Gå til innhold

Venninne som liker å ha det rolig

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En annen ting som kan peke mot at hun kan være på spekteret er at hun kan ha skrevet meldingen og ikke ment noe som helst annet med meldingen enn akkurat det hun skrev. At det var godt å komme hjem til stillhet. 
Ingenting annet. Og ikke tenkt på alle de tusen mulige måtene en nevrotypisk person kan tolke en enkel setning. 
Mens ts, som er nevrotypisk, tror at venninnen mente noe annet med det, noe mellom linjene eller en eller annen mystisk uttalt mening som nevrotypiske kan tolke ut i fra et utsagn.

Fordi de selv kommuniserer slik.

Anonymkode: 99d83...cfe

Når jeg har vært ute og fått mye stimuli så synes jeg det er fantastisk å komme hjem til fred, ro og stillhet. Pr nå har jeg så vidt jeg vet ingen diagnoser, men jeg er svært spent på og bli diagnostisert av meg. Hvilken diagnose, syndrom eller utfordring har jeg ?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når du besøker henne er det bare dere to, når hun besøker deg er det mange andre i huset og mer avbrutt prat. 
hun liker nok et rolig temp 

Anonymkode: 4cf52...2e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ei venninne som bor alene. Hun har bodd alene det meste av sitt voksne liv. Hadde en samboer en kort periode. Når jeg er til henne forteller hun mange ganger hvor godt det er å bo alene. Det er stille og ingen roter. 

Mitt liv er motsatt. Har mann og tenåringer og her er det full rulle ofte.😜

. Hun er sjelden på besøk her. Jeg besøker henne mest. Vet ikke hvorfor, men det har bare blitt sånn. 

I dag kom hun på besøk ett par timer. Når hun kom hjem fikk jeg melding fra henne der hun skrev at det var så godt å komme hjem. Er så stille her, så no skal jeg hvile meg litt, skrev hun

Er det ikke rart å sende en sånn melding?

Anonymkode: 915bf...43d

Hun ble vel sliten av full rulle da. Det kan jo være utmattende om man er vant med stillhet. Litt merkelig å informere om det Kansje men hun har Kansje blitt litt gammel og sær? 

Anonymkode: 26dfb...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med denne konkurransen om hvem av dere som har det best! Det er et smågiftig forhold hvor jeg tror dere hevder dere over hverandre, og at dere muligens skjuler utfordringer ved livet dere har valgt. Dine emojier i tråden er tegn på selvgodhet som om du må bevise noe, og hennes melding er i samme tone. Hvem er pådriver for dette? 

Kan dere ikke bare like hverandre og respektere den andres valg og livsstil? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorma skrev (10 timer siden):

Mange som bor alene blir vant til det og blir overfølsom mot for mye stimuli og inntrykk. Det kalles for overstimulering og man trenger så absolutt ikke ha en diagnose eller syndrom for det.

Nettopp, handler om hva man er vandt med :) 

Anonymkode: 5b4a6...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke noe feil med den meldingen. Jeg er akkurat som venninnen til TS, og er alldeles ikke på noe spekter. Noen mennesker er bare mer følsomme, enten det er diagnose bak eller ikke.

Anonymkode: 6acb2...c24

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig spesielt å sende en sånn melding. Hva var poenget hennes!?

Kanskje du skal skrive "høres kjedelig og deprimerende ut!". 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger. 

Matas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

En annen ting som kan peke mot at hun kan være på spekteret er at hun kan ha skrevet meldingen og ikke ment noe som helst annet med meldingen enn akkurat det hun skrev. At det var godt å komme hjem til stillhet. 
Ingenting annet. Og ikke tenkt på alle de tusen mulige måtene en nevrotypisk person kan tolke en enkel setning. 
Mens ts, som er nevrotypisk, tror at venninnen mente noe annet med det, noe mellom linjene eller en eller annen mystisk uttalt mening som nevrotypiske kan tolke ut i fra et utsagn.

Fordi de selv kommuniserer slik.

Anonymkode: 99d83...cfe

Hvorfor må alt som er litt utenfor den berømte normalen tolkes som at man «er på spekteret»? Det er helt absurd. Forstod du ikke vitsen? Kanskje du er autist. Ble du sliten av å være i en stor folkemengde i flere timer? Sikkert på spekteret. Ble du misforstått av kollegaen din? Du har sikkert ass-burger….

Anonymkode: 1e648...604

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir tappet for energi etter et besøk hos andre. 

Og da er det godt å komme hjem til et stille og tomt hus. Dette kunne jeg skrevet til en god venninne uten at hun hadde misforstått.

Men jeg hadde ikke skrevet det uansett, for det er ikke særlig høflig, selv om man blir sliten.

Anonymkode: 46083...4ea

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorma skrev (19 timer siden):

Når jeg har vært ute og fått mye stimuli så synes jeg det er fantastisk å komme hjem til fred, ro og stillhet. Pr nå har jeg så vidt jeg vet ingen diagnoser, men jeg er svært spent på og bli diagnostisert av meg. Hvilken diagnose, syndrom eller utfordring har jeg ?

Det skjønner jeg. Men du sender vel ikke melding til den personen du har besøkt og opplyser om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det skjønner jeg. Men du sender vel ikke melding til den personen du har besøkt og opplyser om det?

Har ikke hatt noe behov for det, men kan forstå at noen gjør det.

Hvis du og noen venner har vært på en lang tur (kjøretur, hyttetur, sydentur og lignende), har du aldri sagt at «nå var det godt å komme hjem og endelig få slappe av litt ?»

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 18.14):

Jeg har ei venninne som bor alene. Hun har bodd alene det meste av sitt voksne liv. Hadde en samboer en kort periode. Når jeg er til henne forteller hun mange ganger hvor godt det er å bo alene. Det er stille og ingen roter. 

Mitt liv er motsatt. Har mann og tenåringer og her er det full rulle ofte.😜

. Hun er sjelden på besøk her. Jeg besøker henne mest. Vet ikke hvorfor, men det har bare blitt sånn. 

I dag kom hun på besøk ett par timer. Når hun kom hjem fikk jeg melding fra henne der hun skrev at det var så godt å komme hjem. Er så stille her, så no skal jeg hvile meg litt, skrev hun

Er det ikke rart å sende en sånn melding?

Det er ikke rart det! Jeg er og en som setter pris på stillhet. Godt å besøke folk men godt å hvile hodet hjemme. Jeg har aldri lagt skjul på at jeg er her og ingen i min krets har blitt krenket pga det. Det er jo ikke personlig ment, bare at man tåler støy generelt dårlig. 

Anonymkode: 5af73...115

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er ikke å være ærlig når man skriver slikt helt uoppfordret, da er det direkte frekt.

Anonymkode: 68255...2f0

Ikke spesielt frekt nei! Det er ganske vanlig og slik jeg snakker med mine venninner om og alle nikker gjenkjennende. " borte bra men hjemme best" er ikke bare et dårlig uttrykk! 

Anonymkode: 5af73...115

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres ut som hun mangler litt antenner, ja, når hun driver og kommenterer slik uoppfordret til stadighet angående dette temaet. Men da skulle en jo tro at hun kommer med andre merkelige kommentarer angående andre tema enn dette?

Det er flere i tråden som ønsker å korsfeste deg for at du reagerer på den meldingen hun sendte. Men jeg skjønner at du reagerer når hun stadig kommenterer på dette temaet. Og jeg vil tro at det er et mønster her, at det er andre ting som er rart, og at du ikke har gitt det fulle bildet? 

Anonymkode: a4364...da0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 8.41):

Ser ikke noe feil med den meldingen. Jeg er akkurat som venninnen til TS, og er alldeles ikke på noe spekter. Noen mennesker er bare mer følsomme, enten det er diagnose bak eller ikke.

Anonymkode: 6acb2...c24

Samme sa min far, men så viser det seg at jeg har add og antageligvis han og. 

Anonymkode: 26dfb...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg blir tappet for energi etter et besøk hos andre. 

Og da er det godt å komme hjem til et stille og tomt hus. Dette kunne jeg skrevet til en god venninne uten at hun hadde misforstått.

Men jeg hadde ikke skrevet det uansett, for det er ikke særlig høflig, selv om man blir sliten.

Anonymkode: 46083...4ea

Enig i dette. Jeg kunne også tenkt at nå var det deilig å komme hjem å slappe av, men aldri om jeg kunne funnet på å skrive og sende det. Er litt respektløst synes jeg. Tramper på ts for at hun har andre i hus på et vis, som å si at det var så bråkete å slitsomt til deg.

Nei, enkelte ting holder man bare for seg selv. Hadde holdt med å skrevet «takk for meg, det var veldig hyggelig å se deg igjen!»

Anonymkode: 31410...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...