Gå til innhold

Huseier som ikke beiser terrassen

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, TomBombadil said:

Og hva tror dere grønske er?

Alger, som følge av fuktig miljø. Ikke optimalt for treverk. 
Men det har ingenting med sopp å gjøre. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Alger, som følge av fuktig miljø. Ikke optimalt for treverk. 
Men det har ingenting med sopp å gjøre. 

Det kan være sopp også, men det er i hvert fall alger. 

Skrevet

Kan du ikke olje (ikke male!) terrasebordene selv? Send en melding til huseier og spør om de kan dekke kostnaden for treolje og et par pensler, så kan du ta jobben? De burde jo være interesserte i dette, det er jo deres eiendom som vedlikeholdes. Det blir dyrere å måtte lage en helt ny terrasse og kjøpe inn materialer etter hvert, og kanskje leie folk til å bygge ny.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (På 23.7.2024 den 12.27):

Skal man sende regning for å vaske dassen også? Om huseier driter i terrassen, og leietager ikke liker tilstanden på terrassen er jo det leietagers irritasjon og problem. 
Vask av møbler, terrassedekke, klippe gress og annet forefallende arbeid skulle man tro er den som bor der sitt ansvar? 
Skjønner kostnaden for olje, legge ny platting, male fasade osv, men vask av terrasse? 

Du forstår vel såpass at terrassen er huseiers ansvar å beise, mens dassen er det leietaker som har ansvar for å vaske?

Jeg snakket om beisingen ikke om vask av terrassen. Ytre vedlikehold er huseiers ansvar.

Anonymkode: a5f97...47c

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du forstår vel såpass at terrassen er huseiers ansvar å beise, mens dassen er det leietaker som har ansvar for å vaske?

Jeg snakket om beisingen ikke om vask av terrassen. Ytre vedlikehold er huseiers ansvar.

Anonymkode: a5f97...47c

Nå er det ikke alle som beiser terrassebord. Noen synes det er penest å ha naturlig grånet

Selv har jeg sølvgrå kebony terrassebord hjemme, og det vaskes med vann og kost hver vår. Ingen olje eller beis 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (40 minutter siden):

Nå er det ikke alle som beiser terrassebord. Noen synes det er penest å ha naturlig grånet

Selv har jeg sølvgrå kebony terrassebord hjemme, og det vaskes med vann og kost hver vår. Ingen olje eller beis 

Nå er ikke kebony i stand til å bli naturlig grånet fordi ingen har behandlet det med noe. Det er satt inn med et langtidsvirkende impregneringsstoff som gjør at man slipper vedlikehold som det selv. NOE behandling har det altså fått for å tåle og bare behøve å vaskes en gang i året og ikke noe annet.

Anonymkode: 1f1ef...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...