Gå til innhold

Å bo og leve med minimalt av møbler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva med å leve imellom de to polene? Det går an det også og jeg tror det er der normaliteten er. En må ikke ha huset fullt og en må heller ikke søke ro i bare gulvplankene 

Anonymkode: 6f25a...e7e

Normaliteten er maksimalistisk.  99 % av alle jeg kjenner, inkludert meg selv, har for mange ting. 

Helene1982 skrev (17 timer siden):

Jeg tror poenget er at de fleste ikke vet om deres omgangskrets har tynne eller tykke madrasser om de ikke messer om det/gjør det sin personlighet. De fleste har ikke lyst til å snakke om madrasser eller ting. 

Men man kan liksom ikke unngå å legge merke til at noen man besøker hverken har stoler eller sofa i oppholdsrommene.…

Anonymkode: 17c77...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer ann på hvorfor: velger de å leve minimalistisk? Er det kulturellt? Er det fordi de ikke har midler? Er det for de trenger at hjemmet er lettstelt?

Årsaken til hvorfor de lever uten møbler vil påvirke mine tanker om det.

Anonymkode: e54d1...f95

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer ann på hvorfor: velger de å leve minimalistisk? Er det kulturellt? Er det fordi de ikke har midler? Er det for de trenger at hjemmet er lettstelt?

Årsaken til hvorfor de lever uten møbler vil påvirke mine tanker om det.

Anonymkode: e54d1...f95

Hva med at de liker den livsstilen, og samtidig ser at det er en vinn vinn situasjon pga færre ting og mindre stress og tidsbruk på renhold og vedlikehold?

Anonymkode: 385e0...f6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde latt være å komme på besøk.

Anonymkode: 6f30a...75e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 20.06):

Haha, det ville sagt mye om hva slags menneske du er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 20.06):

Det hadde nesten jeg også,da det ikke er alle som kan sitte på gulvet.

Anonymkode: eec2b...0e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er minimalist, men har da stoler å sitte på og seng å sove i. Det er alltid noen som må overdrive og ta ting til det ekstreme. Men enig med de over, da kommer ikke jeg på besøk. Jeg har dårlige knær og rygg, og kan ikke krabbe rundt på gulvet.

Anonymkode: 0f57c...c2b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Haha, det ville sagt mye om hva slags menneske du er da.

Jaha? Og hva mener du det sier da? Sier det noe om at ikke alle mennesker har en kropp som får det bedre av å sitte på gulvet? Sier det noe om at en ikke går på besøk til andre mennesker for å få vondt? Sier det noe om at en ikke går på besøk til noen der en får smerter? 

Jeg er litt spent på hva du mener i dette utsagnet ditt. Det virker som at du nesten forventer at alle mennesker skal mene det samme som deg selv om et hjem uten møbler av ekstrem varianten men at du selv ikke helt ser ut til å utvise noe forståelse for at mange får vondt, synes det er ubehagelig, er ukomfortabel eller ikke trives med å sitte på gulvet. Nei jeg ville ikke kommet på besøk til deg, ja det sier noe om meg men ingenting negativt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jaha? Og hva mener du det sier da? Sier det noe om at ikke alle mennesker har en kropp som får det bedre av å sitte på gulvet? Sier det noe om at en ikke går på besøk til andre mennesker for å få vondt? Sier det noe om at en ikke går på besøk til noen der en får smerter? 

Jeg er litt spent på hva du mener i dette utsagnet ditt. Det virker som at du nesten forventer at alle mennesker skal mene det samme som deg selv om et hjem uten møbler av ekstrem varianten men at du selv ikke helt ser ut til å utvise noe forståelse for at mange får vondt, synes det er ubehagelig, er ukomfortabel eller ikke trives med å sitte på gulvet. Nei jeg ville ikke kommet på besøk til deg, ja det sier noe om meg men ingenting negativt. 

Mye synsing her.

Jeg har selv et operert kne og venner som ikke har møbler. Men jeg sier ikke at jeg ikke kommer på besøk eller nekter å komme på besøk for det om. Vennene mine har en puff eller en krakk jeg får låne, og jeg selv trener meg på å sitte på puter nettopp pga kneet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye synsing her.

Jeg har selv et operert kne og venner som ikke har møbler. Men jeg sier ikke at jeg ikke kommer på besøk eller nekter å komme på besøk for det om. Vennene mine har en puff eller en krakk jeg får låne, og jeg selv trener meg på å sitte på puter nettopp pga kneet mitt.

Nå spurte jeg deg hva du mente ergo var det ingen synsing i det hele tatt. Det høres derimot ut som du selv synser og mener mye om andre basert på din egen helse. Kanskje du gjør lurt i å ikke synes så mye om hva det sier om andre mennesker i det hele tatt

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå spurte jeg deg hva du mente ergo var det ingen synsing i det hele tatt. Det høres derimot ut som du selv synser og mener mye om andre basert på din egen helse. Kanskje du gjør lurt i å ikke synes så mye om hva det sier om andre mennesker i det hele tatt

Du synser mye om meg. Jeg har ikke uttalt meg ett sted om andres helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du synser mye om meg. Jeg har ikke uttalt meg ett sted om andres helse.

Synser ingenting om deg bortsett fra at jeg selv ikke ønsker å besøke deg. Noe også andre her i tråden ikke vil. Jeg venter derimot spent på hva det sier om meg som menneske. Siden du tydeligvis mener noe om hva det sier om meg, kanskje du kan svare meg på det?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er minimalist, men har da stoler å sitte på og seng å sove i. Det er alltid noen som må overdrive og ta ting til det ekstreme. Men enig med de over, da kommer ikke jeg på besøk. Jeg har dårlige knær og rygg, og kan ikke krabbe rundt på gulvet.

Hva slags kommentar er dette? Mener du at andre ikke får lov til å leve slik de vil bare fordi du syns de drar den for langt? Kanskje du syns du drar det for langt med å kreve at det skal være sittemøbler i deres hjem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Synser ingenting om deg bortsett fra at jeg selv ikke ønsker å besøke deg. Noe også andre her i tråden ikke vil. Jeg venter derimot spent på hva det sier om meg som menneske. Siden du tydeligvis mener noe om hva det sier om meg, kanskje du kan svare meg på det?

Du kan slappe helt av, jeg ønsker ikke besøk av mennesker som synser og antar alt mulig om meg samt påstår ting om meg som jeg ikke har sagt i en tråd. 

God helg kjære deg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva slags kommentar er dette? Mener du at andre ikke får lov til å leve slik de vil bare fordi du syns de drar den for langt? Kanskje du syns du drar det for langt med å kreve at det skal være sittemøbler i deres hjem ?

I Norge ER det ekstremt å leve uten vanlige møbler som stoler og seng. Jeg har ikke nektet noen å leve sånn. Jeg vil bare ikke på besøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...