AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Del Skrevet 21. juli Har til nå brukt vanlige t-skjorter fra cubus. Velger en større størrelse enn jeg bruker til vanlig for jeg liker litt stor t-skjorte når jeg trener. Som gjerne går litt nedpå rumpa. Problemet er at det går ikke mange bruk før de lukter. Vaskes etter hver bruk, men får likevel fort stygg lukt. Er det noen som har tips til enten å få bort lukta, eller til rimelige store t-skjorter, ment for trening, som ikke lukter? Anonymkode: cfd0f...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Del Skrevet 21. juli Det er mange år siden sist jeg opplevde dette, selv om jeg både trener mye og svetter mye mens jeg trener. Regner med at du vasker på 40 grader og normalt (ikke kort) program? Du lar dem ikke ligge vått i skittentøyskurven eller treningsbag/pose i timevis? Bruker du tøymykner? Er det bomull t-skjortene er laget av? Anonymkode: df05d...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Del Skrevet 21. juli Sportoutlet har rimelige Anonymkode: 6b740...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 21. juli #4 Del Skrevet 21. juli Har ikke opplevd at treningstøy lukter på mange år og jeg trener mye. Moderne treningstøy tørker med én gang og lukter ikke. Invester i ordentlig treningstøy. I vanlige bomulls t-skjorter blir du både våt, varm og det lukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Del Skrevet 21. juli For å være en motvekt til de over: Jeg bruker treningsklær som er laget for trening. Henger opp rett etter trening. Likevel begynner de etter en god stund å lukte. Det gjelder spesielt sports-BHer. Det er i stor grad genetisk. Halvparten av familien min har samme svettelukt som meg, mens andre halvparter kunne trent i ukesvis i samme t-skjorte uten noen lukt. Men mitt tips til deg er å ikke bruke vanlige t-skjorter i bomull. Ellers har jeg hørt at å bruke bittelitt eddik som «skyllemiddel» når man vasker treningsklær skal nøytralisere svettelukt. Jeg har ikke prøvd det selv, men neste gang et plagg begynner å lukte svette skal jeg prøve det før jeg kaster det. Jeg har kjøpt noen t-skjorter fra Famme som er laget i et spesielt stoff som hindrer svettelukt. Så langt fungerer de bra. Men jeg tror de har sluttet å produsere de. De har ikke flere t-skjorter igjen, men de har fortsatt noen singleter: https://famme.no/products/tech-top?_pos=1&_sid=f9dd6c5f2&_ss=r Men det hjelper ikke så mye om man liker baggy t-skjorter Anonymkode: f5a3e...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Del Skrevet 21. juli Bruk også vaskemiddel for treningstøy. ICIW lukter i hvert fall ikke og de har store t-skjorter. Anonymkode: 19d85...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Del Skrevet 21. juli Har treningstøy fra levity, wearefit, adidas, puma, shock absorber, ikke noe av det lukter. Bruker litt natron inni selve maskinen med treningstøy, og et par dråper eddik i skyllemiddelkammeret (og ikke noe annet). Neutral vaskemiddel. Vasker ofte fordi jeg trener mye, altså det blir ikke liggende lenge. Maskinen min har egen "sportstøy" innstilling som brukes. Anonymkode: 6004a...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Del Skrevet 21. juli Lukten er bakterier som ikke er vasket helt bort 😊 legg klærene til bløt med en dæsj eddik eller bruk litt eddik som skyllemiddel. Kan også brukes på annet tøy som lukter surt som sengetøy dersom du svetter om natten. Anonymkode: 0e3e3...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 21. juli #9 Del Skrevet 21. juli Bomull vasker jeg på 60 grader, lukter ikke. Hvis surlukten først har satt seg må du nok skylle i eddik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 21. juli #10 Del Skrevet 21. juli Treningstøy som lukter må ligge i eddikblanding en stund. Vaskes som normalt etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er mange år siden sist jeg opplevde dette, selv om jeg både trener mye og svetter mye mens jeg trener. Regner med at du vasker på 40 grader og normalt (ikke kort) program? Du lar dem ikke ligge vått i skittentøyskurven eller treningsbag/pose i timevis? Bruker du tøymykner? Er det bomull t-skjortene er laget av? Anonymkode: df05d...2e9 Går rett i vask på 40 graders bomullsvask. Blir hengt opp med en gang etterpå. Er klar over at vanlig bomullsskjorter ikke er ideelt til treningsbruk. Men syns mange treningstopper er korte og tettsittende. Anonymkode: cfd0f...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Del Skrevet 21. juli Bruker t-skjorter i 100% merinoull. Blir ikke klamt fantastisk varmeregulernde egenskaper og hemges opp ril lufting/tørking etter bruk så kan de brukes flere ganger mellom hver vask uten at de lukter pyton som de fleste tekniske gjør. Anonymkode: c7ce6...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 23. juli #13 Del Skrevet 23. juli Sjekk om det står Elastan på merkelappen til tøyet. De fleste "bomullsplagg" består i disse dager av 90-95% bomull og 5-10% elastan. Elastan gjør plagget mykt og deilig, men lukter dessverre også. Alle mine t-skjorter som inneholder dette kan jeg kun bruke i noen få timer før de begynner å lukte høgg, definitivt en lukt som ikke er min egen svettelukt. Når lukta først har satt seg i stoffet, går det ikke bort. Anbefaler som flere over her at du kjøper t-skjorter i sportsbutikk for treningsformål. Dobbeltsjekk at de ikke inneholder elastan. Acryl har heller ikke et godt rykte mtp lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli #14 Del Skrevet 23. juli Jeg svetter mye, og har veldig sterk svettelukt. Jeg bruker skjorter/toppet i glatt stoff, som er hurtigtørkende. Varierer om jeg kjøper fra tights, sparkjøp, biltema, sportoutlet eller xxl. Lar de tørke før jeg hiver de i skittentøyskurv, der kan de ligge opp til en uke uten lukt. Bomullstrøyer derimot kan jeg ikke engang bruke en dag på jobb uten at det lukter kraftig svette. Må alltid ha en ekstra bomullskjorte i bilen/sekken. Vasker alltid bomull på 40-60 grader, på bomullsprogram. Jeg klarer ikke trene i bomull heller, synes det veldig ubehagelig med klær som forblir våte av svette... Anonymkode: c9c64...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 25. juli #15 Del Skrevet 25. juli Jeg trener kun i tynn ull singlet eller t skjorte! Lukter aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 25. juli #16 Del Skrevet 25. juli Dere som bruker ull, blir det ikke veldig varmt? Noen spesielle merker dere er fornøyde med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #17 Del Skrevet 25. juli Bomull fungerer dessverre ikke til trening. Til og med bomulls t-skjorter som jeg bare bruker i det daglige kan ha en lukt etter vask som er vanskelig å få bort. Det skjer ikke med syntetiske materialer. De lukter rent etter vask. Men jeg må likevel vaske alt av treningstøy etter en bruk, blir gjennomsvett selv om jeg har trent fast i et titalls år. Det eneste som ikke lukter er ull. Men det kan jeg kun bruke til uteløping på vinterhalvåret fordi det blir for varmt. Anonymkode: c4a83...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå