Gå til innhold

Er du redd for å bli overfalt om du går alene i skogen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vel at de stedene man trenger minst å frykte å bli overfalt 

Anonymkode: 10a73...e17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, har gått mange fjellturer alene, møter både menn og kvinner på tur.

godt jeg slipper å være redd(se innsiden ut)

Anonymkode: fe90a...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er livredd elg 😂. Går aldri i skogen. Tror ikke akkurat skogen er verste plassen å gå når det kommer til overfall.

Anonymkode: 0b931...514

Jeg hører jeg er glad jeg ikke bor på Østlandet (dere har mer elg)

Anonymkode: fe90a...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke redd for å bli overfalt i skogen.

Et år var det bjørn som tok husdyr her i området. Da var jeg litt ekstra oppmerksom, men gikk i skogen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir du redd for å bli overfalt om du går alene i skogen? 

Anonymkode: aa3e1...3e4

Livredd. Ser nøkken over alt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er jeg ikke. Går ofte i skogen og der er det masse turfolk som går. Mel har heller aldri tenkt over det. Det er når en først begynner å tenke på at det kan skje at man blir obs på det og begynner å bli redd for det. 
Det er svært skjelden folk blir overfalt i skogen, men sjansen er jo der. Selv om svært liten. Slik er det med alt. 
Mange er redd for å fly da flyet kan styrte. Veldig liten sjans for det, men det kan skje. Og den «kan» er nok til at mange frykter ting når en først har begynt å tenkt på det 

Anonymkode: 36a1c...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svært psykisk syke mennesker drar ikke ut i skogen for å skade tilfeldige. Og det er vel strengt tatt disse som kan gjøre slikt. Da er faren større i store byer rundt masse folk. Det finnes en minimal sjanse for at jeg skal utsettes for en voldsmann som har planlagt å ta et lett bytte som sover i telt, eller en kvinne som jogger o.l., jeg ønsker ikke å sette hele livet mitt på vent i tilfelle det skulle skje en dag. 

Jeg er mest redd for flått og borreliose. 

Anonymkode: fa06b...74b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svært psykisk syke mennesker drar ikke ut i skogen for å skade tilfeldige. Og det er vel strengt tatt disse som kan gjøre slikt. Da er faren større i store byer rundt masse folk. Det finnes en minimal sjanse for at jeg skal utsettes for en voldsmann som har planlagt å ta et lett bytte som sover i telt, eller en kvinne som jogger o.l., jeg ønsker ikke å sette hele livet mitt på vent i tilfelle det skulle skje en dag. 

I Ålesund var det en mann i 20’årene s overfalt og drap ei jente på løpetur i en tursti, på et populært turområde. 
mannen var ruset og gærn. Men det er svært skjelden slikt skjer. Er nok flere som opplever innbrudd fremfor slike ting 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er svært psykisk syk men hadde aldri skadet folk uansett.

Anonymkode: d7e7c...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

I Ålesund var det en mann i 20’årene s overfalt og drap ei jente på løpetur i en tursti, på et populært turområde. 
mannen var ruset og gærn. Men det er svært skjelden slikt skjer. Er nok flere som opplever innbrudd fremfor slike ting 

Ja, og vi vet jo alle om Baneheia. Jeg sier ikke at det ikke forekommer. Men at jeg er ikke villig til å gå glipp av livet for å forsikre meg om at det aldri skjer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er svært psykisk syk men hadde aldri skadet folk uansett.

Anonymkode: d7e7c...111

Det er bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg har egentlig aldri vært redd for å bli overfalt i skogen. Gått mye alene i alle år! Men jeg liker ikke å gå i mørket generelt, tror vel ikke sannsynligheten for at det skulle skje meg er stor med tanke på hvor jeg bor heller. Er mer det at jeg mister oversikt og kontroll som er skremmende for meg! Føler folk kan se meg før jeg ser de, når jeg går i mørket og det er gatelys der jeg vandrer. 

Når jeg går i byen, er jeg mye reddere for overfallsmenn og psykisk ustabile menn, enn når jeg går tur på bygda. 

Anonymkode: 41781...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir av og til redd ja, særlig hvis jeg møter noen i skogen som ikke ser ut som/er kledd som en typisk turgåer. 

Anonymkode: 5e7bf...540

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men har blitt jaget (ja jaget) av både ku og villsau som er på skogsbeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei. Mem lytter etter elg.  Den kan bli mannevond , spesielt med kalv eller ung elg som akkurat har gått fra mora si. De kan oppsøke deg. Har hatt en illsint en foran meg tidligere. Funket å gjemme seg bak en busk. 

Anonymkode: 046ac...a23

Møtte på to elger, greit det var mor og unge for ikke så lenge siden da jeg gikk tur ved hovedvei, de var litt lenger ut på jordet men allikevel nærme.  Da jeg la merke til dem ble jeg dritredd og tenkte skal jeg fortsette å gå eller bare snu meg å løpe tilbake 😆 Han ene bare sto og glodde og jeg bæsja nesten på meg😅 Aldri møtt en elg før og aldri så nærme.

Anonymkode: 73bd7...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk mye alene på fjellet tidligere. En gang kom det to utenlandske menn bort til meg, og de var ganske så nærgående og det vart veldig ubehagelig. Jeg løy og sa at min mann og hunden vår var på vei og vi skulle møtest, da trakk de seg tilbake og gikk videre. Denne opplevelsen sitter i meg fortsatt, så nå tørr jeg ikke å telte alene lenger.

Anonymkode: 7e531...33c

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...