AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 Hva gjør dere med barnas selskap og familiens alkoholiker? Anonymkode: ad8c8...964
binders11 Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 Hvis det er fare for at vedkommende kommer beruset får han/hun beskjed om å holde seg hjemme. Vi serverer aldri alkohol pga rusmisbruk i familien. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 binders11 skrev (Akkurat nå): Hvis det er fare for at vedkommende kommer beruset får han/hun beskjed om å holde seg hjemme. Vi serverer aldri alkohol pga rusmisbruk i familien. Det ble en gang oppdaget at hen drakk i barnebursdag, men dro tidlig hjem. Siden det så har jeg ikke hatt skikkelig selskap for barna, men i år vet jeg at det må til. Jeg vurderer å ikke invitere i det hele tatt, jeg vet det vil bli sinnsyke reaksjoner og masse drama. For i følge hen så har hen ingen problemer. Drikker maks en gang i året selv så derfor mener hen at jeg ikke kan mene noe om at hen drikker til middag. Problemet er bare at hen selv ikke ser at hen drikker 6l vin per uke alene. Anonymkode: ad8c8...964 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Skrevet 21. juli 2024 binders11 skrev (3 minutter siden): Hvis det er fare for at vedkommende kommer beruset får han/hun beskjed om å holde seg hjemme. Vi serverer aldri alkohol pga rusmisbruk i familien. Hadde jeg gitt den beskjeden så ville jeg fått skikkelig kjeft for at jeg antyder at hen drikker. Selvfølgelig drikker hen ikke til slikt må vite, så kommer det en lang linje med trusler eller ufin prat om meg på min høye hest. Anonymkode: ad8c8...964 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Skrevet 21. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hadde jeg gitt den beskjeden så ville jeg fått skikkelig kjeft for at jeg antyder at hen drikker. Selvfølgelig drikker hen ikke til slikt må vite, så kommer det en lang linje med trusler eller ufin prat om meg på min høye hest. Anonymkode: ad8c8...964 Og så? Så får vedkommende bare bli sint og sur, da. Dine barns velferd er viktigere. Anonymkode: 275f8...475 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Skrevet 21. juli 2024 I min storfamilie er det helt vanlig å ta noen øl eller er par glas vin ved hyggelige sammenhenger, også barnebursdager. Ingen har noen problemer med alkohol. Helt sikker på at du ikke overdriver/vet dette er problematisk bruk? Anonymkode: 96243...1dc 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Skrevet 21. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: I min storfamilie er det helt vanlig å ta noen øl eller er par glas vin ved hyggelige sammenhenger, også barnebursdager. Ingen har noen problemer med alkohol. Helt sikker på at du ikke overdriver/vet dette er problematisk bruk? Anonymkode: 96243...1dc TS skriver jo at vedkommende drikker 6 liter vin i uka. Anonymkode: 275f8...475 2 2
binders11 Skrevet 21. juli 2024 #8 Skrevet 21. juli 2024 Jeg jobber innen rusbehandling og har i tillegg en del familie med rusproblemer og er veldig tydelig og direkte i min kommunikasjon. Jeg tåler at folk, enten det er pasienter eller familiemedlemmer, blir sure på meg. Jeg tenker mitt hus, mine regler. Og begrunnelsen min er at jeg skjermer mine barn. 2 4
binders11 Skrevet 21. juli 2024 #9 Skrevet 21. juli 2024 (endret) Ved trusler hadde der blitt full utestengelse fra mitt hus. Vet det høres lett ut for meg å si, men ved å være så tydelig som jeg er, både overfor den det gjelder og eventuelt de som måtte prøve å blande seg får jeg som oftest lagt ballen død ganske raskt. Og nå vet de fleste hvor jeg står og tier stille om de måtte mene noe. Endret 21. juli 2024 av binders11 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #10 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I min storfamilie er det helt vanlig å ta noen øl eller er par glas vin ved hyggelige sammenhenger, også barnebursdager. Ingen har noen problemer med alkohol. Helt sikker på at du ikke overdriver/vet dette er problematisk bruk? Anonymkode: 96243...1dc Jeg er helt sikker på at jeg ikke overdriver da mengde og tid for drikking er oppdaget. Samt legen har vist også oppdaget et overforbruk. Et par glass vin til en barnebursdag er jo ikke greit. Anonymkode: ad8c8...964 2
binders11 Skrevet 21. juli 2024 #11 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er helt sikker på at jeg ikke overdriver da mengde og tid for drikking er oppdaget. Samt legen har vist også oppdaget et overforbruk. Et par glass vin til en barnebursdag er jo ikke greit. Anonymkode: ad8c8...964 Vin I barnebursdag er bare merkelig. 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Skrevet 21. juli 2024 Har selvsagt ikke alkohol fremme om vi inviterer alloholikeren Anonymkode: af9ee...3a2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #13 Skrevet 21. juli 2024 binders11 skrev (1 minutt siden): Ved trusler hadde der blitt full utestengelse fra mitt hus. Vet det høres lett ut for meg å si, men ved å være så tydelig som jeg er, både overfor den det gjelder og eventuelt de som måtte prøve å blande seg får jeg som oftest lagt ballen død ganske raskt. Og nå vet de fleste hvorfor jeg står og tier stille om de måtte mene noe. Resten av familien ville aldri stilt spørsmål til mitt valg, de ser det jo selv, men jeg er den eneste med barn / små barn. Problemet er nok heller at jeg har sett hvordan hen kan reagere når ting ikke går hen sin vei. Jeg tror jeg bare gruer meg til det psykiske stresset som blir påført meg av å avvise hen. Vi har faktisk hatt et par selskap litt skjult pga denne personen. Sånn, invitert kun samboers familie til selskap og skjult selskap for min familie for å slippe å måtte invitere hen. Anonymkode: ad8c8...964 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #14 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er helt sikker på at jeg ikke overdriver da mengde og tid for drikking er oppdaget. Samt legen har vist også oppdaget et overforbruk. Et par glass vin til en barnebursdag er jo ikke greit. Anonymkode: ad8c8...964 Hvis det er et par glass vin du mener med å være alkoholiker så…. Du kan jo enten la være å servere alkohol denne gangen eller la være å invitere vedkommende. Anonymkode: 2bbc2...152 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #15 Skrevet 21. juli 2024 Hen tar også medisiner pga psykisk helse som ikke skal blandes med alkohol. Jeg vet dette fordi jeg har blitt det fortalt. Om jeg ringer personen etter kl 18 så hører jeg det på stemmen at nå er tabletten allerede slukt sammen med noen glass. Hen er avhengig av å ta den type medisiner hver dag, men den skal jo ikke taes sammen med alkohol. Så hvor ille / ustabil hen blir er jo ofte usikkert. Hen er aldri på besøk hos oss heller pga denne bruken. Så samlet sett, 6l vin i uken pluss denne tabletten hver dag og legg på noen psykiske diagnoser. Så forstår man litt redselen rundt denne personen. Om den ikke blir truende så kan den bli lur å ringe rundt for å sverte meg i håp om at jeg skal få litt å slite med. Har fått vite at hen forsøkte å komme i kontakt med min fastlege en gang. Har også vært i kontakt med en tidligere arbeidsgiver jeg hadde. Hen har kontaktet far til eldste barnet for å sverte meg. Anonymkode: ad8c8...964 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #16 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I min storfamilie er det helt vanlig å ta noen øl eller er par glas vin ved hyggelige sammenhenger, også barnebursdager. Ingen har noen problemer med alkohol. Helt sikker på at du ikke overdriver/vet dette er problematisk bruk? Anonymkode: 96243...1dc Hopper du over ordet alkoholiker? Anonymkode: 25baf...f7f 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #17 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er et par glass vin du mener med å være alkoholiker så…. Du kan jo enten la være å servere alkohol denne gangen eller la være å invitere vedkommende. Anonymkode: 2bbc2...152 Nei. Jeg mener at personen er alkoholiker. Og jeg mener at vin i barnebursdag er jo ugreit. Anonymkode: ad8c8...964 2
binders11 Skrevet 21. juli 2024 #18 Skrevet 21. juli 2024 binders11 skrev (10 minutter siden): Ved trusler hadde det blitt full utestengelse fra mitt hus. Vet det høres lett ut for meg å si, men ved å være så tydelig som jeg er, både overfor den det gjelder og eventuelt de som måtte prøve å blande seg får jeg som oftest lagt ballen død ganske raskt. Og nå vet de fleste hvor jeg står og tier stille om de måtte mene noe.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #19 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er et par glass vin du mener med å være alkoholiker så…. Du kan jo enten la være å servere alkohol denne gangen eller la være å invitere vedkommende. Anonymkode: 2bbc2...152 Kan du lese flere av mine innlegg også svare igjen. Anonymkode: ad8c8...964 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #20 Skrevet 21. juli 2024 Just now, AnonymBruker said: Hen tar også medisiner pga psykisk helse som ikke skal blandes med alkohol. Jeg vet dette fordi jeg har blitt det fortalt. Om jeg ringer personen etter kl 18 så hører jeg det på stemmen at nå er tabletten allerede slukt sammen med noen glass. Hen er avhengig av å ta den type medisiner hver dag, men den skal jo ikke taes sammen med alkohol. Så hvor ille / ustabil hen blir er jo ofte usikkert. Hen er aldri på besøk hos oss heller pga denne bruken. Så samlet sett, 6l vin i uken pluss denne tabletten hver dag og legg på noen psykiske diagnoser. Så forstår man litt redselen rundt denne personen. Om den ikke blir truende så kan den bli lur å ringe rundt for å sverte meg i håp om at jeg skal få litt å slite med. Har fått vite at hen forsøkte å komme i kontakt med min fastlege en gang. Har også vært i kontakt med en tidligere arbeidsgiver jeg hadde. Hen har kontaktet far til eldste barnet for å sverte meg. Anonymkode: ad8c8...964 Da kan du kanskje komme ham i forkjøpet. Gi beskjed til de i familien du kan tenke deg at han tar kontakt med og si at du kommer til å si til ham at han ikke får komme i selskapet pga alkohol, og at du ikke ser bort fra at han kommer til å snakke negativt om deg pga det. Du vil informere dem om det slik at de vet hva det handler om. Anonymkode: 275f8...475 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå