Gå til innhold

Venninne som liker å ha det rolig

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Må presisere at jeg inviterte henne ikke. Hun spurte selv om hun kunne komme en tur. 

TS

Anonymkode: 915bf...43d

Det har da ingenting å si.

Hva er det du vil egentlig? Hvorfor skriver du slikt om henne? 

Du fremstår som rar.

Anonymkode: 7c0b1...cca

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tragiske greier, gnåler om diagnoser bare fordi noen er bitt vandt med å  leve for seg selv.

De som trives i eget selskap mye er veldig heldige :) 

Anonymkode: 5b4a6...291

Helt enig. Tenk så mye drama de slipper å ha med å gjøre fordi de liker sitt eget selskap.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor man alene og er mye alene blir man sliten av å være sammen med mange mennesker, men dem som er vant med mange mennesker forstår ikke det. Det betyr ikke at det er noe spesielt med dette mennesket. Vi er faktisk bare forskjellige som mennesker. Men meldingen var litt klønete skrevet, men hadde ikke analysert det.

Anonymkode: 33e97...97f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Apis skrev (21 minutter siden):

Kanskje det er en litt klossete måte å si at hun beundrer deg som klarer å håndtere barn, jobb og generelt ditt hektiske liv.

Kan og være at hun på en måte ønsket at hun kunne hatt et liv som ts med mange mennesker, jobb og dyr rundt seg. Å komme hjem til et stille hus etter å ha vært på besøk kan like gjerne lage et sjokk som "Oi det er så stille her! Ok jeg får legge meg nedpå, var huggelig å besøke henne men nå er jeg så sliten at jeg trenger å sove. Så dumt at jeg ikke klarer å leve slikt som henne, hvorfor er jeg slik?"

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være mange grunner, kan hende hun er sjalu på ditt liv, eller det kan hende hun bare skrev det hun følte fordi hun følte dere har et så godt forhold, eller hun bare skriver litt sånn uten å tenke så nøye over hva hun skriver før hun trykker send (kanskje også fordi hun tror dere har et avslappet forhold).

Jeg lurer mer på hva du er ute etter av svar, når du formulerer deg på den måten. 
Det høres som du bare vil ha bekreftelse fra andre om noe du allerede har tenkt. IHvertfall høres det ut som du vil ha et svar som er noe negativt om henne. Og da lurer jeg på hvorfor du er venninne med henne. 

Det å trenge ro og stillhet rundt seg er noe man ikke kan så mye for, det er ikke noe man velger fordi man er en kjip person som ikke liker folk. 
Hadde man kunnet velge så hadde man nok villet hatt mulighet til å ha mer i livet sitt, ikke mindre. 

Anonymkode: 99d83...cfe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres uansett ut som du er ute etter et svar som gjør at du føler deg litt bedre enn henne. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ei venninne som bor alene. Hun har bodd alene det meste av sitt voksne liv. Hadde en samboer en kort periode. Når jeg er til henne forteller hun mange ganger hvor godt det er å bo alene. Det er stille og ingen roter. 

Mitt liv er motsatt. Har mann og tenåringer og her er det full rulle ofte.😜

. Hun er sjelden på besøk her. Jeg besøker henne mest. Vet ikke hvorfor, men det har bare blitt sånn. 

I dag kom hun på besøk ett par timer. Når hun kom hjem fikk jeg melding fra henne der hun skrev at det var så godt å komme hjem. Er så stille her, så no skal jeg hvile meg litt, skrev hun

Er det ikke rart å sende en sånn melding?

Som introverte flest så er hun vel veldig opptatt av å informere alle de rundt seg om hvor behagelig hun har det når hun er alene.. Som om folk flest bryr seg. 

Anonymkode: 378cb...8d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som introverte flest så er hun vel veldig opptatt av å informere alle de rundt seg om hvor behagelig hun har det når hun er alene.. Som om folk flest bryr seg. 

Ganske likt folk som ikke bryr seg da det😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun mener bare at det er godt å komme hjem til vante omgivelser. Det er åpenbart stor kontrast på deres hjem. Ville ikke lagt så mye i det. Hun syns nok det er hyggelig å besøke hjemmet ditt, men samtidig opplever hun det nok slitsomt siden hun ikke er vant til hvordan dere har det. Hun mente nok ingenting vondt med det. 

Du skriver at dere er venninner, men her virker det som at du tolker meldingen hennes i verste mening. 

Anonymkode: 00144...5f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes nå at du føler behov for å lage denne tråden er mye rarere enn meldingen jeg da…

Er vel neppe vanskeligere enn at du er den voksenkontakten hun har, hun som bor alene. Så innimellom får du noen meldinger det ellers ville vært mest naturlig å dele med en partner.

Mellom nære venninner som kjenner hverandre godt burde dette være helt uproblematisk.

Anonymkode: e4865...ec3

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ei venninne som bor alene. Hun har bodd alene det meste av sitt voksne liv. Hadde en samboer en kort periode. Når jeg er til henne forteller hun mange ganger hvor godt det er å bo alene. Det er stille og ingen roter. 

