Gå til innhold

Joe Biden trekker seg

NettMeg

Anbefalte innlegg

Folk som sier de støtter Gavin Newsom er enten forferdelige mennesker eller følger 0% med på politikk.

Hvorfor liker dere han? Fordi han "ser ut som en politiker"? fordi han er kjekk?

Fyren har større budsjett å rutte med enn alle andre guvernører i USA med absurde marginer, Silicon Valley alene drar inn mer penger enn ca. 98% av land i verden, faktisk er det bare 4 land i verden som har mer penger enn California om man ikke teller med USA (ikke per innbygger, men totalt, California med sine 39 millioner innbyggere har bokstavelig talt mer penger enn india med sine 1,4 milliarder innbyggere). Likevel har California det største fattighetsproblemet i USA, absurde mengder hjemløse som ikke blir gjort noe som helst med, for ikke å nevne at han gjorde tyveri nesten 100% straffeløst, butikker går konkurs over hele California pga. han. Han har gjort det totalt umulg for vanlige folk å klatre over arbeiderklassen. For ikke å nevne at arbeiderklassen ikke har råd til en plass å bo engang.

Han kutter alt av sosialstønader og hjelp, reduserer budsjettet til politiet selv om de har noe av de høyste mengdene voldelig kriminalitet i verden, gjør ingenting med fentanylpandemien, likevel går California 3000 milliarder i minus i året. Hvordan? Han trakter alle pengene oppover til de rike, og magisk vis har han økt formuen sin med over 200 millioner kroner i de siste få årene selv om han tjener bare 2 millioner i året før skatt.

Sist gang det var greit å være en arbeider i USA var under Trump. Bare fordi Trump fremstår som en bavian (noe han absolutt gjør) betyr ikke at han er en dårlig politiker. Å stemme på folk basert på ting som utseende og hvordan man høres ut er helt hjerneblåst. Politikere som Gavin Newsom vil at alle arbeidere skal være fastlåst i arbeiderklassen (som han vil skal være en underklasse, ikke en middelklasse), ikke eie noe som helst og skal sitte igjen med nada niks på slutten av måneden, slik at han og vennene hans kan stikke av med alle pengene. Bare siste årene har de gått fra 2/3 av folk har råd til hus, nå er det nede på 1/3, og dette skal ned til 0% slik BlackRock får kjøpe alt og leie ut til arbeiderne og Gavin Newsom kan fortsette å ta imot enorme mengder penger under bordet.

100% psykopatisk korrupsjon.

• Liker 7
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at Trump synes det er dumt at Biden trakk seg.  Han har ikke sagt noe om Biden siden den forferdelige debatten, og det er nok for at han har håpet at Biden ville fortsette, og at Trump har trodd at han kunne vinne da. Nå er det mer usikkert. Trump har sin følgeskare og de vil følge ham i "døden", men han er ikke populær hos folk flest i USA. 

Men det er viktig for Trump å vinne valget! Ikke for å redde USA, men for å redde seg selv.  

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2020/11/04/195717200/trump-risikerer-fengsel-dersom-han-taper-valget-han-er-livredd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjold skrev (18 minutter siden):

Sist gang det var greit å være en arbeider i USA var under Trump

Hva var det som var bedre under Trump enn tidligere presidenter?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (2 minutter siden):

Hva var det som var bedre under Trump enn tidligere presidenter?

Det lurer jeg også på + at det bae er 3 år som skiller ham og Biden i alder, så dette pratet om alder og helse ? .... vel....

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de går for Harris og jeg tror Harris har gode sjanser til å vinne også. 

Hvorfor? Amerikanere og politikk har mye til felles med fotball og supportere. Man velger laget sitt og støtter det gjennom tykt og tynt, uansett hvor dårlig treneren måtte være. 

Kampen her handler kun om noen få som ikke har bestemt seg enda og de som kan mobiliseres til å stemme fordi de misliker det andre alternativet. 

Her har Harris en fordel. Hun er kjedelig ja.. men kjedelig er bedre enn sprut galen.. 

Harris er den beste sjansen de har akkurat nå etter mitt syn. Demokratene kommer til å safe med Harris, slik de gjorde med Biden er min teori. 

Blir ett spennende valg! Ingen tvil om det. Beste såpeserien jeg har sett!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (3 timer siden):

Skal de ha noen sjans, må det vel bli Kamala Harris. Jeg har trua! 

Kamala Harris er for mange selve personifiseringen av den venstrevridde ekstrem-woke som Trump var en motreaksjon på. At hun satt i månedsvis og tvinnet tommeltotter mens grensene i sør ble oversvømt av migranter har heller ikke hjulpet på populariteten. Demokratene bør finne noen bedre om de skal ha sjangs til å slå Trump i November.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjold skrev (13 minutter siden):

Folk som sier de støtter Gavin Newsom er enten forferdelige mennesker eller følger 0% med på politikk.

Hvorfor liker dere han? Fordi han "ser ut som en politiker"? fordi han er kjekk?

Fyren har større budsjett å rutte med enn alle andre guvernører i USA med absurde marginer, Silicon Valley alene drar inn mer penger enn ca. 98% av land i verden, faktisk er det bare 4 land i verden som har mer penger enn California om man ikke teller med USA (ikke per innbygger, men totalt, California med sine 39 millioner innbyggere har bokstavelig talt mer penger enn india med sine 1,4 milliarder innbyggere). Likevel har California det største fattighetsproblemet i USA, absurde mengder hjemløse som ikke blir gjort noe som helst med, for ikke å nevne at han gjorde tyveri nesten 100% straffeløst, butikker går konkurs over hele California pga. han. Han har gjort det totalt umulg for vanlige folk å klatre over arbeiderklassen. For ikke å nevne at arbeiderklassen ikke har råd til en plass å bo engang.

Han kutter alt av sosialstønader og hjelp, reduserer budsjettet til politiet selv om de har noe av de høyste mengdene voldelig kriminalitet i verden, gjør ingenting med fentanylpandemien, likevel går California 3000 milliarder i minus i året. Hvordan? Han trakter alle pengene oppover til de rike, og magisk vis har han økt formuen sin med over 200 millioner kroner i de siste få årene selv om han tjener bare 2 millioner i året før skatt.

Sist gang det var greit å være en arbeider i USA var under Trump. Bare fordi Trump fremstår som en bavian (noe han absolutt gjør) betyr ikke at han er en dårlig politiker. Å stemme på folk basert på ting som utseende og hvordan man høres ut er helt hjerneblåst. Politikere som Gavin Newsom vil at alle arbeidere skal være fastlåst i arbeiderklassen (som han vil skal være en underklasse, ikke en middelklasse), ikke eie noe som helst og skal sitte igjen med nada niks på slutten av måneden, slik at han og vennene hans kan stikke av med alle pengene. Bare siste årene har de gått fra 2/3 av folk har råd til hus, nå er det nede på 1/3, og dette skal ned til 0% slik BlackRock får kjøpe alt og leie ut til arbeiderne og Gavin Newsom kan fortsette å ta imot enorme mengder penger under bordet.

100% psykopatisk korrupsjon.

Interessant innlegg. Enig i perspektivet om at man ikke skal skue hunden på hårene. Jeg misliker Trump sterkt (i likhet med de fleste andre her på berget 😅) men i det siste har jeg begynt å lure på om han ikke har litt mer å fare med enn det virker som. Mulig at Bavian-atferden er hva skal vi si… overflaten? Bare en tanke, som jeg for amerikanernes skyld håper stemmer bare litegrann.

Utover det, syns jeg de fleste nordmenn kan være litt mer ydmyke i forhold til dette. Det er fortsatt demokrati i USA, og de fleste har lite kunnskap om USAs indre problemer og anliggender. 

Og så et spørsmål? Hva er dette BlackRock?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (3 timer siden):

Skal de ha noen sjans, må det vel bli Kamala Harris. Jeg har trua! 

Mange som ikke liker henne. Jeg ville hatt mer tro på California-guvernøren om han fikk bedre tid på seg. Kanskje det er bedre for ham om Trump vinner nå og så kan han heller prøve seg om fire år. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (6 minutter siden):

Interessant innlegg. Enig i perspektivet om at man ikke skal skue hunden på hårene. Jeg misliker Trump sterkt (i likhet med de fleste andre her på berget 😅) men i det siste har jeg begynt å lure på om han ikke har litt mer å fare med enn det virker som. Mulig at Bavian-atferden er hva skal vi si… overflaten? Bare en tanke, som jeg for amerikanernes skyld håper stemmer bare litegrann.

Utover det, syns jeg de fleste nordmenn kan være litt mer ydmyke i forhold til dette. Det er fortsatt demokrati i USA, og de fleste har lite kunnskap om USAs indre problemer og anliggender. 

Og så et spørsmål? Hva er dette BlackRock?

https://www.instagram.com/reel/CuFUplJsB3M/?igshid=MzRlODBiNWFlZA%3D%3D

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (1 time siden):

Ja, Gavin Newsom.  Men jeg er redd det er for seint, hadde de kjørt opp ham fra start hadde han hatt en god sjanse. 

Jeg tror Newsom knuser Trump i valget hvis han får muligheten. Måten han regelrett korsfestet Ron DeSantis i en debatt for et halvår siden var oppsiktsvekkende. Sier ikke at Newsom blir en god president men i en debatt mot han er Trump sjanseløs etter mitt skjønn..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(«United We Stand, Divided We Fall» og jeg tenker at USA nå passer til siste halvdel. Hvilken president kan få USA united igjen?) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg forstår, så er Harris den eneste av de som kan gå videre i prosessen med å bli presidentkandidat ,som kan gjøre det med kampanjepengene Biden har samlet inn, dette i vervet av å vere visepresident. Så her er det bare å følge pengene...

Det som muligens kan bli minuset til Trump, er att han har valgt en visepresident som er så antiabort en kan få det, - dette kan mobilisere flere yngre velgere mot han, enn det kan tiltrekke seg nye velgere til han, som de fleste forstår, så blir det da kun pengesterke som får tatt abort, de uten midler må dermed ta støyten, desse kan no bli tvunget til valgurnene til fordel for Harris. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre ikke at Harris har noen sjanse mot Trump. Hun er kvinne og svart, og amerikanere er langt mer konservative enn oss. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (8 timer siden):

Jeg vet ikke hva gruppen selv har sagt, men Project 2025 er avansert og er høyst aktuell i debatten rundt Trump.

Jeg håper Trump ikke har noe med det å gjøre, men at han sier at han ikke har det kan man ikke stole på. For Trump er upålitelig og uberegnelig, og mye mer enn sist han satt. 

Det er mange som vil skjelve hvis Trump blir innsatt igjen. Både internasjonalt og ikke minst i USA. 

Vi får se. Jeg er bare glad for at Biden trakk seg. For av Biden og Trump så anså jeg Biden med sine helseutfordringer som hakket verre, og det sier litt om Biden når Trump er så ekstrem som han er.

Av ekte nysgjerrighet. Har ikke fått lest noe ang Project 2025, hva går det i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (7 minutter siden):

Mer eller mindre kristen nasjonalisme enkelt oppsummert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (20 minutter siden):

Jeg vil anbefale å se Last Week Tonight with John Oliver episoden der han dekker Project 2025 på youtube

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bombasi skrev (10 timer siden):

Ingen er mer ekstrem enn Trump. Og jeg tror Trump anno 2025-2029 er hakket verre enn Trump 2017-2021.

