Gå til innhold

Single etter langt forhold, trodde ikke det var så lett få sex.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kan i alle fall slå fast at mye av problemet er selvpåført av menn selv, ved at mange måler ens egen vellykkethet etter hvor lett det er å få seg noe på byen. Hvilket er et tullete konsept i utgangspunktet - som om ikke livet har mer å by på enn å lete etter "bruk og kast"-ligg.

Hypergami er forøvrig en myte. Kvinner leter etter menn som kler dem selv, og hvis vi legger til grunn at mange 'lavstatusmenn' er ganske infantile av seg og at kvinner ofte er mer reflekterte og beleste, blir resultatet av å ønske seg en god match også at man må sile bort noe av, excuse me, bunnslammet i den mannlige delen av befolkningen. En slik mann vil ofte (ikke alltid) kvalifisere for enten økonomiske ressurser eller andre "statussymbol" - men dem som tror det handler om status i seg selv, har misforstått mekanismen som ligger i bunne og hekter seg opp i feil indikator. Det henger SELVSAGT ikke på greip, hverken biologisk eller miljømessig, at man skal sikte seg inn mot status for statusen skyld - altså som en form for venninneskryt e.l. Hvorfor i huleste skulle kvinner holde på sånn? Det gir ingen mening, og det skjer heller ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Trolltunge said:

Ja det har vi så absolutt, men verden er som den er, og har man ikke det å tilby som medfører at man er ønsket av kvinner kan man prøve å gjøre noe med det.

Å furte over at at tingenes tilstand er som de er fører ingen vei. Kvinner vil aldri begynne å sympatiknulle menn dersom de bare furter tilstrekkelig. Det skjer ikke. 

Dette. Det er som jeg beskrev her i stad. Han gikk fra forfølger, med dårlig klesstil og dårlig hygiene, til at det løsnet for han. Han hadde tydelig jobbet med seg selv for å bli en mer attraktiv partner og hun damen som han gikk og holdt rundt - for å si det igjen - hun var smellvakker! Det handler om at uansett hvor bedriten og for jævlig livet er, så er det ingen som kommer og redder deg! 

Anonymkode: 89ee5...0ec

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, knooters said:

En kan i alle fall slå fast at mye av problemet er selvpåført av menn selv, ved at mange måler ens egen vellykkethet etter hvor lett det er å få seg noe på byen. Hvilket er et tullete konsept i utgangspunktet - som om ikke livet har mer å by på enn å lete etter "bruk og kast"-ligg.

Hypergami er forøvrig en myte. Kvinner leter etter menn som kler dem selv, og hvis vi legger til grunn at mange 'lavstatusmenn' er ganske infantile av seg og at kvinner ofte er mer reflekterte og beleste, blir resultatet av å ønske seg en god match også at man må sile bort noe av, excuse me, bunnslammet i den mannlige delen av befolkningen. En slik mann vil ofte (ikke alltid) kvalifisere for enten økonomiske ressurser eller andre "statussymbol" - men dem som tror det handler om status i seg selv, har misforstått mekanismen som ligger i bunne og hekter seg opp i feil indikator. Det henger SELVSAGT ikke på greip, hverken biologisk eller miljømessig, at man skal sikte seg inn mot status for statusen skyld - altså som en form for venninneskryt e.l. Hvorfor i huleste skulle kvinner holde på sånn? Det gir ingen mening, og det skjer heller ikke.

:pls: :pls:DETTE! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidsfordriv2023 skrev (34 minutter siden):

Kvinnen har all makt når det kommer til å plukke opp rester. De har 0 makt i å skaffe gode epler. 

Dette er sant, og en god del kvinner tilbys også kun så uappetitlige rester at det er bedre å stå over. 

Dog har også vi kvinner mulighet til å utvikle oss som mennesker på måter som gir oss bedre tilgang til gode epler. Til en viss grad iallefall. Som menn har det samme motsatt. Spørs selvsagt litt hva utfordringen med å finne partner bunnet i.

Menn har et større spekter å jobbe med der enn kvinner ofte. Er man som kvinne født med et lite tiltalende utseende for menn hjelper det ofte lite å bli veldig bra på andre felt, men slikt kan fungere for menn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette. Det er som jeg beskrev her i stad. Han gikk fra forfølger, med dårlig klesstil og dårlig hygiene, til at det løsnet for han. Han hadde tydelig jobbet med seg selv for å bli en mer attraktiv partner og hun damen som han gikk og holdt rundt - for å si det igjen - hun var smellvakker! Det handler om at uansett hvor bedriten og for jævlig livet er, så er det ingen som kommer og redder deg! 

Yes! 

Min mann var tynn og lang som en bønnestang da han var ung. Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke hadde kastet ett blikk på ham da, for jeg har ingen preferanser for tynn- tynne menn. (Han var VIRKELIG tynn.) Det har selvfølgelig kostet ham mye innsats å bli kraftigere, men det hadde antagelig kostet ham mer å slå fast at kvinner ikke fant ham tiltrekkende og begynne å furte over livet. Med musklene kom også selvtilliten. Da jeg traff ham var han så cocky at han holdt på å miste min interesse på det. 😅 Han tok seg inn igjen på å droppe for kul- maska i tide, og på at han iallefall var en sprudlende gentleman. 

