Gå til innhold

Ga hun meg bryllupsgave for å være ekkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Send henne en melding og skriv tusen takk for gaven. At du kan tenke så negativt er bare helt utrolig smålig av deg, og det sier så mye mer om deg enn av henne.

• Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uføre Unni

Hehe, verden kretser rundt deg ts, det er det du tror? 

Oda har sitt eget liv. Hun har mann og barn. Du er ikke en del av hennes familie. Men hun er et normalt oppegående menneske, som så at ei tidligere venninne hadde gifta seg. 

Og da gir man jo en gave, hvis man har lyst, no big deal.

Penger er enkelt. Hun kjøpte ikke gave, sant? Å skrible ned noen klisjer på et kort klarer vi alle. Var det et kjøpekort? 

Satt litt på spissen driter Oda i deg i det daglige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt du deg på krenkekrakken?

Anonymkode: 202a0...9ec

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres sympatisk og omtenksom ut. Du sier også at du nok har vært viktigere for henne enn hun har vært for deg, og det forklarer jo alene hvorfor hun legger såpass i dette.

Du fremstår som det diametralt motsatte. Det er det godt mulig du ikke er, men du fremstår sånn når du stiller deg helt uforstående til at noen bare kan være snille mennesker.

Anonymkode: d284f...cce

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok samvittigheten din som snakker, men det er kanskje også litt upassende å sende en så dyr gave til et bryllup man ikke er bedt i, spesielt med tanke på de billigere gavene du ga henne.  Hadde ikke tenkt mer på det og heller satt pris på oppmerksomheten.

Anonymkode: a7b0f...a2a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Lang historie kort. Vi var en venninnegjengen på 7 stk på ungdomsskolen da vi var 15. Tre laget sin egen gjeng på vgs og ville ikke være med oss 4 lenger. Da vi gikk på høyskolen gikk vi 4 ulike studier men var i samme by og var sammen 1-3 ganger i uka. Samme da vi begynte i jobb. 

Så ble vi samboere og etterhvert flyttet litt rundt. Oda flyttet til Oslo og jeg til Bodø. Mari og Siri ble i hjembyen. Mari fikk barn og vi 4 laget story babyshower. Oda giftet seg men pga økonomi hadde ikke bryllup eller fest. Gikk bare på rådhuset. Vi trenger spleiset på gave til henne. Så ble hun gravid, og Mari giftet seg omtrent samtidig. Mari hadde bryllup og fest, vi var alle invitert og møtte.  Vi mistet alle kontakten med hverandre, men jeg mistet mest kontakt med Oda. Siri er min beste venninne fra før ungdomskolen, så jeg har kjent henne lengst. 

Nå har jeg giftet meg. Ønsket å holde det lite, og publisere det ikke offentlig. Men bildet lakk selvsagt ut. Oda var ikke invitert, av den enkle grunn at det er dyrt, vi skulle holde det lite og jeg har rett og slett ikke snakket med henne mer enn 1-2 ganger i året siste 3 årene. 

Nå har hun sendt meg en gave til ca 700 kr. Mye mer enn jeg ga henne i bryllupet/babygave til sammen. Og ett fint kort hvor hun skriver at hun er glad på våre vegne, ønsker oss alt godt og håper vi hadde en fin dag. 

Altså ingenting som gir direkte uttrykk for at hun er sur eller såret. Allikevel skulle jeg gjerne vært foruten denne gaven. Er litt som en "jeg vet hva du gjorde, er såret og vil du skal vite det" beskjed, eller en "griper seg fast i meg med nebb og klør". Syntes gaven var unødvendig og litt ekkel å få. 

Hun som person er helt ok, ikke noe direkte galt med henne. Men hun var aldri en av mine nærmeste, selv om jeg tror jeg var en av hennes om det gir mening. Har prøvd å kutte kontakten en stund med light ghosting og være uinteressant og kort i svarene (men hyggelig!) 

Tanker?

