Gliffy Skrevet 23. juli 2024 #81 Del Skrevet 23. juli 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen som kan hjelpe meg med å laste opp bilde av sårene? Vet ikke om det kan defineres som småsår oppstått av lek eller angrep. viktig for meg at det holdes anonymt da jeg ikke vil utlevere noen her mtp barna… Anonymkode: 49b83...c12 Det er nok ikke nødvendig å laste opp bilder, hvis barnet ikke måtte sy tror jeg vi kan si rimelig sikkert at det ikke var et angrep med hensikt til å skade fra hundens side. En hund har en kraft i bakjekslene tilsvarende flere tonn trykk, så om hunden hadde gått inn for å skade barnet hadde det nok vært alvorlige skader i og med at den har fått tak i hodet. Hunder har en fantastisk kontroll over hvor hardt de tar i med munnen. De bærer jo ungene sine i munnen, og kan bære egg uten å knuse de. Når de leker eller gjeter biter de lett for å kommunisere. De bruker jo munnen til mye av det vi ville brukt hender til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #82 Del Skrevet 23. juli 2024 Hunden høres jo snill ut, men det virker ikke som at besteforeldrene passer godt nok på barna, og at barna ikke kan lese hundens kroppsspråk. Barn er uforutsigbare for en hund i væremåte og bevegelser. Du sier du har en baby og som skal være der etter hvert.. Kjenner jeg ble bekymret. Jeg hadde slitt med det selv etter alle disse episodene. De større barna må jo selvfølgelig lære å respektere hunden og, men babyer som kryper på gulvet er verre å gjøre noe med. Da MÅ man vite at barnet blir passet på. Du sier selv at tidligere har det ikke vert hundens feil. Men det går jo galt gang på gang... Jeg ville anbefalt at barna lærer hvilke signaler de skal se etter ved hundens oppførsel. Dette er jo noe du kan gjøre selv, så ville jeg krevd at besteforeldrene/ far er veldig på i starten til barna har lært seg dette! Et eksempel er jo da med denne lekestua. De burde jo aldri i verden vert inne der alene med hunden, og slike ting må de voksne lære dem. De burde vert der og lært dem dette underveis, særlig når de lar hunden løpe fritt. Vi passer ofte verdens snilleste hund selv. Store barn som jeg vet kan reglene ut og inn og har opplevd ting med hunden der jeg kan feks si nå er hunden for vill, da må du stoppe leken og så roer JEG hunden ned selv, de får etterhvert være alene med hunden. Hunden må lære og barna må lære. 5 åringen min kan alle reglene, men det trengs og øvelse i å lese en hund sitt kroppsspråk. La barna få øve på dette på en trygg måte. Og jeg har fire barn og aldri i verden om jeg hadde latt de minste vert alene, selv med verdens snilleste hund! Det høres ut som du tar tak, men hadde vert bekymret for om besteforeldre følger dette opp. Når tre hunder har bitt, ja da er det faktisk noe som er feil. Anonymkode: a379b...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå