Gå til innhold

Jeg har med meg en snylter på ferie!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søndagsstengt butikk så vanskelig å handle til meg selv en gang 😂 men prata med vedkommende om at vi føler dette ikke går så bra. Fikk masse unnskyldninger om grunnen. Gjesten har også fått beskjed om at dette kanskje ikke er riktig for dem, og at de burde vurdere om en annen plass er bedre. Hn var faktisk med på mer av det sosiale, men krøp inn på et soverom sånn ca kl 19🤷‍♀️ spent på hva morgendagen bringer 

Anonymkode: 00c37...890

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Søndagsstengt butikk så vanskelig å handle til meg selv en gang 😂 men prata med vedkommende om at vi føler dette ikke går så bra. Fikk masse unnskyldninger om grunnen. Gjesten har også fått beskjed om at dette kanskje ikke er riktig for dem, og at de burde vurdere om en annen plass er bedre. Hn var faktisk med på mer av det sosiale, men krøp inn på et soverom sånn ca kl 19🤷‍♀️ spent på hva morgendagen bringer 

Er det ein mental breakdown som er grunnen til at han ikkje er sosial? I så fall så føler eg han er litt unnskyldt.

Anonymkode: f6b57...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ein mental breakdown som er grunnen til at han ikkje er sosial? I så fall så føler eg han er litt unnskyldt.

Anonymkode: f6b57...c31

I går kveld hadde vi noen runder som indikerte dette. Jeg starta samtalen med å spørre hvordan det gikk, fordi vedkommende har trukket seg sånn unna. Endte litt med å spørre litt forsiktig om dette er riktig for vedkommende, eller om det er bedre å vurdere en annen løsning 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

før jeg visste ordet av det hadde h**n invitert seg med på ferietur.

Hva skjedde med å si: "Det passer ikke at du blir med på ferie"

Anonymkode: 84ba1...f3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjedde med å si: "Det passer ikke at du blir med på ferie"

Anonymkode: 84ba1...f3d

Det passa egentlig , greia som ikke passer er at det tydeligvis har vært ei merkelig forventning om at jeg skal betale mat, og finne meg i at hn ikke er interessert i å henge med oss! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Snakke med ham??

Seriøst, dette må dere selvfølgelig snakke med ham om.

Jeg hadde sagt at hvis han vil være der, da må han:

1. bidra økonomisk og praktisk på lik linje med alle andre

2. være sosial med dere

3. følge omtrent samme døgnrytme som dere

4. steng nettilgang på natten mellom kl 23 og 08.

Protesterer han så ville jeg spurt ham veldig direkte hvorfor han i det hele tatt ønsket å være med, når han ikke ønsker å være sammen med dere.

Om han skjerper seg etter en slik samtale - flott.

Protesterer han på alt - da hadde jeg bedt ham om å reise hjem.

Anonymkode: 59f77...504

Er han 12 år ? 

hva med opprett en gruppe spleis på vips og legg alle kostnader inn der . Penge problem fixed. Deretter tar du lærdom av dette til neste år. 
liker du han ikke lengre er det vel bare bra han ikke deltar sosialt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Trodde jo liksom at vennen ville være med oss! Jeg skal si ifra i dag, men har latt det gå noen dager for å se om personen klarte å ta et litt snillere hint. H**n viste i går at det ikke lot seg gjøre. 

"Hint"??? Hva med å bruke ord til å forme setninger som beskriver hva du føler?

K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N

🤯

Anonymkode: b47e6...5e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Hint"??? Hva med å bruke ord til å forme setninger som beskriver hva du føler?

K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N

🤯

Anonymkode: b47e6...5e0

Fortsatt gjennom ord🤯🤯 men har sagt at vi føler personen ikke henger med, og at det hadde vært fint om hn bidro mer, i det minste sosialt (må være lov å gi folk en sjanse). 

I dag måtte jeg fremstille at dette oppleves uhøflig og sårende ovenfor resten av oss, som har prøvd å inkludere hn.  Dette er to veldig ulike måter å gi liknende beskjed i mitt hode🤷‍♀️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fireflies skrev (16 minutter siden):

Hvordan endte det i dag?

Jeg skulle på butikken og ga beskjed om at vedkommende måtte bli med, og at resten av oss skulle på utflukt med båt senere på dagen. Vedkommende fikk spontant veeeldig vondt i magen. Den var grei, men det vi kjøper inn felles er en sosial gode. Dvs du må møte opp og være med i gruppa dersom du vil ha noe godt. Sa at jeg kunne legge ut dersom vedkommende hadde behov, men at jeg kom til å sende vippskrav 🤷‍♀️ vedkommende ville ikke ha noe som helst... Kom tilbake fra butikken, og vedkommende har nå innsett at vi er lei av sylting, så hn leter etter ny plass å feriere selv🤷‍♀️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du taklet det på en grei og ryddig måte. Håper han fant en ny plass til seg og sitt slik at dere får en videre fin ferie uten nissen på lasset.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ei siste oppdatering, situasjonen har løst seg så godt det lar seg gjøre. Takk for gode råd, og muligheten til å klarne tankene😅 bedre å lufte det verste av frustrasjonen her enn at den kommer til uttrykk som dårlig oppførsel ❤️ Men for å oppklare til de som kom med de mer fargerike svarene, vi hadde tatt opp at vi ønsket at vedkommende i det minste deltok sosialt (sto opp før kl 13, ble med når vi inviterte til aktiviteter o.l) noen dager før innlegget. Vi satte også en regel om at nettet ble skrudd av mellom kl 23 og kl 08 (dette skapte en i overkant dramatisk reaksjon). Når dette ikke hjalp la jeg ut innlegget, mye for å klarne tankene ved å få ut frustrasjon. Måten vedkommende reagerte på kommunikasjon de første gangene, gjorde det litt vrient (synes jeg) å finne en rolig måte å ta opp tema på uten å skape drama. Skal også ærlig innrømme at jeg er redd for å såre andre, og kan bli litt konfliktsky når det gjelder folk jeg egentlig bryr meg litt om 😅 

Peace out 

TS

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...