AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Del Skrevet 20. juli 2024 Det er en gjenganger her på kvinneguiden. spesielt på samliv og seksualitet, at ei kvinne må føle seg trygg til å ha lyst på sex med en partner. jeg og sikkert mange andre er veldig nysgjerrige på hva dette betyr og jeg hadde ikke vært overrasket om at dere oppfatter denne tryggheten forskjellig. Kan dere gi eksempel på hvordan dere oppfatter trygghet i deres relasjoner. Hadde vært interresant å få eksempel på scenarioer i langvarige forhold og ONS. Hva må til for å du føler deg trygg? Anonymkode: 83c69...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en gjenganger her på kvinneguiden. spesielt på samliv og seksualitet, at ei kvinne må føle seg trygg til å ha lyst på sex med en partner. jeg og sikkert mange andre er veldig nysgjerrige på hva dette betyr og jeg hadde ikke vært overrasket om at dere oppfatter denne tryggheten forskjellig. Kan dere gi eksempel på hvordan dere oppfatter trygghet i deres relasjoner. Hadde vært interresant å få eksempel på scenarioer i langvarige forhold og ONS. Hva må til for å du føler deg trygg? Anonymkode: 83c69...254 Med «trygg» for meg, så handler om å være trygg på at vi er eksklusive, trygg på at han er genuin og trygg på at vedkommende ikke bare er ute etter sex. Som du da sikkert skjønner, så er ikke ONS noe for meg😊. Jeg har aldri fått lyst på sex med noen jeg akkurat har møtt. Jeg må ha en kombinasjon av ting på plass før lysten på sex med en person melder seg. Denne «tryggheten» er bare en av de tingene. Anonymkode: 6c1b9...2ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 20. juli 2024 #3 Del Skrevet 20. juli 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Med «trygg» for meg, så handler om å være trygg på at vi er eksklusive, trygg på at han er genuin og trygg på at vedkommende ikke bare er ute etter sex. Som du da sikkert skjønner, så er ikke ONS noe for meg😊. Jeg har aldri fått lyst på sex med noen jeg akkurat har møtt. Jeg må ha en kombinasjon av ting på plass før lysten på sex med en person melder seg. Denne «tryggheten» er bare en av de tingene. Anonymkode: 6c1b9...2ea Hvorfor skal kvinner være så innmari kompliserte. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Del Skrevet 20. juli 2024 Trenger ikke være trygg på han, eller jo, i den forstand at han ikke misbruker meg ala voldtekt. Ellers har jeg nå møtt en et par ganger, kjente han ikke godt så ikke trygg. Seksuell kjemi var såpass sterk at det var bare og møtes i vei 🤭 Anonymkode: f9168...336 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Del Skrevet 20. juli 2024 askjiir skrev (12 minutter siden): Hvorfor skal kvinner være så innmari kompliserte. Hvorfor skal menn være så innmari enkle. Anonymkode: 6c1b9...2ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Del Skrevet 20. juli 2024 Det handler mye om kjemi. At samtalen går lett og at mannen oppfattes som hyggelig. At han utstråler varme, oppriktig interesse og godhet. Ofte merkes slikt fort, kanskje etter kun få minutter. Det handler også om gjenkjennelse. Om han ligner i væremåte og atferd av noen som er en bra og trygg mannlig rollemodell i livet ditt, far, bror onkel eller andre. Har blitt forsøkt sjekket opp av menn som jeg har følt meg utrygg på, eller rett og slett som er feil for meg. Vakre og bråkjekke karer som overdrevent overøser deg med komplimenter til du blir klein og beklemt. At de ikke merker selv at de er godt over streken av vanlig høflighet. Menn som er småironiske, sarkastiske og har kvinnefiendtlige holdninger oppdages også svært raskt. Likt med for pågående, for selvsikre og brautete. Normal høflighet, hensynsfullhet og gode kommunikasjonsevner scorer. Evnen til å lytte og vise respekt. Det har nok noe med intelligens å gjøre. Selvsagt utseende også, men det må være noe mer enn det. Nylig har jeg vært ute og reist på en reise som innebar flere mellomlandinger med ødelagt, tung og derav uhåndterlig håndbagasje. Da jeg skulle ombord flyet og gå opp den bratte flytrappen var der en som fort kom meg til unnsetning. Tok bagasjen min med en hyggelig kommentar. Likeså hjalp menn meg uten å spørre når kofferten skulle baskeres opp og ned av hattehyllen. Ved første øyekast var ikke disse mennene smellvakre, men de utstrålte godhet og trygghet. Gode smil fra velmente menn er til å smelte av. Nå er det ikke slik at menn må gjøre tjenester for å oppnå gunst, det var bare et eksempel på å forklare hvordan jeg merker noen er gode og har empati og det tiltrekker. Det å få fram hva slags godhet og trygghet jeg ser etter, er ellers ikke lett å sette nøyaktig ord på. Eksemplet kunne ha vært fra arbeidslivet eller i en annen sosial setting. En mann som vil inngi trygghet bør altså utstråle godhet, glimt i øyet og det må være noe ved utseende som tiltrekker. Da har vi totalpakka. Anonymkode: 51657...