AnonymBruker Skrevet 21. juli #21 Del Skrevet 21. juli Hjemme hos meg er det ikke et problem, men når jeg har den med meg andre steder så merker jeg at gulvet til tider er så hellende at det er umulig å finne en plass på badet hvor den står helt støtt, og får riktig. Jeg merker meg at lengst borte fra dusjen, og gjerne mot døren/vasken, er det mer riktig. Jeg tror ikke dette er vekten, men underlaget som gjør det. Så det hjelper ikke med ny vekt. Anonymkode: e3faa...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 21. juli #22 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjemme hos meg er det ikke et problem, men når jeg har den med meg andre steder så merker jeg at gulvet til tider er så hellende at det er umulig å finne en plass på badet hvor den står helt støtt, og får riktig. Jeg merker meg at lengst borte fra dusjen, og gjerne mot døren/vasken, er det mer riktig. Jeg tror ikke dette er vekten, men underlaget som gjør det. Så det hjelper ikke med ny vekt. Anonymkode: e3faa...3f2 Husk at vekta påvirkes av avstanden fra jordens kjerne og avstand til ekvator. Med rett vekt og rett plass på jorden ved to målinger kan man fort få en forskjell på 0,5-1kg 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #23 Del Skrevet 21. juli Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Husk at vekta påvirkes av avstanden fra jordens kjerne og avstand til ekvator. Med rett vekt og rett plass på jorden ved to målinger kan man fort få en forskjell på 0,5-1kg 😅 Jeg har ikke hatt med vekten på lengre reiser, og ikke noe sted med stor høydeforskjell fra der jeg bor hjemme, så tipper det ikke er grunnen her. Hatt med meg vekten på sykehus lokalt der jeg bor, og ene badet der var det ikke sjans 🤣🤓 Makan til skjevt gulv 🤪🫣 Anonymkode: e3faa...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #24 Del Skrevet 21. juli Min billige vekt viser forskjellig om jeg planter beina midt i eller står på kantene. Anonymkode: 1bb1c...3b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #25 Del Skrevet 21. juli Jeg har vekta på i stua, under sofaen når jeg ikke skal veie meg. Mor har vekta si under sengen på soverommet. Jeg kan ikke ha på soverommet fordi det er mykt gulv det og på badet er det umulig å få samme tall flere ganger grunnet hellingen. Anonymkode: 7ca62...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #26 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vekta mi (baderomsvekt) viser ulike tall ut i fra hvor den står på golvet. Forskjellen kan være ganske stor. Har noen en formening om hva det kan komme av? Vekta er under fem år gammel og har nye batterier. Anonymkode: d4adc...316 Kjeder du deg i dag, Caroline F? Anonymkode: b9898...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #27 Del Skrevet 21. juli Jeg kastet en sånn vekt. Jeg trengte ikke flytte på den, gikk jeg på fire ganger, varierte det hver gang, kunne skille to kilo fra minst til mest. Jeg ble bare forvirret og sur, så kjøpte ny. Anonymkode: c146b...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 21. juli #28 Del Skrevet 21. juli Ujevnt gulv, her har vi blitt kvitt problemet ved at vekten settes på nøyaktig samme sted hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #29 Del Skrevet 21. juli Kjenn om vekta rugler før du stiller deg på. Det er vanlig at gulvet ikke er 100% i vater, men hvis vekta står stødig på 4 ben så blir det delvis kompensert i alle fall. Jeg pleier å veie meg 3 ggr, og registrerer tallet som kommer opp 2 ggr. (Veier meg flere ganger hvis ikke samme tall kommer opp 2 ggr) Anonymkode: 6e660...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #30 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vekta mi (baderomsvekt) viser ulike tall ut i fra hvor den står på golvet. Forskjellen kan være ganske stor. Har noen en formening om hva det kan komme av? Vekta er under fem år gammel og har nye batterier. Anonymkode: d4adc...316 Da skulle du hatt min vekt. Jeg går på vekten fullt påkledd, og før jeg har gått på do - den viser et tall. Jeg kler av meg - den viser samme tall. Jeg går på do - fremdeles samme tall. Jeg flytter den - fremdeles samme tall Jeg flytter den tilbake, heller ikke nå endres tallet. Jeg går på vekten 10 minutter senere - 3 kg ned Poenget mitt er at noen vekter ikke er til å stole på. Det viktigste er at du finner et fast sted til den, passer på at omstendighetene er omtrent like hver gang du bruker den, og ellers ser på endringene. Anonymkode: 095f3...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #31 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Da skulle du hatt min vekt. Jeg går på vekten fullt påkledd, og før jeg har gått på do - den viser et tall. Jeg kler av meg - den viser samme tall. Jeg går på do - fremdeles samme tall. Jeg flytter den - fremdeles samme tall Jeg flytter den tilbake, heller ikke nå endres tallet. Jeg går på vekten 10 minutter senere - 3 kg ned Poenget mitt er at noen vekter ikke er til å stole på. Det viktigste er at du finner et fast sted til den, passer på at omstendighetene er omtrent like hver gang du bruker den, og ellers ser på endringene. Anonymkode: 095f3...376 Ja, vil gjerne ha din vekt 😆🤭 Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #32 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kastet en sånn vekt. Jeg trengte ikke flytte på den, gikk jeg på fire ganger, varierte det hver gang, kunne skille to kilo fra minst til mest. Jeg ble bare forvirret og sur, så kjøpte ny. Anonymkode: c146b...c54 Ble det bedre? Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #33 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjeder du deg i dag, Caroline F? Anonymkode: b9898...590 Feil tråd? Ev. feil side? Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #34 Del Skrevet 22. juli Jeg setter vekta på nøyaktig samme sted hver gang og tar utgangspunkt i den vekta den viser da. Har et møbelbein jeg har øyemål på. Stemmer godt her. Tviler på at det hjelper med ny vekt. Anonymkode: c51ab...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #35 Del Skrevet 22. juli Når man skal følge vekt under diett eller whatever, så er det alltid viktig å veie seg på samme tid hver gang (typisk på morgenen etter man har tisset, og før man har spist) og at vekten står på akkurat samme sted hver gang - nok fordi den kan vise forskjellig om man flytter på den. Hvor store forskjeller det kan være skal jeg ikke mene noe om, kommer vel an på både vekten og gulvet. Men ikke uvanlig fenomen at den kan vise forskjellig. Anonymkode: 295bc...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #36 Del Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 7.54): Den står på et helt nylaget bad. Burde det ikke være jevnt golv der da? Anonymkode: d4adc...316 Bad som er bygget riktig skal jo ha helling mot dusjsonen, så nei. Forsøk i et annet rom. Anonymkode: 2f841...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catch-22 Skrevet 22. juli #37 Del Skrevet 22. juli La vekta stå på samme plass hele tiden så ser du jo nedgang da i det minste hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #38 Del Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ble det bedre? Anonymkode: d4adc...316 Ja, faktisk Den jeg har nå gir mer mening, den viser mindre etter at jeg har tisset, viser mindre når jeg tar mobilen ut av lommen osv Anonymkode: c146b...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå