AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Del Skrevet 19. juli 2024 Hei! Vet det ikke er noe fasitsvar på dette, men når fikk du ny hund etter at du mistet..?❤️ Anonymkode: 093c9...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #2 Del Skrevet 19. juli 2024 Rundt 8 mnd senere. Orket ikke med en gang, det hadde føltes som om jeg bare erstattet den forrige, men savnet veldig å ha hund. Anonymkode: 13d7d...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 19. juli 2024 #3 Del Skrevet 19. juli 2024 Det gikk vel omtrent 4 måneder. Jeg hadde ikke tenkt å få meg ny, men passet en hund med litt spesielle behov som sa tydelig i fra om at hun ville bli hos meg, og jeg hadde såpass vondt av henne at jeg tok henne til meg. Hun er ikke en erstattning for den som døde, men hun er noe å være glad i. Og om jeg lukker øynene når jeg koser henne så kjennes det veldig likt ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. juli 2024 #4 Del Skrevet 19. juli 2024 Jeg ventet i to år. Vet ikke om jeg hadde ventet like lenge i dag, men jeg trengte en god stund på å sørge før jeg var klar for ny hund. Ellers hadde den nye hunden bare vært en del av sørgeprosessen, noe som ikke hadde vært rettferdig ovenfor den, og heller ikke bra for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #5 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Rundt 8 mnd senere. Orket ikke med en gang, det hadde føltes som om jeg bare erstattet den forrige, men savnet veldig å ha hund. Anonymkode: 13d7d...efb Skjønner veldig godt følelsen! Jeg måtte avlive min på 2,5 år denne uken - og vurderer ny hund neste sommer.. Er livredd for den følelsen der, at det skal føles ut som jeg erstatter han.. Han var min soul dog, så totalt uerstattelig - men ser ikke for meg et liv uten hund heller... Anonymkode: 093c9...629 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 19. juli 2024 #6 Del Skrevet 19. juli 2024 Sorg er forskjellig fra person til person, jeg er typen som må ha nytt dyr fortest mulig - da får jeg noe annet å konsentrere meg om. Gikk nesten en mnd mellom golden retrieveren min døde og jeg hentet den jeg har nå(måtte bli gammel nok til å reise fra mor), og det var en grusom mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #7 Del Skrevet 19. juli 2024 Jeg tenkte før jeg mistet min at jeg ikke skulle ha ny på en stund. Jeg angrer på det, har sunket så dypt ned i depresjonen at jeg nå er usikker på om jeg hadde orket å ta meg av en ny hund. Usikker på om utfallet blir at jeg ødelegger livet til en hund eller om den redder livet mitt. Anonymkode: 03aa5...c5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 19. juli 2024 #8 Del Skrevet 19. juli 2024 Her har vi altid overlapper. Har 2 hunder en unghund og en litt eldre. Begge jakthunder som og er familiehund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 19. juli 2024 #9 Del Skrevet 19. juli 2024 (endret) Ca. 3 år fra min første egen hund til han jeg har nå 😊 Men det var hovedsakelig p.g.a at det ikke var lov med dyr der jeg bodde (leid leilighet). Når han jeg har nå går bort, kommer jeg nok til å vente litt med å skaffe ny hund. Jeg vil kjenne litt på "friheten" ved å ikke ha hund/dyr. Jeg vil også ha på plass en egen bil, før jeg kjøper hund igjen. Det gjør rett og slett hverdagen enklere 😊 I tillegg til at jeg nok kommer til å bruke litt tid på å bearbeide sorgen etter at han er borte ♥️ Det er vel så viktig, som når man mister familiemedlemmer ♥️ Endret 19. juli 2024 av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #10 Del Skrevet 20. juli 2024 Nå sist ble det omtrent en mnd i mellom, og vi lånte hunden til dattera i tre uker etter dødsfallet. (Hun var på besøk med sin hund da vi måtte avlive vår.) Slapp dermed den grusomme stillheten det er i et hus uten hund. Vi tenkte heller ikke på å skaffe ny hund så tidlig, men hadde holdt øynene oppe etter jakthund siden vi mistet vår forrige for 6 år siden. Hadde holdt igjen kjøp av valp på grunn av at hunden vi hadde slet med dårlige ledd og hadde en del smerter. Da han døde så tok vi en titt på tilgjengelige kull, og der var det nettopp født et kull som var i direkte slektskap med jakthunden vi mista for 6 år siden. Greide dermed ikke å la være. (Ment to be?) Sorgmessig så hjalp ikke ny valp noe særlig på tapet av den siste, men sorgen etter han vi mistet for 6 år siden lettet etter hvert som valpen vokste opp. Minnene etter den ene jakthunden ble etter hvert blandet med den nye. Anonymkode: e5c7e...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #11 Del Skrevet 20. juli 2024 Vi har ventet i 5 år. Det var det som var rett for oss av ulike grunner. Anonymkode: b3a00...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Del Skrevet 21. juli 2024 Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Her blir det ny hund neste sommer.. 💗 Anonymkode: 093c9...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 21. juli 2024 #13 Del Skrevet 21. juli 2024 Nesten 2 år. Var mest redd for at jeg skulle fokusere og lete etter likheter med forrige hund. Tenkte det lett kunne bli sånn siden jeg ville ha samme rase.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #14 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 18.47): Jeg tenkte før jeg mistet min at jeg ikke skulle ha ny på en stund. Jeg angrer på det, har sunket så dypt ned i depresjonen at jeg nå er usikker på om jeg hadde orket å ta meg av en ny hund. Usikker på om utfallet blir at jeg ødelegger livet til en hund eller om den redder livet mitt. Anonymkode: 03aa5...c5c ❤️ Er sikker på om du bestemmer deg for hund, så blir den hunden verdens heldigste.❤️ Kan ikke huske sist gang jeg leste noe som traff meg rett i hjertet.🥰 Anonymkode: 6a612...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå