Gå til innhold

Mann som skriver han er demiseksuell??

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dette får du ikke bekreftet av noen andre enn personen du omtaler i HI.

Du forandrer fort mening ser jeg.

Anonymkode: 1120e...a1b

har med at jeg vet hvem som svarer meg innimellom og føler vel at de vil at jeg skal fremstå som dum. Så blir litt provosert av dem. For å være ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (Akkurat nå):

har med at jeg vet hvem som svarer meg innimellom og føler vel at de vil at jeg skal fremstå som dum. Så blir litt provosert av dem. For å være ærlig. 

Vet hvem som svarer deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mistenkt at det i bunn og grunn handler om å ha lav sexlyst. Spesielt når en mann skriver det. Han må være forelsket for å ønske sex. Vil han miste interessen etter en stund?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tenkt dette betyr at sex ikke er så viktig for han 

Anonymkode: 62ba9...b78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg ville tenkt dette betyr at sex ikke er så viktig for han 

Anonymkode: 62ba9...b78

Ikke nødvendigvis hvis han har følelsene på plass, men demiseksuelle har som gruppe mindre interesse for sex også når dem har det. Men ikke nødvendigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk flest finner ut hva det betyr på 30 sek med et googlesøk. Deretter blir de imponert og interessert i personen som påstår de har dette.

Hvorfor skal dem bli imponert og interessert å lese slikt:

https://my.clevelandclinic.org/health/articles/22678-demisexuality

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis hvis han har følelsene på plass, men demiseksuelle har som gruppe mindre interesse for sex også når dem har det. Men ikke nødvendigvis. 

Demi seksuell er en undergruppe av aseksuell.

Anonymkode: 08822...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

*Underkategori

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pga at de oppfatter at det ikke er en som bare vil ha sex på første date.

Ehe, så når har lest om at det er en mann med en uvanlig seksualitet der det kan ta opp til år innen han føler seksuell attraksjon til noen... Så kommer kvinner løpende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grupperes under det, men er vesensforskjell fra det som mange tenker på som aseksuell og meget heterogen gruppe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså, at man ikke ligger rundt med hva som helst. 

Anonymkode: a63eb...cad

Tja.

Jeg ligger ikke rundt med hva som helst; sex kun i lange forhold. Men jeg er ikke demi-seksuell, for jeg kan føle seksuell tiltrekning til noen jeg ikke ennå kjenner, feks kjæresten idet jeg møtte ham, før vi hadde rukket å bli kjent. En demiseksuell må bli kjent først, før tiltrekning kommer. 

Anonymkode: e5979...427

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (24 minutter siden):

Ehe, så når har lest om at det er en mann med en uvanlig seksualitet der det kan ta opp til år innen han føler seksuell attraksjon til noen... Så kommer kvinner løpende? 

Nei, men de får inntrykk av at han ikke er som 99% av alle som vil pule med en gang. Ved å hevde demiseksuell forsvinner dette presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har faktisk et større spekter av følelser enn bare romantiske følelser. Jeg tror svært få, verken kvinner eller menn, har sex helt uten følelser, da hadde man jo kunnet ha sex med hvem som helst uten at det hadde spilt noen rolle, men ikke alle trenger romantiske følelser for å kunne ha sex.

Anonymkode: b6cd3...86d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, dette får du ikke bekreftet av noen andre enn personen du omtaler i HI.

Du forandrer fort mening ser jeg.

Det er jo ikke rart at hun skifter mening når så mange kommer med svar av typen "han lyver og prøver bare å lure deg! Typisk menn å bare være interessert i sex!"

TS, du må jo bare hoppe i det og sjekke ut hvem han er. Kanskje er han en luring som vil i buksene på deg tvert og sårer deg etterpå, og kanskje er han faktisk en fin fyr som er demiseksuell på ekte, og vil ha et seriøst forhold. Ikke mist motet, bare ta sats og se hvor det ender. Vær gjerne litt skeptisk og ta vare på deg selv, men ikke la all negativiteten her i tråden ta fra deg alt håp! Man vet faktisk aldri.

Anonymkode: a7a9e...218

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (7 timer siden):

Tror ikke det, folk flest har ikke peiling på hva det betyr. Da er det vel enklere å si noe som "sex har jeg kun med noen jeg har følelser for" (som ikke er eksakt det samme som demiseksuell). 

Folk flest klarer da å Google hva ord betyr uten å stille spørsmålet på et forum. 

Anonymkode: b13e3...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har faktisk et større spekter av følelser enn bare romantiske følelser. Jeg tror svært få, verken kvinner eller menn, har sex helt uten følelser, da hadde man jo kunnet ha sex med hvem som helst uten at det hadde spilt noen rolle, men ikke alle trenger romantiske følelser for å kunne ha sex.

Anonymkode: b6cd3...86d

Det er et poeng. Er ikke seksuelt begjær også en følelse? Føles det ikke sånn? Joda...?

Men med demiseksualitet mener man at en emosjonell tilknytning er en forutsetning for å føle seksuell tiltrekning til en partner. Som "emosjonell tilknytning" tenker jeg kjærlighet, gjensidig tillit, kanskje også mer?  Ja, for noen kan dette ta lang tid, men ikke for alle. Er ikke gjensidig stormforelskelse også gjensidige følelser? Noen forelsker seg fort, andre ikke.

Hvordan defineres alt dette? Jeg forstår at mange synes de kjenner seg igjen i definisjonen av demiseksuelle. Jeg gjør det også selv, med visse forbehold. Men så hevdes det at dette er en liten andel av dem på det aseksuelle spekteret, og at bare rundt 1% av mennesker er demiseksuelle. 

Selv blir jeg veldig forvirret av hvordan demiseksualitet beskrives. Jeg kjenner meg godt igjen i mye av det, men syns ikke jeg kvalifiserer til å plassere meg på det aseksuelle spekteret. Oppfatter meg snarere som en veldig seksuell person, men en som samtidig knytter følelser uvanlig sterkt til det seksuelle. Så kan ikke forestille meg sex med en annen person uten store følelser involvert, fordi jeg aldri har opplevd det selv. Eller oppsøkt det. Jeg kan knapt fantasere om det. Vet ikke om jeg ville kunne bli tent om jeg kom i en situasjon hvor jeg skulle hatt sex med en jeg knapt kjenner. Det blir rent hypotetisk for meg. Samtidig kan man lese om demiseksualitet at noen demiseksuelle godt kan ha glede av tilfeldig sex. Jeg kan ikke det, tror jeg. Så jeg forstår liksom ikke helt. Er emosjonell tilknytning helt avgjørende for demiseksuelle, eller ikke? Behøver vi i det hele tatt denne kategorien, når så mange blir usikre på hva den innebærer og om de "kvalifiserer"? 

Jeg har levd i fullstendig sølibat som single, i mangel av en kjæreste, men kan være omtrent hyperseksuell når jeg er i et godt forhold. Jeg har hatt lyst på sex hver dag de siste 17 årene, med min elskede. Aldri hatt en partner som kunne matche meg på sexlyst. Aldri hatt sex annet enn med de få partnerne jeg har hatt. Er mann. 

Men tviler på at jeg er så spesiell at jeg tilhører noen 1% av menneskeheten av den grunn. 

Men til ts, det eneste du kan tenke er at denne fyren selv må få forklare hva som gjør at han betegner seg selv som demiseksuell, hva han selv legger i det. Hvilke refleksjoner og hvilken selvinnsikt han legger for dagen om dere tar det opp, burde gi deg svarene om personen du har med å gjøre.

Her kommer faktisk google til kort. 

Anonymkode: b4f05...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (25 minutter siden):

At han kun er seksuelt interessert om han har romantiske følelser for personen. 

Drømme mann altså😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...