AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #21 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herregud. Men er han normal ellers da? Han virker jo helt utrolig vanskelig og rigid. Du vet noen folk på spekteret har veldig sterk rettferdighetssans. Men ja virker som han tror han er et offer, og blir uretferdig behandlet. Det er noe som ikke stemmer med denne mannen, tenker jeg. Anonymkode: 984fd...b3c Seff skrev (4 timer siden): Men har han det bra ellers? Har han kone/samboer, og har han en jobb han trives i? Og er han like kjip og gnien på andre områder, eller er det bare når det gjelder familien? Det er vanskelig å tro at en lykkelig person som har det bra med seg selv, oppfører seg sånn. Han er en ytterst normal person når det kommer til alt annet enn økonomi. Sosialt er han jovial, hyggelig og kunnskapsrik, men mangler kanskje litt empati når jeg tenker meg om. Anonymkode: 115b8...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #22 Del Skrevet 22. juli 2024 Jeg måtte bare kommentere på det med barnløse søsken. Jeg har en barnløs bror, som stadig må påpeke dette at barnebarna får gaver og at det derfor blir urettferdig for han som ikke har barn. I mitt hode er barnabarna også mennesker som besteforeldre burde ha lyst å gi gaver til. De er egne individer som virkelig bidrar med mye glede for besteforeldrene. Besteforeldrene er vel glad i og vil gi gaver til dem helt uavhengig av hvorvidt et annet av deres barn ikke har egne barn? Skjønner ikke logikken bak den type tankegang at alle familier skal få likt. En ting er etter arveloven, men mens besteforeldre er i live, er det jo fint om de kan unne sine barnebarn gaver? Vi har tre barn, får vippset 2500kr hver jul fra svigers. Det får alle søskenene til mannen min. Ene av de er barnløs, to av de har to barn. For våre barn blir altså julegavene fra besteforeldrene mindre fordi det liksom er rettferdig overfor mannen min sine søsken? Evt. snu på det og mannen kjøper seg en gave til 2500 og lar være å kjøpe til barna våre? For barna har vel egentlig ikke fått noe fra besteforeldrene i dette tilfellet? Det er bare far og søkenene til far som har fått? Anonymkode: d8596...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå