Majer Skrevet 22. juli 2024 #1 Del Skrevet 22. juli 2024 Ord som antisemetist, mangler forståelse for økonomi, Jonas er tåkefyrste, du er bare misunnelig mange andre usaklige angrep på motdebatanter finner veien inn i kommentarfeltene. Hets svekker den demokratiske valgdeltakelsen. Man har en slags formening om at kreftene som truer demokratiet er høyreekstreme, men selv vanlige medlemmer i Høyre bruker de samme hersteneknikkene. Man må altså ikke langt ut på høyresiden for å finne mennesker som deler skummelt tankegods. Så hvordan skal man klare å endre høyresiden sånn at man kan lese debattforumet til VG uten å møte på denne typen ekstreme holdninger? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 22. juli 2024 #2 Del Skrevet 22. juli 2024 1 hour ago, Majer said: Ord som antisemetist, mangler forståelse for økonomi, Jonas er tåkefyrste, du er bare misunnelig mange andre usaklige angrep på motdebatanter finner veien inn i kommentarfeltene. Hets svekker den demokratiske valgdeltakelsen. Man har en slags formening om at kreftene som truer demokratiet er høyreekstreme, men selv vanlige medlemmer i Høyre bruker de samme hersteneknikkene. Man må altså ikke langt ut på høyresiden for å finne mennesker som deler skummelt tankegods. Så hvordan skal man klare å endre høyresiden sånn at man kan lese debattforumet til VG uten å møte på denne typen ekstreme holdninger? Det er ikke ekstremt å anklage politiske motstandere for å mangle forståelse for økonom. Det er ikke ekstremt tankegods. Politikk dreier seg i stor grad om økonomi. Det går ikke så bra med landet for tiden, og han er godt inne i sin valgte periode, og det ser mørkere ut, ikke bedre. Jonas er tåkefyrste, han kommuniserer ikke klart og tydelig. Han har heller ikke klart å formidle gode planer, for landets fremtid. Den med misunnelse har jeg ikke fått med meg og vet ikke hva det refererer til. Når det gjelder antisemittisme, så har jeg vanskelig for å tro at Jonas er en av de, men jeg ser ikke at han gjør noe aktivt eller substansielt for å hindre fremveksten av antisemittisme her i landet, så man kan jo begynne å lure. Det er faktisk en uholdbar situasjon. Det er en del der jeg ikke forstår meg på, og når media ber om forklaringer, er han ikke tilgjengelig for kommentarer. Jeg forstår meg virkelig ikke på den manglende kondolansene. Jeg tror det hadde vært mindre antisemittisme, og at vi ikke hadde sett opptak i angrep på jøder i Norge, om regjeringen, med Jonas i front, hadde opptrådd annerledes. Kondolert, fordømt terror straks, ikke vært treg med å få nordmenn hjem, uttrykt støtte til jødiske nordmenn, og sagt at vi som samfunn ikke godtar at de skal hetses. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 22. juli 2024 #3 Del Skrevet 22. juli 2024 Usaklighet er en ting, men når jeg hører om folk som var på Utøya som får kommentarer som går på at det var fortjent, at man vil fortsette det Breivik begynte på osv, så blir jeg kvalm. Når man sier sånne ting til andre synes jeg faktisk det bør straffeforfølges konsekvent (hatefulle ytringer). 12 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 22. juli 2024 #4 Del Skrevet 22. juli 2024 Just now, Mwanafunzi said: Usaklighet er en ting, men når jeg hører om folk som var på Utøya som får kommentarer som går på at det var fortjent, at man vil fortsette det Breivik begynte på osv, så blir jeg kvalm. Når man sier sånne ting til andre synes jeg faktisk det bør straffeforfølges konsekvent (hatefulle ytringer). Enig i dette! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 22. juli 2024 #5 Del Skrevet 22. juli 2024 Mwanafunzi skrev (1 minutt siden): Usaklighet er en ting, men når jeg hører om folk som var på Utøya som får kommentarer som går på at det var fortjent, at man vil fortsette det Breivik begynte på osv, så blir jeg kvalm. Når man sier sånne ting til andre synes jeg faktisk det bør straffeforfølges konsekvent (hatefulle ytringer). Dette er idiotet som burde bli fratatt internett og mobil. Folk med lav IQ. Nettroll. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 22. juli 2024 #6 Del Skrevet 22. juli 2024 Mwanafunzi skrev (3 minutter siden): Usaklighet er en ting, men når jeg hører om folk som var på Utøya som får kommentarer som går på at det var fortjent, at man vil fortsette det Breivik begynte på osv, så blir jeg kvalm. Når man sier sånne ting til andre synes jeg faktisk det bør straffeforfølges konsekvent (hatefulle ytringer). Enig. Tenker at det må ha tydelige konsekvenser å skrive ting som det. Kanskje hvis man visste at slike ytringer alltid fører til en heftig bot eller fengsel, så hadde selv de største idiotene tenkt seg om en ekstra gang før de postet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 22. juli 2024 #7 Del Skrevet 22. juli 2024 At dere på venstresiden altså forventer å ikke bli kritisert for noe som helst fordi 22 juli terroren skjedde viser jo med all tydelighet hvor totalitære dere er. Skal vi etter samme logikk forvente at ingen fra nå av kan kritisere Trump og republikanere for all framtid fordi han ble forsøkt skutt? 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 22. juli 2024 #8 Del Skrevet 22. juli 2024 Zikkzakk skrev (3 timer siden): Enig. Tenker at det må ha tydelige konsekvenser å skrive ting som det. Kanskje hvis man visste at slike ytringer alltid fører til en heftig bot eller fengsel, så hadde selv de største idiotene tenkt seg om en ekstra gang før de postet. Skal vi slenge alle på venstresiden som har skrevet og laget filmklipp hvor de sier at de skulle ønske at skytteren traff Trump i fengsel? Eller skal slikt kun gjelde for høyresiden? 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorma Skrevet 22. juli 2024 #9 Del Skrevet 22. juli 2024 Majer skrev (5 timer siden): Ord som antisemetist, mangler forståelse for økonomi, Jonas er tåkefyrste, du er bare misunnelig mange andre usaklige angrep på motdebatanter finner veien inn i kommentarfeltene. Hets svekker den demokratiske valgdeltakelsen. Man har en slags formening om at kreftene som truer demokratiet er høyreekstreme, men selv vanlige medlemmer i Høyre bruker de samme hersteneknikkene. Man må altså ikke langt ut på høyresiden for å finne mennesker som deler skummelt tankegods. Så hvordan skal man klare å endre høyresiden sånn at man kan lese debattforumet til VG uten å møte på denne typen ekstreme holdninger? Jeg er så lei av at det blir dratt opp i media hvert eneste år. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 22. juli 2024 #10 Del Skrevet 22. juli 2024 LeveMannen skrev (1 minutt siden): Skal vi slenge alle på venstresiden som har skrevet og laget filmklipp hvor de sier at de skulle ønske at skytteren traff Trump i fengsel? Eller skal slikt kun gjelde for høyresiden? Hvorfor tror du at jeg mener det skal være forskjell på straffereaksjon avhengig av hvem som skriver det? Har innlegget mitt fått deg til å tro det? Skriver man hatefulle ytringer på nett om at barn og ungdom fortjener å bli utsatt for terrorisme, så må det få konsekvenser uavhengig av hvilke politiske meninger barna har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. juli 2024 #11 Del Skrevet 22. juli 2024 (endret) LeveMannen skrev (24 minutter siden): At dere på venstresiden altså forventer å ikke bli kritisert for noe som helst fordi 22 juli terroren skjedde viser jo med all tydelighet hvor totalitære dere er. Skal vi etter samme logikk forvente at ingen fra nå av kan kritisere Trump og republikanere for all framtid fordi han ble forsøkt skutt? Enig. Det er jo det samme folk på venstresiden anklager jøder/Israel for å gjøre, kommentarer av typ «de kan ikke trekke holocaust-kortet osv». Endret 22. juli 2024 av Bacteria 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 22. juli 2024 #12 Del Skrevet 22. juli 2024 Mwanafunzi skrev (3 timer siden): Usaklighet er en ting, men når jeg hører om folk som var på Utøya som får kommentarer som går på at det var fortjent, at man vil fortsette det Breivik begynte på osv, så blir jeg kvalm. Når man sier sånne ting til andre synes jeg faktisk det bør straffeforfølges konsekvent (hatefulle ytringer). Folk er helt utrolige. Broren min var på Utøya og overlevde, men fikk spørsmål fra fremmende han aldri har møtt eller hørt om i innboksen på Facebook på om han hadde sett mye blod og lik og om det var spennende! Det er ganske motbydelig å gjøre mindre enn uke etter at han såvidt overlevde et sånt angrep....eller selvsagt motbydelig uansett 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 22. juli 2024 #13 Del Skrevet 22. juli 2024 Enkelte saker burde ikke ha kommentarfelt under seg inne på artiklene og/eller på Facebook. For i enkelte saker har ytterpolene og tastaturtrollene sitt virke. Der får de delt sine bunnpunkter uten å si dem høyt. En sak om 22.juli er en slik sak. Det er lite vits i å ha kommentarfelt åpen i en sak om 22.juli. Hva er det å skrive om egentlig? Lite, så det er nær kun ytterpolene og tastaturtrollene som herjer der. Resten klikker på emojiene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ssb Skrevet 22. juli 2024 #14 Del Skrevet 22. juli 2024 Er jo egentlig greit att nettrollene kommer frem fra kaninhullene sine og faktisk møter litt motsvar mot synspunktene sine? Istedenfor att de sitter i likesinnede forum og ender opp i hissige ekkokammer. Ønsk de velkommen ut i lyset, så får en nå prøve så godt en kan å møte de med litt undring om ikke anna. Ellers kunne det nok vært greit for enkelte å slå av internett for ei stund å tå seg en gåtur uti skauen og klemme ett tre innimellom.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 22. juli 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 22. juli 2024 Madame Butterfly skrev (4 timer siden): Det er ikke ekstremt å anklage politiske motstandere for å mangle forståelse for økonom. Det er ikke ekstremt tankegods. Politikk dreier seg i stor grad om økonomi. Det går ikke så bra med landet for tiden, og han er godt inne i sin valgte periode, og det ser mørkere ut, ikke bedre. Jonas er tåkefyrste, han kommuniserer ikke klart og tydelig. Han har heller ikke klart å formidle gode planer, for landets fremtid. Den med misunnelse har jeg ikke fått med meg og vet ikke hva det refererer til. Når det gjelder antisemittisme, så har jeg vanskelig for å tro at Jonas er en av de, men jeg ser ikke at han gjør noe aktivt eller substansielt for å hindre fremveksten av antisemittisme her i landet, så man kan jo begynne å lure. Det er faktisk en uholdbar situasjon. Det er en del der jeg ikke forstår meg på, og når media ber om forklaringer, er han ikke tilgjengelig for kommentarer. Jeg forstår meg virkelig ikke på den manglende kondolansene. Jeg tror det hadde vært mindre antisemittisme, og at vi ikke hadde sett opptak i angrep på jøder i Norge, om regjeringen, med Jonas i front, hadde opptrådd annerledes. Kondolert, fordømt terror straks, ikke vært treg med å få nordmenn hjem, uttrykt støtte til jødiske nordmenn, og sagt at vi som samfunn ikke godtar at de skal hetses. Det er ekstremt å anklage politiske motstandere for å mangle forståelse for økonomi om man selv støtter en politikk som forskningen viser at ødelegger økonomien Tåkefyrste er et negativt ladet ord med den hensikt å svekke en politisk motstander ved bruk av hersketeknikk. Det er en fare for demokratiet da det gjør at færre deltar. Jeg er allikevel enig i noe av det du skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 22. juli 2024 #16 Del Skrevet 22. juli 2024 (endret) 1 hour ago, Majer said: Det er ekstremt å anklage politiske motstandere for å mangle forståelse for økonomi om man selv støtter en politikk som forskningen viser at ødelegger økonomien Tåkefyrste er et negativt ladet ord med den hensikt å svekke en politisk motstander ved bruk av hersketeknikk. Det er en fare for demokratiet da det gjør at færre deltar. Jeg er allikevel enig i noe av det du skriver Og jeg er egentlig enig med deg i at vi ikke trenger en ufin diskusjon, der man bruker kallenavn på sine politiske motstandere. Akkurat hvordan man mener økonomien bør ordnes, er jo hva de går til valg på, så der er det jo til slutt folket som bestemmer. Så stemmer flertallet på røde partier, blir det økt skatt, og økte avgifter, stemmer vi mer blått blir det en mindre stat og økt privatisering. Så da er det jo indirekte folket man kritiserer, når den motsatte siden vinner. Ser ut for meg at etter en tid med den ene siden så vil folket ha en endring, og de veksler på å ha flertall. Jeg tenker jo at dette er bra, at folket passer på at ingen av sidene går for langt. Egentlig er det vel ikke så fryktelig store forskjeller, eller har ikke vert så store forskjeller. Synes dagens regjering virkelig skuffer, de har svært usosial politikk, verre enn det som var. Tenkte de kunne stramme inn, når forskjellene økte for mye som følge av lang tid med blå regjering. Det er derimot ikke gjort, men man ser at ting derimot blir verre. Det hjelper dog ikke på at det ikke er en solid regjering, de fremstår som uegnet hele gjengen. Det har vært for mye skandaler, og det er vanskelig å forstå seg på hva han har lagt til grunn for utvelgelsen. Dette med økonomisk teori, og hva som funker og ikke. Høyre økonomi og markedskrefter som rår bygger nok bedre samfunn enn de plan økonomiske… om man ser helt til venstre. Tenker vi er naturlige sosialdemokrater hele gjengen, og vi alle godtar progressiv beskatning og andre utgjevnende tiltak. Endret 22. juli 2024 av Madame Butterfly 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 23. juli 2024 #17 Del Skrevet 23. juli 2024 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 24. juli 2024 #18 Del Skrevet 24. juli 2024 (endret) On 7/22/2024 at 5:17 PM, Majer said: Ord som antisemetist, mangler forståelse for økonomi, Jonas er tåkefyrste, du er bare misunnelig mange andre usaklige angrep på motdebatanter finner veien inn i kommentarfeltene. Hets svekker den demokratiske valgdeltakelsen. Man har en slags formening om at kreftene som truer demokratiet er høyreekstreme, men selv vanlige medlemmer i Høyre bruker de samme hersteneknikkene. Man må altså ikke langt ut på høyresiden for å finne mennesker som deler skummelt tankegods. Så hvordan skal man klare å endre høyresiden sånn at man kan lese debattforumet til VG uten å møte på denne typen ekstreme holdninger? Stort sett rør. Ok, antisemetisme er et misbrukt ord, mulig å ha en interessant diskusjon om det. De andre eksemplene er tullete og lang-LANGT innenfor. Virker som det du som vil herske og begrense debatt her. Endret 24. juli 2024 av Utsiden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 24. juli 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 24. juli 2024 Utsiden skrev (1 time siden): Stort sett rør. Ok, antisemetisme er et misbrukt ord, mulig å ha en interessant diskusjon om det. De andre eksemplene er tullete og lang-LANGT innenfor. Virker som det du som vil herske og begrense debatt her. Når man kommer med nedsettende kritikk gjør man så andre ikke vil debattere. Det er altså et angrep på demokratiet. Man kan kritisere en handling- typ Erna sine skandaler, men det blir feil å kalle henne Jern-Erna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 24. juli 2024 #20 Del Skrevet 24. juli 2024 Majer skrev (3 timer siden): Når man kommer med nedsettende kritikk gjør man så andre ikke vil debattere. Det er altså et angrep på demokratiet. Man kan kritisere en handling- typ Erna sine skandaler, men det blir feil å kalle henne Jern-Erna Hæ? Skal jeg altså ikke få lov å snakke nedsettende om politikken til Støre? Eller er det kun navnet tåkefyrste som er ille? Han er mildt sagt «tåkete» i måten han driver politikken sin på. Han er tatt i direkte løgn flere ganger og er tydelig mest opptatt av å ikke si så mye, slik at folk ikke kan være uenig med han. Dermed stemme på han. Jeg syntes han har feilet det vanlige folk og arbeiderklassen han skal være en stemme for. Det er flaut hvordan de ikke engang tør å kondolere Israel etter en av de største og værste terroraksjoner i vår tid, og at det tok dager før han kunne kalle Hamas terrorister. For ikke å snakke om at han fløy opp taliban på vår regning og hadde private samtaler med Hamas lederen, som han løy om foran kamera. Dette må man kunne kritisere sterkt! 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå