Gå til innhold

Vogn til hund, seriøst???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om dette er på topp 10 av dumme ting du har sett, må du komme deg oftere ut døra. På min topp 3 av dumme tråder i dag da 

Anonymkode: a2f16...f3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 13.00):

Når en hund ikke kan gå lenger så er det best å gi den en sprøyte, at du triller rundt på den er bare din egne egoisme

Anonymkode: 2501e...16e

Så oppsummert kan du ingenting om hunder, eller dyr.

og velger likevel å bruke tid på kjæledyrsforumet.

det er bare nitrist. 

Anonymkode: 9d7c5...4d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 8.17):

Var i byen på et møte, når jeg var på vei tilbake ser jeg et par som har en hund i en vogn, tror dette havner på top 10 sykt dumme ting jeg har sett.

jeg måtte Google, joda, barnevogner til hunder.

hvorfor?

Du vet du kunne stilt spørsmålet uten å først være spydig. Jeg er nok en av de som hadde havnet på din topp 10 liste av sykt dumme ting når hunden min ble operert på grunn av hofteskade og hadde aktivitetrestriksjoner.

Anonymkode: e0ad9...eb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 8.31):

Disse var mellom 20-40

Nå mente jo vedkommende at hunden var gammel. Ikke eieren

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menneskers egoisme og totale mangel på respekt for dyr. Menneskene vil gå lange turer, de vil gå på varm asfalt, inn på butikker og være på cafe og også sykle lange turer. De vil ha med seg den aldrende hunden som er dårlig til bens. Så da designer man en vogn så mennesker får gjøre som de vil uten å måtte ta hensyn til sine firbente som de har skaffet seg.  Jeg er helt enig med TS. Blir flau på noen menneskers vegne, og syns en del bør tenke seg om en gang eller ti om de er istand til å ha hunder på hundens premisser,

Anonymkode: 858f4...44a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 13.14):

Min egoisme? Det var foreldrene mine ikke jeg. Jeg var et barn på den tiden.

Anonymkode: e9a81...218

Det var ikke direkte til deg, har du ikke leseforståelse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du vet du kunne stilt spørsmålet uten å først være spydig. Jeg er nok en av de som hadde havnet på din topp 10 liste av sykt dumme ting når hunden min ble operert på grunn av hofteskade og hadde aktivitetrestriksjoner.

Den så ikke skadet ut,det var  en standard liten teppetisser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så oppsummert kan du ingenting om hunder, eller dyr.

og velger likevel å bruke tid på kjæledyrsforumet.

det er bare nitrist. 

Anonymkode: 9d7c5...4d4

Folk som gir hunder kreftbehandling i flere år er egoister

folk som triller rundt på en hund som ikke kan gå for den er gammel er egoister 

lista er lang

Familien min hadde hund når jeg var barn, men når hun ble 13 og tisset inne og ble dårligere til beins så var det på tide med sprøyte, flere tok egenmelding dag og sørget, men det var det rette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Menneskers egoisme og totale mangel på respekt for dyr. Menneskene vil gå lange turer, de vil gå på varm asfalt, inn på butikker og være på cafe og også sykle lange turer. De vil ha med seg den aldrende hunden som er dårlig til bens. Så da designer man en vogn så mennesker får gjøre som de vil uten å måtte ta hensyn til sine firbente som de har skaffet seg.  Jeg er helt enig med TS. Blir flau på noen menneskers vegne, og syns en del bør tenke seg om en gang eller ti om de er istand til å ha hunder på hundens premisser,

Stroller brukes til hunder uansett alder, og er et nyttig transportmiddel.

Hva med barnevogn? Foreldre kan vel bare være hjemme til poden kan gå selv? Finnest jo ikke en baby i verden som har behov for å gå noen steder. Eller mennesker i rullestol? Kan ikke de bare være hjemme? Blir du flau over desse menneskene også? 

Anonymkode: af5de...096

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stroller brukes til hunder uansett alder, og er et nyttig transportmiddel.

Hva med barnevogn? Foreldre kan vel bare være hjemme til poden kan gå selv? Finnest jo ikke en baby i verden som har behov for å gå noen steder. Eller mennesker i rullestol? Kan ikke de bare være hjemme? Blir du flau over desse menneskene også? 

Og så det mest tåpelige jeg hører, folk som likestiller hunder med barn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man tror umiddelbart at det er en helt tullete ting men det har forbedret livskvalitet til min far betraktelig, i flere år. Pappa har vært rammet av hjerneslag for noen år siden og sliter med balanse, det er ikke lett for ham å gå langt. Også har de en chihuahua, som rett og slett av sin størrelse, ikke klarer å gå langt. Men med "barnevogn" for en hund, kan disse to gå lange turer sammen langs promenaden, frem og tilbake. 🥲 Det er så sinnssykt rørende også, de får mange "venner" på veien. :)❤️ 

Anonymkode: 70b62...f5a

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Man tror umiddelbart at det er en helt tullete ting men det har forbedret livskvalitet til min far betraktelig, i flere år. Pappa har vært rammet av hjerneslag for noen år siden og sliter med balanse, det er ikke lett for ham å gå langt. Også har de en chihuahua, som rett og slett av sin størrelse, ikke klarer å gå langt. Men med "barnevogn" for en hund, kan disse to gå lange turer sammen langs promenaden, frem og tilbake. 🥲 Det er så sinnssykt rørende også, de får mange "venner" på veien. :)❤️ 

ps, ref, er at pappa selv mener han er for ung til å gå med gåstol, og ikke er dårlig nok til beins til å bruke rullestol. Og det er han også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og så det mest tåpelige jeg hører, folk som likestiller hunder med barn

Likestiller hjelpemiddel…..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Likestiller hjelpemiddel…..

Det kan ikke sammenlignes, men den diskusjonen tar jeg ikke med deg😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den så ikke skadet ut,det var  en standard liten teppetisser

Hvordan ser du at hunden har artrose f.eks.? Hofteleddsdyplasi? Luksasjon i ledd?

Anonymkode: 504be...b28

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan ser du at hunden har artrose f.eks.? Hofteleddsdyplasi? Luksasjon i ledd?

Anonymkode: 504be...b28

La vær å avle på hunder med arvelige skavanker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Kan man ikke bruke akkurat samme argumentene for barnevogner da? Foreldrene gjør som de vil uten å ta hensyn til barna de har skaffet seg, en del bør tenke seg om en gang eller ti om de er i stand til å ha barn på barnas premisser?

Anonymkode: 4a906...384

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 8.31):

Disse var mellom 20-40

HUNDENE kan være for syke og gamle til å gå. Ikke eierne. Da kan man bruke vogn, for at hunden likevel skal kunne få bli med rundt.

Du finner ikke hunder mellom 20 og 40 som trenger barnevogn 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 9.21):

Skjønner du ikke fikk responsen du hadde forventet i denne tråden og dermed vil problematisere det ytterligere. Man kan kalle seg for mamma til et dyr selv om man ikke likestiller de med sine egne barn :) Jeg har selv en liten gjeng med husdyr og kaller meg "mams" når jeg snakker med dem, og jeg er utrolig glad i dem. Betyr ikke at babyen min likestilles med dyra. 

Anonymkode: 10e42...d14

Nei, veldig mange barnløse og single oppfører seg FAKTISK som om dyret er barnet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt vogn til både hund og katter jeg. Veldig praktisk til og fra Vetrinær for eksempel, lettere enn å bære de. Hunden min er uansett for tung til at jeg får til å bære han noe særlig når han er helt slapp etter narkose. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...