Gå til innhold

Jeg har ikke plass til babyen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett de største sammen, da flytter de snart, ellers blir de der til de er 22

Anonymkode: 646ba...b02

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre flyttet 2 ganger med baby… 

Første var bare 2 uker gammel og andre var 3 mnd… 

Det går, men kan ikke akkurat anbefales. 
Fillerist gubben og få ham til å ta seg sammen. 
og så må jeg jo si at hvis du bare sitter å venter på at han skal ta initiativ så kommer det åpenbart ikke til å skje. Ta ansvar for eget liv og start prosessen selv! 

Anonymkode: 232a0...4b7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere ta det største soverommet? Mulig det er plass til kontor der? Når baby dupper lar dere baby sove i vognen ute. Det er også mulig å bruke en kommode eller stellebord på rommet. Evt stellematte til gulvet på badet dersom bæsjebleier. 

Yngste må dere bare få på rom med en av de andre umiddelbart. Spesielt hvis yngste sover med dere fordi hen ikke vil på annet rom. Da må dere bare øve. 

Anonymkode: b34a4...6cb

Hadde to av barna delt rom så hadde det vært enklere, men rommene er små å de to største nekter å ligge i køyeseng. 
Vi har det største rommet, der er det en 120 seng, en 90 seng og lekene til 10 åringen samt skrivepulten hennes, samt klesskap. 
Men jeg vurderer å dele stuen i to å ha et soverom der, for det kan gå. Ts

Anonymkode: 33184...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han må ikke ha kontor hjemme, men han liker det. Han tar på seg headsett som blokkerer ut lyd, så han jobber i fred. Ts

Han er en egoist. Hans somling er skyld i at dere ikke har et større sted å bo, så han får vinke farvel til kontoret. 

Anonymkode: 857e2...46d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde to av barna delt rom så hadde det vært enklere, men rommene er små å de to største nekter å ligge i køyeseng. 
Vi har det største rommet, der er det en 120 seng, en 90 seng og lekene til 10 åringen samt skrivepulten hennes, samt klesskap. 

Dere er nå i en situasjon der de ikke kan velge, kjøp en køyseng, de er nødt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dere vil ha mer plass når dere har råd til det. Med så mange beboere i ulik alder og med ulike behov så går det jo i høy grad på livskvalitet og søvn. 

Her må du bare snakke med mannen og få en helt konkret begrunnelse for hvorfor

Men sånn inntil videre: 

Anonymkode: fdddd...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at dere har god råd. Vet du eller tror du?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva om dere voksne + baby tar ett av de mindre barna, mens 13-åringen får dele det store rommet med enten 10-åringen eller 17-åringen for en periode? 

Anonymkode: fdddd...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere på hverandres selvangivelser? Det er riktignok er personlig dokument, men vi pleier alltid å se på hverandres før levering for å se om alt stemmer. 
lån uten sikkerhet skal fremgå der, hvis du mistenker økonomisk rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krist1an skrev (2 minutter siden):

Du skriver at dere har god råd. Vet du eller tror du?

Ja jeg vet vi har god råd, jeg har innsyn i inntektene våres, samt egenkapitalen vi har spart opp. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke plass til babyen

Jeg har en hund

Jeg trenger lekegrind

Han har ikke fått ut fingeren

Der virker som dere har større problemer enn trang leilighet.

Snakker dere ordentlig sammen? 

Anonymkode: 5d6bc...3ec

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kontor» eller gamingplass?

Han tar jo så lite ansvar her at man må kunne spørre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke plass til babyen som kommer om noen uker, planen helt fra start var å oppgradere og flytte til noe mye større. 
Men min samboer har trekt ut alt i tid at det nå ikke er tid til å flytte før hun kommer. 

Jeg er stresset og lei meg, vi bor nå i et rekkehus ( 90 kvm) , når dette barnet kommer så er vi 2 voksne og 4 barn. 1 bad og 3 soverom, vi deler nå rom med minste barnet. 

Det er ikke plass på badet til henne, stuen er fylt opp( min samboer har kontoret sitt på stuen) 

Jeg kan ikke sove med babyen på soverommet da minste trenger søvn hun også , så da må jeg sove på sofaen med barnet.  
Vi har veldig god råd og godt med egenkapital, så det å kjøpe noe skulle egentlig ikke være noe problem, så jeg begynner og lurer på om det er noe min samboer ikke forteller meg. 

Har noen erfaring med å flytte rett etter en fødsel, vil det være mulig eller blir det bare slit?

Alt som jeg gledet meg til er borte, jeg får ikke kost meg med de forberedelsene som jeg synes er så koselig. Jeg orker ikke å handle inn noe mer en absolutt minimum av hva hun skulle trenge, vet ikke hvor jeg skal gjøre av det jeg kjøper heller. 

90 kvm med de romløsningen du her snakker om, ja nesten uansett er alt for lite for 6 mennesker. Det er med et slikt antall dere bør komme dere over i en enebolig med masse god plass ! Kjøp noe som ikke må renoveres med en gang, og ha 10 års perspektiv på akkurat det. Så om 20 år kan dere selge dere ned igjen. Aldri om jeg  hadde godtatt noe slikt fra en partner, så her må dere virkelig snakke sammen. Bare 5 år frem i tid kommer barn over 5 år til å generere så mange ting at å leve på 90 kvm er alt for trangbodd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker han å flytte da, ønsket han flere barn. 

Virker som dere ikke er så samkjørte. 

Håpe du har økonomi til å klare deg alene hvis skillsmisse blir et faktum. Hva med sykdom, har dere tenkt over det. 

Er klekker dere ut unger uten å tenke? 

Anonymkode: bb438...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke svart på det å presse de store sammen i køyseng, spør den store om den vil dele rom med baby, 13 åring 10 åring eller eller dere.

de store kan ikke okkupere alt, dere har en 10 åring på deres rom, dere har alt tatt hensyn i mange år til de store, nå må denne 10 åringen også få noe mer enn å være dritten i midten.

kast det j@vla kontoret ut og ha en sovesofa i stua.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ønsker han å flytte da, ønsket han flere barn. 

Virker som dere ikke er så samkjørte. 

Håpe du har økonomi til å klare deg alene hvis skillsmisse blir et faktum. Hva med sykdom, har dere tenkt over det. 

Er klekker dere ut unger uten å tenke? 

Anonymkode: bb438...238

Han som ønsket seg et barn til ja, ønsket jeg også. 
Jeg har svært god økonomi og kunne i teorien kjøpt meg et hus selv, så er ikke bekymret for fremtiden hvis han skulle funnet på å gå fra meg.
Men tviler sterkt på at han gjør det, vi er så grodd sammen og det er veldig god kjærlighet mellom oss, og mye frihet.

Jeg vet ikke hva grunnen til at han ikke får mer fortgang i prosessen, han jobber mye og er nok sliten. Kanskje han gruer seg, kanskje det er overveldende å skulle flytte fra plassen her. 

Klekker ut unger uten å tenke? Er et ganske frekk ting å skrive, jeg kunne ramset opp minst 100 ting som han er fantastisk på, jeg gir kun et bilde av en problemstilling, dette er en hardt arbeidende mann som gir mye av seg selv, til oss og samfunnet. 
Han er vanskelig nå ang hus og jeg får ikke helt taket på hva det er, derfor jeg lufter det her.

Jeg er nok ei dominerende dame, og bestemmer nok mye å tar en del avgjørelser uten han, men dette med hus vil jeg at han skal være med på, jeg kjøper ikke et hus nå for så å flytte om 2 år, det gidder jeg ikke. 

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han må ikke ha kontor hjemme, men han liker det. Han tar på seg headsett som blokkerer ut lyd, så han jobber i fred. Ts

Hvis du ikke har behov for å haham tilgjengelig hjemm så spiller det ingen rolle om han "liker" å ha hjemmekontor. Pælm ut kontoret og få bedre plass til familien!

Anonymkode: d1b39...090

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du har ikke svart på det å presse de store sammen i køyseng, spør den store om den vil dele rom med baby, 13 åring 10 åring eller eller dere.

de store kan ikke okkupere alt, dere har en 10 åring på deres rom, dere har alt tatt hensyn i mange år til de store, nå må denne 10 åringen også få noe mer enn å være dritten i midten.

kast det j@vla kontoret ut og ha en sovesofa i stua.

Jeg kommer ikke til å presse de til det, de er forøvrig 17.15.10, det blir flytting uansett, hadde bare håpet det ble før babyen kom, men sån ble det ikke. 
Jeg komme ikke til og kaste kontoret hans ut av stuen. 

10 åringen elsker å dele rom med oss, barnet liker ikke å sove alene så hun ønsker egentlig å dele rom med oss når vi flytter. 
Jeg kunne delt stuen i to slik at vi fikk et soverom til, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det.

Jeg lurte egentlig mest på om noen hadde flyttet med et spedbarn og hvordan det var.
 Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tvinger du ut hvorfor han bruker så lang tid. 

Anonymkode: a1d20...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke har behov for å haham tilgjengelig hjemm så spiller det ingen rolle om han "liker" å ha hjemmekontor. Pælm ut kontoret og få bedre plass til familien!

Anonymkode: d1b39...090

Jeg har ikke behov for å ha han hjemme, jeg liker at han er hjemme. Jeg liker å se han sitte der, og vite at han er i nærheten. Jeg blir glad av å se han, kunne få en klem og hjelp når jeg trenger det. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...