Gå til innhold

Daten tar ikke kontakt etter at jeg satt en grense

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har datet en mann i en litt lengre periode (6 mnd). Jeg ble snakket til på en måte som jeg ikke finner respektfull. Jeg sa i fra, at slike personangrep finner jeg meg ikke i. Etter dette har han ikke tatt kontakt med meg. Det har nå gått to uker. Før har vi hatt nesten daglig kontakt. Jeg har heller ikke kontaktet han. 

Jeg ser på hans oppførsel som et rødt flagg, men det vil vel si at min oppførsel er like så rødt flagg? For jeg tar ikke kontakt jeg heller. Eller har jeg misforstått? 

Anonymkode: 00053...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Good riddance. Folk som ikke respekterer når en sier fra, kan bare stikke.

Anonymkode: ecb9a...b36

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har datet en mann i en litt lengre periode (6 mnd). Jeg ble snakket til på en måte som jeg ikke finner respektfull. Jeg sa i fra, at slike personangrep finner jeg meg ikke i. Etter dette har han ikke tatt kontakt med meg. Det har nå gått to uker. Før har vi hatt nesten daglig kontakt. Jeg har heller ikke kontaktet han. 

Jeg ser på hans oppførsel som et rødt flagg, men det vil vel si at min oppførsel er like så rødt flagg? For jeg tar ikke kontakt jeg heller. Eller har jeg misforstått? 

Respekt og relasjon går begge veier.
Det er nok at den ene mener at noe er feil for å kunne bryte et forhold.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvem som har «rett» uten å vite hva som ble sagt og hvorfor. 

Ganske sikker på at dere ikke passer sammen når ingen tar kontakt med hverandre for å løse situasjonen ila to ukers tid 🤷‍♀️ da er man enten veldig såret eller ikke veldig investert tenker jeg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen side av historien: Han sa noe ufint, etter det sa du at dette finner du deg ikke i, og siden har han ikke hørt noe fra deg.

Hvis du ønsker noe mer tar du ansvar for å ta kontakt selv. Hvis du ikke ønsker noe mer er det bare å la han gå.

Idiotisk med voksne mennesker som verken kan avslutte på en ordentlig måte eller ta initiativ til kontakt og dialog. I mine øyne er dere begge litt håpløse, men det kan du fort gjøre noe med hvis du vil!

Anonymkode: 6ec1e...bb8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall et tegn på at fyren i liten grad har lært seg å håndtere følelsene sine på en måte som er særlig heldig for deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En annen side av historien: Han sa noe ufint, etter det sa du at dette finner du deg ikke i, og siden har han ikke hørt noe fra deg.

Hvis du ønsker noe mer tar du ansvar for å ta kontakt selv. Hvis du ikke ønsker noe mer er det bare å la han gå.

Idiotisk med voksne mennesker som verken kan avslutte på en ordentlig måte eller ta initiativ til kontakt og dialog. I mine øyne er dere begge litt håpløse, men det kan du fort gjøre noe med hvis du vil!

Anonymkode: 6ec1e...bb8

Ts er vel ikke det. Hun satte en grense. Han tålte ikke det. Hun skal vel ikke komme krypende nå. 

Anonymkode: ddbb2...cd0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personangrep? 

Da er det selvfølgelig farvel.

Hva gjør deg usikker her?

Anonymkode: cd9f0...549

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort helt riktig ved å si fra. Nå sier du ikke noe om hvordan han reagerte der og da, svarte han ingen ting på det? Det kan hende han oppfattet at du avsluttet relasjonen der og da, uten at du kanskje mente det? I tilfelle kunne du bare fulgt opp med en vanlig melding litt senere. Nå har det vel kanskje gått for lang tid for det. Potensielt noen misforståelser mellom dere, men uansett er han ikke noe å samle på om han ikke ber om unnskyldning når du sier ifra at noe han gjør ikke er greit. Så her bør du bare gå videre og være glad du fant ut hvordan han er såpass tidlig 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 måneder er som regel klassisk tidsperspektiv for når folk begynner å bli mer komfortable i en ny relasjon, og viser mer enn bare sine beste sider. Nå har han snakket til deg på en respektløs måte, og han har ghostet deg etter du satte en grense, anse deg selv som heldig som oppdaget denne siden ved han nå, og slipper og kaste bort ytterligere 6 måneder på han. 

Anonymkode: 04304...9c3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet for lite til å kommentere situasjonen

Anonymkode: 155d6...0d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anser ikke den mannen der for noe tap ! 
Ta det som nyttig læring . 

Anonymkode: 4ae3c...78c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor du "savner" han nå. Han var respektløs mot deg, så kanskje like bra at han ikke tar kontakt? Eller var du ivrig på å gi det et forsøk til?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er vel bare å spørre, eller ta kontakt selv? Er jo ikke verre enn det? 

Hvis du tar kontakt, og han ikke svarer så hadde jeg tenkt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her vi vet alt for lite til at vi kan uttale oss om noe som helst. Hva sa han som var respektløst og hva svarte hun som han oppfattet som noe som han ikke fant seg i ? Vi vet ikke så å konkludere med at TS har rett ? Tullinger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, Bombasi said:

Skjønner ikke helt hvorfor du "savner" han nå. Han var respektløs mot deg, så kanskje like bra at han ikke tar kontakt? Eller var du ivrig på å gi det et forsøk til?

Etter 6 måneder så begynner man jo ofte å bli glad i noen. :) Så jeg kan godt forstå at hun savner han! Det er jo vondt med noen som forsvinner, da man har brukt tid og krefter, på å investere i den personen. 

Anonymkode: d37cb...d57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Nå vet jeg ikke hva som er sagt eller gjort mellom dere så akkurat det er vanskelig å svare på i dette spørsmålet, men det er viktig å være tydelig på dine grenser og vite hvor du vil hend med en relasjon! Det er veldig enkelt å savne noen og sitte og tenke på var det min skyld? Er jeg det røde flagget? Kunne jeg reagert annerledes? Man savner de gode stundene, alt som var fint og flott. 

Det kan være mange grunner til at han ikke tar kontakt. Du må nesten ta kontakt og snakke med han, dersom du føler at du har mange ubesvarte spørsmål eller om det er en relasjon som du ønsker å gå videre med. 

Anonymkode: d37cb...d57

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser to røde flagg her. For det første at han snakket til deg på en lite respektfull måte, og for det andre reaksjonen hans etterpå i form av manglende unnskyldning og påfølgende stillhet. Det sier mye om han. Med mindre du overdriver veldig og har en svært spesiell definisjon av respektløs så vil jeg si at du var heldig som fant ut av dette nå og jeg ville bare vært glad for at han ikke tok mer kontakt og holdt meg unna. Snakker han respektløst til deg så tidlig vil jeg tro det er en risiko for at det eskalerer. Forholdet er ferskt og når han «tør» å vise så negative tendenser så tidlig ville jeg vært svært skeptisk. 

Anonymkode: 13099...4fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis relasjonen virkelig betyr noe, inviter ham ut, si at du gjerne ønsker å snakke litt om relasjonen deres som var de siste månedene. Nå er det gått 2 uker, så spør hva han egentlig tenkte da du satt en 'grense'. 

Da finner du vel ut om han / dere er noe å spare på? :) 

Anonymkode: d22fb...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...