Anonymkode: a27a4...9f2

Tenker du ikke fortjener en så fin og generøs venninne som Oda. Du forsøker å ghoste henne, inviterer henne ikke i bryllupet ditt og LIKEVEL finner hun i hjertet sitt å ønske deg alt godt med en fin gave. Du blir fornærmet og synes det er ekkelt. Nei altså, man skal lese mye😅

Anonymkode: 5c0d0...25c

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lang historie kort. Vi var en venninnegjengen på 7 stk på ungdomsskolen da vi var 15. Tre laget sin egen gjeng på vgs og ville ikke være med oss 4 lenger. Da vi gikk på høyskolen gikk vi 4 ulike studier men var i samme by og var sammen 1-3 ganger i uka. Samme da vi begynte i jobb. 

Så ble vi samboere og etterhvert flyttet litt rundt. Oda flyttet til Oslo og jeg til Bodø. Mari og Siri ble i hjembyen. Mari fikk barn og vi 4 laget story babyshower. Oda giftet seg men pga økonomi hadde ikke bryllup eller fest. Gikk bare på rådhuset. Vi trenger spleiset på gave til henne. Så ble hun gravid, og Mari giftet seg omtrent samtidig. Mari hadde bryllup og fest, vi var alle invitert og møtte.  Vi mistet alle kontakten med hverandre, men jeg mistet mest kontakt med Oda. Siri er min beste venninne fra før ungdomskolen, så jeg har kjent henne lengst. 

Nå har jeg giftet meg. Ønsket å holde det lite, og publisere det ikke offentlig. Men bildet lakk selvsagt ut. Oda var ikke invitert, av den enkle grunn at det er dyrt, vi skulle holde det lite og jeg har rett og slett ikke snakket med henne mer enn 1-2 ganger i året siste 3 årene. 

Nå har hun sendt meg en gave til ca 700 kr. Mye mer enn jeg ga henne i bryllupet/babygave til sammen. Og ett fint kort hvor hun skriver at hun er glad på våre vegne, ønsker oss alt godt og håper vi hadde en fin dag. 

Altså ingenting som gir direkte uttrykk for at hun er sur eller såret. Allikevel skulle jeg gjerne vært foruten denne gaven. Er litt som en "jeg vet hva du gjorde, er såret og vil du skal vite det" beskjed, eller en "griper seg fast i meg med nebb og klør". Syntes gaven var unødvendig og litt ekkel å få. 

Hun som person er helt ok, ikke noe direkte galt med henne. Men hun var aldri en av mine nærmeste, selv om jeg tror jeg var en av hennes om det gir mening. Har prøvd å kutte kontakten en stund med light ghosting og være uinteressant og kort i svarene (men hyggelig!) 

Tanker?

Du overreagerer 100%. 

Og innlegget ditt sier mer om deg, enn denne venninnen - i negativ retning. 

Anonymkode: dc3d9...22c

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette var spesiell lesning!

Hun virker hyggelig og snill - du fremstår veldig…,ja, regelrett bitch.

Beklager ordbruken, men jeg synes du leter etter feil på en veldig ekkel måte 🤷‍♀️ Du kan jo ikke være en hyggelig venn/partner om dette er innstillinga du har til normal høflighet og fine gester?

Dette ble litt sånn episode av Hollywood wives. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tenker du ikke fortjener en så fin og generøs venninne som Oda. Du forsøker å ghoste henne, inviterer henne ikke i bryllupet ditt og LIKEVEL finner hun i hjertet sitt å ønske deg alt godt med en fin gave. Du blir fornærmet og synes det er ekkelt. Nei altså, man skal lese mye😅

Anonymkode: 5c0d0...25c

Rekk opp hånda vi som vil ha Oda som venn 🙋‍♀️

• Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å balansere det hele litt: jeg har faktisk gjort det samme som "Oda" i forbindelse med et bryllup jeg var svært skuffet over ikke å bli bedt i. Jeg var også "den tredje venninnen" til bruden; der de to andre var invitert. Riktignok hadde vi hatt litt mindre kontakt de siste par-tre årene, men jeg anså likevel henne som en nær venninne. Hun så det tydeligvis på en annen måte...

Jeg kjøpte en pen gave, og skrev et kort med omtrent samme tekst som "Oda" gjorde. Var det oppriktig ment? Joda, men det var en viss dobbel bunn i det jeg skrev, det må innrømmes. 

Anonymkode: acf80...c3a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderullan for en konspirasjon! 
En har en tendens til å bli mere voksen med årene og bli mere reflektert . 
Vær glad for at hun tenkte på deg og ga deg fin presang til bryllupsdagen din !  
Hun gjorde det med omtanke og ikke av hevngjerrighet . 
Du må gå i deg selv og bli voksen ! 

