Gå til innhold

Han sender aldri melding først, men sier han liksom er så interessert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han er lat og er ikke så intressert. Det er innmari vanskelig å finne kjærligheten når man er 40 synes jeg. Han er sikkert fornøyd med å være alene. Er han aktiv og sosial? 

Anonymkode: 18c3e...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainstorm2.0 skrev (1 time siden):

"Du, når jeg aldri hører fra deg først og det går en uke uten at jeg hører fra deg, tolker jeg det som at du egentlig ikke er interessert. Jeg får mest lyst til å avslutte med deg. Jeg ønsker å føle meg ønsket og høre at du tar kontakt også."

Hvis du sier det og ingenting endrer seg så har du gjort ditt, forsøkt. Så kan du jo eventuelt gå videre uten ham. Ta folk for den de er. 

Dette 👏👏👏

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke ta kontakt og se hvor lang tid det tar. Hvis det går noen uker, så er det bare å dumpe han. 

Anonymkode: ea30e...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for mange svar, godt mulig han ikke er så interessert nei. Jeg tar det ihvertfall helt med ro nå og merker interessen fra min side synker. Skal ta en prat med han en av dagene, blir det ikke endring så er det hade bra. 

Du som skriver at han nok er over min liga, så er det evt omvendt. Han er over 10 år eldre enn meg, jeg er mye penere enn han utseende messig på egentlig alle måter. Det er mye i personligheten hans jeg falt for, men jeg gidder ikke tull som det her som gjør meg så usikker. 

Anonymkode: b2e2c...815

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner det ikke. Jeg dater en godt voksen mann som sier når vi er sammen at han er så interessert og betatt av meg, masse berørelser og komplimenter. Men hvis jeg ikke sender melding først så hører jeg ikke noe fra han. Jeg testet det for litt siden og da tok det over en uke før jeg fikk en melding av han. Jeg skrev til han at det var lenge siden jeg hadde hørt fra han, og han skrev da at jeg kunne jo skrevet en melding jeg også. Joda, MEN jeg gjør jo alltid det. Pratet sammen sist i går på dagen når jeg sendte melding. Jeg har ikke sendt noe i dag, og har ikke hørt fra han. Og sååå opptatt mann er han ikke, ferie har han også nå. 

Hva er greia? Føler meg ikke viktig for han og jeg vurderer avslutte. 

Tja, tjaaaa. Jeg er av typen som kan fint gå 1-2 uker mellom tekstmeldinger. Jeg verdsetter den personlige tiden sammen og den der digitale kommunikasjonen er for meg fullstendig verdiløs for meg, utenom en "hei, skal vi møtes på lørdag?". Da jeg og min eks datet så tekstet vi hver 4 eller 5 dag, men det var den tiden da folk hadde messenger og sosiale medier knapt eksisterte. Man verdsatte tiden sammen mer da :) virker som så mange er så usikre nå og skal ha bekreftelse hele tiden på at de faktisk er interessert. 

Anonymkode: d4cd2...65f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hmmm … du sier at mannen er godt voksen. Jeg tror (noen) i den generasjonen har et helt annet forhold til some og meldinger enn vi litt yngre har. For de er det unormalt med masse kontakt hele tiden, men det er ikke dermed sagt de ikke tenker på deg og gleder seg til å se deg… 

spør han?

og tar han initiativ til å finne på ting- eller er positiv når du foreslår? Og holder han avtaler? 
jeg tror det er andre ting det kan være enn at han holder deg på gress bare

Anonymkode: 34e22...541

Kvinne i midten av 30-årene her! Og kan skrive under på den. Hadde jeg ikke hatt barn så skal jeg love deg at den mobilen hadde jeg glemt hjemme hver dag i en skuff, og eneste grunnen til at jeg er på disse sosiale mediene er rett og slett fordi jeg har et barn. Da jeg var 18 år, så gikk det over en uke før jeg husket på at jeg hadde den i en skuff et eller annet sted 🤣 (jeg fikk min første mobil som 14 åring og alt du kunne gjøre med den var å ringe eller sende tekstmeldinger) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ZarahSweet

Jeg hadde sagt rett ut at jeg verken jager eller spiller spill. At dette føles som enveis kommunikasjon og lykke til videre med kjærligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 22.11):

Jeg skjønner det ikke. Jeg dater en godt voksen mann som sier når vi er sammen at han er så interessert og betatt av meg, masse berørelser og komplimenter. Men hvis jeg ikke sender melding først så hører jeg ikke noe fra han. Jeg testet det for litt siden og da tok det over en uke før jeg fikk en melding av han. Jeg skrev til han at det var lenge siden jeg hadde hørt fra han, og han skrev da at jeg kunne jo skrevet en melding jeg også. Joda, MEN jeg gjør jo alltid det. Pratet sammen sist i går på dagen når jeg sendte melding. Jeg har ikke sendt noe i dag, og har ikke hørt fra han. Og sååå opptatt mann er han ikke, ferie har han også nå. 

Hva er greia? Føler meg ikke viktig for han og jeg vurderer avslutte. 

Hvis de bare sender meldinger når de er kåt  og stille ellers så har du svaret. Hvis det ikke er det samme som det du ser etter så avslutt. 

Kvinne

Anonymkode: b9269...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 19.42):

Tja, tjaaaa. Jeg er av typen som kan fint gå 1-2 uker mellom tekstmeldinger. Jeg verdsetter den personlige tiden sammen og den der digitale kommunikasjonen er for meg fullstendig verdiløs for meg, utenom en "hei, skal vi møtes på lørdag?". Da jeg og min eks datet så tekstet vi hver 4 eller 5 dag, men det var den tiden da folk hadde messenger og sosiale medier knapt eksisterte. Man verdsatte tiden sammen mer da :) virker som så mange er så usikre nå og skal ha bekreftelse hele tiden på at de faktisk er interessert. 

Men sånn som du har det er det veldig få som synes er tilstrekkelig om man virkelig er interessert i noen. Kanskje du bare aldri har vært skikkelig forelsket?

Når man er forelsket tenker man nesten hele tiden på den personen. Det er dette som er forelskelse. En som ufortrødent holder på med seg og sitt, og ikke bryr seg med å sende en melding i løpet av en uke, er IKKE forelsket. Det er mye bedre å se på handling enn å høre på snakk om hvor mye han bryr seg. Hvis snakket ikke viser seg i handling, så betyr det i realiteten at han ikke er så redd for å miste henne.

Klart at de fleste er usikre i en startfase! Da har man ikke lært den andre å kjenne, og en kar som ikke gir lyd fra seg på to uker (som du skriver) for deretter bare å sende "skal vi møtes på lørdag?" vil raskt bli oppfattet som veldig lunken og uinteressert. Da er veien kort til Kvinneguidens Singleforum, der man lurer på hvorfor man ikke lykkes med å få seg dame...

Anonymkode: 0e11e...a4b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Men sånn som du har det er det veldig få som synes er tilstrekkelig om man virkelig er interessert i noen. Kanskje du bare aldri har vært skikkelig forelsket?

Når man er forelsket tenker man nesten hele tiden på den personen. Det er dette som er forelskelse. En som ufortrødent holder på med seg og sitt, og ikke bryr seg med å sende en melding i løpet av en uke, er IKKE forelsket. Det er mye bedre å se på handling enn å høre på snakk om hvor mye han bryr seg. Hvis snakket ikke viser seg i handling, så betyr det i realiteten at han ikke er så redd for å miste henne.

Klart at de fleste er usikre i en startfase! Da har man ikke lært den andre å kjenne, og en kar som ikke gir lyd fra seg på to uker (som du skriver) for deretter bare å sende "skal vi møtes på lørdag?" vil raskt bli oppfattet som veldig lunken og uinteressert. Da er veien kort til Kvinneguidens Singleforum, der man lurer på hvorfor man ikke lykkes med å få seg dame...

Anonymkode: 0e11e...a4b

Jeg vet det. Jeg har vært forelsket flere ganger :) Men jeg har aldri hatt noe interesse for digitale kommunikasjonen og det som betyr noe er tiden sammen med hverandre og den vi bruker på å bli kjent. Det er smilet, berøringene, blikkontakten, samtalene, om å vite hva han liker, hvilke mål og ambisjoner han har for livet, hvor han vil, hvem han er som person. Jeg kan fint gå en uke (eller to) uten å sende melding, det er noe med spenningen som bygger seg opp, savnet og gleden med å ses igjen, sette pris på hverandre sitt nærvær, og det undringen med hva har personen gjort mens vi ikke var sammen.

Den der konstante greia med at "man er ikke interessert" om man ikke spammer en person med meldinger hele tiden syns jeg bare er tragisk. :) Det sier absolutt ingenting om en person er interessert eller ikke, men samtidig, dersom mange tenker sånn, så kan jeg absolutt forstå hvorfor mange faktisk ender opp som single i dagens samfunn. Man satte mer pris på ting, da sosiale medier ikke eksisterte og man faktisk måtte ut å møte folk. Nå skal alt skje med en gang, fordi alle er tilgjengelige hele tiden, og man har absolutt ingen tålmodighet med ting. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet det. Jeg har vært forelsket flere ganger :) Men jeg har aldri hatt noe interesse for digitale kommunikasjonen og det som betyr noe er tiden sammen med hverandre og den vi bruker på å bli kjent. Det er smilet, berøringene, blikkontakten, samtalene, om å vite hva han liker, hvilke mål og ambisjoner han har for livet, hvor han vil, hvem han er som person. Jeg kan fint gå en uke (eller to) uten å sende melding, det er noe med spenningen som bygger seg opp, savnet og gleden med å ses igjen, sette pris på hverandre sitt nærvær, og det undringen med hva har personen gjort mens vi ikke var sammen.

Den der konstante greia med at "man er ikke interessert" om man ikke spammer en person med meldinger hele tiden syns jeg bare er tragisk. :) Det sier absolutt ingenting om en person er interessert eller ikke, men samtidig, dersom mange tenker sånn, så kan jeg absolutt forstå hvorfor mange faktisk ender opp som single i dagens samfunn. Man satte mer pris på ting, da sosiale medier ikke eksisterte og man faktisk måtte ut å møte folk. Nå skal alt skje med en gang, fordi alle er tilgjengelige hele tiden, og man har absolutt ingen tålmodighet med ting. 

Hvor forelsket er man når man kan gå en uke eller 2 uten å snakke med den man liksom skal være interessert i?

Anonymkode: 96bdd...7dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff. Høres ut som en jeg datet for 2 år siden. Så sinnsykt passiv. Jeg avsluttet det fordi jeg ble drittlei av å være den eneste som drev ting fremover, selv om han insisterte på at han var kjempeinteressert når jeg spurte rett ut hva som var greia hansH. an var veldig lei seg når jeg gjorde det slutt og har faktisk kommet med fremstøt ca hver 6 mnd på melding, selv når jeg har vært i forhold har han tatt kontakt. Så jeg tror nok han likte meg og fikk sterke følelser, men han klarte ALDRI å vise det. På noen slags måte egentlig. 

Good riddance. Jeg mistet alt av følelser til slutt, for jeg ble bare konstant skuffet, forvirret og lei meg. Det forplantet seg i alt hos oss, jeg måtte ta insj til samtaleemne, drive samtalen, fikk svar men ingen spørsmål tilbake. Snakket aldri om hva han følte for meg, han bare antok at siden han takket ja til ting jeg foreslo så måtte jeg jo skjønne av meg selv at han likte meg... Jeg måtte stort sett alltid ta insj til sex også. 

Nå har jeg en kjæreste som tar like mye insj som meg, til det aller meste. Det må være en balanse der. Ellers føler man seg bare i veien og påtrengende når man alltid er den som tar insj. 

Anonymkode: 555b6...a89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor forelsket er man når man kan gå en uke eller 2 uten å snakke med den man liksom skal være interessert i?

Og det er jo nettopp sånne ting som gjør folk usikre, fordi alt skal skje med en gang fordi alle er tilgjengelig hele tiden. Ja, men alle har en mobil, så man burde sende en melding.. Man eier ikke tålmodighet lengre for å la ting utvikle seg, for å inkludere noen i livet, for å sette pris på de fine øyeblikkene og glede seg til noe :)  På mange måter samme med datingen på Tinder. Ja, men hvorfor skal jeg satse på noen når det kan være noe bedre rundt neste hjørnet? Sosiale medier har lagd et helt absurd samfunn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det er jo nettopp sånne ting som gjør folk usikre, fordi alt skal skje med en gang fordi alle er tilgjengelig hele tiden. Ja, men alle har en mobil, så man burde sende en melding.. Man eier ikke tålmodighet lengre for å la ting utvikle seg, for å inkludere noen i livet, for å sette pris på de fine øyeblikkene og glede seg til noe :)  På mange måter samme med datingen på Tinder. Ja, men hvorfor skal jeg satse på noen når det kan være noe bedre rundt neste hjørnet? Sosiale medier har lagd et helt absurd samfunn. 

Sosiale medier eller ei, men å snakke med eller møte noen jeg dater 2 ganger i måneden er noe jeg ikke gidder å bruke tid på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Sosiale medier eller ei, men å snakke med eller møte noen jeg dater 2 ganger i måneden er noe jeg ikke gidder å bruke tid på.

Og det er dette som er poenget mitt her. Det handler om dine følelser, og er ikke relatert til om han er forelsket i deg eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om han er slik eller sånn er ikke så viktig -

Vil du ha en mann som er sånn i kommunikasjonen? 

Du klarer ikke å endre ham, men du kan velge å avslutte hvis måten han er på er feil for deg.

Anonymkode: 6b7e8...ef1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er ikke alle som er så glad i å sende meldinger.

Gubben er heller ikke det, og ringer heller om vi er fra hverandre.

Anonymkode: 7abbe...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...