Gå til innhold

Venninne får mitt bryllup til å handle om henne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bryllupet skal være lite og intimt, og for ca en måned siden fant jeg ut at jeg trenger jo en kjole, så den ene venninnen min var med meg og prøvde kjoler- og jeg endte med å kjøpe en. Da ble en tredje venninne sur for at hun ikke fikk være med og laget et helvete over tekstmeldinger over hvor skuffet hun var. Man har venner til det meste, og denne venninnen vet jeg at kun hadde laget grimaser og sagt "nei" til hver eneste en, mens hun jeg tok med meg stilte konstruktive spørsmål som "hva liker du ikke med denne?" feks. Var ikke måte på hvor skuffet hun var. Vi skværet vel opp, trodde jeg...

Så skulle jeg hente kjolen hos skredder sist uke, og da snøftet hun bare og sa "den var jo fin den" ekstremt sarkastisk. Sikkert fortsatt sur. Hun hadde også lovet meg at hun skulle passe hunden min mens jeg og mannen skulle ta bryllupsbildene, men i går etter at hun ble fornærma på meg så sa hun "vi får se om jeg gidder å passe hunden din da." (Hun ble forresten fornærmet fordi jeg ikke ville la henne ligge i senga vår mens hun var syk. Vi har gjesterom for en grunn, men hun hadde bare gått og lagt seg der mens jeg og mannen var ute en tur. Hun passet hunden, og hadde jeg visst at hun var syk ville jeg ikke spurt om pass...

Det er kun TO uker til bryllupet.... jeg kan jo så klart finne back up, men å sparke meg sånn når det gjelder to av de viktigste tingene for meg skjønner jeg virkelig ikke. Nå har jeg spurt noen andre og finner henne svært lite pålitelig. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte lufte dette- sikkert noen andre som har hatt venninner som får alt til å handle om seg også? Tror jeg bare må kutte henne helt ut jeg. Herregud.

Anonymkode: a7ec4...76d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

tror jeg ville av-invitert henne. Hvilke scener kommer hun til å lage under seremonien tro? 

Anonymkode: 4f2bc...f6c

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor trenger du hundepass for å ta bilder eller gå tur? Dropp venninna di og tren opp hunden til å være litt alene hjemme

Anonymkode: fafcf...7b8

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du venninne med henne, egentlig? 
Det høres ikke ut som om du får noe positivt ut av dette "vennskapet". 

Jeg ville ikke hatt en så negativ venninne så tett på meg under mitt bryllup. (Aller helst ville jeg ikke hatt en så negativ person i bryllupet i det hele tatt.) 

Anonymkode: 62c6c...b82

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor trenger du hundepass for å ta bilder eller gå tur? Dropp venninna di og tren opp hunden til å være litt alene hjemme

Anonymkode: fafcf...7b8

Den er valp. For det går to uker før ;))) nå var du lur

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må si du svarer folk som stiller det spørsmål på en umoden måte. Det må du legge av deg, ellers fremstår du jo som at du er på samme nivå som denne venninna di. 

Husk at det er du som velger denne venninna hver dag, til tross for at du ikke liker måten hun er på. Du får jo ikke endret henne, men du kan velge hvem du omgås med.

Anonymkode: e47ee...cf4

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du virker ikke veldig lur selv som fikk deg valp rett før bryllupet. Og du svarer frekt. 

Anonymkode: 4fabc...2d9

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan brått miste all sympati …

Det er ikke mulig for leserne å gjette at hunden er en valp når du ikke informerer om det.

• Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (4 minutter siden):

Det er ikke mulig for leserne å gjette at hunden er en valp når du ikke informerer om det.

Ikke bare venninna til ts som virker veldig usympatisk, nei. Tenker de to passer godt sammen.

Anonymkode: 4fb84...183

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (6 minutter siden):

Hun forteller at hun har en hund som trenger pass - da kan jo vi som lesere godta det premisset, istedet for å be henne om å lære valpen å være alene - og i det antyde at hun ikke gjør jobben sin som hundeeier. Skjønner at TS svarer litt "frekt".

Anonymkode: f9fc9...e40

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun forteller at hun har en hund som trenger pass - da kan jo vi som lesere godta det premisset, istedet for å be henne om å lære valpen å være alene - og i det antyde at hun ikke gjør jobben sin som hundeeier. Skjønner at TS svarer litt "frekt".

Anonymkode: f9fc9...e40

Hun kunne ha svart at det var en valp og latt det bli med det. Eller ignorert spørsmålet. 

Endret av Hulderen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Å ja, dere er av samme ulla ja. 

Du fortjener ikke bedre venner.

Anonymkode: 31caf...4b7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde funnet noen andre. Og hadde ikke giddet å ha ei sånn venninne. 

Anonymkode: 3b6f9...2ee

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tok hun det når du informerte henne om at hun var fritatt hundepasset da? 

Ble hun tilfreds, var hun likegyldig eller fyrte det opp bålet enda mer?

Tror du må ta en alvorsprat med henne og be henne skjerpe seg i anledning din store bryllupsdag. Du har ingenting å tape på det. For bedrer hun seg ikke så er hun ikke verdt å ha som gjest og/eller venn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det der er ikke en venninne, det er en fiende. Du må lære deg forskjellen!

Anonymkode: e3e08...169

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (2 timer siden):

Hvordan tok hun det når du informerte henne om at hun var fritatt hundepasset da? 

Ble hun tilfreds, var hun likegyldig eller fyrte det opp bålet enda mer?

Tror du må ta en alvorsprat med henne og be henne skjerpe seg i anledning din store bryllupsdag. Du har ingenting å tape på det. For bedrer hun seg ikke så er hun ikke verdt å ha som gjest og/eller venn i det hele tatt.

Hun sletta seg selv som venn på sosiale medier før noe av det ble videre diskutert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er hun en venninne? 

Spør noen andre om å passe eller sett hunden på kennel, hvis den ikke klarer seg selv. 

Anonymkode: 3c841...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er hun en venninne? 

Spør noen andre om å passe eller sett hunden på kennel, hvis den ikke klarer seg selv. 

Anonymkode: 3c841...d78

Vært venner i 12 år, vanskelig å gi slipp. Men hun ga slipp selv så da slapp jeg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...