Gå til innhold

Hund til utlandet UTEN gyldig vaksine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stakkars hund, drasses med på fly og karantener og drit bare fordi du bla bla bla

Anonymkode: b02e0...67c

Les over kanskje før du åpner munnen...de har utsatt turen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Stakkars hund, drasses med på fly og karantener og drit bare fordi du bla bla bla

De har utsatt turen og skulle ikke fly i utgangspunktet…

Anonymkode: 28b99...865

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Danmark er også rabiesfritt, så det er ikke noe fare for at hunden faktisk får rabies, men TS må selvsagt følge reglene.

Det kan jo fort være fare for det (eller andre alvorlige sykdommer) hvis det er sånn at det er greit å ikke følge reglene, og smugle en hund ulovlig inn i landet… 

Hva skjer hvis alle tenker «det går sikkert bra»? Det er derfor vi har regler, for at folk ikke skal bli fristet til å ta sjanser. 

Anonymkode: 32171...873

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (3 timer siden):

Les over kanskje før du åpner munnen...de har utsatt turen 

Jeg åpner munnen nå jeg, hørte du hva jeg sa?? Hallooo???

gadd ikke lese, men det var min mening om folk som drasser på disse dyrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei, har et spørsmål.

Vi skal til Danmark, kjører fra Norge, og vi har med hund. Vet det er krav om rabies-vaksinering og kjæledyrpass for å få med hunden til Danmark, og at vaksinen må tas minst 21 dager før reisen. Ser at vi dessverre har regnet feil (ja, det er faktisk mulig..🙄) med en uke, dvs at dagen vi hadde tenkt å reise blir 14 dager etter vaksinen er tatt, og ikke 21 dager. Spørsmålet er: er det safe å dra tidligere likevel? Hunden er frisk, han skal ikke omgås andre folk eller hunder før 21 dager etter vaksine. Jeg og mannen er uenige; jeg mener vi bør utsette reisen, mens mannen mener det går fint. 

Hva er risikoen? Hva skjer dersom man blir tatt, regner med bot, men hvor høy blir den? Er det bare tilfeldig kontroll man kan bli tatt på ved grensen, eller hvordan fungerer dette? Ingen vet jo at vi reiser med hund, så hvordan skal vi bli stoppet og kontrollert? 

Anonymkode: 6409e...e3b

Eneste dere risikerer er å måtte reise fra hunden deres på grensen. Kan vær at avliving blir tilfellet også. 

Dette er selvsagt ikke hunden sin feil, men dere. Som mennesker. Kan vær at dere må ha hunden i karrantene og må betale for oppholdet. Da gidder vi ikke se dere i avisen " ola dunk tok med uvaksinert hund, ble stoppet på grensen TIL norge og må avlivest" Spleis for å redde vår kjære hund" 

Dumme mennesker burde ikke ha dyr!!!! 

Anonymkode: 59b4f...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg åpner munnen nå jeg, hørte du hva jeg sa?? Hallooo???

gadd ikke lese, men det var min mening om folk som drasser på disse dyrene

De drasser ikke..de kjører...noe sier meg du ikke har dyr... eller mye kunnskap 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Eneste dere risikerer er å måtte reise fra hunden deres på grensen. Kan vær at avliving blir tilfellet også. 

Dette er selvsagt ikke hunden sin feil, men dere. Som mennesker. Kan vær at dere må ha hunden i karrantene og må betale for oppholdet. Da gidder vi ikke se dere i avisen " ola dunk tok med uvaksinert hund, ble stoppet på grensen TIL norge og må avlivest" Spleis for å redde vår kjære hund" 

Dumme mennesker burde ikke ha dyr!!!! 

Anonymkode: 59b4f...4a4

Ts her - det var en grunn til at jeg spurte hva vi risikerte da…hadde svaret vært ‘i verste fall, en bot på 1000,-‘ så hadde det vært greit. Fra starten av var jeg skeptisk. Nå vet jeg mye mer enn det jeg gjorde før jeg spurte. Hadde aldri gjort noe som kunne gå ut over hunden vår på noen som helst måte. 

Dumme mennesker hadde reist på ferie med hunden selv etter å ha satt seg inn i mulige konsekvenser, vi valgte å utsette turen fordi vi ser alvoret av konsekvensene…

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ts her -  jo det var spørsmål om det fordi mannen min sa det sikkert går greit. Jeg ville undersøke og høre hva andre mener, hvilket jeg nå har gjort. 

Synes mannen din altså at det er greit at andre tar med uvaksinerte hunder til Norge? Det er jo ikke så nøye med papirer og vaksiner, det går sikkert greit?

Det er det han sier, det går sikkert greit ta deres hund over grenser uten vaksiner/papirer, da må det være greit at andre også gjør det?

Anonymkode: a214a...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan jo fort være fare for det (eller andre alvorlige sykdommer) hvis det er sånn at det er greit å ikke følge reglene, og smugle en hund ulovlig inn i landet… 

Hva skjer hvis alle tenker «det går sikkert bra»? Det er derfor vi har regler, for at folk ikke skal bli fristet til å ta sjanser. 

Anonymkode: 32171...873

Ja, det er jeg 100% enig i. Det er en grunn til at det er strenge regler rundt rabies, og det bør det være.

Jeg kommenterte bare på at noen sa "tenk om hunden din får rabies", og akkurat det er det ikke fare for i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...