Gå til innhold

Er du redd for å bli overfalt om du går alene i skogen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 23.59):

Svært psykisk syke mennesker drar ikke ut i skogen for å skade tilfeldige. Og det er vel strengt tatt disse som kan gjøre slikt. Da er faren større i store byer rundt masse folk. Det finnes en minimal sjanse for at jeg skal utsettes for en voldsmann som har planlagt å ta et lett bytte som sover i telt, eller en kvinne som jogger o.l., jeg ønsker ikke å sette hele livet mitt på vent i tilfelle det skulle skje en dag. 

Jeg er mest redd for flått og borreliose. 

Anonymkode: fa06b...74b

Bare et eksempel:

https://www.nrk.no/mr/domt-for-drapet-pa-anja-weloy-aarseth-pa-aksla-i-alesund-i-2014-_-soker-om-provelauslating-1.16564892

Mennesker med onde hensikter, som kanskje ser en sjanse til å komme unna ustraffet, vil man kunne møte på overalt, også i fjellet, eller på uventede steder. Det er sunt med en viss skepsis, og at man har tenkt gjennom hva man kan gjøre i visse situasjoner. Det er lov å ta med kniv på fjelltur, men da må du kunne å bruke den, og ha tenkt over hva som kan skje om du blir fratatt kniven. 

Prøver ikke å hause opp unødvendig frykt, men at man heller ikke skal være naiv.

Anonymkode: e8a27...abd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 19.58):

Blir du redd for å bli overfalt om du går alene i skogen? 

Anonymkode: aa3e1...3e4

Ja, men det er fordi jeg ble overfalt og utsatt for overgrep i skogen som barn, og husker hvor hjelpesløs jeg følte meg når ingen hørte meg og kunne hjelpe. Frykten for at det kan skje igjen har ikke sluppet taket siden da.

Har gått åresvis i traumeterapi hvor jeg liksom skal fortelle meg selv at jeg er trygg nå. Mtp. at hver femte kvinne forteller at de er blitt voldtatt, og at vold og partnervold fortsatt øker er det en løgn jeg med tiden ikke har klart å beholde troen på. Det er faen meg så mange sjuke mannfolk, og jeg har ingen garantier for noe som helst. 

Anonymkode: 6851b...409

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men går ikke i skogen når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Bare et eksempel:

https://www.nrk.no/mr/domt-for-drapet-pa-anja-weloy-aarseth-pa-aksla-i-alesund-i-2014-_-soker-om-provelauslating-1.16564892

Mennesker med onde hensikter, som kanskje ser en sjanse til å komme unna ustraffet, vil man kunne møte på overalt, også i fjellet, eller på uventede steder. Det er sunt med en viss skepsis, og at man har tenkt gjennom hva man kan gjøre i visse situasjoner. Det er lov å ta med kniv på fjelltur, men da må du kunne å bruke den, og ha tenkt over hva som kan skje om du blir fratatt kniven. 

Prøver ikke å hause opp unødvendig frykt, men at man heller ikke skal være naiv.

Kvinner bør være mye mer redd for hvem de deler seng med da partnerdrap konemishandling og vold i hjemmet skjer mye oftere enn å bli overfalt i skogen eller på fjellet. Men jeg antar du ikke ville frarådet kvinner å dele bolig med en mann, giftet seg og dele livet sammen av den grunn. Og for de fleste begynner mishandlingen langt inn i forholdet så å være skeptisk i begynnelsen har ikke noe fore. Det er i hjemmet vi kvinner er mest utsatt for vold og overgrep. 

Nei en skal ikke være naiv. Verken når en dater, tar taxien hjem fra byen, er på byen og generelt. Men vi kvinner må og bør da kunne bevege oss i skog og mark og på fjellet uten ubegrunnet frykt. Og all statistikk viser at det kan vi også så det er ingen grunn til å hause opp noe som helst.

Nei jeg er ikke redd. Jeg har gått i fjellet siden jeg var en neve stor. Jeg har hatt 40 hvor jeg har sovet i lengre perioder på fjellet og skogen og går mye i fjellheimen uten å være verken redd eller hatt noe grunn til å være redd. 

Anonymkode: ceb21...69c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alene i skogen hver dag året rundt, også når det er mørkt om vinteren. Har hatt et par ubehagelige episoder i løpet av de ti siste årene, men kom meg greit unna begge gangene. Det er så sjelden jeg i det hele tatt møter på folk, så føler meg egentlig helt trygg i skogen. Tror ikke drapstørste voldtektsmenn gidder å ligge på lur bak et tre i timesvis for å vente på at en enslig kvinne tripper forbi. 

Anonymkode: 1ce2d...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg helt trygg i skogen! I byen derimot, er jeg redd for å gå alene 

Anonymkode: c64d6...725

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Bare et eksempel:

Her er også en sak for å vise hva jeg mener 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bg9eqe/23-drapsofre-paa-tre-maaneder-naa-tar-de-grep

23 drapsofre på tre måneder – nå tas det grep

Hjemmet har blitt det farligste stedet å være for flere denne våren. Nå kommer 100 tiltak for å redde flere.