Blir også feil å si at vi kvinner ikke trenger å gjøre noe innsats. Jeg har iallefall måtte utvikle meg veldig og endre meg veldig for å bli en kvinne som kan være en livspartner. Ikke det at menn ikke ville ha meg, midlertidig iallefall, men for å få det gode og stabile familielivet jeg ønsket (ikke en vedvarende kamp) har jeg måtte jobbe mye med å utvikle meg som menneske. Min mann hadde ikke orket å leve med kvinnen jeg var da jeg var 18- 24 år. Definitivt! Fryktelig sta og påståelig, trassig nærmest i forhold til å bli bedt om å gjøre noe jeg ikke ville (gjorde heller det motsatte da), ikke innstilt på å fire på noe, ikke flink nok til å kommunisere tydelig, og alt i alt ikke egnet for et livsløp med partner. Såpass har jeg måtte jobbe med meg selv for å bli en god nok partner at jeg har slått fast at jeg ikke orker en omgang til om dette ekteskapet ryker. Å trene på seg muskler hadde vært enklere. 😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (36 minutter siden):

Igjen, handler om biologi. Status i dag= lik resurser som sikret kvinner og barna deres til å overleve. Henger igjen fra, tidlig i menneskets livshistorie, altså 50 000++ år siden

Undersøkelser i dag bekrefter dette også til en viss grad, at kvinner automatisk søker etter menn med "høyere status/utdanning" og siden kvinner i dag er høyt utdannet, så faller enda flere menn utenfor. 

Dette er ikke noe jeg tror, men som vises via statistikk og undersøkelser. Du får søke litt på nettet, så finner du mye data om temaet.:)

Og siden mange menn måler sin verdi på hvor mange damer de har hatt sex med kan også spores tilbake til vår biologi. Det å få flest mulig avkom og d greiene der. Hvorfor tror du menn tar så lett på ONS? 

Endret av danbanan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knooters skrev (44 minutter siden):

👏👏👏

Det er selvsagt ingen myte at noen får seg partner mye enklere enn andre, for slikt er i utgangspunktet ikke mer rettferdig enn at dette gjelder for både kvinner og menn. Smaken til kvinner er imidlertid ikke mer lik enn at de menn selv svært nære og ellers ganske like venninner faller for er forferdelig ulike. 

Likevel, man må ha en del partnerevner for å bli vurdert som partner, og det er ikke urettferdig det heller, det er selvfølgelig. Det er slik vi er skapt, og det er selvfølgelig ikke uten årsaker. Det skal være slik. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 24.7.2024 den 10.27):

På ingen måte. 

Er det dette dere menn har fått for dere? Derfor det plutselig er blitt så viktig å få ligge rundt og å anse seg selv som håpløs, meningsløs taper dersom man ikke enkelt får tilfeldig sex? 

Hvor kommer den teorien fra? Det har aldri vært slik at menns totale verdi er basert på dette og det kommer aldri til å bli slik heller. Mange av de menn som relativt enkelt får ons er absolutt ikke type menn kvinner har lyst på forhold til. Ofte er den sjarmen det eneste ved dem egentlig. Også menn kan være dum og deilig. 

Tja, til syvende og sist er jo hensikten med sex å føre genene videre. Å være normal nok til å kunne ha sex med noen er viktig. Å bli avvist av alle vil vel si at genene ikke er bra nok for å overleve en generasjon til. Om en da plutselig skulle være bra nok for sex med noen vil vel dette føre til at en ikke velger bort den en burde velge bort i forvissning om at det ikke kommer en ny.

Sjarmøren er jo trygg på at det kommer en ny og kan velge, på den annen side blir det kanskje ikke forhold av det, men det kan ha blitt noen barn oppigjennom.

Når det gjelder datingkrisen har jeg forstått det slik at det er færre aktuelle menn for sex enn det er aktuelle kvinner for sex, kanskje så mye som to aktuelle single kvinner pr singel mann av de unge.

Resten er veggpryd.

For forhold blir det da noe vanskeligere da mannen vel bør være attraktiv på den ene eller andre måten for sex før dette blir aktuelt.

Det er selvfølgelig ikke noe galt i å finne den en skal dele livet med tidlig. Sex kan de ha også. Selv vet jeg om et par som ble sammen da de var 13 og 15 år og de er sammen fortsatt etter 45 år.

Mange damer kan nok ha tilgang på sex også i alderen til trådstarter og de trenger vel ikke se fryktelig pene ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (48 minutter siden):

Tja, til syvende og sist er jo hensikten med sex å føre genene videre. Å være normal nok til å kunne ha sex med noen er viktig. Å bli avvist av alle vil vel si at genene ikke er bra nok for å overleve en generasjon til. Om en da plutselig skulle være bra nok for sex med noen vil vel dette føre til at en ikke velger bort den en burde velge bort i forvissning om at det ikke kommer en ny.

Sjarmøren er jo trygg på at det kommer en ny og kan velge, på den annen side blir det kanskje ikke forhold av det, men det kan ha blitt noen barn oppigjennom.

Når det gjelder datingkrisen har jeg forstått det slik at det er færre aktuelle menn for sex enn det er aktuelle kvinner for sex, kanskje så mye som to aktuelle single kvinner pr singel mann av de unge.

Resten er veggpryd.

For forhold blir det da noe vanskeligere da mannen vel bør være attraktiv på den ene eller andre måten for sex før dette blir aktuelt.

Det er selvfølgelig ikke noe galt i å finne den en skal dele livet med tidlig. Sex kan de ha også. Selv vet jeg om et par som ble sammen da de var 13 og 15 år og de er sammen fortsatt etter 45 år.

Mange damer kan nok ha tilgang på sex også i alderen til trådstarter og de trenger vel ikke se fryktelig pene ut heller.

Dette er egentlig ikke så fryktelig vesentlig. Det å lage matematikk og statistikk. Det som er vesentlig er å være den beste utgaven av seg selv og så ikke gi opp, men tro på at man kan oppnå sine mål i livet og finne den rette. Stå på!

I dette samfunnet, og med den mentaliteten som sprer seg blant menn, skal det virkelig ikke veldig mye til for å utkonkurrere svært mange som har gjort seg selv totalt uaktuelle. Å være en noenlunde anstendig mann som fikser livet sitt ok synes å være mer enn tilstrekkelig, i en tilværelse der så mange menn er begynt med å furte og klage så forferdelig. 

Kvinner er forøvrig ikke for kresne. Kvinner er altfor lite kresne angående hvem vi har sex med og får barn med. Det er et problem for neste generasjon. 

Det er selvfølgelig slik at kvinner skal og bør ha krav til hvilke menn vi slipper inn i livet vårt og stifter familie med. Noe annet hadde vært naturstridig. Å stifte forhold med menn som ser ned på/forakter/hater kvinner er dessuten like naturstridig som å stifte familie med menn som ikke har egenskaper i forhold til å være ok partner eller far. Naturen er såpass brutal at det ikke er meningen at alle skal videreføre sine gener. Menneskehunkjønnet er kanskje de mest "dumme" i naturen på den måten, ved at vi helt faktisk gir for mange dårlige menn avkom, fordi vi har utviklet følelser for dem, men at det finnes en del minstekrav for de fleste kvinner er som det skal være. Noe annet hadde vært fullstendig idiotisk. Å være en ganske ok mann med ganske ok styring på eget liv er et krav ja. Skulle bare mangle! Om slike krav skal strykes får vi utvide barnevernet kraftig først, og krisesenter, og kanskje begynne med å la starten ta seg av ungene fullstendig. 

Det er ikke egentlig meningen at dårlige menn skal føre sine gener videre. Menneskeheten er ikke tjent med det. Heller ikke med at menn som hater kvinner får barn de viderefører slikt til. 

Og en ting er sikkert, all denne "får ikke pult" furtinga bidrar ikke til mer pulings. Kvinner begynner helt reelt å bli mer skeptiske til menn generelt på grunn av dette tullet som sprer seg blant menn. 

Å være seksuelt frustrert er ikke dødelig, og ikke noe å ødelegge livet sitt på grunn av. Det er fullstendig normalt. Til og med for single kvinner. Ja herregud, til og med for kvinner og menn i forhold. 

Å bryte seg selv ned på idiotiske ideer er faktisk dødelig. Man kan relativt enkelt ødelegge sin psyke med å kverne på negative ting konstant. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Dette er egentlig ikke så fryktelig vesentlig. Det å lage matematikk og statistikk. Det som er vesentlig er å være den beste utgaven av seg selv og så ikke gi opp, men tro på at man kan oppnå sine mål i livet og finne den rette. Stå på!

I dette samfunnet, og med den mentaliteten som sprer seg blant menn, skal det virkelig ikke veldig mye til for å utkonkurrere svært mange som har gjort seg selv totalt uaktuelle. Å være en noenlunde anstendig mann som fikser livet sitt ok synes å være mer enn tilstrekkelig, i en tilværelse der så mange menn er begynt med å furte og klage så forferdelig. 

Kvinner er forøvrig ikke for kresne. Kvinner er altfor lite kresne angående hvem vi har sex med og får barn med. Det er et problem for neste generasjon. 

Det er selvfølgelig slik at kvinner skal og bør ha krav til hvilke menn vi slipper inn i livet vårt og stifter familie med. Noe annet hadde vært naturstridig. Å stifte forhold med menn som ser ned på/forakter/hater kvinner er dessuten like naturstridig som å stifte familie med menn som ikke har egenskaper i forhold til å være ok partner eller far. Naturen er såpass brutal at det ikke er meningen at alle skal videreføre sine gener. Menneskehunkjønnet er kanskje de mest "dumme" i naturen på den måten, ved at vi helt faktisk gir for mange dårlige menn avkom, fordi vi har utviklet følelser for dem, men at det finnes en del minstekrav for de fleste kvinner er som det skal være. Noe annet hadde vært fullstendig idiotisk. Å være en ganske ok mann med ganske ok styring på eget liv er et krav ja. Skulle bare mangle! Om slike krav skal strykes får vi utvide barnevernet kraftig først, og krisesenter, og kanskje begynne med å la starten ta seg av ungene fullstendig. 

Det er ikke egentlig meningen at dårlige menn skal føre sine gener videre. Menneskeheten er ikke tjent med det. Heller ikke med at menn som hater kvinner får barn de viderefører slikt til. 

Og en ting er sikkert, all denne "får ikke pult" furtinga bidrar ikke til mer pulings. Kvinner begynner helt reelt å bli mer skeptiske til menn generelt på grunn av dette tullet som sprer seg blant menn. 

