seg. Hun har jo faktisk en mann som kan passe sine egne barn også.

Treff henne klokka 20 og dra klokka 22. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men unnskyld meg, ts. Du foreslår at dere treffes på dagtid den dagen du har fri, når hun eksplisitt har sagt at kvelden passer for henne. Foreslå besøk kvelden før fridagen. Problem løst!

Anonymkode: 97a37...549

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men altså .. du har en venninne fra barndommen som gjerne vil treffe deg, og du reagerer med å bli sur fordi du må strekke deg litt for å få det til å klaffe?  

Hun har barn å ta hensyn til , og da er det naturlig å legge til kveldstid sånn at dere går prate uforstyrret. 
Problemstillingen din er jo latterlig ! 
Du er alene og har alle andre dager i året til å ta igjen noe søvn. 
Har du alltid vært så selvopptatt ? 

Du har tydeligvis aldri startet på jobb kl 06.

Anonymkode: 450d8...d9c

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nei, ikke alle er så kjipe. Hvis hun ønsker å treffes så må hun nesten kunne strekke seg litt. Å si «det kommer an på legging av ungene» er utrolig frekt. Skal du liksom ikke få et klokkeslett å forholde deg til engang? Er barna så små at de ikke kan underholde seg selv litt mens du er på besøk? At mannen ikke evner å være sammen med sine egne barn er patetisk, men tenker jo da at hun ikke har så lyst til å møte deg som hun uttrykker. Jeg ville bare droppet det

Anonymkode: 00a4c...d02

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men unnskyld meg, ts. Du foreslår at dere treffes på dagtid den dagen du har fri, når hun eksplisitt har sagt at kvelden passer for henne. Foreslå besøk kvelden før fridagen. Problem løst!

Anonymkode: 97a37...549

Det var faktisk det absolutt beste rådet i hele tråden. Problem løst! :D 
Eller hva sier du TS? Kunne det vært en løsning for dere?

Anonymkode: 69b62...2b3

• Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså jeg er enig med ts enda jeg selv har barn. Om gubben min er hjemme så kan han søren meg ta av seg leggingen og møtt deg ute for å spise. Som nevnt her tidligere så hvis hun virkelig er keen på å møte deg så hadde hun ordnet det til, men siden hun virker ikke så keen på å møtes og skylder på legging av barn så vet du hvor mye du betyr for henne.

If there is a will, there is a way.. just sayi’n

Anonymkode: 38042...a0f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er samboeren ikke kan passe barna alene? Som småbarnsmor prioriterer man barna først og velger selvsagt å stille opp for barna og treffe venner etter at de sover. Jeg er tobarnsmor og selv om mannen kan «passe» sine egne barn, velger jeg likevel å være hjemme med barna og opprettholde daglige rutiner. Så treffer man venner etter det. Barna kommer før venner. Det finner du ut selv etter du får barn. 

Anonymkode: a785d...487

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som sier at ts er vanskelig her har barn? 
vi barnløse må alltid ta hensyn til de med barn og det gjør jeg 99% av gangene, men den 1% hadde vært hyggelig om venninner med barn klarte å strekke seg.

hvorfor kan eventuelt ikke faren til dette barnet ha ansvar for stell og legging en kveld?

Anonymkode: cb86a...c0a

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har en venninne fra barndommen som har lyst å treffes. Hun har barn og ferie. Jeg har ingen barn og jobber hele sommeren. Hun skrev til meg at hun har tid på kveldene og at da er samboeren på jobb. Som svar til dette skrev jeg at jeg starter på jobb kl 06 om morgenen og at da kan jeg ikke bli så veldig sen. Hun skrev da igjen "Jeg har som sagt tid på kvelden og det kommer litt an på legging av ungene."

Jeg syns liksom det er så frekt at jeg liksom bare skal rette meg etter at hun bare har tid på kvelden for da er ungene i seng. Jeg skal jo på jobb og gidder liksom ikke 4 timer søvn bare fordi hun skal treffes etter kl 20 (Hun er den typen som gjerne vil ha besøk i 5-6 timer. Derfor jeg skrev til henne at jeg ikke kan bli sen). Deretter prøvde jeg å foreslå at vi kunne treffes på dagtid den ene dagen jeg har fri, men neida. Det kunne hun ikke for da var ungene våkne og samboeren hennes kan tydeligvis ikke passe felles barn... Er alle småbarnsforeldre så jævla sære?

Er jo så jævla vanskelig også fordi hun kan tydeligvis ikke bare ha et kort besøk.. Det skal vare og vare...

Kutta ut enkelte venner med småbarn. 

Var helt hysteriske med rutiner og klokker.  var klokka slagen så var det bare å stoppe ,selvom du sto midt på motorveien for å gi ungen mat

Hatt småbarn selv og, klarte fint å ha besøk mens jeg brukte 15min på å legge ungen

Anonymkode: d84c5...d99

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...