Året 2024 startet sjeldent brutalt, med 18 drap og 23 ofre. Ikke på et år, men på drøye tre måneder.

I en rekke av sakene har ofrene blitt drept av sin egen partner eller nære familie. I flere tilfeller tok gjerningspersonen sitt eget liv og etterlot pårørende uten svar.

– Det understreker alvoret i hva vold i nære relasjoner fører til, i verste fall partnerdrap, sier stortingsrepresentant Andreas Sjalg Unneland (SV).

Så fjellet er ikke den plassen kvinner bør frykte mest. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er vel heller litt redd for å treffe på huggorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er også en sak for å vise hva jeg mener 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bg9eqe/23-drapsofre-paa-tre-maaneder-naa-tar-de-grep

23 drapsofre på tre måneder – nå tas det grep

Hjemmet har blitt det farligste stedet å være for flere denne våren. Nå kommer 100 tiltak for å redde flere.

Året 2024 startet sjeldent brutalt, med 18 drap og 23 ofre. Ikke på et år, men på drøye tre måneder.

I en rekke av sakene har ofrene blitt drept av sin egen partner eller nære familie. I flere tilfeller tok gjerningspersonen sitt eget liv og etterlot pårørende uten svar.

– Det understreker alvoret i hva vold i nære relasjoner fører til, i verste fall partnerdrap, sier stortingsrepresentant Andreas Sjalg Unneland (SV).

Så fjellet er ikke den plassen kvinner bør frykte mest. 

Uten at jeg dermed sier at kvinner bør ligge med en kniv under hodeputen i sitt eget hjem av den grunn men for å sette litt perspektiv på saken om å være redd på fjellet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke redd for det, der innbiller jeg meg at sjansen er støre i bystrøk. Derimot sier jeg alltid til noen om jeg skal alene ut i skogen, men det er mer i tilfelle jeg skulle skade meg. Greit at noen vet hvor jeg er om noe skulle skje.

Anonymkode: 1cc7f...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.
Er redd for ukjente menn når jeg er alene. Menn med gevær, eller kniv.
Eller "bare" fordi det er et faktum at de fleste menn er fysisk overlegne meg.

Min samboer sier han forstår godt at jeg føler det slik.
Han sier også at han selv trolig aldri ville turt å bo sammen med noen som var ham fysisk overlegen.

(Heldigvis er han "verdens snilleste". Tror jeg. Og håper jeg.)

Anonymkode: ce74e...1b0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver ikke så mye med frykt. Har hatt nok av det tidligere i livet. Det betyr ikke at jeg er naiv, ganske langt ifra faktisk, jeg er stort sett forberedt på det meste. Men vet også at de fleste menn skal slite greit om de prøver å overfalle meg. Så det henger nok litt må sammen med hvorvidt man ser på seg selv som et lett offer, og om man har erfaring med at man klarer å forsvare seg. Anbefaler egentlig alle kvinner å begynne med kampsport, eller iallefall ta et selvforsvarskurs.

Anonymkode: b4f33...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner bør være mye mer redd for hvem de deler seng med da partnerdrap konemishandling og vold i hjemmet skjer mye oftere enn å bli overfalt i skogen eller på fjellet. Men jeg antar du ikke ville frarådet kvinner å dele bolig med en mann, giftet seg og dele livet sammen av den grunn. Og for de fleste begynner mishandlingen langt inn i forholdet så å være skeptisk i begynnelsen har ikke noe fore. Det er i hjemmet vi kvinner er mest utsatt for vold og overgrep. 

Nei en skal ikke være naiv. Verken når en dater, tar taxien hjem fra byen, er på byen og generelt. Men vi kvinner må og bør da kunne bevege oss i skog og mark og på fjellet uten ubegrunnet frykt. Og all statistikk viser at det kan vi også så det er ingen grunn til å hause opp noe som helst.

Nei jeg er ikke redd. Jeg har gått i fjellet siden jeg var en neve stor. Jeg har hatt 40 hvor jeg har sovet i lengre perioder på fjellet og skogen og går mye i fjellheimen uten å være verken redd eller hatt noe grunn til å være redd. 

Valgte du å legge vrangviljen til og påstå at jeg mener å fraråde kvinner å gå i fjellet?

Du får lese det jeg skrev en gang til. Det har aldri skadet noen å tenke gjennom situasjoner, eller være forberedt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Valgte du å legge vrangviljen til og påstå at jeg mener å fraråde kvinner å gå i fjellet?

Du får lese det jeg skrev en gang til. Det har aldri skadet noen å tenke gjennom situasjoner, eller være forberedt på dem.

Jeg valgte å lese det du skrev og svare ut i fra det. Du kan ikke linke til en sak og glemme å ta med i regnestykket  all statistikk som viser hjemmevold og hjemme drap og alle de drapene som skjer hvert år hjemme. Skal du legge ut om hvilke plasser kvinner bør være forsiktig så får du være ærlig også hvordan kvinner kan beskytter seg der det skjer flest overfall. Så nei jeg legger på ingen måte vrangvilje til. Jeg er ærlig, kanskje du burde være det samme.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bare av mygg. De elsker meg og jeg er allergisk🫣🤭

Anonymkode: 2a19c...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...