Ja, det er mye håpløshet i USA for tida. Det er mange som har det dårlig på mange forskjellige plan. Men felles for de alle er at de allerede har opplevd Trump. Og mye av håpløsheten som er der borte stammer fra Trumps periode, samt mange utenforliggende årsaker som covid, inflasjon, renteøkninger osv. Jeg kan ikke skjønne at de tenker at det er Trump som er løsningen da.

At de tenkte at Biden ikke er løsningen kan jeg forstå, men forhåpentligvis kan en ny og frisk kandidat sørge for nytt håp når det må velges mellom det nye eller noe man har opplevd uten bedring allerede.

Det største problemet er at Trump spiller på de pessimistiske strømningene og lefler med autoritære holdninger.
Enhver som kan litt om folkemengders dynamikk, burde forstå at å piske opp hat og polarisering, er en svært farlig strategi.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (6 timer siden):

Project 2025 er et 922 siders dyptgående og avansert mandat for USAs lederskap produsert av Heritage Foundation som har mange bindinger til republikanske politikere, herav Trump. 

Project 2025 er pur Trumpisme. En autoritær og kristen nasjonalistisk ideologi for å omgjøre USA til autokrati. Der makten skal sentraliseres enda mer, og presidenten skal få enda større handlingsrom. 

Sitat

Planen foreslår å ta partisk kontroll over Justisdepartementet (DOJ), Federal Bureau of Investigation (FBI), Department of Commerce , Federal Communications Commission (FCC) og Federal Trade Commission (FTC), og demontere Department of Homeland Sikkerhet (DHS), og kraftig reduksjon av miljø- og klimaforskrifter for å favorisere produksjon av fossilt brensel.

Oversatt fra Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Project_2025

Noe av det. Les gjerne mer på linken fra Wikipedia.

Hele mandatet virker som et nasjonalt hevntokt av Trump, hvis det stemmer at Trump har noe med dette å gjøre.

Det påstås at dette kan være konspirasjonsteorier, men tenketanken Heritage Foundation er ikke hvem som helst, og la fram et mandat også i 2015 før Trumps første periode, og det viser seg at Trump prøve å få til 2/3 av innholdet i det mandatet. Samme helt tilbake til Reagans tid.

Pga Project 2025 var det helt nødvendig at Biden trakk seg. Biden med sine helseproblemer og alder hadde ikke det i seg å slå Trump. Nå kan demokratene sørge for at Trump taper valget. Så får vi se hvordan dèt blir. For Trump både som vinner og taper kan bli stygt pga dette:

Surpomp skrev (4 timer siden):

Det største problemet er at Trump spiller på de pessimistiske strømningene og lefler med autoritære holdninger.
Enhver som kan litt om folkemengders dynamikk, burde forstå at å piske opp hat og polarisering, er en svært farlig strategi.

Ja! Trump med sin narsissistiske og løgnaktige virkelighet har gjennom pur hjernevask skapt en nasjonal ideologi blant mange av hans velgere. Som du skriver, der hat og polarisering er to virkemidler. Der folk stormer kongressen og tyr til voldelige demonstrasjoner på bestilling fra Trump eller ved at ting ikke går Trumps vei, som om at dette var et forsvar av landet. Og måten velgerne dyrker sitt idol er urovekkende. Det er noe skikkelig uggent ved dette. Det ligger an til å bli borgerkrig i USA - både med og kanskje særlig uten Trump som president. 

Igjen, noe mer ekstremt enn Trump finner man ikke der ute i dag. Derfor klapper jeg over at Biden er ute av det, slik at man faktisk kan få en reell kandidat som president. Biden med sine helseutfordringer var en tikkende bombe han også.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Peanut said:

(«United We Stand, Divided We Fall» og jeg tenker at USA nå passer til siste halvdel. Hvilken president kan få USA united igjen?) 

Michelle Obama?  😕

Endret av HelgeK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...