Gå til innhold

Huseier som ikke beiser terrassen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier og det ser ut som det er mange år siden eier har beiset terassen

Og de er heller ikke interessert 

hvor ille er dette ? 

D47D81DF-D0D0-4B63-BC35-E17A4F65C5FC.jpeg

Anonymkode: 30cff...88b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvor ille er dette ? 

Det er det er. Ikke farlig på noe som helst vis, men jeg hadde lagt nytt om jeg var huseier. Det er tørt og sprukket. 

Men dette har vel egentlig ikke du noe som helst med, med mindre du ønsker å legge ny platting og beise gratis for huseier?

Anonymkode: 2f245...479

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

hvor ille er dette ? 

Kan du ikke beise/male selv? 🤔

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er det er. Ikke farlig på noe som helst vis, men jeg hadde lagt nytt om jeg var huseier. Det er tørt og sprukket. 

Men dette har vel egentlig ikke du noe som helst med, med mindre du ønsker å legge ny platting og beise gratis for huseier?

Anonymkode: 2f245...479

Nei jeg bare tenker at det er noe steder som er svart . Kanskje svartmugg i treverket 

Kan det vokse svartmugg i terrasse treverk?

er dette svartmugg ?

46EB03FE-7F8F-4DC0-B658-E1750A35AB82.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Den ser ikke muggen ut, bare møkkete. Vask med terassevask og bruk deretter treolje. Mange strøk. Beis og maling på slikt treverk er fint i ca 15 minutter før det skaller av.

Anonymkode: dbf1c...7c8

• Liker 13
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ser fort bedre ut etter en omgang terrasserens, høytrykk spyler (helst med terassevasker), og pussing/sliping. For så å behandle.

Anonymkode: 9026e...84e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vaske, slipe og olje….. men den er så sprukket at jeg ikke hadde behandlet det. Hadde latt det ligge i 5-6 år før jeg evt bygget ny terrasse.

Men TS, er resten av huset/ leiligheten så perfekt at du mener terrassebordene er noe problem?

Anonymkode: 617ef...929

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er helt normalt for et dekke som ikke er vedlikeholdt, og null problem ut over det estetiske.

Men det er klart: hadde jeg bodd der selv ville jeg nok tatt en runde med høytrykkspyleren og terrassevasker for at det skulle se litt freshere ut. Er ikke store jobben hvis en har utstyr til det. Hadde kanskje oljet det, men ikke beiset det. Begynner en å beise har en det gående med arbeid hvert tredje år.

Anonymkode: 936ec...724

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det der er helt normalt for et dekke som ikke er vedlikeholdt, og null problem ut over det estetiske.

Men det er klart: hadde jeg bodd der selv ville jeg nok tatt en runde med høytrykkspyleren og terrassevasker for at det skulle se litt freshere ut. Er ikke store jobben hvis en har utstyr til det. Hadde kanskje oljet det, men ikke beiset det. Begynner en å beise har en det gående med arbeid hvert tredje år.

Anonymkode: 936ec...724

Men ee det ikke litt mugg ? Se på siste bilde

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil du at det skal være mugg?

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere kan jo tilby og  vise det mot at dere betaler mindre i husleie en måned.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke mugg. Det er møkkete. Helt typisk for treverk som ikke blir behandlet riktig.

Enig med de som sier vask, slip og olje. Så blir dette ganske greit igjen.

Anonymkode: 3b522...dc1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke mugg. Det er møkkete. Helt typisk for treverk som ikke blir behandlet riktig.

Enig med de som sier vask, slip og olje. Så blir dette ganske greit igjen.

Anonymkode: 3b522...dc1

Hvis jeg bare vasker det vil det mørke gå bort ? Gidder ikke bruke mye penger når det ikke er mitt hus

hvor får jeg tak i terrasse vasker? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg bare vasker det vil det mørke gå bort ? Gidder ikke bruke mye penger når det ikke er mitt hus

hvor får jeg tak i terrasse vasker? 

Hvorfor ikke snakke med huseier at du vil gjøre det, om han/hun betale eller du kan trekke av en viss sum på husleien?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke snakke med huseier at du vil gjøre det, om han/hun betale eller du kan trekke av en viss sum på husleien?

Hvis huseier sier nei, da? Ser ikke ut som om huseier er veldig interessert i å vedlikeholde den plattingen, så jeg tviler på at hen ønsker å betale for det. 

På den andre sida, hvis det er så fælt for ts å se på denne plattingen, må hun da kunne vaske den selv. Det er jo hun som bruker den. 

Anonymkode: 9d0aa...f39

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var de som leide som hadde plikt til å vedlikeholde plattingen som hørte til huset?

Min forrige huseier tvang meg til å vaske og lute plattingen foran huset jeg leide, måtte kjøpe både kost og vaskemidler selv. Hadde forøvrig bare bodd der sju måneder da han insisterte på det. Han hadde ikke gjort noe med den plattingen på flere år så det ut som. 

Anonymkode: 7066c...4cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du leier det du ser,og det er ikke noe som er helseskadelig eller farlig på annen måte med denne terrassen. Hvis du vil få den penere så vask den selv, olje eller beis eller hva du måtte ønske etter å ha spurt huseier. Kanskje tilbyr utleier å betale utstyr eller for jobben, men hen er ikke pliktig til det da. Hadde dere vært polske, så hadde dere fikset dette helt uten å lage noe oppstuss. 

Anonymkode: 755aa...27b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du leier det du ser,og det er ikke noe som er helseskadelig eller farlig på annen måte med denne terrassen. Hvis du vil få den penere så vask den selv, olje eller beis eller hva du måtte ønske etter å ha spurt huseier. Kanskje tilbyr utleier å betale utstyr eller for jobben, men hen er ikke pliktig til det da. Hadde dere vært polske, så hadde dere fikset dette helt uten å lage noe oppstuss. 

Anonymkode: 755aa...27b

Kan jo være de er ungdommer. Unge folk vet gjerne ikke sånt. 

Anonymkode: 64a7f...469

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

hvor ille er dette ? 

Jeg tenker at om dere vasker og oljer så vil den bli fin. 

Men dere trenger jo litt utstyr. Kansje huseier kan låne dere dette mot at dere ordner det. 

Anonymkode: 64a7f...469

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...