Gå til innhold

Hva syns dere om denne fargen på hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg likte fargen, og den er sikkert fin kombinert med sort, også.

Artig om du la ut et bilde i tråden slik at vi fikk se resultatet!

Anonymkode: ebcab...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jotun 0730 Fjellblå Jotun Drytech 9933 Stenvegg Trebitt 9805 Sløret Sort 7119 Stemning

Driver å skal male huset og syns denne fargen er veldig fin. Fjellblå 0730. ( Bilde ovenfor er ikke mitt, fant det på Google images.)

Anonymkode: a0372...c50

ikke fin, men det er fordi jeg liker ikke mørke farger på den måten. Kan være en mørk featurevegg inne liksom, men ikke på et helt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sollys bleker mørke farger på noen år. 

Anonymkode: 1f19c...394

Det var når oljemalingen rådde markedet, det er anderledes med vannbasert. Har selv en mørk farge på huset, og på 8 år har den ikke blitt bleket på langt nær like mye som oljebaserte. Men, man skal også bruke kvalitetsprodukter når det males/beises.

Lyse farger blekes like mye på samme produkt av maling, men det skjules pga fargen.

Anonymkode: 7807f...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ønsket at den var litt lysere. På kvelden og høsten vil den fremstå som svart. Vi bor i en gate med relativt fargerike hus. Her er det tre gule hus, to hvite, et blått og vårt er grønt. Vi hadde hvitt før, men ble gal av å måtte vaske så grundig hvert eneste år på grunn av svertesopp. Slipper helt unna det med hus med farge. 

Anonymkode: d7d2b...587

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg likte fargen, og den er sikkert fin kombinert med sort, også.

Artig om du la ut et bilde i tråden slik at vi fikk se resultatet!

Anonymkode: ebcab...0fa

Jeg kan prøve å få lagt ut et bilde når det er ferdig malt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i hvertfall den dagen huset vårt ska ha helt ny kledning blir det å bruke linolje med farge. Holder i mange år og endrer seg som huset eldste.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det var en veldig "tung" farge. Ser nesten svart ut, selv om det er et lite hint av blått der. Føles ikke som en varm farge, som noen skrev.

Anonymkode: 1284b...6df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mørke farger kan være veldig fint. Huset vil gå mer i ett med naturen rundt, om dere bor sånn. Det stikker seg ikke ut på samme måte som lyse hus. 

Hva som blir fint kommer an på huset og området dere bor i. Men det var en fin farge. 

Vi har lyst hus og vil nok mest sannsynlig male det mørkere neste gang det skal males. 

Anonymkode: ea7bd...5a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin farge. Hverken mer eller mindre. Den virker kanskje litt sort-aktig for min smak, og sort som farge på hus er jeg generelt ikke fan av. Det er så dystert. 

Men var definitivt en finere farge enn beige og grå.

Hadde jeg vært dere så ville jeg valgt en farge med enda litt mer blått i seg, og kanskje kneppet lysere. 

Men så har jeg en elsk på blå, grønn og blågrønne farger. :D 

Til syvende og sist så er det DITT hus, DIN smak og DIN maling, så det betyr ingenting hva vi mener om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes såpass mørke farger på hus ser litt triste ut, men det kommer an på stilen på huset. Er huset ditt en moderne funkis, kan det se bra ut, men er det en 100 år gammel villa, bør du styre unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, men ikke lurt. Fargen er veldig mørk. Panelet blir for varmt og vil bøye seg, og må da skiftes ut. Gå heller for en lysere grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mayer skrev (2 minutter siden):

Fint, men ikke lurt. Fargen er veldig mørk. Panelet blir for varmt og vil bøye seg, og må da skiftes ut. Gå heller for en lysere grå

Liker ikke grå... Syns det er skikkelig trist farge. Både min mor og min tante har gråe hus og jeg syns ikke det er så pent. Syns grått bare minner om industriområder. Vi har hatt lyst hus nå en god stund med hvitfarge, så vil ha en mørk farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mørke farger kan være veldig fint. Huset vil gå mer i ett med naturen rundt, om dere bor sånn. Det stikker seg ikke ut på samme måte som lyse hus. 

Hva som blir fint kommer an på huset og området dere bor i. Men det var en fin farge. 

Vi har lyst hus og vil nok mest sannsynlig male det mørkere neste gang det skal males. 

Anonymkode: ea7bd...5a9

Har en skog som ligger rett bak huset, så en sånn mørkere farge går kanskje mer i ett med naturen hos oss ja som du sier  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville ønsket at den var litt lysere. På kvelden og høsten vil den fremstå som svart. Vi bor i en gate med relativt fargerike hus. Her er det tre gule hus, to hvite, et blått og vårt er grønt. Vi hadde hvitt før, men ble gal av å måtte vaske så grundig hvert eneste år på grunn av svertesopp. Slipper helt unna det med hus med farge. 

Anonymkode: d7d2b...587

Skjønner den. Jeg personlig syns det er litt "kult" at fargen ser nesten svart ut på kveld og høst, men at man vil kunne se blåfargen når det er lyst og sola skinner på den. Vi har hatt hvitt hus en stund nå og har også måttet vaske ofte pga. støv og svertesopp som gjorde at huset så skittent ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...