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 20. juli 2024 #7 Del Skrevet 20. juli 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal menn være så innmari enkle. Anonymkode: 6c1b9...2ea Hun over er ikke like komplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Del Skrevet 20. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Med «trygg» for meg, så handler om å være trygg på at vi er eksklusive, trygg på at han er genuin og trygg på at vedkommende ikke bare er ute etter sex. Som du da sikkert skjønner, så er ikke ONS noe for meg😊. Jeg har aldri fått lyst på sex med noen jeg akkurat har møtt. Jeg må ha en kombinasjon av ting på plass før lysten på sex med en person melder seg. Denne «tryggheten» er bare en av de tingene. Anonymkode: 6c1b9...2ea Hva er galt med å være ute etter sex egentlig? Noen ganger har jeg lyst å gå på kino andre ganger har jeg lyst å ha sex med noen. Fordi sex og mennesker er morsomt. Hvorfor skal ikke det være greit bare fordi noen usikre damer må ha bekreftelse i form av at man vil noe mere? Anonymkode: d10b8...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 20. juli 2024 #9 Del Skrevet 20. juli 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er galt med å være ute etter sex egentlig? Noen ganger har jeg lyst å gå på kino andre ganger har jeg lyst å ha sex med noen. Fordi sex og mennesker er morsomt. Hvorfor skal ikke det være greit bare fordi noen usikre damer må ha bekreftelse i form av at man vil noe mere? Anonymkode: d10b8...6a6 Det er da mange kvinner som setter pris på rene seksuelle relasjoner, men denne personen må selvfølgelig få lov til å ha sin egen seksualitet basert på hennes ønsker og følelser. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioljenta Skrevet 20. juli 2024 #10 Del Skrevet 20. juli 2024 «Trygg» for meg betyr at… … han liker meg selv om jeg har en dårlig dag … vi går sammen gjennom det som er vanskelig i stedet for å skylde på hverandre … han setter min nytelse høyt (akkurat som jeg prioriterer at han skal ha det godt) … at det jeg sier og gjør med ham, ikke vil bli gjort narr av så snart jeg snur ryggen til, med verdsettes … at vi kan eksperimentere i sengen, oppdage at det ikke var noe for oss og le av det sammen … at vi stiller opp for hverandre … at vi ser på hverandre som verdifulle … at jeg kan slå meg fullstendig løs i sengen, være sårbar og lidenskapelig og han vil elske den delen av meg også Så, vel, ONS er ikke for meg. :-) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #11 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler mye om kjemi. At samtalen går lett og at mannen oppfattes som hyggelig. At han utstråler varme, oppriktig interesse og godhet. Det handler også om gjenkjennelse. Om han ligner i væremåte og atferd av noen som er en bra og trygg mannlig rollemodell i livet ditt, far, bror onkel eller andre. Normal høflighet, hensynsfullhet og gode kommunikasjonsevner scorer. Evnen til å lytte og vise respekt. Det har nok noe med intelligens å gjøre. Selvsagt utseende også, men det må være noe mer enn det. En mann som vil inngi trygghet bør altså utstråle godhet, glimt i øyet og det må være noe ved utseende som tiltrekker. Da har vi totalpakka. Anonymkode: 51657...f0a askjiir skrev (1 time siden): Hun over er ikke like komplisert. Nei. Ikke i det hele tatt😂 Anonymkode: 6c1b9...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #12 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er galt med å være ute etter sex egentlig? Noen ganger har jeg lyst å gå på kino andre ganger har jeg lyst å ha sex med noen. Fordi sex og mennesker er morsomt. Hvorfor skal ikke det være greit bare fordi noen usikre damer må ha bekreftelse i form av at man vil noe mere? Anonymkode: d10b8...6a6 Er ikke noe galt i det. Ikke det minste. Jeg har vel aldri hevdet at det er galt å være ute etter sex? Spørsmålet i tråden var ikke hva jeg syntes er rett eller galt, bra eller dårlig. At jeg ikke er interessert i bare sex med deg, betyr ikke at det er galt at er det. Anonymkode: 6c1b9...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #13 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke noe galt i det. Ikke det minste. Jeg har vel aldri hevdet at det er galt å være ute etter sex? Spørsmålet i tråden var ikke hva jeg syntes er rett eller galt, bra eller dårlig. At jeg ikke er interessert i bare sex med deg, betyr ikke at det er galt at er det. Anonymkode: 6c1b9...2ea *at andre er det. Anonymkode: 6c1b9...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #14 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er en gjenganger her på kvinneguiden. spesielt på samliv og seksualitet, at ei kvinne må føle seg trygg til å ha lyst på sex med en partner. jeg og sikkert mange andre er veldig nysgjerrige på hva dette betyr og jeg hadde ikke vært overrasket om at dere oppfatter denne tryggheten forskjellig. Kan dere gi eksempel på hvordan dere oppfatter trygghet i deres relasjoner. Hadde vært interresant å få eksempel på scenarioer i langvarige forhold og ONS. Hva må til for å du føler deg trygg? Anonymkode: 83c69...254 Forbinder ikke nødvendigvis alltid sex med trygghet. Sex har jeg hatt med elskere jeg ikke stolte på ( som i en kjæreste) men trygghet for meg med en mann handler om at jeg kan være meg selv 100% og føle meg trygg på den måten. Anonymkode: fcacd...df2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #15 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei. Ikke i det hele tatt😂 Anonymkode: 6c1b9...2ea Prøvet vel bare å forklare hva ts spurte om, tok meg litt tid på svaret også, haha. Den emojien din oppfatter jeg som hånflir, og jeg ser ikke at det kommer noe konstruktivt av slike kommentarer. Kom heller med synspunkt enn å latterliggjøre, da vel! Latterliggjøring skaper et utrygt og mindre hyggelig debattmiljø. Nettopp hva som diskuteres. Anonymkode: 51657...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 20. juli 2024 #16 Del Skrevet 20. juli 2024 Dette kan vell ikke helt menn forstå på samme måte. Fra vi er tenåringer og begynner å få former har vi ulike menn etter oss. Litt små ubehagelige på samme alder og mer creepy eldre kansje på alder med venninners fedre. Jeg var vell 10 år da dette begynte menn og gutter rundt deg endrer oppførsel og jeg husker at det var ubehagelig og ekkelt selv om jeg var for ung og uerfaren til å forstå hvorfor. Vi vokser opp med dette i ulike nyanser og erfaringer. Å vurdere om menn er trygge/ farlige /ekle /uberegnelig vil jeg tro det kvinnelige kjønn har måtte gjort i all sin tid. Sex kan absolutt være nytelse og en herlig ting, men vi har ingen garanti rundt dette her. Den snille mannen kan meget fort heller være en overgriper. Sex kan jo for oss være smertefullt og grusomt på et helt annet nivå enn for menn. Ta i betraktning at menn stort sett er fysisk sterkere også. Derfor er sex så mye mer ukomplisert for menn, dere får stort sett nytelse uansett hvor elendig hun er i senga og trenger ikke være like redd i relasjonen. Ons er ingen garanti for god sex for oss men heller ikke trygg sex eller sex som ikke er smertefull eller potensielt livs ødeleggende. Vi må hele tiden ha guarden oppe og vurdere mannen selv de som virker snille og omsorgsfulle. Selv de som vil oss bare godt har vi ingen garanti for forstår hvor kompleks kvinne kroppen er og balansen mellom nytelse og smerte kan være liten. Personlig må jeg i de aller fleste tilfeller lære opp menn i hvor følsomt det kvinnelige underliv er det er følsomme greier med massevis av nerveceller og noe helt annet enn å håndtere en penis. Generelt er vell ikke seksual undervisningen god på sånne tema heller og hvor stor forskjell det er på oss. Den er jo bedre nå enn det den var men likevel. Husker det eneste vi lærte var tre en kondom på en banan. Thats it. Sex med seg selv et garantert nytelse, sex med menn er en risky affære hvor du aldri helt vet hva du får. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #17 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Prøvet vel bare å forklare hva ts spurte om, tok meg litt tid på svaret også, haha. Den emojien din oppfatter jeg som hånflir, og jeg ser ikke at det kommer noe konstruktivt av slike kommentarer. Kom heller med synspunkt enn å latterliggjøre, da vel! Latterliggjøring skaper et utrygt og mindre hyggelig debattmiljø. Nettopp hva som diskuteres. Anonymkode: 51657...f0a Var ikke deg jeg lo av, men av debattanten som kalte deg enkel. Anonymkode: 6c1b9...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 20. juli 2024 #18 Del Skrevet 20. juli 2024 58 minutter siden, AnonymBruker said: Var ikke deg jeg lo av, men av debattanten som kalte deg enkel. Anonymkode: 6c1b9...2ea Var ikke hun jeg kalte ukomplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #19 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Var ikke deg jeg lo av, men av debattanten som kalte deg enkel. Anonymkode: 6c1b9...2ea Ikke lett å skjønne hva disse hånflirende emojis betyr. Man kan være uenige og lage god debatt, men for meg så betyr disse å latterliggjøre. Det er vel ikke i tråd med forumets retningslinjer, heller, det å latterliggjøre. Så mulig jeg misforstod. Du får beklage at jeg ikke skjønte intensjonen din! Anonymkode: 51657...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 20. juli 2024 #20 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er galt med å være ute etter sex egentlig? Noen ganger har jeg lyst å gå på kino andre ganger har jeg lyst å ha sex med noen. Fordi sex og mennesker er morsomt. Hvorfor skal ikke det være greit bare fordi noen usikre damer må ha bekreftelse i form av at man vil noe mere? Anonymkode: d10b8...6a6 Da må man jo bare passe på å velge damer som vil det samme som deg. Verre er det ikke. Man skal ikke lure til seg sex på falske premisser. Det er stygt det! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå