Gå til innhold

Huseier som ikke beiser terrassen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jo være de er ungdommer. Unge folk vet gjerne ikke sånt. 

Anonymkode: 64a7f...469

Dette er ikke en jobb som krever medlemskap i MENSA, så det skal nok gå bra å fikse dette selv?

Anonymkode: 755aa...27b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis huseier sier nei, da? Ser ikke ut som om huseier er veldig interessert i å vedlikeholde den plattingen, så jeg tviler på at hen ønsker å betale for det. 

På den andre sida, hvis det er så fælt for ts å se på denne plattingen, må hun da kunne vaske den selv. Det er jo hun som bruker den. 

Anonymkode: 9d0aa...f39

Da gjør Ts som hun vil med det, eller velge å la være. 

Endret av exictence
  • Liker 2
Skrevet

Det koster 70kr for en liter terrasserens, og 49kr for en kost. Så er det bare å begynne å skrubbe. 
Man kan sikkert spørre om å få redusert husleia med 110kr, men er det verdt det om huseier gir f i plattingen?

Og eventuell svertesopp er ikke farlig for mennesker

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør du fordi du redd for mugg? Du trenger ikke å være redd for mugg ute. Du puster jo ikke den innestengte luften med mugg eller soppspor ute uansett. Det er fult mulig at terrassen, om den er veldig gammel, er full av sopp og råte under, men det er først problem for deg hvis det blir så råten at du detter gjennom og skader deg.

Anonymkode: 40435...92e

• Liker 3
Skrevet

Bare gjør det selv om det plager deg TS. 

• Liker 3
Skrevet

Om man er redd for sopp og mugg bør man overhodet ikke oppholde seg utendørs i skog ihvertfall. Der er det tusenvis av tonn med sopp og mugg

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 22.53):

Den ser ikke muggen ut, bare møkkete. Vask med terassevask og bruk deretter treolje. Mange strøk. Beis og maling på slikt treverk er fint i ca 15 minutter før det skaller av.

Anonymkode: dbf1c...7c8

Man skal kun ha et strøk med beis. Grunnen til at det skaller av er fordi folk som deg ikke leser på forpakningen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 9.24):

Jeg trodde det var de som leide som hadde plikt til å vedlikeholde plattingen som hørte til huset?

Min forrige huseier tvang meg til å vaske og lute plattingen foran huset jeg leide, måtte kjøpe både kost og vaskemidler selv. Hadde forøvrig bare bodd der sju måneder da han insisterte på det. Han hadde ikke gjort noe med den plattingen på flere år så det ut som. 

Anonymkode: 7066c...4cd

Du ble lurt. Dette er huseiers ansvar.

Anonymkode: a5f97...47c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Det koster 70kr for en liter terrasserens, og 49kr for en kost. Så er det bare å begynne å skrubbe. 
Man kan sikkert spørre om å få redusert husleia med 110kr, men er det verdt det om huseier gir f i plattingen?

Og eventuell svertesopp er ikke farlig for mennesker

Man skal da ha betalt for arbeidet også når dette faktisk er huseiers ansvar.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal man sende regning for å vaske dassen også? Om huseier driter i terrassen, og leietager ikke liker tilstanden på terrassen er jo det leietagers irritasjon og problem. 
Vask av møbler, terrassedekke, klippe gress og annet forefallende arbeid skulle man tro er den som bor der sitt ansvar? 
Skjønner kostnaden for olje, legge ny platting, male fasade osv, men vask av terrasse? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Bombasi
Skrevet

En koselig terrasse, litt sånn gammeldags :D 

Er lett å få det der til å bli bra igjen. 

Og er veldig lett for deg å få det til å se bedre ut uten at det koster særlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro du står ansvarlig for rengjøring. Du vasker da gulvene inne, så terrassen er ikke noe annerledes, tror jeg? Du betaler for egne rengjøringsmidler og utstyr innendørs og må det samme utendørs. Det er i hvert fall det eneste jeg finner logisk her. Det er derimot helt lov til å spørre huseier om han/hun har egnet utstyr for dette, så du kan ta en grundig vask uten å skade bordene.

Vedlikehold og behandling er derimot noe annet. Det er huseiers ansvar. 

Det er ikke mugg i treverket, det er kun skitt. Det må vaskes. Deretter bør det behandles, beises eller oljes, men dette er i bunn og grunn huseiers ansvar. Tar ikke han/hun ansvar, så ville jeg gjort det selv i dette tilfellet, for egen skyld. Terrassen i seg selv er ikke i ustand og ser ikke ut til å ha behov for utskiftninger. 

Ser noen nevner sliping. Er den flisete, er nok dette lurt. Det vil være en del av vedlikeholdet utover rengjøring og huseiers ansvar, men hvis han/hun ikke vil dette, så ville jeg gjort det for egen del. 

Før du gjør noe som helst, ville jeg uansett ha lagt planen frem for huseier, slik at han/hun er klar over hva du tenker å gjøre og kan godkjenne det. Det er fort å gjøre lettere skade ved en skikkelig rengjøring om det ikke gjøres riktig. Litt kjipt om det vil bli trukket av depositum. 

Anonymkode: da6af...8c2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke mugg i treverket, det er kun skitt

Vel, det grønne er jo sopp og alger. Mugg er sopp.

Endret av TomBombadil
Skrevet
2 hours ago, TomBombadil said:

Grønske tenker jeg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (5 timer siden):

Det er grønske, og kan vaskes bort uten store vansker.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 9.03):

Men ee det ikke litt mugg ? Se på siste bilde

Anonymkode: 30cff...88b

Nei, det ser ut som grønske og alger, kanskje litt avgnidd mose. Sånt vokser på treverk som ligger bart ute. Mugg trenger fukt, men litt skjerming mot kulde og elementene ute. Det får den ikke på et terrassegulv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Rengjøring pleier å være leietakers ansvar. Mine leietakere klipper også plenen og vasker vinduene sine.;)

Anonymkode: 71edb...b44

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TomBombadil skrev (9 timer siden):

Man skal kun ha et strøk med beis. Grunnen til at det skaller av er fordi folk som deg ikke leser på forpakningen.

Kan vel ikke skryte av leseferdighetene dine heller. Den du siterer skriver flere lag med treolje, og at beis ikke blir pent 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Rengjøring pleier å være leietakers ansvar. Mine leietakere klipper også plenen og vasker vinduene sine.;)

Anonymkode: 71edb...b44

Ikke rart utleiere får dårlig rykte sånn du holder på

/ironi

Skrevet
newman01 skrev (16 timer siden):

Grønske tenker jeg. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er grønske, og kan vaskes bort uten store vansker.

Og hva tror dere grønske er?

Fame skrev (11 timer siden):

Kan vel ikke skryte av leseferdighetene dine heller. Den du siterer skriver flere lag med treolje, og at beis ikke blir pent 

Jeg forklarte jo hvorfor beis flasser av, hvorfor det ikke blir pent. Det er brukerfeil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...