Å være seksuelt frustrert er ikke dødelig, og ikke noe å ødelegge livet sitt på grunn av. Det er fullstendig normalt. Til og med for single kvinner. Ja herregud, til og med for kvinner og menn i forhold. 

Å bryte seg selv ned på idiotiske ideer er faktisk dødelig. Man kan relativt enkelt ødelegge sin psyke med å kverne på negative ting konstant. 

Matematikk og statistikk kan være med å forklare ting på makronivå og samfunnsnivå og da kanskje hvordan ting oppleves på individnivå.

Å bli den beste versonen av seg selv for å få dame eller sex blir feil. Motivasjonen må være å få et liv for seg selv som en dame da kan passe inn i. Da kan det bli en riktigere dame også. 

Det er mange som har sex uten å være spesielt gode versoner av seg selv.

Noen er attraktive og andre er ikke det, er det da feil å gi opp damer å istedet konsentrere seg om å bli den beste versonen av seg selv å få et liv uavhengig av damer?

Neida, det er selvfølgelig ikke meningen at alle skal videreføre sine gener og da må en sørge for å være passende. Selv måtte jeg på internettet, så jeg lurte naturen litt da.

Å være en noenlunde anstendig mann som fikser livet osv. er ikke nok så lenge en ikke er attraktiv nok på en eller annen måte. Jeg vet om noen sånne.

Og hvor konkurranseorientert bør en være, om ens venn har fattet interesse for en dame bør en da tre tilside, selv om damen skulle vise interesse?

Følelser er nok til for barnets beste, og går nok begge veier. Å hate kvinner eller menn på generelt grunnlag må da bli feil og spesielt om en er heterofil?

Nja blir en valgt bort og ikke finner glede i å skape den beste versonen av seg selv kan vel tanken om selvmord komme snikende og på den måten kan det jo være dødelig. En annen tanke kan jo være å sette de med suksess i livet først så en ikke utnytter sitt potensiale.

Tja kverner en på negative ting eller ikke drar på med for mye selvtilitt eller selvfølelse blir vel ikke fallhøyden så stor?

Forventer en å bli avvist og blir avvist har en jo prøvd og da går det litt som planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 8.51):

Vært i forhold i endel år, er i 30åra og ser helt gjennomsnittlig ut. Litt fordel med trent kropp dog, ellers ganske vanlig :) Startet litt med å date via nett og tinder, merker at det er så enorm pågang av menn med kontakt at man bare må ta pauser. "Dickpics" blokkerer jeg.

Men er jo lysten på sex ettersom jeg er vandt med det fra forhold regelmessig, så har hatt etpar sextreff med godt hell. Men oppdager at som kvinne kan man faktisk skaffe seg et sextreff på 10-15min! 😅. Om man vil, har brukt litt lenger tid selv pga vil vite litt mer om mannen. Er fornøyd med treffene mine hvertfall.

Er ganske ulikt maktbalanse i samfunnet der, kvinner har nok nesten alle makt når det kommer til å ha lett tilgang på sex. Forstår menn sin fustrasjon der, dessverre.

Som kvinne vil jeg hvertfall bruke denne muligheten til å utforske litt, ha sex rett og slett. Ettersom jeg kan velge og vrake ❤️

Anonymkode: 1699b...6ad

Altså, det er ikke alle kvinner som kan velge og vrake i menn DE FAKTISK HAR LYST TIL Å HA SEX MED. Mange kvinner har mulighet til å ligge med mange - men hvor sunt er det egentlig når det er menn som ser ned på kvinnen, behandler henne dårlig og tenker på henne nærmest som en gjenstand?

Anonymkode: 9186e...2a1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, danbanan said:

Igjen, handler om biologi. Status i dag= lik resurser som sikret kvinner og barna deres til å overleve. Henger igjen fra, tidlig i menneskets livshistorie, altså 50 000++ år siden

Undersøkelser i dag bekrefter dette også til en viss grad, at kvinner automatisk søker etter menn med "høyere status/utdanning" og siden kvinner i dag er høyt utdannet, så faller enda flere menn utenfor. 

Dette er ikke noe jeg tror, men som vises via statistikk og undersøkelser. Du får søke litt på nettet, så finner du mye data om temaet.:)

Og siden mange menn måler sin verdi på hvor mange damer de har hatt sex med kan også spores tilbake til vår biologi. Det å få flest mulig avkom og d greiene der. Hvorfor tror du menn tar så lett på ONS? 

Det er ikke sånn at alt man syslet med for 50000 år siden resulterer i at ting hardcodes i genmaterialet, akkurat som at dagens dating habits ikke uten videre blir en del av genmaterialet. Dessuten er jo logikken den samme for menn vs kvinner, det handler om ressursene til familien som helhet. Akkurat som at vi godt kan lage morsomme "generaliseringer" av at kvinner vil ha intelligente og fysisk sterke menn, men argumentene for at dette er bra egenskaper fungerer akkurat like bra motsatt vei - det er f.eks. åpenbart bedre for en mann å sørge for at avkommet sitt har disse egenskapene, kontra at de er "dumme" og svake.

Jeg stiller også spørsmålstegn ved eksistensen av hele datingdebatten ut fra disse "biologi"-betraktningene. Hvis det er slik at all dating foregår ut fra "biologi", er ikke da utgangspunktet for all sutringen og rantingen bare en måte å klage over biologi på? Og, den får man ikke gjort noe med, uansett? Slik at alt maset om at "feminisme og seksuell frigjøring skader kvinnen" er tull fordi vi uansett bare handler ut fra hvordan vi er programmert, og hvordan vi er programmert er fordi naturen har bestemt at disse genene har vært overlegne alt annet i kampen om reproduksjon? Det virker jo veldig rart om det ønskede utfallet skal være at kvinner må gå bort fra biologien sin fordi mennene, som på papiret burde være godt vant med å være single, jomfruelige og barnløse (ref. disse 14%-ene eller hva det var av menn som fikk avkom som Mads Larsen refererte til en gang).

Dessuten: hvis poenget ditt er at det er "hardcodet" at kvinner ser etter en ressurssterk mann, så skal jo den hardcodingen også si noe om hva som er "godt nok" slik at hele poenget med å sikte oppover ikke gjelder - det handler om å sikte mot en terskel. Det sier seg jo selv at biologien ikke vil ha noen preferanse for å sikte så høyt at man aldri vil finne noen å ha barn med.

Hvor har man det fra at menn tar så lett på ONS sammenliknet med kvinner? I begge leire finnes det store antall som hverken ligger særlig rundt, samtidig som man ligger mye rundt/evt. har FWB's. Dette er jo tydeligvis noe som varierer såpass mellom individer av samme kjønn at bioligien ikke har klart å gi noen klar og tydelig fasit på hva som er gunstig. Sannsynligvis fordi selv menn som ikke ønsker å "ta lett på ONS" vil klare å formere seg ganske bra (én kvinne, hans eneste, kan føde mange barn), samtidig som en mann som tar sex seriøst gir bedre grunnlag for at barnet vokser opp enn om man bare befrukter en kvinne og lar henne (og barnet) seile sin egen sjø etterpå.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, Trolltunge said:

Yes! 

Min mann var tynn og lang som en bønnestang da han var ung. Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke hadde kastet ett blikk på ham da, for jeg har ingen preferanser for tynn- tynne menn. (Han var VIRKELIG tynn.) Det har selvfølgelig kostet ham mye innsats å bli kraftigere, men det hadde antagelig kostet ham mer å slå fast at kvinner ikke fant ham tiltrekkende og begynne å furte over livet. Med musklene kom også selvtilliten. Da jeg traff ham var han så cocky at han holdt på å miste min interesse på det. 😅 Han tok seg inn igjen på å droppe for kul- maska i tide, og på at han iallefall var en sprudlende gentleman. 

Blir også feil å si at vi kvinner ikke trenger å gjøre noe innsats. Jeg har iallefall måtte utvikle meg veldig og endre meg veldig for å bli en kvinne som kan være en livspartner. Ikke det at menn ikke ville ha meg, midlertidig iallefall, men for å få det gode og stabile familielivet jeg ønsket (ikke en vedvarende kamp) har jeg måtte jobbe mye med å utvikle meg som menneske. Min mann hadde ikke orket å leve med kvinnen jeg var da jeg var 18- 24 år. Definitivt! Fryktelig sta og påståelig, trassig nærmest i forhold til å bli bedt om å gjøre noe jeg ikke ville (gjorde heller det motsatte da), ikke innstilt på å fire på noe, ikke flink nok til å kommunisere tydelig, og alt i alt ikke egnet for et livsløp med partner. Såpass har jeg måtte jobbe med meg selv for å bli en god nok partner at jeg har slått fast at jeg ikke orker en omgang til om dette ekteskapet ryker. Å trene på seg muskler hadde vært enklere. 😅 

Jeg har vært sengeliggende mesteparten av 20-årene mine og skal være takknemlig for å være i livet, men det er en annen diskusjon. Uansett, da jeg begynte å kunne bevege meg ut igjen så kastet jeg meg inn på Tinder og tok en tur for å se. Det endte med en del stygge opplevelser, så satt jeg egentlig og tenkte over at den energien jeg utstråler nå, den er veldig sårbar og det er jo naturlig for jeg har gått glipp av ekstremt mye som folk på min alder har opplevd, og på mange måter så er jeg fortsatt 18 år i hodet da jeg er veldig uerfaren med alt (i min alder er det også flaut å komme med - jeg har knapt hatt sex...). Jeg tiltrekker meg disse mennene på grunn av den jeg er. Jeg må endre meg selv, jeg må sette mål og ambisjoner, for å nå det jeg trenger i livet og møte den mannen som jeg vil dele livet med. Så jeg har hatt et års pause fra dette for å jobbe med meg selv, og kommer minimum til å ha et til (selv om det sikkert ikke hjelper for selvtilliten på sex da jeg kaster meg utpå det, men det er noe med å eie det og tenke shit au, sånn er det bare, og være glad for at jeg er her (for det holdt virkelig på å gå skikkelig galt)). Jeg prøvde å registrere meg på tinder tidligere i år, men trakk meg fort for jeg kjente at dette var jeg ikke klar for. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, knooters said:

Nå er jo menn også materialister. Hvordan skal man liksom få råd til den fete bilen, eller det store huset man har drømt om, uten en skikkelig inntekt? Eller all biffen som ultramachochad-dudesa skal proppe i seg for å "bygge muskler"?

Menn trenger også mat på bordet, og det får dem ikke hvis de sitter hjemme og tvinner tommeltotter "fordi de ikke får pult". Dessuten: hvorfor skulle liksom kvinner jobbe når de, ut fra denne logikken din, ikke skulle hatt motivasjon til å jobbe selv? Dessuten er det ikke sånn at det går an å streike seg til puling. Herre fred, for en idé.

Samfunnet har ikke alltid vært like velstående slik det er nå. Det er menn som har bygget landet, ikke kvinner.
Fjerner man kvinneyrker slik som influensere, OF-modeller, akademikere, ekspeditriser, resepsjonister f. eks. vil samfunnet fremdeles fungere. Fjerner man mannlige ingeniører som utvikler teknologi, menn som utvikler og bygger ut internett, veier, hus, fabrikkarbeidere, mekanikere, rørleggere, faller samfunnet sammen.
Det finnes mange land i verden hvor både menn og kvinner arbeider, men i disse er likevel kvinner avhengige økonomisk av menn, og tvinges til å oppføre seg heteroseksuelt, da det ikke finnes unødvendige kvinneyrker de kan livnære seg gjennom. Kron-eksempelet er jo Thailand, hvor fattige kvinner fra landsbygden heller utstår vemmelige mannskroppen (alle mannskropper er vemmelige nakne for kvinner) som yrke, enn å høste ris på landsbygden og leve for 100 bhat om dagen.
Kvinnefrigjøringen i Vestlige land, har vært dannelsen av en så stor økonomisk overflod at kvinner kunne bedrive tåpelige kvinne-ting og tjene penger på det, i motsetning til før, da kvinner gikk hjemme og "tok seg av hjemmet".
De brukte da 2 timer til husarbeid, og resten til å skravle med venninner, bake kaker og løse kryssord.
Men siden de da ble tvunget til å gi mannen adgang til kroppene sine, har de nå grepet sjansen til å tjene egne penger, for å slippe unna disse ubehagelige kroppene. Studier viser at single kvinner i dag er lykkkeligere enn gifte.
Kvinnefrigjøringen dreide seg hovedsaklig om for kvinner å unnslippe ekteskapelig prostitusjon.

Endret av Kompetent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

"Vær slank", "vær attraktiv", "kvinner MÅ suge" osv. Samtidig så er det masse syting over at "ingen damer vil GI dem sex". Vel, vanlige og mindre pene damer ser de ikke på engang. I tillegg er det svært få damer som ønsker å ha sex med kvinnehatere.

Anonymkode: 7b6c4...8b8

Kvinner bruker timer på å fjonge seg fordi de ønsker å tiltrekke seg kvinners blikk, ikke menns.
Det er i 9/10 tilfeller provoserende for kvinner at menn ser på dem, mens de nyter at kvinner sender dem lange blikk, noe kvinner gjør hele tiden, jeg har sett dette ved selvsyn.
Hører man på hva dagens kvinner sier når de blir spurt om hva de synes om menn, er det de fleste kvinner som er mannshatere, de sier dette rett ut mange ganger.
Så det virker som du projiserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, Flintis said:

Resten er veggpryd.

Spørs hva du vil definere som en krise. Jeg ville ikke kalle det en krise, men det handler nok litt om kjønn. Menn er lykkeligere og sunnere i et forhold, de lever lengre. Kvinner derimot er ikke det. Og jeg kan forstå motstanden som mange kvinner har med å gå inn i et forhold. Sønnen min går på skole, og opp gjennom årene så har det vært mye fra mennene "ja, men hun gjør det fordi hun er flinkere til det og forstår på sånn" (da refererer til planlegging av familieferier, husarbeid, innkjøp til barna osv). Og man sitter og tenker.. er det virkelig verdt det? Min eks giftet seg med en dame som flyttet halve landet etter henne, som kastet bort alt av drømmer og ambisjoner for å være med han, på samme måte med kjæresten til broren min som har kastet seg rundt og ofret alt. Også sitter du der og tenker - det er jo bare sånn livet er, sånn man gjør for den man er glad i. Ingen av dem hadde ofret det samme for en dame som de ønsket å være med, men de hadde gått videre til en annen. 

Utover det, så er kvinnelige vennskap ofte nærmere, mer kjærlig, mer støttende og mer åpent enn hva menn vennskap er. Jeg ser også på Tinder at det er ekstremt mange menn som er ensomme og de bruker bekreftelsen fra kvinner som en slags støtte for livet deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 hours ago, AnonymBruker said:

Vel. Enkelte menn som ikke bare tenker med pikken 24/7, klarer å finne andre verdier i livet I TILLEGG til sexen. Min sønn tar en utdanning for å få bedre lønn og mer gunstige arbeidstider enn ufaglærte har. Han interesserer seg innen feltet og finner verdi i å lære mer om det. Han er også opptatt av bil, og verdsetter treff med kompiser der de kjører sammen, mekker bil og prater om bil, veldig høyt. Han har suksess på Tinder, men er uinteressert i å pule rundt. Ønsker å bli ferdig med utdanning før han etablerer seg. Han er derimot en intelligent ung mann. Dumme menn, de må pule rundt og bli belønnet med fitte for å gidde å gjøre noe her i livet. Slike menn bygger ikke opp millionbedrifter, oppdager ikke ny medisin, blir ikke berømte skuespillere eller vitenskapsmenn. 

Anonymkode: 7b6c4...8b8

I USA er 63% av menn mellom 18 og 30 år single, mens kun ca 30% av kvinner i den aldersgruppen er single.
Det viser at det er kvinner som ligger rundt, ikke menn.
Synes du det er galt at kvinner ligger rundt også?
Apropos sønnen din så er han åpenbart topp 5% av menn, all ære til ham for det, og det er kun slike menn kvinner er interessert i.
Kvinner er interessert i langt flere kvinner enn de er i menn, men det varier i hvor stor grad de lever det ut, de fleste bare i fantasien. For kvinner tenker også med vagina, siden de jevnlig onanerer og fantaserer om sex med sitt eget kjønn på nettet, så det blir noe dobbelt-moralistisk å klandre menn for deres seksualdrift, når kvinners ikke ligger langt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, det er ikke alle kvinner som kan velge og vrake i menn DE FAKTISK HAR LYST TIL Å HA SEX MED. Mange kvinner har mulighet til å ligge med mange - men hvor sunt er det egentlig når det er menn som ser ned på kvinnen, behandler henne dårlig og tenker på henne nærmest som en gjenstand?

Anonymkode: 9186e...2a1

Sist jeg var på byen (som var vel i 2022 tror jeg), så ble jeg nærmest overfalt av en mann i 60-årene og det var så ubehagelig. Han var aggressiv, ufin og respektløs, han prøvde å dra meg til bordet hans flere ganger og det gjorde skikkelig vondt den siste gangen, så jeg ble rød rundt håndleddet. Hvis dette er hva jeg kan få av menn, så avstår jeg heller. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (2 timer siden):

Det er ikke sånn at alt man syslet med for 50000 år siden resulterer i at ting hardcodes i genmaterialet, akkurat som at dagens dating habits ikke uten videre blir en del av genmaterialet. Dessuten er jo logikken den samme for menn vs kvinner, det handler om ressursene til familien som helhet. Akkurat som at vi godt kan lage morsomme "generaliseringer" av at kvinner vil ha intelligente og fysisk sterke menn, men argumentene for at dette er bra egenskaper fungerer akkurat like bra motsatt vei - det er f.eks. åpenbart bedre for en mann å sørge for at avkommet sitt har disse egenskapene, kontra at de er "dumme" og svake.

Jeg stiller også spørsmålstegn ved eksistensen av hele datingdebatten ut fra disse "biologi"-betraktningene. Hvis det er slik at all dating foregår ut fra "biologi", er ikke da utgangspunktet for all sutringen og rantingen bare en måte å klage over biologi på? Og, den får man ikke gjort noe med, uansett? Slik at alt maset om at "feminisme og seksuell frigjøring skader kvinnen" er tull fordi vi uansett bare handler ut fra hvordan vi er programmert, og hvordan vi er programmert er fordi naturen har bestemt at disse genene har vært overlegne alt annet i kampen om reproduksjon? Det virker jo veldig rart om det ønskede utfallet skal være at kvinner må gå bort fra biologien sin fordi mennene, som på papiret burde være godt vant med å være single, jomfruelige og barnløse (ref. disse 14%-ene eller hva det var av menn som fikk avkom som Mads Larsen refererte til en gang).

Dessuten: hvis poenget ditt er at det er "hardcodet" at kvinner ser etter en ressurssterk mann, så skal jo den hardcodingen også si noe om hva som er "godt nok" slik at hele poenget med å sikte oppover ikke gjelder - det handler om å sikte mot en terskel. Det sier seg jo selv at biologien ikke vil ha noen preferanse for å sikte så høyt at man aldri vil finne noen å ha barn med.

Hvor har man det fra at menn tar så lett på ONS sammenliknet med kvinner? I begge leire finnes det store antall som hverken ligger særlig rundt, samtidig som man ligger mye rundt/evt. har FWB's. Dette er jo tydeligvis noe som varierer såpass mellom individer av samme kjønn at bioligien ikke har klart å gi noen klar og tydelig fasit på hva som er gunstig. Sannsynligvis fordi selv menn som ikke ønsker å "ta lett på ONS" vil klare å formere seg ganske bra (én kvinne, hans eneste, kan føde mange barn), samtidig som en mann som tar sex seriøst gir bedre grunnlag for at barnet vokser opp enn om man bare befrukter en kvinne og lar henne (og barnet) seile sin egen sjø etterpå.

Litt vittige med dette at det liksom er biologisk for menn å ligge rundt, "for å spre sine gener", liksom, men så er det full krise om det faktisk blir barn av uforpliktende sex. 🤣

Og ja, du setter fingeren på noe ganske vesentlig her. Om alt er biologi og kvinners biologi er slik og sånn hjelper det lite å furte over dette. Da er ting slik som naturen finner formålstjenlig, og vi kvinner er nøyaktig som vi skal være.

Selvfølgelig ligger det også noe i dette. Naturen har ikke programmert oss til å være likegyldig til hvem vi stifter familie til, og naturen har også utstyrt oss med en del mentale følere for å i det minste prøve å styre oss unna menn som kan bli ubehagelig til farlige for oss. Hjernen jobber faktisk kontinuerlig, den ubevisste delen av den, med å kategorisere mennesker vi møter på, og kategoriserer den menn som uaktuelle/farlige har ikke menn mye sjanse. Dette styrer vi imidlertid ikke. Dette er naturlig biologi vi ikke kan påvirke mye, og som vi oftest ikke engang er bevisst. Denne ubevisste computeren bryr seg forøvrig ikke så mye om feminisme og seksuell frigjøring. Den oppsto på tider dette ikke var særlig aktuelt, gjennom evolusjonen og hva naturen fant det klokt å kode inn. 

Så vil jeg jo si at det ikke er det minste rart at vår bevisste hjerne sier oss at sex og forhold til menn som misliker og forakter kvinner er helt uaktuelt, og at vi løper fort som f... når vi oppdager slike holdninger. Sex eller forhold til noen som egentlig hater deg? Nei!!!!!

Mulig en del menn er ok med det, men det er så definitivt ikke en del av kvinners biologi. Sex eller forhold med menn som egentlig hater oss er livsfarlig for kvinner. 

Ja ons blir det ikke mange barn av egentlig, og ikke er det ønskelig heller for det meste. Dette med å ligge rundt som målestokk på om man et en vellykket mann eller ikke har såpass mange menn ikke fått med seg at det er tvilsomt biologi, og temmelig sikkert kulturelt skapt. Og da av nålevende menn, siden det å ikke få ligge rundt aldri har vært krise tidligere generasjoner. Ironisk nok kan man også betrakte at det er menn som er veldig selvsikker og med god selvfølelse som IKKE  bryr seg om den der målestokken. Jeg synes det er så påfallende at det rett og slett virker som en målestokk for svake og usikre menn, og kun dem. Den er dessuten alt annet enn formålstjenlig for menn som har latt seg lure til å tro at man må ligge rundt for å duge som mann. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Trolltunge said:

Beklager, dette ble mye bla bla bla for min del. Med å øve seg på å prate med kvinner mente jeg egentlig det jeg også kunne kalle å øve seg på å være bedre på sosiale situasjoner, for det som ofte står i veien for menn er at de er tause og usynlige, eller kleine i sosial kontakt. Slikt kan man generelt øve seg på å bli bedre på, ved å snakke litt med kvinner, og menn også faktisk, i situasjoner som er tryggere å øve seg i enn direkte sjekkesituasjoner. 

Også kvinner kan ha god utbytte av å øve seg på sosialisering og dialog med andre dersom dette er svake punkt de har.

Jeg og en venninne øvde oss helt faktisk på slikt da vi var 18- 20 år gamle og hadde store karriereambisjoner, men opplevde at vi ble usikre i enkelte situasjoner. Vi øvde ved å gi hverandre utfordringer, som å innlede en liten hyggelig samtale med en butikkansatt, gi et kompliment til en tilfeldig fremmed, flørte med en mann i en dagligvarebutikk, og lignende. Utover flørte- utfordringer var det uvesentlig hvilket kjønn noen hadde og hvilken alder. Det vesentlige var å våge å ta kontakt med og prate med ukjente utover det som var standard ren høflighet. (Hei, neitakk til pose og ha en fin dag er jo lett og standard. Vi øvde på ting utover dette.)

Det skal jeg si deg, dette gikk enklere og enklere med å ha gjort det mange ganger (øve altså), og videre i livet har jeg aldri engang følt på at slikt er krevende. Det faller seg helt naturlig for meg å smile til og prate med ukjente folk. Ting jeg synes var skummelt før jeg øvde og ble trygg på det å føre små hyggelige samtaler med ukjente. Som er inngangen til så mye. (Vennskap, få hjelp til noe, få informasjon om noe, innlede en flørt, med mer.)

Selvfølgelig kan dere menn gå til streik for å få mer sex. Lykke til med det! (Kommer definitivt til å virke mot sin hensikt.) Eller man kan jobbe med egne utfordringer angående det man kjenner er et hinder i livet, og legge bort furtinga. Så går det nok bedre. (Både for kvinner og menn. )

Jeg skal fatte meg mere i korthet, og redusere det du kaller bla-bla.
Med å streike, mener jeg at menn jevnt over bidrar mindre og mindre til samfunnet, dette er allerede i ferd med å skje, i USA var 96% av menn del av arbeidslivet for noen tiår siden, i dag er det falt til 85%.
I mindre overflods-land enn Norge, hvor begge kjønn arbeider, er likevel kvinner langt mere avhengige av menn, og har ikke den luksusen at de kan unnvære mannskroppen. Det lønner seg for dem å inngå i parforhold, og betale med å gi mannen tilgang til kroppen, slik det var også her til lands for ikke så veldig mange tiår siden.
Fattige land hvor man må kjempe for tilgang til ressurser, kommer menn og deres fysiske styrke og målrettethet til gode, og ikke influensere, akademikere, sosionomer og psykologer som kan høste fruktene av verdier som allerede er skapt.
Men all den tid den norske kronen er i ferd med å kollapse, sakte men sikkert, er det kanskje håp for kommende generasjoner av menn.
Apropos øve seg på dialog med kvinner, så ønsker ikke kvinner noen dialog med 95% av menn, de er fiendtlige og hatefulle dersom menn tar kontakt med dem. De aller fleste menn er usynlige for kvinner, siden kvinner har tilnærmet null interesse for de fleste menn. Kvinner søker kontakt med kvinner, noe jeg selv har sett 1000 ganger i sosiale sammenhenger; kvinnene danner egne grupper, og isolerer mennene. Er det er en mega-kjekkas der, vil de også omgås ham, resten av mennene ser de ikke engang på. Å være usynlig for kvinner er ikke noe menn velger.

Endret av Kompetent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...