Mitt liv er motsatt. Har mann og tenåringer og her er det full rulle ofte.😜

. Hun er sjelden på besøk her. Jeg besøker henne mest. Vet ikke hvorfor, men det har bare blitt sånn. 

I dag kom hun på besøk ett par timer. Når hun kom hjem fikk jeg melding fra henne der hun skrev at det var så godt å komme hjem. Er så stille her, så no skal jeg hvile meg litt, skrev hun

Er det ikke rart å sende en sånn melding?

Kanskje hun egentlig føler seg litt annerledes og uglesett som bor som hun gjør og trives best med å være alene? Så hun liksom må forklare seg på en måte? Tror ikke dette handler om deg, men at hun er redd for hva andre mener om henne. 

Anonymkode: d7f05...c11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, rar melding. Tåler ikke "bråk", mangler sosiale antenner, trives best alene; høres ut som om hun er på spekteret.

Anonymkode: 68255...2f0

Mange som bor alene blir vant til det og blir overfølsom mot for mye stimuli og inntrykk. Det kalles for overstimulering og man trenger så absolutt ikke ha en diagnose eller syndrom for det.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man bor alene, og har gjort det i mange år, kan det bli overveldende med et tenåringshjem. Tror ikke du skal legge noe mer i det enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke det hørtes så rart ut, men vet jo ikke helt settingen rundt, og hva dere ellers hadde snakket om. Jeg ville antatt at hun bare vil fortelle at det var godt å være hjemme, og hun har det bra, ikke som at det var noe galt hos dere.

Jeg har noen venner som typisk sender meg en melding når de kommer hjem etter besøk eller treff. Det er enten en melding for å vise at de setter pris på at vi møtes, sånn typisk "takk for i dag, kjempekoselig å se deg igjen, må ikke bli så lenge til nesten gang". Eller for at jeg skal vite at de kom trygt hjem. Sistnevnte er gjerne hvis det er snakk om litt kjørevei, eller er sent på kvelden, men jeg har ei som alltid sender en slik melding. Og hun skrev nylig noe ganske lignende som din venninne, TS. Altså fortalte at nå var hun hjemme, og at det var deilig og fredelig. Vi hadde vært ute på restaurant, og den var ikke bråkete, syns jeg. Men denne venninnen har angst, blir sliten av mye lyd og inntrykk og er veldig redd det skal skje noe med folk når de kjører bil. 

Anonymkode: cb453...2dd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun er din venninne, du kan vel tåle at hun er ærlig med deg? Jeg kjenner også på at det er deilig å komme hjem til roen selv om jeg har kost meg på besøk.

Anonymkode: 453d8...1a7

Det er ikke å være ærlig når man skriver slikt helt uoppfordret, da er det direkte frekt.

Anonymkode: 68255...2f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Veldig rart når folk må poengtere hvor deilig det er å bo alene, samt sende en sånn melding i etterkant. Mistenker at denne dama har det rimelig stusselig. 

Anonymkode: 0cb06...666

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tolker ikke denne meldingen som noe som helst. Her jeg bor er det ikke uvanlig å si det er godt å komme hjem. Det betyr ikke at det man har vært ute på har vært kjipt.

Har en veninde som bor i Oslo.  Og jeg bor på bygda. Og har vel sagt til henne at det er veldig hyggelig å dra på besøk til henne. Hun bor forøvrig i et rolig omrpde med skog like ved.  Men at det deilig å komme hjem når vi har vært på by tur. For der er det rolig og lukter ikke så rart. 

Så byjente blir jeg nok aldri. Føler meg veldig skitten etter en dag i oslo. Og huden min føles seig av dritt. Og som lukter  lite flatterende.  Det betyr ikke at jeg ikke har det fint å har kost meg. På samme vis som det er deilig å komme hjem etter telt tur og ikke fått dusjet pp et oar dager.  Jeg sover dårlig i telt og fryser lett. Og det beste er å komme hjem til varm dusj og joggebuksa. Det betyr ikke at jeg ikke har hatt en fin tur.

Anonymkode: d20c5...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorma skrev (1 time siden):

Mange som bor alene blir vant til det og blir overfølsom mot for mye stimuli og inntrykk. Det kalles for overstimulering og man trenger så absolutt ikke ha en diagnose eller syndrom for det.

En annen ting som kan peke mot at hun kan være på spekteret er at hun kan ha skrevet meldingen og ikke ment noe som helst annet med meldingen enn akkurat det hun skrev. At det var godt å komme hjem til stillhet. 
Ingenting annet. Og ikke tenkt på alle de tusen mulige måtene en nevrotypisk person kan tolke en enkel setning. 
Mens ts, som er nevrotypisk, tror at venninnen mente noe annet med det, noe mellom linjene eller en eller annen mystisk uttalt mening som nevrotypiske kan tolke ut i fra et utsagn.

Fordi de selv kommuniserer slik.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du høres ikke ut som en god venninne. Gode venninner er interessert i hverandre.

Anonymkode: 17e23...9fb

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...