Anonymkode: eb89e...9d1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker kjip. Rett og slett. 

Anonymkode: 8faea...421

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden er mange her en "Oda". Hun som ikke var prioritert i gjengen og over tid er blitt ghostet vekk. Og det er vondt, for man ser seg selv i Oda. 

Anonymkode: f9063...f6a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å balansere det hele litt: jeg har faktisk gjort det samme som "Oda" i forbindelse med et bryllup jeg var svært skuffet over ikke å bli bedt i. Jeg var også "den tredje venninnen" til bruden; der de to andre var invitert. Riktignok hadde vi hatt litt mindre kontakt de siste par-tre årene, men jeg anså likevel henne som en nær venninne. Hun så det tydeligvis på en annen måte...

Jeg kjøpte en pen gave, og skrev et kort med omtrent samme tekst som "Oda" gjorde. Var det oppriktig ment? Joda, men det var en viss dobbel bunn i det jeg skrev, det må innrømmes. 

Det sier mest om deg, ingenting om Oda. På seg selv kjenner man ikke andre

Anonymkode: 33dbe...d15

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier mest om deg, ingenting om Oda. På seg selv kjenner man ikke andre

Anonymkode: 33dbe...d15

Det sier noe om meg, absolutt. Men det sier også noe om at TS ikke nødvendigvis er helt på villspor selv om "alle" til nå har påpekt hvor feil hun tar.

Jeg innrømmer jo at mine hensikter var doble. Oda vet derimot verken du, jeg eller noen av de andre som har svart her inne noe om. "Alle" her inne er likevel så hjertens enige om at hun er godheten selv, men akkurat det kan ingen av oss vite. Jeg gav mitt svar nettopp for å vise at TS kan ha rett, til tross for at alle svar til nå i typisk KG-stil må fortelle TS hvor feil hun tar. 

For alt vi vet kan Oda være meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Trådstarter mon tro?  ;) ;)

Troll? 

Anonymkode: 5ea2e...02d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, AnonymBruker said:

Tanker?

Veldig mye i den oppsummeringen din er ikke så voldsomt relevant for gaven fra Oda. Feks bryllupet til Mari hvor alle var invitert? Hvorfor tas dette med? Jeg forstår heller ikke helt HVORFOR du forsøker å ghoste Oda? Når dere uansett bor i ulike byer og har familie alle sammen så er det vel ikke naturlig at dere har så mye kontakt at det skal være nødvendig å «riste henne av seg». 

Til sammenligning har jeg mange venninner i ulike byer som jeg holder delvis kontakten med. Siden jeg er singel og ikke har barn skal jeg innrømme at jeg prioriterer de som er i samme situasjon fordi det er dem det er mest aktuelt å reise på turer med, feire 17. mai, nyttår osv. Når det gjelder de med barn så prioriterer jeg de hvor kjemien er skikkelig god! Dermed er det enkelte som blir utilsiktet ghostet, i den forstand at jeg bare ikke prioriterer de på samme måte som andre venner. Men jeg har aldri hatt behov for å ghoste noen som bor i en annen by med mindre de er kjipe mot meg. Føler det er noe ts ikke forteller her.

Anonymkode: 50487...235

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

I denne tråden er mange her en "Oda". Hun som ikke var prioritert i gjengen og over tid er blitt ghostet vekk. Og det er vondt, for man ser seg selv i Oda. 

Anonymkode: f9063...f6a

Hmm, jeg tenker at hvis ikke Oda selv aktivt har tatt kontakt så er det ikke synd på Oda om hun så blir ghostet. Man har et selvstendig ansvar for å vedlikeholde vennskapene sine.

Anonymkode: 50487...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden trenger flere av sånne som Oda. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (6 timer siden):

Du er en bitch og tror alle er som deg. Hun er bare snill. 

Enig.

TS skriver jo til og med at hun mener denne venninna betrakter henne som nærmere enn det hun selv anser dem for å være, og at hun selv bedriver "light ghosting" (hva er forskjellen fra "vanlig" ghosting?🤔) av venninna. 

Det er ganske åpenbart hvem som har ekkel oppførsel her.

Anonymkode: 06673...cd0

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...