Gå til innhold

Kroppskontakt på første date. Hva synes dere er ok?

Ladekabel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Evt så er signalene som sendes ut til mannen tvetydige. Blir feil, og for enkelt  å si at det et mannen som mangler antenner, når kvinner ikke er flink til å sende ut de riktige signalene.
Det er kommentarer som dette som gjør at mer og mer ansvar legges på kvinnen når det kommer til dating.

Anonymkode: 90483...f64

Personlig mangler jeg nok litt antenner også, men det er virkelig ikke lett å lese kvinner synes jeg. Som regel er de ganske diffuse og kommer med ørsmå hint, så små at de kan tolkes på flere måter. Jeg syntes det var veldig greit å forholde meg til eksen min, for hun var mer direkte og aldri til å misforstå. Ofte er forskjellen i oppførsel mellom kvinner som er interesserte i forhold og vennskap så små at samme oppførsel betyr helt forskjellige ting fra kvinne til kvinne. Det er ikke lett å få oversikt!

Anonymkode: 8fd27...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt er ok. Ærlig talt vet jeg relativt kjapt om jeg er tiltrukket av noen, trenger ikke møtes ørten ganger for å vite hvor jeg vil.

Anonymkode: 626bc...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så er jeg ikke helt bekvem med en klem når vi treffes første gang. Da foretrekker jeg et håndtrykk. Går daten bra og stemningen er grei synes jeg det er ok med en klem når vi skilles. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klem og evt forsiktig berøring på en naturlig måte underveis (ikke berøre lår/rumpe!!!) Er ok. Type legge en hånd på korsryggen for å lede henne, rekke fram en hånd til støtte hvis man er ute og går i ulendt terreng, berøring av armen "tilfeldig" osv. Og følg med på hvordan hun reagerer. Om hun på noen måte trekker seg unna så holder du deg unna! Holde hender er nok for tidlig fir mange på først date. På den andre siden hopper jo mange til sengs på første date også, så ingen regler er absolutte.

Anonymkode: 51b3c...96c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Personlig mangler jeg nok litt antenner også, men det er virkelig ikke lett å lese kvinner synes jeg. Som regel er de ganske diffuse og kommer med ørsmå hint, så små at de kan tolkes på flere måter. Jeg syntes det var veldig greit å forholde meg til eksen min, for hun var mer direkte og aldri til å misforstå. Ofte er forskjellen i oppførsel mellom kvinner som er interesserte i forhold og vennskap så små at samme oppførsel betyr helt forskjellige ting fra kvinne til kvinne. Det er ikke lett å få oversikt!

Men på en date så merke du jo om en kvinne liker deg. Da tar hun på deg, stryker armen, gir deg øyekontakt og smiler. Du ser det på kroppsspråket om hun er vent mot deg. Samme med menn. En som ikke er intressert har ikke øyekontakt, spør ikke spørsmål, er ikke nyskjerrig på den andre. Man ser en annen vei og spør ikke, eller Kansje man snakker om alt annet. (jeg dro feks på date med en som ikke spurte meg om en eneste ting, men snakket bare om jobben huset og hagen sin. Han var Kansje intressert i å ligge med noen, men ikke i meg og mitt liv) 

For meg så handler første date om å peile ut om man har lyst å date og om personen er den som de har gitt seg ut for å være.Jeg prøver å finne ut om han er en person som er intressert i meg og mine meninger, om han er empatisk, om samtalen flyter bra og om han gir meg godt humør og energi, og så klart prøver kjenne etter om jeg ønsker å kysse personen. Det merker man jo veldig lett. 

(Om alt klaffer så vil jeg jo også kose. Men det er ganske mye som må klaffe liksom) 

Anonymkode: 0cf88...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg pleier å pule på første date. Har funket med alle så langt.

Anonymkode: fa0fc...ceb

Det høres ut som en bra date. Rett på sak 👏👏👏

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er ganske sjenert i begynnelsen, så kan godt være at jeg har lyst til å kysse uten at det vises særlig godt. Så det er ikke alltid signal vises særlig godt utenpå.

Han jeg ble sammen med i fjor var det først bare en klem på slutten av daten. Etter et par dater så spurte han om det var ok med kyss og det synes jeg var helt ok å spørre om. Etter det ble det mer og mer naturlig med mer kroppskontakt. Noen synes kanskje det er teit å spørre om kyss, men jeg tenker at det er bedre å gjøre det enn å kysse noen som ikke ønsker det.

Så for min del hadde det blitt for tidlig med kyss, hånd på låret osv på første date, men folk er forskjellige og er ute etter forskjellige ting.

Anonymkode: 58ba1...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å snakke endel før treff...så er alt ok der, så kan første date bli til sex for min del om alt føles rett 🤗

Anonymkode: 699f6...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ganske sjenert i begynnelsen, så kan godt være at jeg har lyst til å kysse uten at det vises særlig godt. Så det er ikke alltid signal vises særlig godt utenpå.

Han jeg ble sammen med i fjor var det først bare en klem på slutten av daten. Etter et par dater så spurte han om det var ok med kyss og det synes jeg var helt ok å spørre om. Etter det ble det mer og mer naturlig med mer kroppskontakt. Noen synes kanskje det er teit å spørre om kyss, men jeg tenker at det er bedre å gjøre det enn å kysse noen som ikke ønsker det.

Så for min del hadde det blitt for tidlig med kyss, hånd på låret osv på første date, men folk er forskjellige og er ute etter forskjellige ting.

Anonymkode: 58ba1...578

Mente ikke at man skulle kysse. Men jeg er ute etter å finne ut om jeg FÅR lyst til å kysse. Det er er helt avgjørende og ha med attraksjon å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men på en date så merke du jo om en kvinne liker deg. Da tar hun på deg, stryker armen, gir deg øyekontakt og smiler. Du ser det på kroppsspråket om hun er vent mot deg. Samme med menn. En som ikke er intressert har ikke øyekontakt, spør ikke spørsmål, er ikke nyskjerrig på den andre. Man ser en annen vei og spør ikke, eller Kansje man snakker om alt annet. (jeg dro feks på date med en som ikke spurte meg om en eneste ting, men snakket bare om jobben huset og hagen sin. Han var Kansje intressert i å ligge med noen, men ikke i meg og mitt liv) 

For meg så handler første date om å peile ut om man har lyst å date og om personen er den som de har gitt seg ut for å være.Jeg prøver å finne ut om han er en person som er intressert i meg og mine meninger, om han er empatisk, om samtalen flyter bra og om han gir meg godt humør og energi, og så klart prøver kjenne etter om jeg ønsker å kysse personen. Det merker man jo veldig lett. 

(Om alt klaffer så vil jeg jo også kose. Men det er ganske mye som må klaffe liksom) 

Det er ingen regel for hvordan man er når man liker den andre. Det du viser til her er tydelige signal, men det er så mange personlighetstyper der ute som sender ut vage og kanskje til og med helt feile signal. Man kan gå fra en date og tenke at denne damen her likte meg virkelig ikke, så viser det seg at hun ble redd og usikker fordi hun faktisk likte deg så godt. Man kan og date kvinner hvor en går hjem og tenker wow, vi hadde helt sykt bra kjemi, og tro at hun faktisk likte deg, men det stikk motsatte var realiteten. Hun var bare veldig utadvendt av seg, hun bare er sånn med alle hun treffer.

Jeg tror nok det beste for TS er å ikke lure på hva som er rett og hva som er galt, men heller ha fokuset på hva som er riktig for han. Eneste måten å møte en som liker deg for deg som du er, uansett hvor kleint det måtte føles. 

Anonymkode: 90483...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem og evt. prøve armkroken på første date, synes jeg er greit. 

Mer kroppskontakt er noe jeg venter med til vi har blitt enda bedre kjent 😊 Jeg har ALDRI sex på første date 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 9.58):

Vet du hva du gjør om du er usikker eller i tvil? Da er du heller mer tilbakelent og forsiktig. Det slår aldri feil. Det verste du kan gjøre er å buse på, det skjønner du sikkert. Mange kvinner synes det er ekstremt tiltrekkende med menn som er litt forsiktige og som lar oss få litt space.

Må bare komme med en kommentar til de som skriver om sex på første date. Sånt synes jeg er veldig uattraktivt ved en person. Ville aldri ha fortsatt noe med en person som trodde det skulle bli sex på første møte. Får skikkelig trailer trash-vibber...

Anonymkode: 12292...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ladekabel skrev (På 20.7.2024 den 22.08):

Hva tenker dere er ok med tanke på kroppskontakt på første date? Kjemi har vel mye å si, men hvor går deres grense på hva dere er komfortable med på første date? 

Var på date i dag med ei dame som egentlig er for attraktiv for meg. Vi var å spiste og gikk en liten tur. Følte det gikk bra. Jeg kjørte henne hjem etter daten, men på bilturen til hennes leilighet så klarte jeg ikke å dy meg og inviterte til å holde hender i bilen like før vi var fremme hos hun… I det jeg la til hånden å inviterte, så spurte jeg om det var greit og hun sa ja og la hånden sin oppi min. Men det jeg tenker nå er jo at man er i en ganske låst situasjon når man sitter i en bil, og at det kanskje ikke er helt greit å gjøre på en første date, og at hun gjorde det for å ikke skape dårlig/klein stemning. Til tross så sa hun allikevel at hun ville finne på noe senere rett før vi var hos hun. Men det kan også være noe hun sa for å ikke skape dårlig/klein stemning. #overtenking?

syns du var veldig respektabel - du spurte om lov for noe som er/var veldig uskyldig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holde hender i bil med en på første treff, det hadde vært veldig kleint for min del. Men, jeg hadde svart ja likevel. Uansett om jeg likte mannen eller ikke. En klem hadde holdt. Du overtenker ikke. 

Anonymkode: e9891...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker ikke som det var så kleint? Du spurte, hun sa ja. Vet at det noen ganger kan være vanskelig å si nei - men  når du så åpenlyst spurte så tror jeg at hun ville sagt nei om det føltes helt feil for henne? Og svarte ville nok vært annerledes på å treffes igjen dersom hun syns det var superkleint...

Jeg ville satt pris på det du gjorde, å spørre. Har vært borti nok av mannfolk som bare "tar seg til rette", både med å holde hender og kysse... Så det at du spør er gull syns jeg :) 

skriv det på melding eller noe senere da, at du håper ikke hun følte seg overkjørt, men du ble bare så betatt eller noe sånn. Kan jo ikke gå galt når du er ærlig om ting :)

Anonymkode: 2bdf2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tenker alt fra null kontakt til sex er helt greit på første date. Men å sitte å holde hender i bilen er veldig kjærestegreie for meg, det er i samme kategori som å stå å kline i gata uten å være full.

AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 14.18):

Isåfall så har jeg altså aldri vært interessert i datene mine, og heller ikke kjærestene mine. Jeg sitter aldri å tar på noen på en date, ikke engang en date for å feire ett år som par... Stryke noen på armen, det er sånn jeg tenker er greit når man ligger i armkroken på sofaen eller etter sex...

Anonymkode: 45ae7...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

Vet du hva du gjør om du er usikker eller i tvil? Da er du heller mer tilbakelent og forsiktig. Det slår aldri feil. Det verste du kan gjøre er å buse på, det skjønner du sikkert. Mange kvinner synes det er ekstremt tiltrekkende med menn som er litt forsiktige og som lar oss få litt space.

Må bare komme med en kommentar til de som skriver om sex på første date. Sånt synes jeg er veldig uattraktivt ved en person. Ville aldri ha fortsatt noe med en person som trodde det skulle bli sex på første møte. Får skikkelig trailer trash-vibber...

Anonymkode: 12292...0a7

Da skjer det jo fort ingenting – bortsett fra med min eks. Det er det som gjør det vanskelig. Jeg lurer på om ei har hatt et godt øye til meg en stund, men signalene har vært veldig tvetydige. Jeg har derfor ikke prøvd meg for å unngå å fremstå "creepy", men da har jo hun endt opp med å impulsivt date noen andre isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...