Gå til innhold

Hva syns dere om denne fargen på hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jotun 0730 Fjellblå Jotun Drytech 9933 Stenvegg Trebitt 9805 Sløret Sort 7119 Stemning

Driver å skal male huset og syns denne fargen er veldig fin. Fjellblå 0730. ( Bilde ovenfor er ikke mitt, fant det på Google images.)

Anonymkode: a0372...c50

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fin, men det kommer an på hvordan huset ditt ser ut. Funker nok bedre på funkis enn på et hus fra 1800-tallet…

Anonymkode: e945c...d76

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fin, men det kommer an på hvordan huset ditt ser ut. Funker nok bedre på funkis enn på et hus fra 1800-tallet…

Anonymkode: e945c...d76

Er et middels stort hus, bygd på 50-tallet :)  Skjønner poenget ditt da. Hadde kanskje ikke vært like fint på et stort og gammelt trønderlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trist farge, synes jeg. Jeg synes det generelt er mye triste farger på hus for tiden. Eller, "farger"... 50 shades of grey kaller vi byggefeltet vi bor på. Absolutt alle hus, bortsett fra vårt og to hvite, er i alle nyanser av grå, fra helt lyse til neste svart. Kjeeeedeliiiig 😋

Anonymkode: 63112...bea

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Trist farge, synes jeg. Jeg synes det generelt er mye triste farger på hus for tiden. Eller, "farger"... 50 shades of grey kaller vi byggefeltet vi bor på. Absolutt alle hus, bortsett fra vårt og to hvite, er i alle nyanser av grå, fra helt lyse til neste svart. Kjeeeedeliiiig 😋

Kan være enig i at grått kan bli litt trist eller kjedelig. Men jeg tenkte denne fargen var fin fordi den er blå, men ikke sånn "knallblå". Vi ville egentlig bare ha en mørk farge fordi huset er en veldig lys farge, ser nesten hvitt/grått ut og vi syns det var ganske kjedelig. Vi vurderte svart eller noe nyanse av brunt, men tenkte det ble litt for mørkt og dystert. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mørke farger på hus er noe herk. Med mindre du liker å beise ofte.. Ekstra bonus hvis du har flere etasjer 

Takke meg til lyse farger. Hvit eller den forhatte lysegrå er topp. 

Anonymkode: 1f19c...394

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den er veldig fin. Varm og ikke hverken påtrengende eller anonym. Kan jeg spørre hva du i så fall vil velge på dør og karmer?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mørke farger på hus er noe herk. Med mindre du liker å beise ofte.. Ekstra bonus hvis du har flere etasjer 

Hvorfor mener du det er noe herk? Vi driver ikke å beiser, skal male. Huset er i flere etasjer ja.

Jeg syns den lyse fargen vi har på huset har vært noe "herk". Syns fargen i seg selv er veldig kjedelig. Også ble den så fort stygg. Huset ligger rett ved en vei som er mye trafikkert, så da blir huset så utrolig raskt skittent og det vises så godt siden fargen er så lys. Den veggen som er vendt mot veien blir i hvertfall raskt veldig grå og skitten. Så da må man drive på å vaske huset så ofte så det ikke ser gammelt og skittent ut, så jeg syns personlig at det er noe herk da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor mener du det er noe herk? Vi driver ikke å beiser, skal male. Huset er i flere etasjer ja.

Jeg syns den lyse fargen vi har på huset har vært noe "herk". Syns fargen i seg selv er veldig kjedelig. Også ble den så fort stygg. Huset ligger rett ved en vei som er mye trafikkert, så da blir huset så utrolig raskt skittent og det vises så godt siden fargen er så lys. Den veggen som er vendt mot veien blir i hvertfall raskt veldig grå og skitten. Så da må man drive på å vaske huset så ofte så det ikke ser gammelt og skittent ut, så jeg syns personlig at det er noe herk da... 

Sollys bleker mørke farger på noen år. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
My o MY skrev (3 minutter siden):

Jeg syns den er veldig fin. Varm og ikke hverken påtrengende eller anonym. Kan jeg spørre hva du i så fall vil velge på dør og karmer?

1973 Antikkgrå NCS S 2502-Y

Vi tenkte å kanskje bruke denne fargen. Antikkgrå 1973. Vi så i et fargekart fra Jotun at denne var et forslag å bruke på dør og karmer sammen med Fjellblå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1973 Antikkgrå NCS S 2502-Y

Vi tenkte å kanskje bruke denne fargen. Antikkgrå 1973. Vi så i et fargekart fra Jotun at denne var et forslag å bruke på dør og karmer sammen med Fjellblå.

Stlig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men det må man jo forvente uansett hvilken farge man har at den vil falme over tid. Og det går jo helt fint å male igjen senere. Vil heller male etter noen år enn å drive å vaske så ofte for at huset ikke skal se skittent og gammelt ut 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Lyse farger er noe herk med mindre du liker svartsopp.

Anonymkode: aa9c5...773

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men det må man jo forvente uansett hvilken farge man har at den vil falme over tid. Og det går jo helt fint å male igjen senere. Vil heller male etter noen år enn å drive å vaske så ofte for at huset ikke skal se skittent og gammelt ut 😅

Mørke farger ikke bare falmer, men bidrar til at kledningen både buer seg og sprekker opp i mye større grad enn med lysere farger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feil. Nye, moderne malinger av høy kvalitet blir ikke matte og solbleket. Ny teknologi gir bedre farge og glanstabilitet. 

Gammeldagse oljemalinger derimot, de mistet glansen etter 5-6-7 år. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mørke farger ikke bare falmer, men bidrar til at kledningen både buer seg og sprekker opp i mye større grad enn med lysere farger.

Delvis feil. Mørk kledning blir varmere i solen enn en lys farge. Men varmen gjør også at kledningen tørker raskere opp etter regn. Og tørr kledning får mindre svertesopp og algevekst. Altså holder kledningen seg penere😊 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
halap skrev (2 minutter siden):

Delvis feil. Mørk kledning blir varmere i solen enn en lys farge. Men varmen gjør også at kledningen tørker raskere opp etter regn. Og tørr kledning får mindre svertesopp og algevekst. Altså holder kledningen seg penere😊 

halap skrev (5 minutter siden):

Feil. Nye, moderne malinger av høy kvalitet blir ikke matte og solbleket. Ny teknologi gir bedre farge og glanstabilitet. 

Gammeldagse oljemalinger derimot, de mistet glansen etter 5-6-7 år. 

Det var fint og informativt, takk 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg kommer det helt an på stilen på huset. 

Anonymkode: 619eb...e9d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...