Gå til innhold

Ga hun meg bryllupsgave for å være ekkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort. Vi var en venninnegjengen på 7 stk på ungdomsskolen da vi var 15. Tre laget sin egen gjeng på vgs og ville ikke være med oss 4 lenger. Da vi gikk på høyskolen gikk vi 4 ulike studier men var i samme by og var sammen 1-3 ganger i uka. Samme da vi begynte i jobb. 

Så ble vi samboere og etterhvert flyttet litt rundt. Oda flyttet til Oslo og jeg til Bodø. Mari og Siri ble i hjembyen. Mari fikk barn og vi 4 laget story babyshower. Oda giftet seg men pga økonomi hadde ikke bryllup eller fest. Gikk bare på rådhuset. Vi trenger spleiset på gave til henne. Så ble hun gravid, og Mari giftet seg omtrent samtidig. Mari hadde bryllup og fest, vi var alle invitert og møtte.  Vi mistet alle kontakten med hverandre, men jeg mistet mest kontakt med Oda. Siri er min beste venninne fra før ungdomskolen, så jeg har kjent henne lengst. 

Nå har jeg giftet meg. Ønsket å holde det lite, og publisere det ikke offentlig. Men bildet lakk selvsagt ut. Oda var ikke invitert, av den enkle grunn at det er dyrt, vi skulle holde det lite og jeg har rett og slett ikke snakket med henne mer enn 1-2 ganger i året siste 3 årene. 

Nå har hun sendt meg en gave til ca 700 kr. Mye mer enn jeg ga henne i bryllupet/babygave til sammen. Og ett fint kort hvor hun skriver at hun er glad på våre vegne, ønsker oss alt godt og håper vi hadde en fin dag. 

Altså ingenting som gir direkte uttrykk for at hun er sur eller såret. Allikevel skulle jeg gjerne vært foruten denne gaven. Er litt som en "jeg vet hva du gjorde, er såret og vil du skal vite det" beskjed, eller en "griper seg fast i meg med nebb og klør". Syntes gaven var unødvendig og litt ekkel å få. 

Hun som person er helt ok, ikke noe direkte galt med henne. Men hun var aldri en av mine nærmeste, selv om jeg tror jeg var en av hennes om det gir mening. Har prøvd å kutte kontakten en stund med light ghosting og være uinteressant og kort i svarene (men hyggelig!) 

Tanker?

Anonymkode: a27a4...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, skjerp deg. Du kan ikke få en gave med tilhørende koselig kort til å være noe slemt. 

Anonymkode: a8211...fda

Helt enig med hun her. Din venninne gjorde noe fint.

Anonymkode: 24fac...f68

• Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker dette kun som en omtenksom gest. Om bryllupet var lite forstår hun nok selv hvorfor hun ikke var invitert. Ikke ta alt i negativ forstand. Send takkekort og kanskje en melding om å møtes for en kaffe.

Anonymkode: a542e...40e

• Liker 36
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin og omtenksom gest fra henne.

Synd du aktivt forsøker å fryse henne ut, men det er vel ikke alle vi går like godt over ens med.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Hvordan i all verden får du dette til å bli noe negativt? Jeg har flere ganger gitt bryllupsgave når jeg ikke har vært invitert (og heller ikke forventet å være invitert) i bryllupet, fordi jeg bryr meg om de som gifter seg. Alt i dette innlegget sier adskillig mer om deg enn om henne (og ikke med særlig positivt fortegn).

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det var en MEGET spesiell reaksjon av deg. Leter du alltid etter negative ting når noen prøver å gjøre noe hyggelig? 

Anonymkode: a1b52...882

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Julenissen tilfeldigvis skulle lese denne tråden, er jeg redd for at det blir tomt under juletreet i år.

Endret av - Brian
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg kan ikke forstå alt det unødvendige dramaet kvinner klarer å klekke ut av hjernen sin,  og ja jeg er kvinne selv.

Tror virkelig ikke at Oda bruker 700 kr på en gave, tar seg flid meg kort og innpakning for så å sende det til deg fordi hun er sur og vil du skal vite det.

Hadde hun svært dypt fornærmet hadde hun skrevet et snurt innlegg på kg om hennes forferdelige venninne som utestengte henne fra det lille intim bryllupet sitt. Du fortjener ikke den omtanken Oda har for deg.

Anonymkode: 8ccb3...767

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som gir bort 700 kroner for å være ekle.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun er en genuin omtenksom person? Jeg kunne fint gjort tilsvarende helt uten baktanker utover å ønske vedkommende alt godt

Anonymkode: 33dbe...d15

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lang historie kort. Vi var en venninnegjengen på 7 stk på ungdomsskolen da vi var 15. Tre laget sin egen gjeng på vgs og ville ikke være med oss 4 lenger. Da vi gikk på høyskolen gikk vi 4 ulike studier men var i samme by og var sammen 1-3 ganger i uka. Samme da vi begynte i jobb. 

Så ble vi samboere og etterhvert flyttet litt rundt. Oda flyttet til Oslo og jeg til Bodø. Mari og Siri ble i hjembyen. Mari fikk barn og vi 4 laget story babyshower. Oda giftet seg men pga økonomi hadde ikke bryllup eller fest. Gikk bare på rådhuset. Vi trenger spleiset på gave til henne. Så ble hun gravid, og Mari giftet seg omtrent samtidig. Mari hadde bryllup og fest, vi var alle invitert og møtte.  Vi mistet alle kontakten med hverandre, men jeg mistet mest kontakt med Oda. Siri er min beste venninne fra før ungdomskolen, så jeg har kjent henne lengst. 

Nå har jeg giftet meg. Ønsket å holde det lite, og publisere det ikke offentlig. Men bildet lakk selvsagt ut. Oda var ikke invitert, av den enkle grunn at det er dyrt, vi skulle holde det lite og jeg har rett og slett ikke snakket med henne mer enn 1-2 ganger i året siste 3 årene. 

Nå har hun sendt meg en gave til ca 700 kr. Mye mer enn jeg ga henne i bryllupet/babygave til sammen. Og ett fint kort hvor hun skriver at hun er glad på våre vegne, ønsker oss alt godt og håper vi hadde en fin dag. 

Altså ingenting som gir direkte uttrykk for at hun er sur eller såret. Allikevel skulle jeg gjerne vært foruten denne gaven. Er litt som en "jeg vet hva du gjorde, er såret og vil du skal vite det" beskjed, eller en "griper seg fast i meg med nebb og klør". Syntes gaven var unødvendig og litt ekkel å få. 

Hun som person er helt ok, ikke noe direkte galt med henne. Men hun var aldri en av mine nærmeste, selv om jeg tror jeg var en av hennes om det gir mening. Har prøvd å kutte kontakten en stund med light ghosting og være uinteressant og kort i svarene (men hyggelig!) 

Tanker?

Tenker det bare var en koselig gest. 

Men er det sånn at du inviterte alle i den gjengen unntatt oda så kan det jo hende at hun mente det sånn . 

Anonymkode: 2208d...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss du virker temmelig utakknemlig og selvsentrert ut. Hva med å si tusen takk for gaven, ta en date sammen og prate? Det pleier være en fin ting.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Men hun var aldri en av mine nærmeste, selv om jeg tror jeg var en av hennes om det gir mening.

Om hun ser på deg som en av sine nærmeste, er det vel ikke så rart at gaven du får gjenspeiler dette? Synes synd på denne Oda, jeg. Reaksjonen din er giftig.

Anonymkode: 2a3f8...954

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hyggelig gest, men tror du tolker det negativt pga dårlig samvittighet 

Anonymkode: c63b7...75a

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanker?

Hun vil nok gjenoppta kontakt med deg. Det var en riktig anledning for å sende en gave. Ang pris, hvis hun har god råd er det ikke så mye. Jeg tviler egentlig om hun tenker over hva hun fikk fra deg. Hun skjønte nok hvorfor hun ikke var invitert men brukte anledningen til å sende en gave. 

Anonymkode: 24cde...ab7

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres utrivelig ut, og hun som en god venn. 

Anonymkode: 6b560...537

• Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda giftet seg men pga økonomi hadde ikke bryllup eller fest. Gikk bare på rådhuset. Vi trenger spleiset på gave til henne. Så ble hun gravid, og Mari giftet seg omtrent samtidig. Mari hadde bryllup og fest, vi var alle invitert og møtte. 

Så med andre ord - Oda var ikke verdt en gave fra hver av dere, og babyen hennes betyr så lite at du nevner den i en bisetning, mens Mari sitt bryllup forteller du om i en hel setning.

"griper seg fast i meg med nebb og klør". Syntes gaven var unødvendig og litt ekkel å få. 

Dette synes jeg, sammen med det andre som kommer frem av din "korte" historie, å si veldig mye om deg.

Du liker tydeligvis ikke Oda så veldig godt, så til henne kjøpes det ikke en egen presang når hun gifter seg. Men det er hennes feil, for hun ville ha det enkelt?

Nå er hun, i motsetning til deg, omtenksom, og det definerer du som ekkelt, og at hun klorer seg fast til deg. Hallo - hvor stor betydning tror du at du har? Hun er snill - hun gir en gave for å fortelle deg at hun verdsetter vennskapet dere en gang hadde.

Og ikke bare er du totalt oppslukt av DEG, men du møter denne vennligheten med å snu henne enda mer ryggen? Hvis noen er ekkel her, så er det nok deg.

Anonymkode: 748ba...81e

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...